Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta voiko luottoyhtiö evätä disputen sillä perusteella että nekin väittää sua verovelvolliseks ja olet tehnyt itse huonon kaupan?
Onko kukaan ikinä joutunut tullissa selvittämään itse tuodun viinalastin verovelvollisuutta?? Eihän tässä kuviossa ole mitään järkeä! Kuriirin tuoma viinalähetys on tullin mielestä heti mahdollista veronkiertoa. Mutta jos meikäläinen kuskaa saman lastin auton takaboxissa niin tullijäbä laittaa vaan kättä lippaan!! Ihan oikein että valittavat EU:lle tästä kuluttajan ilmiselvästä kiusaamisesta.Mikään ei ole näin yksinkertaista.
Ensinnäkin, etäostossa olet velvollinen maksamaan ne verot. Sinä. Ja sinulle tuleekin siitä lasku perästä.
Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei. Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.
Eikä oikeusjärjestelmä toimi niinkuin maalaisjärki sanoo, se toimii niinkuin lakiin on kirjoitettu.
kyllä tulli voi blokata tilauksen jos näkee tilauksessa jotain puutteita. senhän takia tulli on olemassa. varmimmin pääsee yllätyksiltä kuin itse selvittelee vaikka tuntuisikin siltä ettei se kuuluisi sinun hommaksesi.Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
Näin se täällä menee.Onko kukaan ikinä joutunut tullissa selvittämään itse tuodun viinalastin verovelvollisuutta?? Eihän tässä kuviossa ole mitään järkeä! Kuriirin tuoma viinalähetys on tullin mielestä heti mahdollista veronkiertoa mutta jos meikäläinen kuskaa saman lastin auton takaboxissa niin tullijäbä laittaa vaan kättä lippaan!! Ihan oikein että valittavat EU:lle tästä kuluttajan ilmiselvästä kiusaamisesta.
Kyllä Suomen valtio aina kusettaa ja kurittaa kansalaisiaan jos vain pystyy.
Jumankekka, pitää olla sadisti ihmisvihaaja jos on hakeutunut verottajalle töihin!!
Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei.
Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.
Silkkaa paskapuhetta.
Jos kyse on täysin kiistattomasta etämyynnistä, jossa myyjä on järjestänyt kuljetuksen, niin asiakkaana tuohon voi suhtautua ihan samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhunkin perille tulemattomaan tilaukseen. Myyjä vastaa siitä, että tuote saapuu asiakkaalle.
For calculating the order weight in advance, you can always count as following:Ajattelin tilata ensimmäistä kertaa Berlin Bottlesta Shippiitä käyttäen. Shippiin sivuilla sanotaan, että painoraja on 20kg/laatikko, mutta en saanut selville Berlin Bottlen sivuilta, että kuinka monta pulloa mahtuu laatikkoon. Tuskin kuitenkaan 20/1,2kg = n.16kpl mahtuu? Varmaan 12 kpl kuitenkin uskaltaa tilata?
Mut kuvitellaan et noi 17 000 laatikkoa tulee 3kappaleen tilauksissa niin kyl ne nyt siel uskois 5000 pakettia kerkeävän vuoden aikana tarkistaa. Jos ei ni mä voin tolla 3miljoonan liwärahoituksella tulla noi kaikki tarkistaanJos laskin edes sinnepäin oikein, niin Suomeen tilataan joka päivä 17 000 olutlaatikon verran alkoholia nettikaupoista. Ei taida hoitua oman toimen ohessa tullilta pakkausten availu...
Laskelma perustuu THL:n arvioon, jonka mukaan 2021 netistä tilattiin 2,5milj. litraa 100%ksi muutettua alkoholia.
Mut kuvitellaan et noi 17 000 laatikkoa tulee 3kappaleen tilauksissa niin kyl ne nyt siel uskois 5000 pakettia kerkeävän vuoden aikana tarkistaa. Jos ei ni mä voin tolla 3miljoonan liwärahoituksella tulla noi kaikki tarkistaan
Juuh, saman tyyppisiin lukemiin päädyin itsekin muuntelemalla tuota 2.5 miljoonaa litraa puhdasta alkoholia olut-tölkeiksi (5.9%) 24kpl lootissa. Eli joko THL on vetänyt tuon luvun hatusta tai tulivat tuossa paljastaneeksi että ruljanssi Tullille olisi aivan helvetinmoinen jos noita kaikkia lähetyksiä alettaisiin perkaamaan läpi.Huomaa: Päivässä!!
No joo, pitää avata lähetykset, yrittää selvittää lähettäjä, tutkia onko etämyyntiä vai -ostoa, luetteloida lähetyksen sisältö (koska lähetyslistaa ei ole), tutkia alkoholiprosentit ja lopulta niiden perusteella päättää veroseuraamuksista, pakata lähetykset uudestaan. Kaiken tämän aikaa tavarat seisovat ja toisesta päästä tulee koko ajan lisää. Ehkä homma ei ole kummoinen, mutta melkoinen kuitenkin.
Juuh, saman tyyppisiin lukemiin päädyin itsekin muuntelemalla tuota 2.5 miljoonaa litraa puhdasta alkoholia olut-tölkeiksi (5.9%) 24kpl lootissa. Eli joko THL on vetänyt tuon luvun hatusta tai tulivat tuossa paljastaneeksi että ruljanssi Tullille olisi aivan helvetinmoinen jos noita kaikkia lähetyksiä alettaisiin perkaamaan läpi.
Juuh, noin se varmaan tietenkin menee...loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.
Valmistevero tulisi maksaa kulutusmaahan, ei valmistus- tai lähetysmaahan. Tuo tulee jo EU-lainsäädännöstä.Tästä just kyselin vähän aikaa sitten?? Jos minun laskuun on jo merkitty ostomaan, tässä tapauksessa Viron alkoholijuomaverot sekä juomapakkausverot. Nin mitä oikein Suomen verokarhu vielä voi mukamas vaatia?? Johan tässä sokea Rettakin ymmärtää että aika helvetin kevein perustein verottaja on liikkeellä.
Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.
Mihin hyvä uskosi perustuuJos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
Ostaja tai maksaja reklamoi, että ei ole saanut ostamiaan tuotteita.Onko joku oikeasti koeponnistanut tuon, että reklamoimalla luottokorttiyhtiö palauttaa rahat jos tavara on tullissa jumissa? Hieman epäilen, että olisi läpihuutojuttu.
Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.
Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autollaValmistevero tulisi maksaa kulutusmaahan, ei valmistus- tai lähetysmaahan. Tuo tulee jo EU-lainsäädännöstä.
Kerkeäisiköhän vielä tekemään tilauksen ennen marraskuun syyntiä?
Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autolla
hakemassa viinaa, että missä minä sen ajattelin nauttia.
Eihän tämä lakipykälä voi mitenkään toimia oikeesti?
Katsotaan, vieläkö menee samassa ajassaAlksilta jälleen hyvin onnistunut ja nopea tilaus. Tasan viikko tilaamisesta meni.
Riippuu miten tulli ja verottaja asiaa kulloinkin tulkitsevat.Eikös myyjän pie maksaa verot jos tilaa tuolta drinksut.com kun aineskii kun menee maksamaan tilausta niin suosittelevat sitä aapen kuljetusta? Ja siitä kun valitsee sen niin ohjaa suoraan sinne sivulle ettei tarvii muuta kun maksat vaan
Selvä no ei sen puoleen ehtiihän tässä vielä tulemaan ennen matraskuuta jos ne sillon vasta alkaavat niitä isompii lähetyksii katteleeRiippuu miten tulli ja verottaja asiaa kulloinkin tulkitsevat.
Tuolta voi laskea paljon tulee veroja
![]()
Alkoholiverolaskuri
www.vero.fi
Olisikohan oman oikeusturvan kannalta hyvä ottaa netprisin tilauksen jälkeinen sivu talteen? Tilasin itse 10.10, enkä silloin tietenkään ymmärtänyt ajatella että tälläinen tulee. Netprishän tarjoaa suoraa linkkiä Shippii -palveluun, mistä voi hoitaa kuljetuksen, jolloin ymmärtääkseni vastuut veron maksamisesta siirtyvät myyjälle. Ainakin uutisjutussa olleen haastateltavan mukaan.
Jos joku tilaa netprisistä, niin olisiko mahdollista saada kyseisen sivun tiedostot jakoon? Muuten pitänee tehdä sinne tilaus minkä perun välittömästi, jotta pääsen tuohon tilauksen jälkeiseen sivuun käsiksi ja saan sen tallennettua.
En ole tuolta muulla tilannutkaan pitkään aikaan, Aina Big Bucks ja mielellään vähintään 2 (eli 4 laatikkoa) että hinta per laatikko putoaa...Tuli kans pistettyä Alkostore24:n halpaa vehnää ihan kiusallaankin tilaukseen. Lähdin kokeilemaan Shippiin Big Bucksia niin toivotaan, että silläkin nuo perille tulevat.
Veronkannostahan tässä hässäkässä kyse. Ei enää etämyynti/etäosto keissi.Selvä etämyyjä siis ja sen myötä verottajaltakin janoinen suositus!
Ollut juttua täällä. Selaa taakseppäin.Superalkosta tilaus... Onko tämä normaali käytäntö? Aina ennen tilannut Alks/Fransberg
Shippii kirjoittelee "
Hello!
I am Louise Shippii and I am coordinating the transport for your order from SuperAlko.
To do this we need your invoice from SuperAlko as a PDF file as we need it to clear your order from customs.
Thank you in advance and have a great day! "
Onks tuolla millaiset postit suomeen? Näkeekö ne vasta tilatessa vai kuinka?Saattaa olla melkoinen ihmetys (vaikka itse uutinen onkin varmaan jo uinut juomakauppoihin), kun yhtäkkiä pienessä Suomessa tuhannet ihmiset ALKOivat rämpyttämään tilaus-nappia - just ennen marraskuuta. Toiset pitää kyseistä nappia jopa pohjassa
On tää melkoinen show!
ps. BEERDOME.CZ on toiminut monta kertaa hienosti (kerran saanut yllätyksenä toimituksen maksutta): toimitus maksetaan suoraan heille ja tulee lähipostiin noudettavaksi. Jos et ole tsekki-olutta maistanut, niin lähes poikkeuksetta kaikki hyvää (jopa noi edullisimmat 1,5L pet-pullot).
Selvä etämyyjä siis ja sen myötä verottajaltakin janoinen suositus!
Tämä voi valitettavasti olla se, mitä tällä tehovalvonnalla haetaan. Ollaan perisuomalaiseen tapaan kateellisia ulkomailta tilaaville ja ratkaisuna suljetaan ne kaupat - tai ainakin yritetään.
No nyt meni sitten hommat kusemaan kun hätäpäissäni päivän uutisista menin tilaamaan 10x1L kossupulloa saksan superalkosta. No kaikki hyvin ja maksettu luottokortilla, mutta sitten kun menin shippiin sivuille niin joku pirkuleen Harri oli käyttänyt mun tilausnumeroa hyväkseen, varmaan laskeakseen toimituksen hintaa kuvitteellisella tilausnumerolla. Sillä oli Harrin osoitteet ja puhelinnumeot yms valmiiksi täytettynä.
Eli vaikka nyt syötän shippiin sivuille lähetyksen painon ja omat tiedot Harrin tilalle niin silti shippii tarjoaa 18kg lähetykselle halvimmillaan 79,99€ ups bigbuck$ hintaa, ja lisäksi kalliimpia palletti hintoja. Ja en ole siis valinnut mitään bigbuck$ toimitusta, vaan olin jo katsonut valmiiksi että omaan osoitteeseeni toimitus pitäisi maksaa toi 18kg tilaus 17,99€ budbee kotiin toimituksella.
Mites tätä hommaa sitten koittaa korjata? Shippiin aspa on vissiin pirkuleen hidas, mitä olen lukenut. Ja siten toimitus menisi jo helposti marraskuun puolelle.
Laitoin kyllä jo superalkolle lontooksi viestiä että jos voisivat muuttaa tilausnumeroa jotta saisin sitten tilattua shippiiltä kuljetuksen oikeaan hintaan.
juomapakkausveroa ei tule pantillisiin tölkkeihin.Aika mielenkiintoinen.. Pirkan hinta katsottu jostain k-marketin sivuilta 1.15€ /kpl
![]()
Edit, pilkkuvirhe
Lähettäjä on Shippii eikä myyjä, ja Shippii ei tiedä, mitä pakkauksissa on. Kysely on siis tehtävä Shippiille lähetys kerrallaan, jonka jälkeen voidaan kysyä myyjältä lähetysten sisällöstä. Shippiin tai myyjän intresseissä tuskin on tehdä minkäänlaista yhteistyötä.Se riittää kun näkevät lähettäjän, kysely sinne per erä, ei per lähetys ja saavat sisällöt kaikkinensa. Ei tarvitse edes avata lähetystä. Suurin ongelma on logistiikkafirnoilla säilöä noita lähetyksiä jos ja kun niihin tulee Tullin pysäytetty status ja teipit kylkeen. Kun lähettäjä tiedossa, Tulli asioikin suoraan myyjätahon kanssa ja myyjällä ei ole haluja kusettaa siinä kohtaa kun ostaja on maksuvelvollinen ettei se rooli valahda itselle.
Mistäs nyt sitten kannattaa tilata?
Sen verran noiden jaskanpauhanta pisti potuttamaan, että tilataanpa tästä ennen tuota marraskuuta kasa, vaikka ei aikaisemmin ole tullutkaan tilailtua...
Lähettäjä on Shippii eikä myyjä, ja Shippii ei tiedä, mitä pakkauksissa on. Kysely on siis tehtävä Shippiille lähetys kerrallaan, jonka jälkeen voidaan kysyä myyjältä lähetysten sisällöstä. Shippiin tai myyjän intresseissä tuskin on tehdä minkäänlaista yhteistyötä.
Good day!
Thank you for choosing our company but at the moment we deliver orders only from www.alks.fi and www.alkostar.eu
A refund of 22 EUR has been issued to the credit card used to place this order. Please, note that refunds can take up to 10 working days to show in your account due to varying processing times between payment and providers.
Best regards,
Var Teenuse OÜ
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.