AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Alille ei kuva = ei mitään vaikutusta.
Kiinalaiset manipuloi kuvia niin paljon että kuva ei ole todiste, he vaativat videon jotta sillä olisi painoa.

Kerroin vain oman kokemukseni. Parikymmentä disputea, ja aina pelkkä kuva riittänyt. Mutta mulla tuotteet on olleet aina alle 20 euroa.

Joskus Ali on laittanut vaateen jotain lisätodistuksista mutta olen ignorannut pyynnöt. Nämä ilmeisesti kun tuote ei ole tullut ja myyjä väittää että tuote on kuljetuksessa. Silti dispute on kääntynyt aina minulle ihan ilman todisteita tai kuvia.

Myyjät yleensä muutenkin inttää ihan omiaan eikä todellakaan kiinnosta vastata niille tai alkaa inttämään niiden kanssa.
 
Pankille jos tekee rekun korttimaksusta niin aina vaativat rikosilmoituksen liitteeksi.
Noh, rikosilmoituksen teossa on oma vaivansa, mutta saapahan rahat. Kävi esim itsellä yhdessä Paypal maksetussa kimppatilauksessa niin, että tavaroita tekevä pikkupulju lähetti ensin osan, sitten loppuja ei tullut ja kun paypalille avattiin dispute, ei järjestelmän tahmeuden takia saatu tietoon, että tavaroista on tullut osa ja paypal ratkaisi asian myyjälle, koska paketti oli lähetetty. Tämä ratkesikin sitten meidän eduksemme pankin kautta, kun paypaliin oli linkattu luottokortti.
 
Noh, rikosilmoituksen teossa on oma vaivansa, mutta saapahan rahat.
Mutta AliExpress sulkee käyttäjätilin jos tuon tekee. Sitten pitää ährätä uusi tili toisella kortilla ja sähköpostiosoitteella (jos onnistuu edes noin). Tarkoitus kun kuitenkin on ostaa vielä paljon tavaroita Alista.
 
Alissa dispute eteni siihen että myyjä ”ystävällisesti” suostuu palauttamaan rahat, mikäli luovun disputesta. En kyllä usko myyjän rehellisyyteen päivääkään, joten lienee järkevintä vain vaatia että rahat palautetaan disputen kautta?
 
Alissa dispute eteni siihen että myyjä ”ystävällisesti” suostuu palauttamaan rahat, mikäli luovun disputesta. En kyllä usko myyjän rehellisyyteen päivääkään, joten lienee järkevintä vain vaatia että rahat palautetaan disputen kautta?
Myyjä voi palauttaa rahat VAIKKA dispute on voimassa. Et voi avata uutta disputea jos menet perumaan tekemäsi ja osa myyjistä yrittää huijata juuri tuohon.
Eli elä peru disputea....
 
Nonii, 10 minuuttia sitten tuli viesti paypalilta että nyt vasta ebay dispute pyyntö mennyt tarkasteluun 1-3 päivää menee siihen.

pikkuhiljaa alkaa selviämään...
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Alista 2x 4Gb ddr3 muisteja setin ihan kokeilun halusta. P*rs**ll**n meni

Ei toiminut kummassakaan koneessa. Ei kertakaikkiaan tunnista muisteja. Testasin yhdellä vanhalla ja yhdellä uudella kammalla ja kone meni windowsiin hienosti. Mutta tuo 4Gb kampa ei tunnistunut. Laitoin ensin viestiä myyjälle ja viikon vastaamattomuuden jälkeen laitoin disputen.

Muistit ostin lopulta Torista reippaan euron kalliimmalla, mitä Alin "halpahinta" oli.
Kai muistit katsoa emolevyn manuaalista, että tukeeko emolevysi kyseisiä muisteja?
Ei millään pahalla, mutta kuulostaa käyttäjävialta. Jos kysessää esim jotkut no-brand tai emon tukemattomat kammat.
 
Kai muistit katsoa emolevyn manuaalista, että tukeeko emolevysi kyseisiä muisteja?
Ei millään pahalla, mutta kuulostaa käyttäjävialta. Jos kysessää esim jotkut no-brand tai emon tukemattomat kammat.

Käyttäjäviaksi se paljastuikin :facepalm:

Olikin vain AMD AM3 emolla toimivat ddr3 muistit. Menee myyntiin pilkkahinnalla :beye:
 
Noniin paypal dispute (ebay tilaus) ratkaistu!

Olemme tarkistaneet seuraavan tapauksen tiedot ja päättäneet sinun eduksesi.

Myönsimme xx,xx EUR maksunpalautuksen PayPal-tilillesi tai alkuperäiselle maksutavalle.

Edit: tosiaan tänään aamulla näkyi maksu tilillä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka nopeasti tuolta kiinasta noiden palvelujen kautta saa tuotteita nopeimmillaan?
On tullut viikossa, on tullut kolmessa kuukaudessa ja kaikkea siltä väliltä. Mahdotonta sanoa mikä on milloinkin toimitusaika.

Jos tulee lentopostilla, niin pari viikkoa on ihan realistinen aika. Jos laivalla tulee, niin sitten kestää.
 
Kuinka nopeasti tuolta kiinasta noiden palvelujen kautta saa tuotteita nopeimmillaan?
Riippuu kovasti valitusta toimitustavasta. Perustason ilmaiset toimitukset ovat täysin arpomista. Pari viikkoa on omien kokemuksien mukaan minimi. DHL on toimittanut postin kautta pari pakettia reilussa viikossa.
 
Mutta AliExpress sulkee käyttäjätilin jos tuon tekee. Sitten pitää ährätä uusi tili toisella kortilla ja sähköpostiosoitteella (jos onnistuu edes noin). Tarkoitus kun kuitenkin on ostaa vielä paljon tavaroita Alista.
Dispute hävitty, ei ne edes lukeneet uusinta minun kommenttia. "Apologize again for not solving the problems of your product as you wished. Thanks for your understanding! Have a nice day!" :mad:

Pyytävät vielä palautetta toiminnastaan...
 
Avasin alissa disputen, myyjä yritti venkoilla tuon rahojen palauttamisen kanssa (pyysi että otan refundin pois ja lupasi sitten palauttaa rahat paypalin kautta)

Nyt ali tuli mukaan ja tietenkin pyytää palauttamaan tuotteen, jotta saisin rahani. Myyjä on edelleen halukas palauttamaan rahaa paypalin kautta.

Kannattaako tuossa nyt vastata vielä että suomesta maksaa 40e postittaa ko. tuote kiinaan, vai taipua vain vihdoinkin tuohon myyjän sisukkaaseen ehdotteluun :D
 
Tilasin Alista 2x 4Gb ddr3 muisteja setin ihan kokeilun halusta. P*rs**ll**n meni

Ei toiminut kummassakaan koneessa. Ei kertakaikkiaan tunnista muisteja. Testasin yhdellä vanhalla ja yhdellä uudella kammalla ja kone meni windowsiin hienosti. Mutta tuo 4Gb kampa ei tunnistunut. Laitoin ensin viestiä myyjälle ja viikon vastaamattomuuden jälkeen laitoin disputen.

Muistit ostin lopulta Torista reippaan euron kalliimmalla, mitä Alin "halpahinta" oli.

Oletkohan nyt ostanut oikeita muisteja? Alissa on halvalla vain DDR3 ECC REG. Tuo rekisteröity muisti toimii vaan serveriemolevyissä.

Ostaessa pitää olla tarkkana.

Komponentteja ei kyllä kannata hankkia kiinalaisilta myyjiltä, ainakaan mihinkään arvokkaampaan koneeseen. Kerran tilasin USB 3.0 pci kortin, niin ei kone inahtanutkaan sen kanssa. Varmaan oikosulussa koko kortti. Onneksi ei hajottanut emolevyä samalla.

Kannattaa kokeilla alempia kelloja noille muisteille. Minä myös kerran muistit alista tilasin vanhaan koneeseen, niin ne ei sillä markkinoidulla kellolla toiminut alkuunkaan, mutta alemmilla kyllä.

Höpö höpö. Profiilin koneessa ja edellisissä on ollut kiinalaisia wifi-kortteja jo yli 5 vuotta. Suomessa ensin maksoi PCI-Express-kortit liikaa ja nyt AC-kortit maksaa enemmän kuin pitäisi. Lisäksi esim. profiilin emolevylle on hankala (kallis) löytää mpcie-korttia ja antenneja Suomesta.

Voittava taktiikka on katsoa arvosteluja täältä ja itse Alista. Esimerkkinä nyt vaikka kirjoitttamani Huanan-arvostelu :). Myös venäläiset mittaavat noita kortteja ja muita komponentteja ahkeraan ja Alin arvosteluissa on auto-translate. Ja tietenkin se, että ei osta sitä halvinta p*skaa, vaan maksaa yli kympin kelpo kortista.

Tuota kauppaa edelleen suosittelen:
Ugreen Official Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com

Ei ole halvin, aina on kaikki toiminut. Laatu on hyvä.

Verkkotuotteissa olen käyttänyt tuota:
fenvi Official Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com

Ei myöskään ole halvin, mutta tuolta tulee tasalaatuista ja aina sitä, mitä olen tilannut. On hajonnut yksi niiden parin euron antenni, mutta se jäi johdon puristamaksi kun asensin profiilikoneen Vegaa ja otin konetta pois..

--

Muistien alikellotus ei onnistu, kun ei pääse BIOS:iin.

Yhdet muistit ostin Alista ja niille ajoin tunnin MEMTESTiä, toimivat ok. MEMTest tunnisti 1833MHz, Windowsissa olivat 1600MHz. Emolevykin Kiinasta.
 
No onhan se kymppikin rahaa ja jos sen 1000:lla asiakkaalla kertoo, niin se on paljon huijarille.
Myyjä ei sinänsä ole huijari. Hän vaan myy väärää kaapelia eikä taida itsekään tajuta sitä. Ja kun se oikea kaapeli vielä on ihan saman näköinen (ero vain johdotuksessa), niin vaikea on asia selittää.

Löytyi tuolta appeal-nappi, joten laitoinpa sellaisen. Vetosin väärään merkkiin/väärennökseen koska kuvaustekstissä mainittiin Delock kaapelien nimeksi.
 
Edelleen kaikki (parikymmentä) ali-disputet menneet heittämällä läpi (knock-the-wood). Kannattaa tosiaan olla tarkkana mistä disputen tekee. Samasta virheestä voi helposti tehdä niin erilaisia disputeja. Kuviin ja videoihin kannatta panostaa huolella. Mittanauha on hyvä kaveri. Vaatteet on listakokoa pienempiä tosi usein ja johdoissakin on joskus senttien heittoaja. Viimeksi riitautin gold plated water bottlen koska plaiting oli "aika" huonosti tehty. Tuossakin olisi voinut viallisen tuotteen sijasta valittaa laadusta tai siitä, että suuresti yllättäen se ei ollutkaan aito S'well™ :lol:. Aitouteen vetoamalla ei varmaan olisi edes mennyt läpi koska product descriptionin kohta: "Brand Name: BearPaw". Käsittääkseni noi detaljit ohittaa kaiken muun. Joskus ainakin jotkut jäi nuolemaan näppejään kun myyjän kuvassa oli drone ja paketista tulikin pelkkä dronen kantolaukku.
UTB8oZSwoSbIXKJkSaefq6yasXXae.jpg UTB8IDLbH3QydeJk43PUq6AyQpXaf.jpg

edit: pitäisi olla itsestäänselvää että "full refund" on ainoa järkevä vaatimus. Vaikka tuoteelle olisi vielä käyttöä niin ei kannata koskaan vaatia mitään osittaista hyvitystä. Ei ne tunnu noita punnitsevan. Kyllä/ei taitaa olla ainoat harkittavat vaihtoehdot kiinan päässä.

edit2: nää kiinalaiset on ihan tolkuttoman epärehellistä porukkaa keskimäärin.
edit3: maksoin pullosta kympin Tammikuussa. Näköjään hinta pompsahtanut 150% siitä. Arvostelujen luotettavuus aika lähellä nollaa. Pieni ihme että oma 1/5 arvostelu on ainakin mulle näkyvissä. US $27.5 |New Swell Preservation Coke Bottle Creative Insulation High grad Stainless Steel Vacuum Flask Travel Sports Coffee Water Bottle-in Vacuum Flasks & Thermoses from Home & Garden on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Alista 2x 4Gb ddr3 muisteja setin ihan kokeilun halusta. P*rs**ll**n meni

Ei toiminut kummassakaan koneessa. Ei kertakaikkiaan tunnista muisteja. Testasin yhdellä vanhalla ja yhdellä uudella kammalla ja kone meni windowsiin hienosti. Mutta tuo 4Gb kampa ei tunnistunut. Laitoin ensin viestiä myyjälle ja viikon vastaamattomuuden jälkeen laitoin disputen.

Muistit ostin lopulta Torista reippaan euron kalliimmalla, mitä Alin "halpahinta" oli.

En tiedä mitä nuo ebay ali muisti on, mutta siellä usein myynnissä vain AMD yhteensopivana myynnissä niitä.
Edit. ilmisesti high density muistia ja jotkin amd emot tukee sitä.

Muutin disputen syyksi tuoteväärennöksen. Myyjä kun sanoi noiden olevan Delock-merkkisiä. Saas nähdä mitä nyt tapahtuu...

Varaudu esittämään erot aitoon.
 
Viimeksi muokattu:
edit2: nää kiinalaiset on ihan tolkuttoman epärehellistä porukkaa keskimäärin.
Tai ne halvimmat myyjät saa osan tuotoista kusettamalla/"tehostamalla katetta". Joskus saa niitä euron tuotteiden myyjiä käydä läpi useita, ennen kuin löytyy joku järkevä myyjä. Täysin sama tuote, mutta muutaman sentin kalliimpi ja nopeampi lähetys.
 
Tai ne halvimmat myyjät saa osan tuotoista kusettamalla/"tehostamalla katetta". Joskus saa niitä euron tuotteiden myyjiä käydä läpi useita, ennen kuin löytyy joku järkevä myyjä. Täysin sama tuote, mutta muutaman sentin kalliimpi ja nopeampi lähetys.

Lisäksi vaihtaminen ei vältäämättä kannata kun usein samalle tuotteelle on eri provikka myyjiä jotka myy samalta myyjältä. (usein myös samasta kuvasta tai saman kuvan peilikuvasta)
Parhaiten oikean myyjän huomaa vasta paypal kuitista.
Lisäksi on aliakset, esim itsellä oli ongelmia colortop9 myyjän kanssa, siltä löytyy sitten top aliaksia vaikka mitä. Myöhemmin tilasin tomtop kaupasta tuotteen, eipä ollut yllätys ettei sitä tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla lukee Alissa yhden lähetyksen seuranassa Shipment canceled sekä samalla sivulla Parcel Status Shipment cancelled by seller, mutta tosta on kuitenkin tullut sähköpostiin Your order has shipped -viesti. Uusivuosihan päättyy vasta huomenna ja alkoi silloin 5. päivä kuluvaa kuuta, mutta tuo on shipattu 24. tammikuuta joten paha sanoa liittyykö syy siihen. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
 
Mulla lukee Alissa yhden lähetyksen seuranassa Shipment canceled sekä samalla sivulla Parcel Status Shipment cancelled by seller, mutta tosta on kuitenkin tullut sähköpostiin Your order has shipped -viesti. Uusivuosihan päättyy vasta huomenna ja alkoi silloin 5. päivä kuluvaa kuuta, mutta tuo on shipattu 24. tammikuuta joten paha sanoa liittyykö syy siihen. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Saitko sen lähetystunnuksen jota seurata? jos et saanut niin melko varmasti eivät ole lähettäneet, tuossa ajassa luulisi että olisi jo tullut näkyviin jotain tietoja... myyjältä voi tietysti myös kysyä, että miksi siis jos kiinnostaa :)

No rahat saat ainakin takaisin.

Aliexpressissä tuo uusivuosi taisi olla 14. päivään asti, ainakin yleisesti, tietysti myyjät ovat oman ajan minkä ovat lomilla.
 
Viimeksi muokattu:
Saitko sen lähetystunnuksen jota seurata? jos et saanut niin melko varmasti eivät ole lähettäneet, tuossa ajassa luulisi että olisi jo tullut näkyviin jotain tietoja...

No rahat saat ainakin takaisin.

Aliexpressissä tuo uusivuosi taisi olla 14. päivään asti, ainakin yleisesti, tietysti myyjät ovat oman ajan minkä ovat lomilla.

On mulla se perus UN-alkunen tunnus mitä Ali antaa vissiin kaikille lähetyksille ja jota voi sitten lopulta Itellan kautta seurata, josta ton lähetyksen koodilla ei löydy mitään. Noi infot nappasin siitä Alin lähetyksen seurantasivulta.

EDIT: Eikä ollut mikään lastenlorufirmakaan kyseessä, Open 6 years ja 97.5% Positive feedback. Ehkä odottelen huomisen josko lähettäisivät, muuten disputea kehiin.https://www.aliexpress.com/store/feedback-score/614976.html?spm=2114.12010608.0.0.4f1a6b277AYCiN
 
On mulla se perus UN-alkunen tunnus mitä Ali antaa vissiin kaikille lähetyksille ja jota voi sitten lopulta Itellan kautta seurata, josta ton lähetyksen koodilla ei löydy mitään. Noi infot nappasin siitä Alin lähetyksen seurantasivulta.
Koskaan törmännyt UN-alkuiseen lähetystunnukseen, ainakin mitä alista tilannut.

Mutta joo aika erikoista meininkiä, jos sulla kerta se lähetystunnus jossakin näkyvillä... oletko myyjältä kysynyt tätä erikoista tapahtumaa, että miksi perui tuon lähetyksen?
 
Koskaan törmännyt UN-alkuiseen lähetystunnukseen, ainakin mitä alista tilannut.

Mutta joo aika erikoista meininkiä, jos sulla kerta se lähetystunnus jossakin näkyvillä... oletko myyjältä kysynyt tätä erikoista tapahtumaa, että miksi perui tuon lähetyksen?

UN-alkuset on ton China Post Small Packet Plus -lähetystavan tunnuksia, tulee aika usein otettua sillä.

Voishan tosiaan myyjältäkin asiasta kysästä.
 
UN-alkuset on ton China Post Small Packet Plus -lähetystavan tunnuksia, tulee aika usein otettua sillä.

Voishan tosiaan myyjältäkin asiasta kysästä.
Ah, okei kaikki omat tilaukset lähes aina menneet ilmaisilla toimituksilla, niin en ole sitten vain törmännyt tuohon toimitusvaihtoehtoon :)

Asia selviää kyllä, älä huoli.
 
Mulla lukee Alissa yhden lähetyksen seuranassa Shipment canceled sekä samalla sivulla Parcel Status Shipment cancelled by seller, mutta tosta on kuitenkin tullut sähköpostiin Your order has shipped -viesti. Uusivuosihan päättyy vasta huomenna ja alkoi silloin 5. päivä kuluvaa kuuta, mutta tuo on shipattu 24. tammikuuta joten paha sanoa liittyykö syy siihen. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Jos Alin omassa seurannassa viimeisin merkintä on tuo Shipment canceled, niin laita dispute ja saat rahat nopeasti takaisin. Pari tuollaista oli tässä alkuvuodesta, taisivat päivässä tehdä päätöksen.
 
Laitoin myyjälle viestiä, vastasi että lähetetty normaalisti please be patient, have a nice life. Mitä tuohon nyt sanoisi, jossei näy tällä viikolla niin isken dispute.
 
En tiedä onko muut huomannut, mutta olen itse siirtymässä vahvasti aliexpressin kannattajaksi kiinakaman tilailussa. Ennen käytin pääosin vain ja ainoastaan ebaytä ja joitakin juttuja tuli silloin tällöin tilattua aliexpressin kautta. Ebayn kautta tilattujen kamojen toimitus on kuitenkin venynyt ja vanunut ja nykyään ei ole tavatonta, että toimitusajat venyy yli 3kk mittaisiksi. Aliexpressistä tilattuna paketit lähtevät oikeasti heti liikkeelle ja toimitusaika parhaimmillaan sellaisen 8 päivää. Muutenkin tuo aliexpressin toimitusaikalupaus taitaa olla nykyisellään tiukempi kuin ebayssä. Käytännössä siis tilailen nykyisellään euroopan sisäiset tilaukset ebaystä ja kiinakamat aliexpressistä.
 
En tiedä onko muut huomannut, mutta olen itse siirtymässä vahvasti aliexpressin kannattajaksi kiinakaman tilailussa. Ennen käytin pääosin vain ja ainoastaan ebaytä ja joitakin juttuja tuli silloin tällöin tilattua aliexpressin kautta. Ebayn kautta tilattujen kamojen toimitus on kuitenkin venynyt ja vanunut ja nykyään ei ole tavatonta, että toimitusajat venyy yli 3kk mittaisiksi. Aliexpressistä tilattuna paketit lähtevät oikeasti heti liikkeelle ja toimitusaika parhaimmillaan sellaisen 8 päivää. Muutenkin tuo aliexpressin toimitusaikalupaus taitaa olla nykyisellään tiukempi kuin ebayssä. Käytännössä siis tilailen nykyisellään euroopan sisäiset tilaukset ebaystä ja kiinakamat aliexpressistä.
Alia minäkin nykyään käytän enemmän. Alissa on parempi valikoima ja joitain juttuja mitä eBaysta ei edes löydy, toisaalta jotkut (ihan samat) tavarat ovat eBayssa selvästi halvempia. Mutta: eipä ne toimitusajat mitenkään nopeita ole Alissakaan (3 viikkoa aika vakio minimiaika) eikä paketit tosiaan lähde heti matkaan. Osa myyjistä hautoo viikon paketin lähetystä ja sitten odotetaan se kuukausi paketin saapumista ja vielä Suomessa 5 päivää. Ja tuo Alin disputen käsittelykin jättää hiukan toivomisen varaa...
 
Nyt vasta tietysti itsekin olen alia käyttänyt, mutta toistaiseksi olen ollut tyytyväisempi kuin ebayn tilauksissa. Tosin onhan osa noistakin toimituksista kestänyt. Mutta esimerkiksi jälleen on laakeripaketti tullut 8 päivän ajalla tilauksesta postilaatikkoon ja näitä tapauksia ei ole ebayn kiinapaketeissa ollut kyllä pitkään aikaan.
 
ebayn tilauksia ei ole kuin muutama tähän asti, ja kaikki EU:n alueelta tilattu (1 disputen jouduin tekemään kun myyjä oli mitä oli), aliexpress tilauksia huomattavasti enemmän ja tähän asti ei ole yhtään disputea tehty, kaikki tilaukset ilmaisilla posteilla (china air mail) niin aikalailla alle 2 viikon tullut.

Sitten myös viime vuoden puolella käytin paljon banggood (ostin puhelimen, pari action kameraa yms), nyt ei ole tullut tilattua mitään.
 
Joulun jälkeen alkoivat toimitusajat lyhenemään jostain syystä Alissa, nopeimmillaan tuli tosiaan viikossa tilauksesta postiin. Nyt tietysti Kiinalaisen uv:n takia hidastelua.

Itsekin siirtynyt kiina-kamassa Alin käyttäjäksi, toki jos on EU-varastolta ollut mahdollista tilata, niin sitten sieltä.
Muutoin sitten eBay jos on tarve saada nopealla aikataululla tavaraa - joskin nykyään tuntuu EU-maistakin toimitukset kestävän.
 
Alissahan taitaa olla niin, että mitä parempi luokitus tililläsi on sitä parempaa palvelua saat, tähän lukeutuu postituksen nopeus. Itse olen A2 tasoa ja aikalailla 2-3 viikossa tulee lähetykset.
 
Alissahan taitaa olla niin, että mitä parempi luokitus tililläsi on sitä parempaa palvelua saat, tähän lukeutuu postituksen nopeus. Itse olen A2 tasoa ja aikalailla 2-3 viikossa tulee lähetykset.

Ai, että myyjä ihan vittuillakseen seisottaa pakettia hyllyssä, jos ei ostajalla levelit ole kohdallaan :rolleyes:
 
Luultavammin se valitsee sen viereisen paketin sun paketin yli vaan jos sen ostajalla on korkeampi luokitus. Kiina gonna Kiina.

En tuohon nyt usko pätkääkään. Mistä tuon oman levelin näkee? En löytänyt.

Edit. Löytyi.

Olen näköjään platinatasolla ja leveleistä ei hyödy juuri mitään. Jotain haistapaska kuponkeja merkkipäivinä ja synttärionnitteluita sähköpostiin :facepalm:

Kuvakaappaus 2019-02-20 22-17-19.png
 
Viimeksi muokattu:
Sen verta täytyy antaa negatiivista palautetta, että tuo Alin oman pakettiseurannan (ainakaan China Post Registered Air Mailin osalta) käännökset/tiedot eivät taida olla ihan kohdallaan. Eli samat viestit näkyvät useampaan kertaan eri kellonajoilla, vaikka oletettavasti paketti ei ole lähtenyt lähtömaasta ulos useampaan kertaan. Postin pakettiseuranta näyttää varmaankin ne paremmat tiedot tässä tapauksessa.
 
En tuohon nyt usko pätkääkään. Mistä tuon oman levelin näkee? En löytänyt.

Edit. Löytyi.

Olen näköjään platinatasolla ja leveleistä ei hyödy juuri mitään. Jotain haistapaska kuponkeja merkkipäivinä ja synttärionnitteluita sähköpostiin :facepalm:

Kuvakaappaus 2019-02-20 22-17-19.png

My Aliexpress -> Member center näkee ootko esim. kultatasoa. Toi A-luokitus oli vähän piilossa jossain ihme paikassa, mutta sen saa selville mm. jonkun tuotteen tilaustiedoista mihin ne aina tulee mistä maasta joku tilaa jne.
 
Sen verta täytyy antaa negatiivista palautetta, että tuo Alin oman pakettiseurannan (ainakaan China Post Registered Air Mailin osalta) käännökset/tiedot eivät taida olla ihan kohdallaan. Eli samat viestit näkyvät useampaan kertaan eri kellonajoilla, vaikka oletettavasti paketti ei ole lähtenyt lähtömaasta ulos useampaan kertaan. Postin pakettiseuranta näyttää varmaankin ne paremmat tiedot tässä tapauksessa.

Postin seuranta näyttää tiedot vasta, kun paketti on Suomessa.
 
My Aliexpress -> Member center näkee ootko esim. kultatasoa. Toi A-luokitus oli vähän piilossa jossain ihme paikassa, mutta sen saa selville mm. jonkun tuotteen tilaustiedoista mihin ne aina tulee mistä maasta joku tilaa jne.

Ne on vanhat luokitukset. Ei kannata millään A2 tasolla alkaa keulimaan. Olet ihan rupusakkia noilla leveleillä :cigar2:

Kuvakaappaus 2019-02-20 22-22-34.png
 
Tottakai, en niin paljoa tilaile Alista niin eihän tässä ole sosiaaliluokituskaan kohdilla.
 
Löytyi tuolta appeal-nappi, joten laitoinpa sellaisen. Vetosin väärään merkkiin/väärennökseen koska kuvaustekstissä mainittiin Delock kaapelien nimeksi.
Eipä auttanut appealit, tuli vaan joku pahoitteleva höpinäviesti kuinka en toimittanut tarvittavia todisteita ja appeal declined. Myyjä oli näköjään antanut minulle yhden tähden palautteen, toki tein itse samoin.
Platinum levelillä minäkin olen, en ole huomannut siitä johtuvaa parempaa palvelua tai nopeampia toimitusaikoja.
 
Olen Diamond member, mutta mitään hyötyä en ole huomannut siitä. Miksi myyjää kiinnostaisi, mikä ostajan leveli on?
 
Eikä disputessakaan ole saanut parempaa palvelua, koska täysin selkeä myyjän tekemä jopa ryöstöksi luokiteltava asia eikä Ali auttanut.

Suisin aina Ebaytä ennen Aliexpressiä, jos hinta on lähes sama, koska Ebayn ostoturva on koettu huomattavasti paremmaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 486
Viestejä
4 558 223
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom