- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 999
Katsoin väärin (omaa feedback profiilia), oli tuo myyjä antanut 5 tähteä.Myyjä oli näköjään antanut minulle yhden tähden palautteen, toki tein itse samoin.
Katsoin väärin (omaa feedback profiilia), oli tuo myyjä antanut 5 tähteä.Myyjä oli näköjään antanut minulle yhden tähden palautteen, toki tein itse samoin.
Kohteen tiedoissa kerrotaan yleensä mitat eli niiden perusteella päätät mitä kokoa otat. Siellä on myös vaatteita missä on ihan normaalit koot käytössä.Onko porukka tilannut Alilta takkeja? Noi koot ja laatu kiinnostais. Jos Suomes L niin varmaan tuol 2XL? Materiaalit varmaan ihan sama ku ostais Jack & Jonesilta.
Vaatteet alista on aina vähän "hit & miss". Hinta kertoo usein laadusta enemmän kuin kuvat. Saman designin tuote kalliimmalla on joskus paremmin tehty ja halvemmassa on taas esim ohuempaa kangasta. Ei tietenkään aina, mutta kyllä ne siellä osaa valmistuskustannukset ja katteet laskea aika kohdilleen.Onko porukka tilannut Alilta takkeja? Noi koot ja laatu kiinnostais. Jos Suomes L niin varmaan tuol 2XL? Materiaalit varmaan ihan sama ku ostais Jack & Jonesilta.
Taisi Kiinalainen Mister Hoono Englanti lukea viestisi ja ymmärtää aivan väärin.... tiedä sitten oliko tahallista vai ei.Tilasin alin kautta parin metrin pätkän letkua jonka sisämitan piti olla 4mm. Noh letku tuli ja oli sisämitaltaan 2mm. Laitoin myyjälle viestiä että en tee nyt tällä letkulla mitään kun laitoitte väärällä halkaisijalla, rahat takas, niin vastaukseksi tuli että "Katsoppa tarkkaan sitä myyntisivua, siellähän lukee että letkun mitta voi olla +-2cm."
En edes jaksanut alkaa vääntämään takaisin euron kaupasta, pistin yhden tähden myyjälle arvosteluun.
Oikein. Eikä se mikään selvä asia ole ikinä kun kaikki eivät edes arvostelua laita vaikka olisikin hyvä / huono tuote kyseessä.En edes jaksanut alkaa vääntämään takaisin euron kaupasta, pistin yhden tähden myyjälle arvosteluun.
Tuohan tarkoittaa että jos ne lähettää tyhjän kuoren se on vaan letku jonka ulkomitta on 0mm, mennee tuohon -2cm kokoon.mitta voi olla +-2cm
Tod.näk. nyt puhutaan kuvauksessa tuotteen pituudesta.Tuohan tarkoittaa että jos ne lähettää tyhjän kuoren se on vaan letku jonka ulkomitta on 0mm, mennee tuohon -2cm kokoon.
Lajittelua sit 1-4 vuorokautta ja sit normi päivässä -kahessa perille.2 eri Ebay tilausta saksasta, 26 päivä postitettu, tänään aamulla molemmat suomen puolella ja lajiteltu jo (tunnin kuluttua saapumisesta), nopeaa.
Eipä vastaa myyjä. Pitää laittaa dispute. Varmaan menee taas pieleen...Taas on ongelmia Alin tilauksen kanssa, saas nähdä miten nyt käy. Eli tilasin juotosaseman (JBC) kärjen, piti olla 0,3mm, mutta mitattuna onkin 0,5mm. Kärkeen tulostettu tyyppimerkintä kuitenkin on tuon 0,3mm version.
Niin ja tosiaan, molemmat "pikakirjeitä", painoa toisella 0.3kg ja toisel 0.29kg.Lajittelua sit 1-4 vuorokautta ja sit normi päivässä -kahessa perille.
Ei ne kai yleensä ikinä vastaa ennen disputea. Sen jälkeen ehkä ehdottaa että poistaisit dispun jne. Toi on kyllä niin "kiinalaista asiakaspalvelua" tyypillisimmillään. Vittumaista.Eipä vastaa myyjä. Pitää laittaa dispute. Varmaan menee taas pieleen...
Nyt on laitettu disputeen kuva digitaalisen työntömitan kanssa ja myös kuvakaappaus alkuperäisen valmistajan sivusta, jossa näkyy mitkä ne mitat pitäisi olla. Mutta varmaan ne kohta haluaa videon, tuon mitan näytön kun voi helposti väärentää.Ei ne kai yleensä ikinä vastaa ennen disputea. Sen jälkeen ehkä ehdottaa että poistaisit dispun jne. Toi on kyllä niin "kiinalaista asiakaspalvelua" tyypillisimmillään. Vittumaista.
Jos sulla on sellanen pieni työntömitta niin ota kuva sen kanssa niin menee varmasti läpi.
Ja nyt (alle päivässä) AliExpress puuttui tuohon eikä odottanut myyjän vastausta. Dispute closed ja full refund eikä tarvitse palauttaa. Onkohan noita tapauksia useampiakin vai miten tuo nyt noin äkkiä ratkesi?Nyt on laitettu disputeen kuva digitaalisen työntömitan kanssa ja myös kuvakaappaus alkuperäisen valmistajan sivusta, jossa näkyy mitkä ne mitat pitäisi olla. Mutta varmaan ne kohta haluaa videon, tuon mitan näytön kun voi helposti väärentää.
Pikainen arvaus että kyseisellä myyjällä useampikin dispute historiassa ja/tai annoit kattavat tiedot ongelmasta joka ei jättänyt tulkinnan varaa.Ja nyt (alle päivässä) AliExpress puuttui tuohon eikä odottanut myyjän vastausta. Dispute closed ja full refund eikä tarvitse palauttaa. Onkohan noita tapauksia useampiakin vai miten tuo nyt noin äkkiä ratkesi?
Tää se on. Menee aina noin.annoit kattavat tiedot ongelmasta joka ei jättänyt tulkinnan varaa.
Pikainen arvaus että kyseisellä myyjällä useampikin dispute historiassa ja/tai annoit kattavat tiedot ongelmasta joka ei jättänyt tulkinnan varaa.
Eli ne kuitenkin katsoo noita juttuja jo aikaisemmin? Siis kun siellä lukee se joku päiväys milloin Ali puuttuu disputeen ja se taisi olla vasta viikon päästä. Ehkä jäin erikoistarkkailuun edellisen disputen, siitä valittamisen ja Alille annetun huonon palautteen takia...Tää se on. Menee aina noin.
Turhalta tuntuu tuolta kiinasta tilata mitään nykyään, kun 90% tilatuista tuotteista ollu viimesen puolen vuoden aikana suoria tuoteväärennöksiä ja saanu säätää rahojen palautusten kanssa.
Millonkohan eBay ja Aliexpress bannaa mun tilin, kun lähes joka ostoksesta on joutunu kinumaan rahoja takas...
No kyllä minä kuvittelen, että tuote olisi sellainen mitä kohteen kuvauksesta ja kuvista voisi päätellä saavansa.Aitoja merkkituotteitako kuvittelet sieltä saavasi?
Disputesin tän vihdoin, 11 minuutin kuluttua tuli Alilta sähköpostiin että läpi meni ja rahat tulee takaisin. Säästyipähän sekin 1.79$.Mulla lukee Alissa yhden lähetyksen seuranassa Shipment canceled sekä samalla sivulla Parcel Status Shipment cancelled by seller, mutta tosta on kuitenkin tullut sähköpostiin Your order has shipped -viesti. Uusivuosihan päättyy vasta huomenna ja alkoi silloin 5. päivä kuluvaa kuuta, mutta tuo on shipattu 24. tammikuuta joten paha sanoa liittyykö syy siihen. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Minä aloin kuukausi sitten käyttämään euroja Alissa. Noissa disputeissa yms. rahanpalautuksissa kun hävisi rahaa jos oli maksanut dollareina. Siis suhteellista toki, mutta tympäisee silti jos olet täysin syytön ja jostain 20 dollarin ostoksesta katoaa dollari vielä välille kun rahat palautuu.Disputesin tän vihdoin, 11 minuutin kuluttua tuli Alilta sähköpostiin että läpi meni ja rahat tulee takaisin. Säästyipähän sekin 1.79$.
Mulle on käyny samanlailla, laitoin videon todisteeksiJa nyt (alle päivässä) AliExpress puuttui tuohon eikä odottanut myyjän vastausta. Dispute closed ja full refund eikä tarvitse palauttaa. Onkohan noita tapauksia useampiakin vai miten tuo nyt noin äkkiä ratkesi?
En oo kyllä asiaa ynnäillyt tai vertaillut, mutta oon pitänyt dollareita ihan siksi että oon ajatellut sen kurssin olevan edullisempi ja realistisempi kuin Alin euroiksi konversio, tokihan muunnos syntyy rahojen siirtyessä kuitenkin.Minä aloin kuukausi sitten käyttämään euroja Alissa. Noissa disputeissa yms. rahanpalautuksissa kun hävisi rahaa jos oli maksanut dollareina. Siis suhteellista toki, mutta tympäisee silti jos olet täysin syytön ja jostain 20 dollarin ostoksesta katoaa dollari vielä välille kun rahat palautuu.
Saa korjata jos teen/tein jotain väärin ja joku muu tapa olisi parempi.
Aliexpressiin jos laittaa kaappauksen ulkoisesta sivusta, helposti hylkäävät ulkoisen todisteen. Ja valokuvan myös, ota video.Nyt on laitettu disputeen kuva digitaalisen työntömitan kanssa ja myös kuvakaappaus alkuperäisen valmistajan sivusta, jossa näkyy mitkä ne mitat pitäisi olla. Mutta varmaan ne kohta haluaa videon, tuon mitan näytön kun voi helposti väärentää.
Työkaverille eräs myyjä oli vastannut ja lupasi lähettää uuden tuotteen. Antoi seurantanumeron, joka vieläpä toimii. Saas nähdä miten käy/kenen paketin seurantakoodi tuo oli... Videotykin lamppu kyseessä eli ei edes ihan halpa rihkama. Ekassa lampussa valo välähtelee/vilkkuu. Mutta onhan tuolla Kiinassa kunnollisia/tunnollisia kauppiaitakin, ne vaan pitää löytää tuon massan joukosta.
Näyttäisi olevan maksun välittäjä joka kertoo tarjoavansa palveluja halvemmalla. Eli tuskin korvaa mitään. Vähän kuin kotimainen Paytrail - Markkinoiden kattavin verkkomaksupalveluVähän sivutaan aihetta, joten kysytäänpä täällä: onko Paysera maksutapana tuttu? Onkohan miten turvallinen ongelmatilanteissa (tavara ei tule tms.)?
Onko kukaan muu huomannut, että AliExpress on tullut klarna maksutavaksi?
Apissa ainakin tarjosi sitä.
Olet tässä täysin oikeassa. Pätee muihinkin mestoihin, että jos maksat euroina, saat palautustilanteessa saman takaisin, mutta jos maksat muulla valuutalla käyttäen pankkisi/korttisi muuntokurssia, menetät muuntokulut myös palautusvaiheessa ja toki myös muuntokurssi voi olla huonontunut tai parantunut.Minä aloin kuukausi sitten käyttämään euroja Alissa. Noissa disputeissa yms. rahanpalautuksissa kun hävisi rahaa jos oli maksanut dollareina. Siis suhteellista toki, mutta tympäisee silti jos olet täysin syytön ja jostain 20 dollarin ostoksesta katoaa dollari vielä välille kun rahat palautuu.
Saa korjata jos teen/tein jotain väärin ja joku muu tapa olisi parempi.
Kyllä minä olen sieltä gilleten teriä ostanut vaikka kuinka ja ihan asiallisia on olleet. Eivät tosin kestä kovin kauaa, mutta ajaa asiansa.Nyt tuli tehtyä ehkä huonoin kiinaostos ikinä: partaterät. Näyttää Gilleteltä, mutta a) eivät liu'u naamalla ja b) eivät poista yhtään partakarvaa. Toimivat kuin vuoden vanha Gillette-terä, joka on valmiiksi tukossa. Ja ei, en odottanut, että tulee Gillette-tasoa, mutta jotain rajaa sentään. Katsotaan, mitä myyjä vastaan Alissa disputeen.
Ostin Philipsin sähköparranajokoneeseen pyöreäteräiseen ne kolme terää kiinan ihmemaasta niin heti alkoi repimään naamaa, kun niin tylsät terät. Entisetkin oli vielä paremmat.Nyt tuli tehtyä ehkä huonoin kiinaostos ikinä: partaterät. Näyttää Gilleteltä, mutta a) eivät liu'u naamalla ja b) eivät poista yhtään partakarvaa. Toimivat kuin vuoden vanha Gillette-terä, joka on valmiiksi tukossa. Ja ei, en odottanut, että tulee Gillette-tasoa, mutta jotain rajaa sentään. Katsotaan, mitä myyjä vastaan Alissa disputeen.
Jep, sain juuri näemmä rahat takaisin.Ostin Philipsin sähköparranajokoneeseen pyöreäteräiseen ne kolme terää kiinan ihmemaasta niin heti alkoi repimään naamaa, kun niin tylsät terät. Entisetkin oli vielä paremmat.
Noin viikon kuluessa pitäisi alkaa tulemaan Euroopasta seurantatietoja.Jenkeistä tehdyssä ebay tilauksen seurannassa lukee "Shipped from the Global Shipping Center to International Destination, Erlanger" Tietääkö porukka kauanko tuossa menee yleensä?
Uusi lamppu oli saapunut ja toimii hyvin. Eipä huijannut tuo kiinalainen.Työkaverille eräs myyjä oli vastannut ja lupasi lähettää uuden tuotteen. Antoi seurantanumeron, joka vieläpä toimii. Saas nähdä miten käy/kenen paketin seurantakoodi tuo oli... Videotykin lamppu kyseessä eli ei edes ihan halpa rihkama. Ekassa lampussa valo välähtelee/vilkkuu. Mutta onhan tuolla Kiinassa kunnollisia/tunnollisia kauppiaitakin, ne vaan pitää löytää tuon massan joukosta.
Ei tartte.Pitääkös Alista pyytää edelleen seurantanumero lähetykselle? Joskus pari vuotta sitten piti, en ole sen jälkeen keksinyt mitään tilattavaa. Nyt lähti X5675 kolmen viikon toimituksella valumaan.
Ogewiperillä näyttää olevan Venäjälläki varasto. Mulleki tuli 3d-tulostin viikossa ku valitsin Saksan varaston.Nyt oli Alissa nopea myyjä, 8 päivää tilauksesta olisi auton pyyhkijänsulat lähipostista noudettavissa.
https://ogewiper.aliexpress.com
Kiinasta tuo tuli. Ei voi valita Venäjää lähetyspaikaksi.Ogewiperillä näyttää olevan Venäjälläki varasto. Mulleki tuli 3d-tulostin viikossa ku valitsin Saksan varaston.