Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
Älä sekoita maalaisjärkeä verottajan logiikoihin.
 
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?

Mikään ei ole näin yksinkertaista.

Ensinnäkin, etäostossa olet velvollinen maksamaan ne verot. Sinä. Ja sinulle tuleekin siitä lasku perästä.

Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei. Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.

Eikä oikeusjärjestelmä toimi niinkuin maalaisjärki sanoo, se toimii niinkuin lakiin on kirjoitettu.
 
Ehdottomasti. Se kannattaa tehdä. Saa rahansa takaisin.

..mutta jos haluaa juomansa, sitten joutuu vääntämään myyjän kanssa.
Mutta voiko luottoyhtiö evätä disputen sillä perusteella että nekin väittää sua verovelvolliseks ja olet tehnyt itse huonon kaupan?
 
Onko joku oikeasti koeponnistanut tuon, että reklamoimalla luottokorttiyhtiö palauttaa rahat jos tavara on tullissa jumissa? Hieman epäilen, että olisi läpihuutojuttu.
 
Mutta voiko luottoyhtiö evätä disputen sillä perusteella että nekin väittää sua verovelvolliseks ja olet tehnyt itse huonon kaupan?

Etämyynnissä sillä kireämmällä määritelmällä (postikulut oli samassa laskussa ja myyjä postitti) voi sanoa, että "en saanut tuotetta" - sillä olen saanut aiemmin rahoja takaisin.

Sitten jos itse on kuitenkin järjestelty kuljetusta (vaikka linkistä myyjän sivuilta) , niin menee vaikeaksi ja en voi mitenkään edes arvailla, mitä siellä sanotaan. Jonkun pitäisi viedä tämä pidemmälle ja kertoa muille. Ollaan ns. harmaalla alueella ja tarvitaan se ennakkopäätös.

--

Tuleekin mielenkiintoinen syksy. Mitkä firmat ovat etämyyntiä ja mitkä etäostoa? Kenelle tulee vaan lasku kotia? Kenen lähetys takavarikoidaan? Miten firmat reagoivat? Loppuuko myynti Suomeen vai katoavatko kuljetusohjeet sivuilta?
 
Mikään ei ole näin yksinkertaista.

Ensinnäkin, etäostossa olet velvollinen maksamaan ne verot. Sinä. Ja sinulle tuleekin siitä lasku perästä.

Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei. Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.

Eikä oikeusjärjestelmä toimi niinkuin maalaisjärki sanoo, se toimii niinkuin lakiin on kirjoitettu.
Onko kukaan ikinä joutunut tullissa selvittämään itse tuodun viinalastin verovelvollisuutta?? Eihän tässä kuviossa ole mitään järkeä! Kuriirin tuoma viinalähetys on tullin mielestä heti mahdollista veronkiertoa. Mutta jos meikäläinen kuskaa saman lastin auton takaboxissa niin tullijäbä laittaa vaan kättä lippaan!! Ihan oikein että valittavat EU:lle tästä kuluttajan ilmiselvästä kiusaamisesta.
Kyllä Suomen valtio aina kusettaa ja kurittaa kansalaisiaan jos vain pystyy.
Jumankekka, pitää olla sadistinen ihmisvihaaja jos on hakeutunut verottajalle töihin!!
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
kyllä tulli voi blokata tilauksen jos näkee tilauksessa jotain puutteita. senhän takia tulli on olemassa. varmimmin pääsee yllätyksiltä kuin itse selvittelee vaikka tuntuisikin siltä ettei se kuuluisi sinun hommaksesi.
 
Onko kukaan ikinä joutunut tullissa selvittämään itse tuodun viinalastin verovelvollisuutta?? Eihän tässä kuviossa ole mitään järkeä! Kuriirin tuoma viinalähetys on tullin mielestä heti mahdollista veronkiertoa mutta jos meikäläinen kuskaa saman lastin auton takaboxissa niin tullijäbä laittaa vaan kättä lippaan!! Ihan oikein että valittavat EU:lle tästä kuluttajan ilmiselvästä kiusaamisesta.
Kyllä Suomen valtio aina kusettaa ja kurittaa kansalaisiaan jos vain pystyy.
Jumankekka, pitää olla sadisti ihmisvihaaja jos on hakeutunut verottajalle töihin!!
Näin se täällä menee.
 
Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei.

Silkkaa paskapuhetta.

Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.

Jos kyse on täysin kiistattomasta etämyynnistä, jossa myyjä on järjestänyt kuljetuksen, niin asiakkaana tuohon voi suhtautua ihan samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhunkin perille tulemattomaan tilaukseen. Myyjä vastaa siitä, että tuote saapuu asiakkaalle.
 
Silkkaa paskapuhetta.

..tai luit viestini väärin.. Ja seuraavassa lainauksessa on viestini pihvi.
Jos ei selvitä, ja myyjä ei maksa, sitten menettää rahansa. Sitäkö haluat? Epärehellinen myyjä voittaa.

Jos kyse on täysin kiistattomasta etämyynnistä, jossa myyjä on järjestänyt kuljetuksen, niin asiakkaana tuohon voi suhtautua ihan samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhunkin perille tulemattomaan tilaukseen. Myyjä vastaa siitä, että tuote saapuu asiakkaalle.

Sitä yritin sanoa. Se selvittely oli sitä varten, että tuote on myyjän takia tullissa. Ehkä tässä on joku väärinymmärrys, mutta mielestäni sanoin aika selvästi tämän.

Tässä ei vaan saa jäädä passiiviseksi, tilata hyvässä uskossa ja sitten istua sormet ristissä odottamassa tilausta kuitenkin asian eteen mitään tekemättä. Ei ole niin helppoa. Viestissä, johon vastasin, yritettiin yksinkertaistaa asioita ja miettiä skenaariota, jossa vaan Muut hoitaisi kaiken ja itsellä ei olisi mitään vastuuta mistään.
 
. nollapostaus. en lukenut tarpeeksi pitkälle ketjua taaksepäin asian tietämättömyyden tilasta
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin tilata ensimmäistä kertaa Berlin Bottlesta Shippiitä käyttäen. Shippiin sivuilla sanotaan, että painoraja on 20kg/laatikko, mutta en saanut selville Berlin Bottlen sivuilta, että kuinka monta pulloa mahtuu laatikkoon. Tuskin kuitenkaan 20/1,2kg = n.16kpl mahtuu? Varmaan 12 kpl kuitenkin uskaltaa tilata?
For calculating the order weight in advance, you can always count as following:

0,7l bottle = 1,2kg

1,0l bottle = 1,8kg


Kind regards
Thekla
BerlinBottle
 
Mietin et rupeaako verottaja vinkuu suomi tuotteiden valmisteverosta vaan, vai ulkomaisten ölppien osalta myös.. Hmmm.

Edit. Tilasin tietämättä muuta kuin soomi olut.
 
Olisikohan oman oikeusturvan kannalta hyvä ottaa netprisin tilauksen jälkeinen sivu talteen? Tilasin itse 10.10, enkä silloin tietenkään ymmärtänyt ajatella että tälläinen tulee. Netprishän tarjoaa suoraa linkkiä Shippii -palveluun, mistä voi hoitaa kuljetuksen, jolloin ymmärtääkseni vastuut veron maksamisesta siirtyvät myyjälle. Ainakin uutisjutussa olleen haastateltavan mukaan.

Jos joku tilaa netprisistä, niin olisiko mahdollista saada kyseisen sivun tiedostot jakoon? Muuten pitänee tehdä sinne tilaus minkä perun välittömästi, jotta pääsen tuohon tilauksen jälkeiseen sivuun käsiksi ja saan sen tallennettua.
 
Jos laskin edes sinnepäin oikein, niin Suomeen tilataan joka päivä 17 000 olutlaatikon verran alkoholia nettikaupoista. Ei taida hoitua oman toimen ohessa tullilta pakkausten availu...

Laskelma perustuu THL:n arvioon, jonka mukaan 2021 netistä tilattiin 2,5milj. litraa 100%ksi muutettua alkoholia.
 
Jos laskin edes sinnepäin oikein, niin Suomeen tilataan joka päivä 17 000 olutlaatikon verran alkoholia nettikaupoista. Ei taida hoitua oman toimen ohessa tullilta pakkausten availu...

Laskelma perustuu THL:n arvioon, jonka mukaan 2021 netistä tilattiin 2,5milj. litraa 100%ksi muutettua alkoholia.
Mut kuvitellaan et noi 17 000 laatikkoa tulee 3kappaleen tilauksissa niin kyl ne nyt siel uskois 5000 pakettia kerkeävän vuoden aikana tarkistaa. Jos ei ni mä voin tolla 3miljoonan liwärahoituksella tulla noi kaikki tarkistaan
 
Mut kuvitellaan et noi 17 000 laatikkoa tulee 3kappaleen tilauksissa niin kyl ne nyt siel uskois 5000 pakettia kerkeävän vuoden aikana tarkistaa. Jos ei ni mä voin tolla 3miljoonan liwärahoituksella tulla noi kaikki tarkistaan

Huomaa: Päivässä!! Vaikka olisi 10 lootan tilaus, niin 1700 pakettia päivässä. Se on ihan helvetisti. Eli voi jatkaa tilaamista entiseen malliin. Tullilla ei ole tuollaisia resursseja
 
Huomaa: Päivässä!!
Juuh, saman tyyppisiin lukemiin päädyin itsekin muuntelemalla tuota 2.5 miljoonaa litraa puhdasta alkoholia olut-tölkeiksi (5.9%) 24kpl lootissa. Eli joko THL on vetänyt tuon luvun hatusta tai tulivat tuossa paljastaneeksi että ruljanssi Tullille olisi aivan helvetinmoinen jos noita kaikkia lähetyksiä alettaisiin perkaamaan läpi.
 
No joo, pitää avata lähetykset, yrittää selvittää lähettäjä, tutkia onko etämyyntiä vai -ostoa, luetteloida lähetyksen sisältö (koska lähetyslistaa ei ole), tutkia alkoholiprosentit ja lopulta niiden perusteella päättää veroseuraamuksista, pakata lähetykset uudestaan. Kaiken tämän aikaa tavarat seisovat ja toisesta päästä tulee koko ajan lisää. Ehkä homma ei ole kummoinen, mutta melkoinen kuitenkin.

Se riittää kun näkevät lähettäjän, kysely sinne per erä, ei per lähetys ja saavat sisällöt kaikkinensa. Ei tarvitse edes avata lähetystä. Suurin ongelma on logistiikkafirnoilla säilöä noita lähetyksiä jos ja kun niihin tulee Tullin pysäytetty status ja teipit kylkeen. Kun lähettäjä tiedossa, Tulli asioikin suoraan myyjätahon kanssa ja myyjällä ei ole haluja kusettaa siinä kohtaa kun ostaja on maksuvelvollinen ettei se rooli valahda itselle.
 
Juuh, saman tyyppisiin lukemiin päädyin itsekin muuntelemalla tuota 2.5 miljoonaa litraa puhdasta alkoholia olut-tölkeiksi (5.9%) 24kpl lootissa. Eli joko THL on vetänyt tuon luvun hatusta tai tulivat tuossa paljastaneeksi että ruljanssi Tullille olisi aivan helvetinmoinen jos noita kaikkia lähetyksiä alettaisiin perkaamaan läpi.

Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.
 
Tästä just kyselin vähän aikaa sitten?? Jos minun laskuun on jo merkitty ostomaan, tässä tapauksessa Viron alkoholijuomaverot sekä juomapakkausverot. Nin mitä oikein Suomen verokarhu vielä voi mukamas vaatia?? Johan tässä sokea Rettakin ymmärtää että aika helvetin kevein perustein verottaja on liikkeellä.
Valmistevero tulisi maksaa kulutusmaahan, ei valmistus- tai lähetysmaahan. Tuo tulee jo EU-lainsäädännöstä.
 
Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.

Jos myyjä vetoaa siihen, että kyseessä on etäosto, niin eihän myyjällä silloin ole mitään velvollisuutta edes maksaa mitään veroja Suomeen. Ei sen enempää alveja kuin valmisteveroja.

Suomen tullin kannalta nuo etäostot ovat painajainen kun ei niitä käytännössä kukaan bulkki viinaa ostava maksa, koska sehän viina on niiden maksamisen ja ostohinnan ja rahtikulujen kanssa kalliimpaa mitä Suomessa viinakaupassa ja muissa kaupoissa.
 
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
Mihin hyvä uskosi perustuu :)
 
Onko joku oikeasti koeponnistanut tuon, että reklamoimalla luottokorttiyhtiö palauttaa rahat jos tavara on tullissa jumissa? Hieman epäilen, että olisi läpihuutojuttu.
Ostaja tai maksaja reklamoi, että ei ole saanut ostamiaan tuotteita.
Miksi mitään tullista pitää edes tietää tai kertoa?
Myyjä ja maksupalveluntarjoaja varmaan jatkavat sen jälkeen asian selvittelyä keskenään.
Ostaja ei maksa laskua lainkaan.
 
Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.

Tämä voi valitettavasti olla se, mitä tällä tehovalvonnalla haetaan. Ollaan perisuomalaiseen tapaan kateellisia ulkomailta tilaaville ja ratkaisuna suljetaan ne kaupat - tai ainakin yritetään.

Mitäköhän EU:n hallintoistuimessa sanottaisiin, jos tullin "data-analyysi" on vaan tietyn mustan listan läpikäyntiä, jonne on laitettu suuret, halvalla alkoholia myyvät verkkokaupat. Ja vaikka Kroatia lähtömaana, kun halvat lonkerot siirtyi sinne. Toivottavasti se kantelu käsitellään pian ja tämä homma loppuu - ja ne rahat käytetään järkevämmin, vaikka venäläisten väärennettyjen viisumien tutkimiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Valmistevero tulisi maksaa kulutusmaahan, ei valmistus- tai lähetysmaahan. Tuo tulee jo EU-lainsäädännöstä.
Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autolla
hakemassa viinaa, että missä minä sen ajattelin nauttia.
Eihän tämä lakipykälä voi mitenkään toimia oikeesti?
 
Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autolla
hakemassa viinaa, että missä minä sen ajattelin nauttia.
Eihän tämä lakipykälä voi mitenkään toimia oikeesti?

”Jos valmisteveron alaisia tuotteita myydään verkkokaupassa tai etämyynnissä toisessa EU-maassa asuvalle kuluttajalle, valmistevero maksetaan siinä maassa, jossa tuotteet on ostettu (tuotteiden määrämaassa).

Myyjä vastaa valmisteverojen maksamisesta. Tämä tarkoittaa, että vaikka myydyistä tuotteista on jo maksettu valmistevero myyjän kotimaassa, myyjän on maksettava valmistevero myös tuotteiden määrämaassa.”

 
Saattaa olla melkoinen ihmetys (vaikka itse uutinen onkin varmaan jo uinut juomakauppoihin), kun yhtäkkiä pienessä Suomessa tuhannet ihmiset ALKOivat rämpyttämään tilaus-nappia - just ennen marraskuuta. Toiset pitää kyseistä nappia jopa pohjassa :cool:

On tää melkoinen show!

ps. BEERDOME.CZ on toiminut monta kertaa hienosti (kerran saanut yllätyksenä toimituksen maksutta): toimitus maksetaan suoraan heille ja tulee lähipostiin noudettavaksi. Jos et ole tsekki-olutta maistanut, niin lähes poikkeuksetta kaikki hyvää (jopa noi edullisimmat 1,5L pet-pullot).

Selvä etämyyjä siis ja sen myötä verottajaltakin janoinen suositus!
 
Anteeksi jo etukäteen oma tyhmyyteni, mutta en tiedä miten logistiikka/rajavalvonta toimii Suomen satamissa/rajoilla? Ajatuksena vain, että sieltähän tulee jo pakosti ns "rajojen ylittänyttä rekkaa", jotka ovat saaneet hyväksynnän kuormalle jo toisessa EU-maassa? Esimerkkinä vaikka joku DHL/UPS jne alainen kuorma, jonka sisältönä voi olla vaikka mitä, myös osa meidän ruskeista laatikoista.

Kuski haluaisi varmaan kovasti kohti omaa terminaalia, mutta "tulliarmeija" tutkii sun kuormaa/pahvilaatikoita, että onko viinaa ja Suomeen tilattu? Samalla seuraava rekkakuski 2/40 jonossa vaan miettii, että hei kiva olla kakkonen kerrankin.
 
Eikös myyjän pie maksaa verot jos tilaa tuolta drinksut.com kun aineskii kun menee maksamaan tilausta niin suosittelevat sitä aapen kuljetusta? Ja siitä kun valitsee sen niin ohjaa suoraan sinne sivulle ettei tarvii muuta kun maksat vaan
 
Eikös myyjän pie maksaa verot jos tilaa tuolta drinksut.com kun aineskii kun menee maksamaan tilausta niin suosittelevat sitä aapen kuljetusta? Ja siitä kun valitsee sen niin ohjaa suoraan sinne sivulle ettei tarvii muuta kun maksat vaan
Riippuu miten tulli ja verottaja asiaa kulloinkin tulkitsevat.
 
Tuolta voi laskea paljon tulee veroja

Aika mielenkiintoinen.. Pirkan hinta katsottu jostain k-marketin sivuilta 1.15€ /kpl

1665639604035.png


Edit, pilkkuvirhe
 
Viimeksi muokattu:
Olisikohan oman oikeusturvan kannalta hyvä ottaa netprisin tilauksen jälkeinen sivu talteen? Tilasin itse 10.10, enkä silloin tietenkään ymmärtänyt ajatella että tälläinen tulee. Netprishän tarjoaa suoraa linkkiä Shippii -palveluun, mistä voi hoitaa kuljetuksen, jolloin ymmärtääkseni vastuut veron maksamisesta siirtyvät myyjälle. Ainakin uutisjutussa olleen haastateltavan mukaan.

Jos joku tilaa netprisistä, niin olisiko mahdollista saada kyseisen sivun tiedostot jakoon? Muuten pitänee tehdä sinne tilaus minkä perun välittömästi, jotta pääsen tuohon tilauksen jälkeiseen sivuun käsiksi ja saan sen tallennettua.

Itsekin sieltä juuri tilanneena ja mietin pitäisiköhän kuitenkin peruuttaa tilaus. Nyt kun tutustuin enemmän käyttäjä kokemuksiin netprisistä ja heidän shippii yhteistyöstä niin tuntui olevan paljon ongelmia toimitusajan kanssa.

Jos muiden merkit pitää paikkaansa niin hyvällä tuurilla ehtii tässä kuussa mutta tämän kaltaisia kokemuksia löytyi paljon


En voinut seurata tilausta koko toimituksen aikana...tilasin 8.8.2022 ja tuli viimeinkin perille 22.9.2022....en todellakaan suosittele kenellekään.

Asiointipäivämäärä: 22. syyskuuta 2022”
 
Tuli kans pistettyä Alkostore24:n halpaa vehnää ihan kiusallaankin tilaukseen. Lähdin kokeilemaan Shippiin Big Bucksia niin toivotaan, että silläkin nuo perille tulevat.
En ole tuolta muulla tilannutkaan pitkään aikaan, Aina Big Bucks ja mielellään vähintään 2 (eli 4 laatikkoa) että hinta per laatikko putoaa...

Edit: A24 oli merkannut eilisen tilauksen jo lähetetyksi. Shippiiltähän menee rahtikirjat tuonne automaattisesti tilausnumeron kera.
 
Superalkosta tilaus... Onko tämä normaali käytäntö? Aina ennen tilannut Alks/Fransberg
Shippii kirjoittelee "
Hello!

I am Louise Shippii and I am coordinating the transport for your order from SuperAlko.
To do this we need your invoice from SuperAlko as a PDF file as we need it to clear your order from customs.

Thank you in advance and have a great day! "
 
Selvä etämyyjä siis ja sen myötä verottajaltakin janoinen suositus!
Veronkannostahan tässä hässäkässä kyse. Ei enää etämyynti/etäosto keissi.
Joltain nyt periaatteessa halutaan ne verot karhuta. Oli sitten kyseessä myyjä tai ostaja.
Muuten kyllä Beerdomesta jäi positiivinen kuva.
 
Superalkosta tilaus... Onko tämä normaali käytäntö? Aina ennen tilannut Alks/Fransberg
Shippii kirjoittelee "
Hello!

I am Louise Shippii and I am coordinating the transport for your order from SuperAlko.
To do this we need your invoice from SuperAlko as a PDF file as we need it to clear your order from customs.

Thank you in advance and have a great day! "
Ollut juttua täällä. Selaa taakseppäin.
 
Saattaa olla melkoinen ihmetys (vaikka itse uutinen onkin varmaan jo uinut juomakauppoihin), kun yhtäkkiä pienessä Suomessa tuhannet ihmiset ALKOivat rämpyttämään tilaus-nappia - just ennen marraskuuta. Toiset pitää kyseistä nappia jopa pohjassa :cool:

On tää melkoinen show!

ps. BEERDOME.CZ on toiminut monta kertaa hienosti (kerran saanut yllätyksenä toimituksen maksutta): toimitus maksetaan suoraan heille ja tulee lähipostiin noudettavaksi. Jos et ole tsekki-olutta maistanut, niin lähes poikkeuksetta kaikki hyvää (jopa noi edullisimmat 1,5L pet-pullot).

Selvä etämyyjä siis ja sen myötä verottajaltakin janoinen suositus!
Onks tuolla millaiset postit suomeen? Näkeekö ne vasta tilatessa vai kuinka?
 
Tämä voi valitettavasti olla se, mitä tällä tehovalvonnalla haetaan. Ollaan perisuomalaiseen tapaan kateellisia ulkomailta tilaaville ja ratkaisuna suljetaan ne kaupat - tai ainakin yritetään.

Tää oli kyllä aamun piristys. Suomen verotus perustuu vain ja ainoastaan kateuteen, mitään käyttöä verorahoille ei ole! ;-D
 
No nyt meni sitten hommat kusemaan kun hätäpäissäni päivän uutisista menin tilaamaan 10x1L kossupulloa saksan superalkosta. No kaikki hyvin ja maksettu luottokortilla, mutta sitten kun menin shippiin sivuille niin joku pirkuleen Harri oli käyttänyt mun tilausnumeroa hyväkseen, varmaan laskeakseen toimituksen hintaa kuvitteellisella tilausnumerolla. Sillä oli Harrin osoitteet ja puhelinnumeot yms valmiiksi täytettynä.
Eli vaikka nyt syötän shippiin sivuille lähetyksen painon ja omat tiedot Harrin tilalle niin silti shippii tarjoaa 18kg lähetykselle halvimmillaan 79,99€ ups bigbuck$ hintaa, ja lisäksi kalliimpia palletti hintoja. Ja en ole siis valinnut mitään bigbuck$ toimitusta, vaan olin jo katsonut valmiiksi että omaan osoitteeseeni toimitus pitäisi maksaa toi 18kg tilaus 17,99€ budbee kotiin toimituksella.
Mites tätä hommaa sitten koittaa korjata? Shippiin aspa on vissiin pirkuleen hidas, mitä olen lukenut. Ja siten toimitus menisi jo helposti marraskuun puolelle.
Laitoin kyllä jo superalkolle lontooksi viestiä että jos voisivat muuttaa tilausnumeroa jotta saisin sitten tilattua shippiiltä kuljetuksen oikeaan hintaan.

Sulla on ikävä tilanne. Shippii vastaa sähköpostiin viikossa-parissa, superalko ei yleensä ollenkaan. Varmaan helpoin kun tilaa vaan uudestaan, ja pyytää perumaan vanhan tilauksen. Kyllä se Superalko joskus ne rahat palauttaa. Tai sitten tarttua luuriin ja yrittää sitä kautta hoitaa.

Alkostore24:n asiaakkaaksi palasin, koska homma toimii kuin junan vessa, toimitus neljässä päivässä, ja olutta saa nykyään halvemmalla kuin netrprisiltä tai alksilta. Eikä toi hintaero superalkoon ole kuin euro tai kaksi laatikolta jos sitäkään.

Mullakin tuli shippiin kannsa vastaava ongelma. Shippiin järjestelmään oli alkostoren tilausnumeron perusteella luotu yksi paketti liian vähän, eikä sitä ostaja pysty muuttamaan. Shippii ei näytä tilattuja laatikoita tilausvahvistuksessa, joten selvisi vasta maksun jälkeen. Alkostoreen viestiä, annatteko uuden tilausnumeron vai mitä. Keskutelua s-postilla, ja aina 2-10 min viivellä vastailut. Sovittiin , että poistavat yhden laatikon, jotta shippiin kanssa ei tarvitse yrittää asioida ja saadaan tilaus lähtemään jos tilatuilla lapuilla.

--> parinkymmenen minuutin viestienvaihdoilla saatiin alkostoren kanssa homma sovittua. Tuotteet kotiovelle neljässä päivässä tilauksesta yhtä laatikkoa vajaampana.
 
Mistäs nyt sitten kannattaa tilata?
Sen verran noiden jaskanpauhanta pisti potuttamaan, että tilataanpa tästä ennen tuota marraskuuta kasa, vaikka ei aikaisemmin ole tullutkaan tilailtua...
 
Se riittää kun näkevät lähettäjän, kysely sinne per erä, ei per lähetys ja saavat sisällöt kaikkinensa. Ei tarvitse edes avata lähetystä. Suurin ongelma on logistiikkafirnoilla säilöä noita lähetyksiä jos ja kun niihin tulee Tullin pysäytetty status ja teipit kylkeen. Kun lähettäjä tiedossa, Tulli asioikin suoraan myyjätahon kanssa ja myyjällä ei ole haluja kusettaa siinä kohtaa kun ostaja on maksuvelvollinen ettei se rooli valahda itselle.
Lähettäjä on Shippii eikä myyjä, ja Shippii ei tiedä, mitä pakkauksissa on. Kysely on siis tehtävä Shippiille lähetys kerrallaan, jonka jälkeen voidaan kysyä myyjältä lähetysten sisällöstä. Shippiin tai myyjän intresseissä tuskin on tehdä minkäänlaista yhteistyötä.
 
Nyt täytyy kyllä laittaa tilausta matkaan, ennenkun tullin hirmut ottavat ohjat käsiinsä. Mielenkiinnosta kysyn, onko kukaan tämmöstä kauppaa ennen nähnyt tai kokeillut Rajakauppa netissä - helppo ja edullinen - Ainakaan mitään infoa en täällä forumilla oo nähnyt kyseisestä mestasta, aika perushinnat kyllä ovat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 996
Viestejä
4 785 191
Jäsenet
77 700
Uusin jäsen
olliosuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom