Tilasin Alista 2x 4Gb ddr3 muisteja setin ihan kokeilun halusta. P*rs**ll**n meni
Ei toiminut kummassakaan koneessa. Ei kertakaikkiaan tunnista muisteja. Testasin yhdellä vanhalla ja yhdellä uudella kammalla ja kone meni windowsiin hienosti. Mutta tuo 4Gb kampa ei tunnistunut. Laitoin ensin viestiä myyjälle ja viikon vastaamattomuuden jälkeen laitoin disputen.
Muistit ostin lopulta Torista reippaan euron kalliimmalla, mitä Alin "halpahinta" oli.
Oletkohan nyt ostanut oikeita muisteja? Alissa on halvalla vain DDR3 ECC
REG. Tuo rekisteröity muisti toimii vaan serveriemolevyissä.
Ostaessa pitää olla tarkkana.
Komponentteja ei kyllä kannata hankkia kiinalaisilta myyjiltä, ainakaan mihinkään arvokkaampaan koneeseen. Kerran tilasin USB 3.0 pci kortin, niin ei kone inahtanutkaan sen kanssa. Varmaan oikosulussa koko kortti. Onneksi ei hajottanut emolevyä samalla.
Kannattaa kokeilla alempia kelloja noille muisteille. Minä myös kerran muistit alista tilasin vanhaan koneeseen, niin ne ei sillä markkinoidulla kellolla toiminut alkuunkaan, mutta alemmilla kyllä.
Höpö höpö. Profiilin koneessa ja edellisissä on ollut kiinalaisia wifi-kortteja jo yli 5 vuotta. Suomessa ensin maksoi PCI-Express-kortit liikaa ja nyt AC-kortit maksaa enemmän kuin pitäisi. Lisäksi esim. profiilin emolevylle on hankala (kallis) löytää mpcie-korttia ja antenneja Suomesta.
Voittava taktiikka on katsoa arvosteluja täältä ja itse Alista. Esimerkkinä nyt vaikka kirjoitttamani Huanan-arvostelu
. Myös venäläiset mittaavat noita kortteja ja muita komponentteja ahkeraan ja Alin arvosteluissa on auto-translate. Ja tietenkin se, että ei osta sitä halvinta p*skaa, vaan maksaa yli kympin kelpo kortista.
Tuota kauppaa edelleen suosittelen:
Ugreen Official Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com
Ei ole halvin, aina on kaikki toiminut. Laatu on hyvä.
Verkkotuotteissa olen käyttänyt tuota:
fenvi Official Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com
Ei myöskään ole halvin, mutta tuolta tulee tasalaatuista ja aina sitä, mitä olen tilannut. On hajonnut yksi niiden parin euron antenni, mutta se jäi johdon puristamaksi kun asensin profiilikoneen Vegaa ja otin konetta pois..
--
Muistien alikellotus ei onnistu, kun ei pääse BIOS:iin.
Yhdet muistit ostin Alista ja niille ajoin tunnin MEMTESTiä, toimivat ok. MEMTest tunnisti 1833MHz, Windowsissa olivat 1600MHz. Emolevykin Kiinasta.