AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 276
DHGatesta ja Bangoodista kuullut vain huonoja kokemuksia, en tilaisi mitään.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 014
DHGatesta ja Bangoodista kuullut vain huonoja kokemuksia, en tilaisi mitään.
Banggoodista en ole koskaan tilannut, dhgatesta 46 tilausta ja varauksella voin suositella, mutta siellä täytyy olla itse aktiivisempi koska kusettajien määrä selvästi alia suurempi. Ostajan riski on siltikin aika olematon koska perustellut disputet menee aina läpi. DHGatesta saa oikeasti joskus jotain todella halvalla aliin verrattuna, vaikkakin useimmiten vain "minibulkkina". Toki alibabasta saisi vielä halvemmalla, mutta sitten puhutaan jo sadoista tai tuhansien kappaleitten eristä. Eli sinänsä oon samaa mieltä että ei sovellu satunnaistilailijalle, jolla ei ole aikaa tai halua vaatia tarvittaessa rahoja takaisin.

Mutta kärjistetysti, jos tarvitsen 20kpl custom printattua riisitikkua tms, niin dhgate voi olla ihan kokeilemisen arvoinen alusta...
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Olen banggoodista muutaman kerran tilannut ja tähän mennessä on tavarat tullut ihan ok. Muutaman asian olen sieltä edukkaammin saanut, kuin alista ja jotain mitä ei alista löydy, niin sieltä on löytynyt.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Taas mennään. Tilasin $15 valkoisen t-paidan (dhgate). Nää menee kiinan pojilla niin kovalla prosentilla pieleen, että lisäsin vielä tilatessa viestikenttään kommentin "color: white, size: L". Musta M-kokohan sieltä paketista kuoriutui. Eiköhän toi dispute mene toivottavasti taas heittämällä läpi. Ei vaan jaksaisi aina säätää näitten kanssa.

Edit: olikin jo dispute kantautunut myyjän korviin. Ompas taas reilu sovintoehdotus. Huoh.
Eikös Suomestakin saa kaupasta T-paitoja vitosella, kun kävelee johonkin vaatekauppaan? Miksi siis tilata 15 dollarin paita Kiinasta?
Toki laatueroja varmaan on, mutta laadun takiakaan en lähtis ite kiinaostoksille...
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
343
Eikös Suomestakin saa kaupasta T-paitoja vitosella, kun kävelee johonkin vaatekauppaan? Miksi siis tilata 15 dollarin paita Kiinasta?
Toki laatueroja varmaan on, mutta laadun takiakaan en lähtis ite kiinaostoksille...
Luulen että paita on merkkivaate:bored:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 726
Taas saa vääntää Aliexpress myyjän kanssa. Tällä kertaa myyjä möi ei oota. Myyjältä tuli vajaan vuorokauden sisään viestiä, että niillä ei enää ole tuotetta ja pyytää perumaan kaupan "Other" syyllä. Minä laitoin toden mukasen "Out of stock" syyn. Tämän jälkeen myyjä alko itkemään, että pitäisi syy vaihtaa otheriksi tai muutoin se saa kenkää. Minähän en muuta tuota mihinkään. Ite myy ei oota, ei se minun vika ole. Sietää saahakkin potkut tuollasesta.

Ihan jatkuvasti saa vääntää noiden kiinalaisten myyjien kaa!
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
DHGatesta ja Bangoodista kuullut vain huonoja kokemuksia, en tilaisi mitään.
2018 aikana banggoodista 19 tilausta, kaikki Priority Direct Mail toimituksella tulivat hyvin perille. Tänä vuonna en ole tilannut mitään, kun ei ole sattunut näkemään mitään hienoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 142
Paketti saapunut maahan ja sitten "The delivery of the item was unsuccessful". Postiko tässä nyt on sössinyt vai kenelle pitäisi huutaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 726
Taas saa vääntää Aliexpress myyjän kanssa. Tällä kertaa myyjä möi ei oota. Myyjältä tuli vajaan vuorokauden sisään viestiä, että niillä ei enää ole tuotetta ja pyytää perumaan kaupan "Other" syyllä. Minä laitoin toden mukasen "Out of stock" syyn. Tämän jälkeen myyjä alko itkemään, että pitäisi syy vaihtaa otheriksi tai muutoin se saa kenkää. Minähän en muuta tuota mihinkään. Ite myy ei oota, ei se minun vika ole. Sietää saahakkin potkut tuollasesta.

Ihan jatkuvasti saa vääntää noiden kiinalaisten myyjien kaa!
Vältty sitten myyjä potkuilta jonkuin ihmeen järjestelmä glitchin takia. Myyjältä tuli viesti, että tuote on merkkaantunut lähetetyksi jonkuin järjestelmä glitchin takia ja alissa olisi muka väärä seurantanumero joka ei toimi.
Tuskin tässä on ollu mitään glitchia, vaan myyjä on hyväksyny lähetetyksi automaattisen peruuntumisen pelossa.
Myyjä palautti sitten Paypalin kautta rahat.
No tämä seurantakoodi näyttäs kuitenkin toimivan ja paketti on seurannan mukaan matkalla kohde maahan Suomeen.
Mitähän sieltä nyt sitten on tulossa ja kenelle, kerta tuotetta ei alunperin ollut kerta varastossa!?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Taas saa vääntää Aliexpress myyjän kanssa. Tällä kertaa myyjä möi ei oota. Myyjältä tuli vajaan vuorokauden sisään viestiä, että niillä ei enää ole tuotetta ja pyytää perumaan kaupan "Other" syyllä. Minä laitoin toden mukasen "Out of stock" syyn. Tämän jälkeen myyjä alko itkemään, että pitäisi syy vaihtaa otheriksi tai muutoin se saa kenkää. Minähän en muuta tuota mihinkään. Ite myy ei oota, ei se minun vika ole. Sietää saahakkin potkut tuollasesta.

Ihan jatkuvasti saa vääntää noiden kiinalaisten myyjien kaa!
Kenkäsystä myyjät ei ole itkenyt, mutta paskanjauhaminen on lisääntynyt eikä ali vaivaudu poistamaan paskoja myyjiä listoiltaan, että voisivat trollimyyjät mennä myymään, vaikka omaa persettä.
Vakiokaavan mukaan menee disputet elikkä myyjä suostuu olla palauttamatta rahat ja olematonta tuotetta ei tarvitse palauttaa, vaikka oltaisiin lässytetty ihan jotain muuta. Ali tekee päätöksen onneksi aina minulle suosiollisella tavalla. Harvat disputessa olevat myyjät dispute tilanteessa ovat selkärankaisia, että ei vetkuttele alin päätöstä odotellessa ja ei jauha turhaa paskaa.

Tarpeeksi kun noita ylimielisten kusettajien temppuiluja on katsellut niin ei kyllä ole minkäänlaista luottamusta ja jostain syystä ne sitä hakee. Kyllä se vaan niin menee, että myyjä saa selvittää paketin kulkemiset eikä toisinpäin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
46
Onkos kukaan asioinut Lidlin verkkokaupan kanssa?

Itse tilasin pari tuotetta sportyfeel.fi:stä, mutta en saanut luvattua tilausvahvistusta sähköpostiini. Enkä pysty kirjautumaan omille sivuilleni, sillä rekisteröinti vaatii tilin vahvistamisen. Vahvistuslinkkiä ei koskaan tullut. Olen sitä jälkeenpäinkin yrittänyt tilata.

Asiakaspalvelukin on onneton. Ovat luvanneet tutkia, mutta mitään ei tapahdu!

Rahat kyllä tililtä lähtivät!

Kaipa tässä on valitettava EU:n ihmisoikeuksia valvovalle viranomaiselle tai ainakin Jussi Halla-aholle tai kuluttajaviranomaisille!
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Onkos kukaan asioinut Lidlin verkkokaupan kanssa?

Itse tilasin pari tuotetta sportyfeel.fi:stä, mutta en saanut luvattua tilausvahvistusta sähköpostiini. Enkä pysty kirjautumaan omille sivuilleni, sillä rekisteröinti vaatii tilin vahvistamisen. Vahvistuslinkkiä ei koskaan tullut. Olen sitä jälkeenpäinkin yrittänyt tilata.

Asiakaspalvelukin on onneton. Ovat luvanneet tutkia, mutta mitään ei tapahdu!

Rahat kyllä tililtä lähtivät!

Kaipa tässä on valitettava EU:n ihmisoikeuksia valvovalle viranomaiselle tai ainakin Jussi Halla-aholle tai kuluttajaviranomaisille!
Tarkistitko roskapostin?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 731
Aika helkutin monta Aliexpress-tilausta on tullut perille suoraan, mutta nyt naksahti Postilta ilmoitus tullattavasta lähetyksestä. Ensimmäinen kerta laatuaan minulle tuolta suunnalta.

Aikamoinen seikkailu oli tehdä tuontitulli-ilmoitus tullin sivujen kautta, mutta se kannatti, sillä posti olisi vetänyt muuten välistä enemmän kuin koko paketin tullimaksut olivat. Paketin hinta oli hieman yli satasen ja siitä sitten tullille alv 24%. Postin kautta tullattuna kuluja olisi tullut tuohon vielä 26,40€ päälle (kliks).
 
Viimeksi muokattu:

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Onkohan muuten Aliexpressin ja Postin sopimus päättynyt kun "AliExpress Standard Shipping"-paketit menevät Singaporen postin kautta nykyisin, eikä Postin logistiikan kautta jo Kiinasta lähien. Onneksi sentään tuo Singaporen posti on suht nopea toimitustapa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
Onkohan muuten Aliexpressin ja Postin sopimus päättynyt kun "AliExpress Standard Shipping"-paketit menevät Singaporen postin kautta nykyisin, eikä Postin logistiikan kautta jo Kiinasta lähien. Onneksi sentään tuo Singaporen posti on suht nopea toimitustapa.
Kyllä minulle tulee parikin pakettia Suomen Postilla.

upload_2019-4-3_0-30-28.png


Pitäisiköhän tästä huolehtia?

50%+ tilauksistani on kaapeleita ja adaptereita + kännykän suojalaseja ja koteloita. En ole ostanut kaapeleita Suomesta varmaan viiteen vuoteen.

Lisäksi on ehkä vähän tullut hassahdettua noihin kiinalaisiin emolevyihin, niin taas tulee. Kierrätys on ihanaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 401
Kyllä minulle tulee parikin pakettia Suomen Postilla.



Pitäisiköhän tästä huolehtia?

50%+ tilauksistani on kaapeleita ja adaptereita + kännykän suojalaseja ja koteloita. En ole ostanut kaapeleita Suomesta varmaan viiteen vuoteen.

Lisäksi on ehkä vähän tullut hassahdettua noihin kiinalaisiin emolevyihin, niin taas tulee. Kierrätys on ihanaa.
Hahaa. Itsellekin emäntä välillä kuittailee, kun kaikenmaailman kiinanippeliä tippuu postiluukusta. Jossain vaiheessa, kun paikallisessa Postissakin osasivat etsiä koneelta paketteja nimellä ilman henkkareiden näyttämistä/nimen kertomista, niin tuli kyllä mieleen, että on sitä ollut aktiivinen. :D Tuollaista kunnianosoitusta en kyllä ole vielä saanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 142
En nyt halua mitenkään tuomita, kun itsekin tuolta tilailen, mutta onkos porukalla täällä ollut eettisiä huolia kiinarihkaman tilaamisesta?

Mulla on vähän kolkutellut, ja aina lupaan lopettaa, ja lopetankin aina niin pitkäksi aikaa kunnes nään euron kaapelin kivijalkaliikkeessä hintaan 17,90.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
En nyt halua mitenkään tuomita, kun itsekin tuolta tilailen, mutta onkos porukalla täällä ollut eettisiä huolia kiinarihkaman tilaamisesta?

Mulla on vähän kolkutellut, ja aina lupaan lopettaa, ja lopetankin aina niin pitkäksi aikaa kunnes nään euron kaapelin kivijalkaliikkeessä hintaan 17,90.
Ehkä vähän kolkuttaa viimeaikainen manuuveri, jossa mittasin tietokonekaapelieni pituudet ja tilasin juuri oikean pituiset varakaapelit tilalle. Nyt on pöydällä vähemmän johtoja..

Mitään en ole kuitenkaan heittänyt roskiin - eli tilannut turhaan/läpällä. Siksi harvemmin tilaan euron kaapeleita. Silti, tuolla 17.90€ saisi mun koko verkkokaapin kaapeloinnin, joka olisi Suomessa maksanut n. 50€ Verkkokaupan halvinta merkkiä..

Jos lähtee sillä asenteella liikkeelle, että tilaa rihkamaa, sitten tulee tilattua rihkamaa. Tuolta saa ihan hyviäkin tuotteita, jotka - kuten muutkin nykyvermeet - valmistetaan Kiinassa. Erityisesti Xiaomin ekosysteemin tuotteet erottuvat edukseen ja niitä löytyy sateenvarjoista nenäkarvojenajelukoneeseen. Kalleimmat ostokseni ovat olleet puhelimia, ja huomenna olisi taas ale niissäkin. Edellinen puhelin täytti viime kuussa 2v, että ei se nyt ole heti vaihtoon menossa olevaa kiinanrihkamaa..

Ja yksi poikkeus on kyllä: kännykän suojalaseja menee enemmän tässä taloudessa, kuin ehkä normaalissa taloudessa ja niitä olen tilannut varmaan kymmeniä vuosien aikana. Tietenkin samaan aikaan parilta eri toimittajalta ja 1-2 kpl erissä, niin siitä kertyy ainakin tilausten määrää kovasti. Rahallisesti veikkaan, että Amazoniin menee reilusti enemmän joka vuosi.

--

edit13: Nähtävästi nyt asia vaivaa minua, kun katselin tilauksiani.
Olen tilannut marraskuussa joulutähden kuuseeni, se on ehkä rihkaman tunnusmerkit täyttävä, mutta lokakuulta löytyi tällainen:
upload_2019-4-3_23-52-26.png


Se meni possun (pehmoeläin) päähän edelliseen profiilikuvaan, eikä sillä ollut muuta funktiota, niin ehkä tämä oli se perisyntini.

Lisäksi tällainen elokuussa:
upload_2019-4-3_23-50-32.png


Mutta se oli käytössä kaikissa etätyöpäivän puhelinpalavereissa, jossa katselin tiiviisti powerpointtia ja piti jollain tapaa pitää vireystilaa yllä. Sitten joku vieraani varasti sen :(

Sitä taaemmaksi en jaksanut katsoa, kun olin kesälomilla ja en tilaillut mitään. (Paitsi nähtävästi suojakoteloita objektiiveille, kun olin ilman niitä reissannut ulkomailla ja todennut, että olisivat käteviä)

Onneksi on vielä 2017 tilaamani Fidget Cube jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 276
En näe mitään eettisesti väärin siinä, että tilaa tavaran suoraan AliExpressistä niinkutsutusti lähteestä kuin jos oottaa, että se tulee Suomeen Verkkokauppaan tai johonkin muuhun isoon liikkeeseen myyntiin eri tuotenimellä ja 3-4x kalliimmalla hinnalla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Tuosta eettisyydestä oli hesarissakin jotain juttua. En kokonaan ehtinyt lukemaan, mutta alkuosassa ainakin puhuttiin juuri tuosta, ettei kuluttaja oikein koskaan voi olla varma onko tuote tehty eettisesti ja työntekijöitä sortamatta. Kivijalkakaupasta / maahantuojalta voi kysellä asiasta, mutta eipä nekään tiedä asiasta luultavasti sen enempää tai saa mitään varmaa vastausta annettua.

Itsellä ei kyllä paina huolet tilailla kamaa eBaysta tai muista kaupoista. En kuitenkaan tilaile mitään turhuuksia tai rihkamaa vaan tarpeeseen juuri jotain johtoja, suojalaseja puhelimeen ym missä kivijalkakaupat vetää tökeröä katetta.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Huawei Mate 20x-puhelinta saa edes suomesta, paikalliset ei enään myy 6500k-lamppuja ja nyt innostunut puukkoja + hiomakiviä tilaamaan jotka on yllättävän hienoja ja hyviä 30-40€/kpl (löytyy myös suomesta hankittu 160€ versio). Hiomapaperia 7000-karkeuteen saakka (IKH:lta max 1200).
Ai niin mitään näistä ei saa tästä läheltä, niin sama aliexpress/ebay :btooth:
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Ärsyttävästi alkanut ebay spämmäämään sähköpostiin tavaroita, joita olen katsonut, mutta en ostanut. Vielä ehdit, hinta on nyt laskenut... erittäin epäselväksi tehty profiiliasettelukin noiden osalta.
 
  • Tykkää
Reactions: tux
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
Tuosta eettisyydestä oli hesarissakin jotain juttua. En kokonaan ehtinyt lukemaan, mutta alkuosassa ainakin puhuttiin juuri tuosta, ettei kuluttaja oikein koskaan voi olla varma onko tuote tehty eettisesti ja työntekijöitä sortamatta. Kivijalkakaupasta / maahantuojalta voi kysellä asiasta, mutta eipä nekään tiedä asiasta luultavasti sen enempää tai saa mitään varmaa vastausta annettua.

Itsellä ei kyllä paina huolet tilailla kamaa eBaysta tai muista kaupoista. En kuitenkaan tilaile mitään turhuuksia tai rihkamaa vaan tarpeeseen juuri jotain johtoja, suojalaseja puhelimeen ym missä kivijalkakaupat vetää tökeröä katetta.
En ole varma, mutta jossain Hesarin artikkelissa oli, että koskaan ei kannata tilata (eettisyydestä huolimatta):
  • Elintarvikkeita (ei välttämättä ole syömäkelpoisia)
  • Meikkejä (ei välttämättä tälle foorumille ongelma, mutta niissä voi olla ihmisten eritteitä aineosina)
  • Vaatteita (kiinalaiset on pienempiä, enkä edes ole rasisti, mutta Kiinan XL voi olla paikallinen S-koko)
  • Sähkölaitteita (turvallisuusmääräykset voidaan ohittaa olankohautuksella)
  • Merkkituotteita (tuoteväärennökset ovat yleisiä, ja oikeat merkkituotteet maksaa Kiinassa saman verran)
Lisäksi noi veitset on kai kiellettyjä , en ole 100% varma. Ja varavirta-akkuja ei saa laittaa lentokoneeseen, niin niitä ei pitäisi voida pystyä tilaamaan.

--

Minulle tulee isoja ongelmia, jos jokainen lähetys menee tulevaisuudessa tulliin. Se on kivaa naputella 1,50€ suojalasista 10min tullausilmoitusta ja se lentokentän tullivirkailija tykkää siitä, että kaikki lähetykset jumittaa siellä vapautusta postiin ja niitä joutuu käsittelemään tarkasti päätyönään.

--

Kyllä nyt olen päättänyt käydä kaapelilaatikkoni läpi ja pistää täällä lahjoitukseen kaikki kaapelit, joita en näe enää tarvitsevani. Tapahtuu vuoden sisään.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Kaikki tuotteet mitkä etäisestikin sisältää jotain eläinkunnan tuotteita kannattaa jättää ostamatta.

Jokainen nyt varmaan muutenkin tietää, että kiinapaskaan ei ole mitään luottoa missään suhteessa. Siellä on voittojen maksimointi pääasia ja millään muulla ei ole väliä.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
73
En nyt halua mitenkään tuomita, kun itsekin tuolta tilailen, mutta onkos porukalla täällä ollut eettisiä huolia kiinarihkaman tilaamisesta?

Mulla on vähän kolkutellut, ja aina lupaan lopettaa, ja lopetankin aina niin pitkäksi aikaa kunnes nään euron kaapelin kivijalkaliikkeessä hintaan 17,90.
Haetaanko tässä nyt enemmänkin sitä että tilataan "kertakäyttökrääsää" kun kerran halvalla saa, joka sit päätyy kaatopaikalle muutaman käyttökerran jälkeen jonka jälkeen tilataan uus, sen sijaan että ostettaisiin kalliimmalla laadukkaampaa ja kestävää?
Vai sitä että kuinka suomalaiset kaupat kärsii ja ei oteta huomioon tuotteen alkuperää jne?

Jätettä on maailmassa ainakin ihan liikaa jo nyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 142
Haetaanko tässä nyt enemmänkin sitä että tilataan "kertakäyttökrääsää" kun kerran halvalla saa, joka sit päätyy kaatopaikalle muutaman käyttökerran jälkeen jonka jälkeen tilataan uus, sen sijaan että ostettaisiin kalliimmalla laadukkaampaa ja kestävää?
Vai sitä että kuinka suomalaiset kaupat kärsii ja ei oteta huomioon tuotteen alkuperää jne?

Jätettä on maailmassa ainakin ihan liikaa jo nyt.
Niin, tässähän on monia ulottuvuuksia.

- Tavaran kertakäyttöisyys ja laatu
- Kiinalaiset työolot
- Kotimaan tuotanto
- Ilmastoasiat
- Maailmantaloudelliset seikat

Siitä voi valita mikä sattuu itseään kiinnostavan. Noista esimerkiksi kiinalaiset työolot kiinnostaa sen verta, että kun teen disputen, harvoin pyydän rahaa tai korvaavaa tuotetta. Olin itse ostanut halvalla paskaa ja minun omatuntoni ei jousta siihen, että alkaisin vielä omasta mokasta valittamaan. Monet on tästäkin eri mieltä - kokevat että totta vitussa valitetaan jos jotain on väärin. Paljon tietysti riippuu tuotteen hinnasta ja kuvauksesta. Pääsääntöisesti tilaamani tavarat ovat olleet juuri sitä mitä odotinkin.

Monilla taas vallitsee ajatus, ettei se oma pieni paketti isossa mittakaavassa tuota mitään. Osittain se onkin totta. Näkisin tässä analogian siten, että vaikutus on sama kuin joka kerta pestessään kädet, jättää hanan tiputtamaan. Se yksi tippa tai edes päivän aikana valuvat tipat eivät vaikuta lainkaan, mutta kun jätät elämäsi aikana 1250 hanaa tiputtamaan, sillä alkaa vuosien kertyessä olla vaikutusta. Siinä vaiheessa voi sitten ruveta tutkimaan toiminnan kestävyyttä.

Edelleen, mitenkään tuomitsematta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 078
Minulle tulee isoja ongelmia, jos jokainen lähetys menee tulevaisuudessa tulliin. Se on kivaa naputella 1,50€ suojalasista 10min tullausilmoitusta ja se lentokentän tullivirkailija tykkää siitä, että kaikki lähetykset jumittaa siellä vapautusta postiin ja niitä joutuu käsittelemään tarkasti päätyönään.
Ei siinä ole virkailijaa, postilaitos euroopassa siirtyy kokoajan enemmän sähköiseen käsittelyyn jolloin maksu tulee sinulle automaattisesti. Postin järjestelmä vain hoitaa sen automaattisesti, luulen että suurin ongelma tulee jos myyjä laittaa arvoksi 30€ ja olet mksanut siitä 5€
Toki sinulle on enemmän hommaa siinä, mutta mielikuva on että maksu suoritetaan vasta kun noudat tuotteen.
Toki ne tarkastuksen läpi kulkee kuten nykyisin.

Voi olla että homma vielä siirtyy monta kertaa kun asiat ei toimi.

Paketin lähetystiedot täysin digitaalisiksi - postimerkeistä pakettien maksutapana luovutaan vuonna 2019 - Posti Group Oyj
"Maailman postiliitto edellyttää jäseniltään kykyä toimittaa kaikista ulkomaille lähetettävistä paketeista lähettäjä-, vastaanottaja- ja tullaustiedot digitaalisesti posti- ja tulliviranomaisten välillä viimeistään vuonna 2020. Postimerkeillä maksetuissa paketeissa edellä mainitut palvelut tai digitaalisten tietojen toimitus eivät ole mahdollisia, ja siksi postimerkkien käytöstä paketin maksutapana luovutaan 1.1.2019 alkaen."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
@hsalonen Taisi juurikin siinä artikkelissa olla erityisesti mainittuna listaamasi tuotteet. Nuo kaikki onkin kyllä sellaisia mitä mieluummin itse ostelee kivijalkakaupoista juuri sen takia, että (ainakin toivottavasti) tuotteita on sentäs hieman testattu ja todettu täyttävän niille asetetut vaatimukset.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 014
Periaatteessahan tulli voi ja valitettavasti myös käyttää aika mielivaltaisesti oikeuksiaan. Oli kyseessä mikä tuote tahansa. Joissain tapauksissa ihan hyväkin asia, mutta ei aina. Esim tullilaboratorio voi tuhota tuotteen "tarkastuksissaan" eikä näistä oikein voi lähteä tappelemaan. Itsellä käynyt näin laserkynän ja ammonium chloriden kanssa.

Vaatteita (kiinalaiset on pienempiä, enkä edes ole rasisti, mutta Kiinan XL voi olla paikallinen S-koko)
Ei kai kukaan tilaa vaatteita ilman kokotaulukkoa? Ei mua ainakaan haittaa jos kalsareissa lukee 2XL eikä M :shy:

Sähkölaitteita (turvallisuusmääräykset voidaan ohittaa olankohautuksella)
Turvallisemmilta monet kiinalaiset merkkituotteet vaikuttaa vaikka joihinkin tarjoustalon vastaaviin. TUKES tehnyt kiitettävää työtä kivijalkatoimijoiden lukuun testailemalla aina halvimpia ja epäilyttävimpiä tuotteita. Parempaa ja puolueettomampaa dataa löytyy onneksi muualta. Esim vaikka paljon parjatuista latureista Index of tested and reviewed USB power supplies/chargers

Lisäksi noi veitset on kai kiellettyjä
Ei ole.

Ja varavirta-akkuja ei saa laittaa lentokoneeseen, niin niitä ei pitäisi voida pystyä tilaamaan.
Eikö näitä taas nykyään saa lennättää tyhjinä cargo-lennoilla, kunhan merkinnät on kunnossa? IATA säännöt taitaa elää ja erilaisia tulkintoja ainakin on osunut kohdalle. Vuosi sitten kun tilasin tuli tosin maarahtina kaksi kuukautta Suomeen... not worth it.

Meikeissä se "ihmisten erite" on varmasti pienin huolen aihe. En kyllä edes uskaltaisi kokeilla jos tarvitsisin :nb: Merkkivaatteista parhaat menee kai suoraan Aasian markkinoille (eli ne oikeilta tuotantolinjoilta ohi valmistetut 1:1 erät). Dubai oli ainakin joskus tärkein kohde. "Replica harrastajat" käsittääkseni hankkivat näitä lähinnä taobaosta. Alissa ja muissa sitten noita silityskuva lacosteita.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Turvallisemmilta monet kiinalaiset merkkituotteet vaikuttaa vaikka joihinkin tarjoustalon vastaaviin. TUKES tehnyt kiitettävää työtä kivijalkatoimijoiden lukuun testailemalla aina halvimpia ja epäilyttävimpiä tuotteita. Parempaa ja puolueettomampaa dataa löytyy onneksi muualta. Esim vaikka paljon parjatuista latureista Index of tested and reviewed USB power supplies/chargers
Ignorance is bliss? Sekö randomeista kiinapaskoista tekee turvallisia, ettei kukaan testaa niitä, kun itse tilaa?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 401
Haetaanko tässä nyt enemmänkin sitä että tilataan "kertakäyttökrääsää" kun kerran halvalla saa, joka sit päätyy kaatopaikalle muutaman käyttökerran jälkeen jonka jälkeen tilataan uus, sen sijaan että ostettaisiin kalliimmalla laadukkaampaa ja kestävää?
Vai sitä että kuinka suomalaiset kaupat kärsii ja ei oteta huomioon tuotteen alkuperää jne?

Jätettä on maailmassa ainakin ihan liikaa jo nyt.
Hinta ei usein/harvoin korreloi laadun kanssa. Mistä tiedät saavasi tuplasti/selkästi paremman tuotteen, jos maksat tuplahinnan? Kiinassa tehdään joka tapauksessa jo aika suuri osa kaikennäköisestä tavarasta, niin ei sen tavaran ostaminen suomalaisesta kaupasta kaupan omalla/jonkun muun yrityksen merkillä anna mitään takuita siitä, ettet olisi ostanut kiinakrääsää. Näin ollen, kun kyse on yksinkertaisesta kulutustavarasta, niin usein on helpompi vain ostaa se halpa Kiinasta. Kalliimmat/edistyneemmät kamat sitten erikseen.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 014
Ignorance is bliss? Sekö randomeista kiinapaskoista tekee turvallisia, ettei kukaan testaa niitä, kun itse tilaa?
En kai mä noin sanonut :darra: Pointti oli puhtaasti se, että otos on usein todella huono ja luotettavat valmistajat loistavat poissaolollaan. Ei hyvistä kiinatuotteista mitään. Ei tietenkään yllätä, koska tutkimukset on yleensä tilannut joku suomalaisen kaupan etujärjestö. Ei tästä propagandasta enempää. Jokaisen oma lähdekritiikki olkoon sillä tasolla että on hyvä ja rauhallinen mieli Omalla vastuulla - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ignorance is bliss? Sekö randomeista kiinapaskoista tekee turvallisia, ettei kukaan testaa niitä, kun itse tilaa?
"Tarjous"kivijaloissa kyllä näkyy monesti noita Apple feikkilaturin näköisiä tuotteita kovallakin hinnalla. Ei vaan hirveästi herätä luottamusta, kun näyttää niin samalta kuin ne dollarin laturitkin. Dollarilla ei kyllä 2-3A latureita löydy, vaikka luvattaisiin tuollaisia lukemia niin 0,7A.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
"Tarjous"kivijaloissa kyllä näkyy monesti noita Apple feikkilaturin näköisiä tuotteita kovallakin hinnalla. Ei vaan hirveästi herätä luottamusta, kun näyttää niin samalta kuin ne dollarin laturitkin. Dollarilla ei kyllä 2-3A latureita löydy, vaikka luvattaisiin tuollaisia lukemia niin 0,7A.
Alemarketti sentään pyrkii ostamaan sitä parempaa paskaa. Kalliiksi käy takaisinvedot ja talojen palamiset. Alista tilatessa on jokainen tuote arpapeliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Ei kannata arpoa mitään vaan katse tuon listan merkkituotteisiin--> Index of tested and reviewed USB power supplies/chargers

Alemarketin tuote voi olla myöskin vanhaa paskaa, mistä ei hirveästi virtaa irtoa. 1A on niin vähän näille tablettiluureille.
Tuo lista nyt ei anna mitään varmuutta mihinkään suuntaan. Samaa tuotetta voi valmistaa moni paja ja sisukset voi vaidella sen yhden hyvänkin sisällä riippuen mitä osia sattuu olemaan tarjolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tuo lista nyt ei anna mitään varmuutta mihinkään suuntaan. Samaa tuotetta voi valmistaa moni paja ja sisukset voi vaidella sen yhden hyvänkin sisällä riippuen mitä osia sattuu olemaan tarjolla.
Kyllä esim. Oricon kuoret näyttää niin uniikilta ettei noita jäljittele muut.

Hupimerkkejä näyttäisi olevan esim. Rock(Rock saattaa kuitenkin tehdä ihan hyviä usb-johtoja), YKZ, Soonhua. Sattuu vaan näistä olemaan samanlaiset 3 porttiset usb-virtalähteet, missä missä mukana virta- ja jännitemittari samassa. Yhdessä hieman himmeämpi näyttö, silti mittaus näyttää ihan ok:lta, että on sellaisiakin mitkä näyttää ihan puuta heinää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Tuo lista nyt ei anna mitään varmuutta mihinkään suuntaan. Samaa tuotetta voi valmistaa moni paja ja sisukset voi vaidella sen yhden hyvänkin sisällä riippuen mitä osia sattuu olemaan tarjolla.
Jep. Antaa se silti paljon paremman käsityksen kuin se, että joku halpakauppias uskaltaa myydä romutuotetta x Suomessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
Ei kannata arpoa mitään vaan katse tuon listan merkkituotteisiin--> Index of tested and reviewed USB power supplies/chargers

Alemarketin tuote voi olla myöskin vanhaa paskaa, mistä ei hirveästi virtaa irtoa. 1A on niin vähän näille tablettiluureille.
Tuo lista nyt ei anna mitään varmuutta mihinkään suuntaan. Samaa tuotetta voi valmistaa moni paja ja sisukset voi vaidella sen yhden hyvänkin sisällä riippuen mitä osia sattuu olemaan tarjolla.
Ikinä ei ole täyttä varmuutta mistään. Listasta saa kuvan, että jotkut merkit ovat ihan ok, ja jos oikeasti kiinnostaa, niin Qualcomm on sertifioinut joitakin kiinalaismerkkejä. Niihin voi luottaa ainakin siinä mielessä, että Quick Charge onnistuu..
Quick Charge Device List | Qualcomm

Sen sijaan, tuosta @Monologi listasta voi katsoa niitä pääkallomerkkejä, joissa lataajan lämpötila on 100 astetta ja turvaeristykset ei ole kunnossa. Riippumatta ihan mistään, semmoiset laitteet kannattaa jättää kauppaan.

Nämä kaksi arvostelua kannattaa lukea:
USB Power Supply/Charger Test
Test of Samsung EP-TA20EWE fake

"Samsungin" laturi kuoli karmean kuoleman , ja siellä käytettiin termiä "räjähti". Eli jos Apple tai Samsung on siihen 1/3 hintaan tai parilla eurolla postikuluineen, niin koettakaa nyt ymmärtää , että sieltä tulee vaarallinen ja huono kopio. Jos sen sijaan vaikka joku Blitzwolf on 1/3 hintaan, niin se voi oikeasti olla ihan hyvä diili. Mutta koskaan ei voi olla varma ja sähkölaitteiden ostamisessa pitäisi olla jotain taitoa.

--

Siitä lähtien, kun Ikeasta alkoi saada latureita, olen suositellut kaikille sukulaisille niitä. Se on joku ihmisen sisäinen refleksi, että pitää ostaa se paras diili ja sitten "6€ Choetech on ihan huono ja ostan 2€ Samsungin, kun halvalla saan". Pahimmassa tapauksessa tällä valinnalla poltetaan jotain..
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
73
Hinta ei usein/harvoin korreloi laadun kanssa. Mistä tiedät saavasi tuplasti/selkästi paremman tuotteen, jos maksat tuplahinnan? Kiinassa tehdään joka tapauksessa jo aika suuri osa kaikennäköisestä tavarasta, niin ei sen tavaran ostaminen suomalaisesta kaupasta kaupan omalla/jonkun muun yrityksen merkillä anna mitään takuita siitä, ettet olisi ostanut kiinakrääsää. Näin ollen, kun kyse on yksinkertaisesta kulutustavarasta, niin usein on helpompi vain ostaa se halpa Kiinasta. Kalliimmat/edistyneemmät kamat sitten erikseen.
Tarkoitin enemmänkin että tilataan esimerkiksi niitä halvimpia euron usb-kaapeleita katsomatta mitään arvosteluja, joita sit vaihellaan kuukauden välein, sen sijaan että tilattaisiin se 3€ maksava kestäväksi todettu kaapeli. Joillekin se hinta vaan näyttää olevan tärkein kriteeri.
En siis tarkoittanut että maksamalla enemmän suomalaisessa kaupassa saisi välttämättä parempaa laatua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 284
Viestejä
4 213 485
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom