AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 044
Onko yleinen kusetus, että negatiivisen palautteen jälkeen myyjä pyytää arvioimaan palautteen uusiksi ja "automatic refunding after the feedback has been reviewed" ?
On. En tiedä palautuuko rahat oikeasti koska en ikinä ole sortunut näihin ja muuttanut alkuperäistä palautetta. Ite asiassa olen joskus käynyt lisäämässä jäkikäteen ja ISOILLA KIRJAIMILLA palautteeseen, että myyjä yrittää kiristää negatiivisia palautteita pois :love:
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
915
On. En tiedä palautuuko rahat oikeasti koska en ikinä ole sortunut näihin ja muuttanut alkuperäistä palautetta. Ite asiassa olen joskus käynyt lisäämässä jäkikäteen ja ISOILLA KIRJAIMILLA palautteeseen, että myyjä yrittää kiristää negatiivisia palautteita pois :love:
Näin arvelinkin, suostuin silti tuohon. Katsotaan miten käy, mutta en hirveän toivekkaana ole. Kaippa sen palautteen voi muuttaa takaisin jos ei pariin päivään rahoja näy.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 053
Itse tilasin AliExpressistä puhelimeen koko ruudulle tarkoitetun, läpinäkymättömillä kehyksillä varustetun näytönsuojan, jonka lasinen, läpinäkyvä osa osoittautui ~millin liian kapeaksi, joten reunukset peittivät pienen osan näyttöä. Lähetin ensin viestiä myyjälle, mutta mitään vastausta ei kuulunut. Tein disputen johon laitoin kuvat viivoittimen kanssa puhelimen näytöstä ja suojalasista, niin Alin asiakaspalvelu palautti rahat kokonaisuudessaan ilman että tarvitsi palauttaa tuotetta (joka tosin oli jo kokeiltu ja irrotettu).
Eli ihan hyvä kokemus aspasta, vaikkakaan ei innosta kiinalaista roskaa erityisesti tilaamaan, kun superarviotkin saanut tuote on oikeasti ihan paska.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
358
Ebayssä taas tulin kusetetuksi kun luotin että myyjä lähettäs oikeesti tuotteen uusiksi, mutta mitään ei tullut ja aikakin meni umpeen. Liian sinisilmänen.

Sitten kun vielä myyjät vetoaa että "Store Policy" on että rahoja ei saa vaan tuote muka lähetetään uusiksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 140
Mikä ePacket on? Se oli halvimpana toimistusvaihtoehtona, joten valitsin sen.
Toimitusaika vaikutti olevan ehkä hiukan nopeampi kuin tavallisen postin kanssa, muttei kuitenkaan kuriiritasoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
898
Mikä ePacket on? Se oli halvimpana toimistusvaihtoehtona, joten valitsin sen.
Toimitusaika vaikutti olevan ehkä hiukan nopeampi kuin tavallisen postin kanssa, muttei kuitenkaan kuriiritasoa.
Se mitä AliExpressistä tuolla nimellä oikeasti tulee vaihtelee, mutta yleensä tuo viittaa China Postin EMS-paketteihin. Postin mielestä nämä ovat pikakirjeitä eivätkä kirjattuja kirjeitä.

Tulevat hieman nopeammin kuin tavalliset kirjeet yleensä, mutta tuo nopeus on melko konsistentti. Ts. siinä missä tavalliset kirjeet joskus lojuvat kuukausia matkalla, nuo tulevat aina siinä reilussa parissa viikossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 105
Tilasin aliexpressistä kamaa ja seuranta toimii ainakin osan matkaa osoitteessa http://www.bpost2.be/bpostinternational/track_trace/find.php?

seurantakoodi on muotoa LB_____BE ja viimeisin tieto on

25-01-2019 14:24:00 Belgium Departure to country of destination
Ei ainakaan vielä löydy postin sivuilta tuolla koodilla, vai mistä noita pitäisi katsoa? Vai tuleeko nuo belgiasta maa/laivarahtina tms, joka selittäisi ettei näin vajaa viikossa ole tullut muutosta asiaan.

Edit: Näköjään vaan hidas, ilmestyi nyt postin seurantaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Ebayssä taas tulin kusetetuksi kun luotin että myyjä lähettäs oikeesti tuotteen uusiksi, mutta mitään ei tullut ja aikakin meni umpeen. Liian sinisilmänen.

Sitten kun vielä myyjät vetoaa että "Store Policy" on että rahoja ei saa vaan tuote muka lähetetään uusiksi.
Myyjät luottaa siihen, että se alkuperäinen paketti on vain myöhässä. Hyväksymällä "uudelleenlähetyksen" annat vain sen kuukauden lisää aikaa alkuperäisen paketin saapumiselle. Olen huomannut saman, että ainakaan kiinalaiset myyjät ei lähetä mitään uudestaan, vaikka sanovatkin. Sen takia pyydän nykyään aina rahat takaisin, ja se on kyllä viimeistään disputen kautta onnistunut. Tilaa sitten vaikka uudestaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
122
Alista tilattu, kiinalaisittain ilmeisen kallis (30e) tuote hajosi päivän käytön jälkeen. Myyjälle lähetetty jo viestiä, kannattaako näissä alkaa suht. nopeasti avaamaan jo jotain disputea esim. videon kera? Myyjä varmaankin pyytää lähettämään tuotteen takaisin :vihellys:
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 362
Saas nähdä ehtiikö ensi viikolla saapua ultaäänipesuri, jonka tilasin Alista. Ehkä hyödyllisin ostos pitkiin aikoihin näin silmälasillisena ihmisenä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Saas nähdä ehtiikö ensi viikolla saapua ultaäänipesuri, jonka tilasin Alista. Ehkä hyödyllisin ostos pitkiin aikoihin näin silmälasillisena ihmisenä.
Mitä tuolla tekee silmälasien kanssa? Puhdistaa kehyksiä? Onko niitä tarve kovinkaan usein/koskaan puhdistaa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
AliExpressistä tuli vääränmalliset (reversed) SFF-8643 kaapelit. Otsikko ja kuvausteksti on virheellinen eikä kaapelien sisäinen johdotus siis ole oikein, vaikka toki ulkoisesti kaapelit ovatkin kuvien mukaisesti. Olen nyt väitellyt asiasta kiinalaisen/botin kanssa kanssa, videotakin tuo haluaisi. Ilmeisesti haluaa vain väitellä, olen asian jo rautalangasta "hänelle" vääntänyt. Ebaysta tuli aiemmin samanlaiset ja sieltä myyjä palautti rahat yhden viestin ja kuvan perusteella.

Toki tuosta on jo dispute menossa ja Ali puuttuu asiaan jossain vaiheessa (tuota puuttumisaikaa taisi olla pidennetty viikolla uudenvuoden takia).
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 362
Mitä tuolla tekee silmälasien kanssa? Puhdistaa kehyksiä? Onko niitä tarve kovinkaan usein/koskaan puhdistaa?
Itselläni on muovisangat/kehykset ja niistä kun irrottelee linssiä, pitää kehystä kuumentaa, että se laajenee. Mutta haittapuolena on se, että kuumuus vaurioittaa linssin pinnoitetta (sinisyyden poisto) ja lisäksi heikentää pokia.

Tällä UÄ pesurilla pääsee tuonne linssin ja kehyksen väliin ja se pesuri pesee ilman irroituksia. Sen mitä olen optikolla käynyt pesettämässä, niin puhdasta on tullut puolen tunnin pesulla. Ja samankokoinen pikkupesuri kyseessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
881
Itselläni on muovisangat/kehykset ja niistä kun irrottelee linssiä, pitää kehystä kuumentaa, että se laajenee. Mutta haittapuolena on se, että kuumuus vaurioittaa linssin pinnoitetta (sinisyyden poisto) ja lisäksi heikentää pokia.

Tällä UÄ pesurilla pääsee tuonne linssin ja kehyksen väliin ja se pesuri pesee ilman irroituksia. Sen mitä olen optikolla käynyt pesettämässä, niin puhdasta on tullut puolen tunnin pesulla. Ja samankokoinen pikkupesuri kyseessä.
En tiedä olenko outo ja ällöttävä likasanko, mutta en ikinä ole linssien välejä putsannut enkä koskaan irroittanut putsauksen takia linssejä.

Eikä ole koskaan tullut edes mieleen. Ja lasit ollut kuitenkin jo melkein 30 vuotta (tosin ei samat;))
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 362
En tiedä olenko outo ja ällöttävä likasanko, mutta en ikinä ole linssien välejä putsannut enkä koskaan irroittanut putsauksen takia linssejä.

Eikä ole koskaan tullut edes mieleen. Ja lasit ollut kuitenkin jo melkein 30 vuotta (tosin ei samat;))
Se on tämä oma työ, missä veri lentää ja liha liikkuu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 104
Näin arvelinkin, suostuin silti tuohon. Katsotaan miten käy, mutta en hirveän toivekkaana ole. Kaippa sen palautteen voi muuttaa takaisin jos ei pariin päivään rahoja näy.
Jos muutit ennen maksua, ei rahoja tule.
Pitää vaatia korvaus ennen muuttamista.

AliExpressistä tuli vääränmalliset (reversed) SFF-8643 kaapelit. Otsikko ja kuvausteksti on virheellinen eikä kaapelien sisäinen johdotus siis ole oikein, vaikka toki ulkoisesti kaapelit ovatkin kuvien mukaisesti. Olen nyt väitellyt asiasta kiinalaisen/botin kanssa kanssa, videotakin tuo haluaisi. Ilmeisesti haluaa vain väitellä, olen asian jo rautalangasta "hänelle" vääntänyt. Ebaysta tuli aiemmin samanlaiset ja sieltä myyjä palautti rahat yhden viestin ja kuvan perusteella.

Toki tuosta on jo dispute menossa ja Ali puuttuu asiaan jossain vaiheessa (tuota puuttumisaikaa taisi olla pidennetty viikolla uudenvuoden takia).
Tuttua juttua, eivät koskaan anna periksi, vaan dispute avattava.
Senki ne tietää että Aliexpress vaatii palauttamaan tuotteen.
Jos voit kääntää ettei tuote ole tullu , voit saada rahat.
Kannattaa suosia Ebaytä, hermot pysyy paremmin aisoissa.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 284
Oon ymmärtänyt, että Alissa ei rahat liiku myyjälle ennenkuin ostaja käy painamassa sen 'Confirm goods received' napin. Luulisi tämän jo motivoivan myyjän yhteistyöhön, jossei niin senkun disputea Alille ja sanoo ettei tavara koskaan tullut perille, kusettaahan nuo myyjätkin yrittää joka välissä.

Näin muuten, jossei ole jo itsestäänselvää, niin kannattaa aina järjestää hakutulokset ostetuimman mukaan ja tsekata vielä arvostelut niin tietää, että aika varmasti saa kunnollista tavaraa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 053
Oon ymmärtänyt, että Alissa ei rahat liiku myyjälle ennenkuin ostaja käy painamassa sen 'Confirm goods received' napin. Luulisi tämän jo motivoivan myyjän yhteistyöhön, jossei niin senkun disputea Alille ja sanoo ettei tavara koskaan tullut perille, kusettaahan nuo myyjätkin yrittää joka välissä.
Jos on jo viestittänyt Alissa myyjälle ja valittanut että on paskaa kamaa, niin luulisi että vaikee saada läpi moista kusetusta, kun ne varmaan näkee viestinvaihdon kuitenkin.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 284
Tapaukset tuntien en itse varmaan jaksaisi vaivautua reklamoimaan Aliin mitään, parhaassakin tapauksessa joudut lähettämään tavaran takaisin omaan laskuusi ja siitä kuuluu sitten joskus jotain jos kuuluu. Jos on joku vika niin suoraan disputea vaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Jos voit kääntää ettei tuote ole tullu , voit saada rahat.Kannattaa suosia Ebaytä, hermot pysyy paremmin aisoissa.
Ei voi enää kääntää, lähetin jo kuvankin.. Tuo kirje tosin olisi ollut täydellinen tuohon temppuun. Se tuli "kirjattuna", mutta Posti sotki sen kanssa ja se oli kateissa kunnes ilmestyikin postilaatikkoon. Seurannan mukaan se on yhä ulkomaanterminaalissa, ollut siellä jo kohta 3 viikkoa. Mutta eipä ole tullut tuota harrastettua, ollut ihan hyvä menestys disputejen kanssa. Kaapelit oli onneksi hyvin halvat, 10€ 4kpl (Suomessa 10x hinta...). Mutta periaatteesta jatkan kyllä asiasta valitusta loppuun asti.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 414
Onko muilla kestänyt toimituksissa normaalia pidempään? Täällä Aliexpressistä tulossa 7 lähetystä. 1 power bank ja loput kaapeleita yms. krääsää.

Lähetys 1 Departed country of origin 11.2.
Power bank saapunut Belgiasta tullille 31.1.2019, ei liiku sieltä mihinkään.
Lähetys 3 Departed country of origin 25.1.
Lähetys 4 Departed country of origin 22.1.
Lähetys 5 Departed country of origin 27.1.
Lähetys 6 Departed country of origin 25.1.
Lähetys 7 Departed country of origin 25.1.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
915
Jos muutit ennen maksua, ei rahoja tule.
Pitää vaatia korvaus ennen muuttamista.
Itseasiassa tuli silti ja kaikista. Tässä on tosiaan ollut sellainen surkeiden ostosten sarja takana, että neljästä tilauksesta piti tehdä reklamaatiot. Oikeastaan viidestä, mutta euron kiinankuoren takia en jaksa.
Kymmenen vuoden käyttöhistorian aikana ei ole kertaakaan aiemmin tarvinnut tehdä yhdestäkään. Nyt yksi jäi tulematta ja 3 ei vastannut kuvausta&kuvia.

Yhteistä kaikille tapauksille, että ennen negatiivista palautetta ainoastaan saapumattomasta tuotteesta suostuivat rahojen palautukseen suoraan.
Yhtä ei kiinnostanut vastailla yhteydenottoihini ennen kuin laitoin negatiivisen feedbackin. Ehdotin 50% rahojen palautusta, koska tuote oli rikki enemmän kuin piti. Negatiivisen palautteen jälkeen tulikin sitten viestiä ja hyvitti 50% takaisin pahoitellen.

Kaksi muuta eivät suostuneet yhteistyöhön ennen negatiivista ja toista niistä ei ilmeisesti kiinnosta vaikka sai negatiivisen palautteen. Suostui kylläkin palautukseen, mutta tuotemaksoi 30€ + postit 8€ ja palautus maksaisi 30€... Tällekin ehdotin 50% refundia, muttei käynyt koska minun olisi pitänyt kuulemma itse päätellä ettei tuote ole kuvan mukainen.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Itse teen aina suoraan disputen jos tuote ei tule ajallaan tai on väärän värinen/kokoinen/mallinen/painoinen.

Teen disputen, unohdan asian, Ali palauttaa rahat viikossa. Sen pituinen se.


Itse asiassa en koskaan aiemmin edes katsonut mitä viestejä tai muita on myyjältä kuulunut, mutta nyt kun kävin katsomassa viestejä tai disputeja, niin lähinnä perusteetonta inttämistä ja ruinaamista disputen perumiseksi. Joskus tuote tosiaan tulee vain myöhässä, eli periaatteellisesti en rahoja kaipaisi, mutta eipä sitä voi ennustaa tuleeko se joskus vai ei. Varsinkin kun osa tuoreista myyjistä on huijareita, joiden liikeidea on disputea tekemättömät asiakkaat. Ja dispute on tehtävä 15 päivän kuluessa, joten koko Alin systeemi ohjaa siihen.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Itse teen aina suoraan disputen jos tuote ei tule ajallaan tai on väärän värinen/kokoinen/mallinen/painoinen.

Teen disputen, unohdan asian, Ali palauttaa rahat viikossa. Sen pituinen se.
Hyvä tuuri on sinulla sitten käynyt. Kyllä minulta on kuvia sun muuta selvitystä vaadittu melkein aina todisteeksi.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Hyvä tuuri on sinulla sitten käynyt. Kyllä minulta on kuvia sun muuta selvitystä vaadittu melkein aina todisteeksi.
Siis selvennyksenä, laitan disputeen aina kuvan miksi tuote oli väärä. Sehän jo vaatii kuvan tai jotain todisteeksi. Jos paketti on myöhässä, ei luonnollisesti todisteita tarvitse laitella.


Viestilläni halusin vain sanoa, että ainakin Alissa disoute on yksinkertainen ja helppo ominaisuus, mistä saa rahansa takaisin jos on tullut huijatuksi. Aika moni myyjä tekee feedbackien perusteella väärän värin lähettämistä ihan tahallaan.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 414
Ota huomioon kiinalaisten uusi vuosi.
Yksi paketti on jo Suomessa, muttei sekään tule perille asti. :(

E.
No tänään tulikin eka erä. Aikaisemmin pitänyt hakea kaikki pienetkin euron paketit postista, mutta nyt tuli onneksi suoraan laatikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 284
Oletteko muuten huomanneet mitään eroa Alin eri toimitusvaihtoehdoilla? Itse olen vaihtelevasti tilannut ePacketilla, China Post Airmailina sekä välillä myös AliExpress Standard Shippingillä, mutta aikalailla 1,5-2 viikossa nuo lähetykset tuntuu silti saapuvan vaikka eroa noille toimitusvaihtoehdoille povataankin, esim. China Post 18-29 days ja AE shipping 15-24 days. AE shipping on noista lähes aina huomattavasti kalliimpi kuin muut, kuitenkin kaikki nuo vaihtoehdot tarjoavat lähetyksen seurannan joten paha sanoa mikä sen korkeemman hinnan ansioittaa.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
713
Oletteko muuten huomanneet mitään eroa Alin eri toimitusvaihtoehdoilla? Itse olen vaihtelevasti tilannut ePacketilla, China Post Airmailina sekä välillä myös AliExpress Standard Shippingillä, mutta aikalailla 1,5-2 viikossa nuo lähetykset tuntuu silti saapuvan vaikka eroa noille toimitusvaihtoehdoille povataankin, esim. China Post 18-29 days ja AE shipping 15-24 days. AE shipping on noista lähes aina huomattavasti kalliimpi kuin muut, kuitenkin kaikki nuo vaihtoehdot tarjoavat lähetyksen seurannan joten paha sanoa mikä sen korkeemman hinnan ansioittaa.
Itse sanoisin nopeusjärjestyksen olevan:
1. AliExpress Standard Shipping
2. ePacket
3. Singapore Post
4. China Post Registered Air Mail
5. Muut
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 751
Kyllä muuten ihan suht hyviä kokemuksia nyt tähän asti ollut ebayssä, mutta nyt tuli vain aika surkea myyjä vastaan, niin sellainen tapaus että kertaakaan ei ole viesteihin vastannut viikon aikana, peruin jo tilauksen perjantaina, kun alkoi ärsyttämään tuollainen.

Niin ja myyjä ihan euroopassa, ei mitään kiinalaisia lomailemassa (eikä ollut mitään ilmoitusta, että ei ole paikalla yms)

Noh, eilen siltä tulikin pyyntö maksun perumiseen (kun minä olin jo aiemmin laittanut pyynnöt tilauksen perumisesta), mutta meni vähän sekavaksi varmaan nyt, kun kutsuin Paypalin tähän sotkuun mukaan, nyt ei tiedä milloin se refundi tulee.

Kaikki vain sen syytä että myyjä ei voinut yhteen viestiin vastata (laitoin siihen tilaukseen viestin kysymyksen tuotteesta), maanantaina tehty tilaus ja sunnuntaina iltana sitten vasta alkoi viestittely.

Nyt tilauksessa lukee edelleen "Paid", ja myyjä on laittanut tuotteen takaisin myyntiin. Paypal sen vissiin sitten refundaa, ainakin mitä ebay sanoi.

Mutta nyt taas Paypal tullut mykäksi, kun siellä on kuulemma joku vika noissa ilmoituksissa yms, niin ei sitten tiedä milloin tulee heiltä viestiä takaisin... Paypalille laitoin dispute pyynnön eilen päivällä, kaikki tiedot mukaan mitä ebay tarjosi (Paypal transaction ID yms)

Eli "money back guarantee" systeemi, nyt vain toivotaan että refundia tulee joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
487
Tulipahan testattua Ebayn "money back guarantee" kun kinukin joulukuussa lähettämää tavaraa ei näkynyt eikä kuulunut. Ilmeisesti seurantakoodikin oli feikki. No, pistin casen pystyyn Ebaylle viime viikolla ja tänään tuli ensin sähköposti, että myyjä on vastannut siihen ja tunnin päästä tulikin jo ilmotus, että Ebay refundaa summan mulle kun myyjä ei pystynyt todistamaan lähettäneensä tavaraa. Pisteet siis siitä.

Seuraavaksi pitäis jaksaa vääntää toinen perseelleen mennyt kauppa missä tilasin 2017 syyskuussa autoon rosteriputkistolle kiinnitystarvikkeet luotettavalta amerikkalaiselta alan myyjältä, mutta ilmottivat kuukauden jälkeen ettei tavaraa ole ja kysyivät haluunko odottaa uutta erää vai ottaa rahat takasin. No sillon ei juuri ollut kiire sen homman kanssa niin jäin odottamaan, mutta mitään ei kuulunut. 2018 aikana laitoin kolme kertaa viestiä, että en tarvii sitä kittiä enää, joten haluun rahat takasin, mutta ei oo kuulunut myyjän suunnasta mitään. Vielä en oo asiaa vienyt eteenpäin, mutta selvästikään myyjää ei kiinnosta ainakaan asiaa itse ratkaista. Aktiivisesti tekevät kuitenkin kauppaa edelleen, joten kyllä siellä jonkun pitäis noikin yhteydenotot nähdä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Tilasin Alista 2x 4Gb ddr3 muisteja setin ihan kokeilun halusta. P*rs**ll**n meni

Ei toiminut kummassakaan koneessa. Ei kertakaikkiaan tunnista muisteja. Testasin yhdellä vanhalla ja yhdellä uudella kammalla ja kone meni windowsiin hienosti. Mutta tuo 4Gb kampa ei tunnistunut. Laitoin ensin viestiä myyjälle ja viikon vastaamattomuuden jälkeen laitoin disputen.

Muistit ostin lopulta Torista reippaan euron kalliimmalla, mitä Alin "halpahinta" oli.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Ei voi enää kääntää, lähetin jo kuvankin.. Tuo kirje tosin olisi ollut täydellinen tuohon temppuun. Se tuli "kirjattuna", mutta Posti sotki sen kanssa ja se oli kateissa kunnes ilmestyikin postilaatikkoon. Seurannan mukaan se on yhä ulkomaanterminaalissa, ollut siellä jo kohta 3 viikkoa. Mutta eipä ole tullut tuota harrastettua, ollut ihan hyvä menestys disputejen kanssa. Kaapelit oli onneksi hyvin halvat, 10€ 4kpl (Suomessa 10x hinta...). Mutta periaatteesta jatkan kyllä asiasta valitusta loppuun asti.
Nyt AliExpress puuttui tuohon ja ne hylkäsi minun vaatimuksen (voisin kyllä palauttaa, mutta omilla postikuluilla). 4 päivän sisällä pitäisi lähettää video ja kuvia: "Please provide clear pictures of the product to show us the port is not same with description" ja "Please take a clear video to show us the installation process and display that the product cannot function well"

Taitaa olla toivoton juttu, todisteet ovat jo ihan kiistattomat, mutta niitä ei tulkita oikein. Ne vaan katsoo kaapelin kuvaa ja sehän näyttää ihan samalta kuin pitikin... En tosiaan ala purkamaan palvelinta ja tekemään videota siitä kun liitän nuo kaapelit ja kiroilen kun levyt ei näy.

Saako tuosta enää laitettua palautetta jos/kun disputen häviää?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Muutin disputen syyksi tuoteväärennöksen. Myyjä kun sanoi noiden olevan Delock-merkkisiä. Saas nähdä mitä nyt tapahtuu...
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Tilasin Alista 2x 4Gb ddr3 muisteja setin ihan kokeilun halusta. P*rs**ll**n meni

Ei toiminut kummassakaan koneessa. Ei kertakaikkiaan tunnista muisteja. Testasin yhdellä vanhalla ja yhdellä uudella kammalla ja kone meni windowsiin hienosti. Mutta tuo 4Gb kampa ei tunnistunut. Laitoin ensin viestiä myyjälle ja viikon vastaamattomuuden jälkeen laitoin disputen.

Muistit ostin lopulta Torista reippaan euron kalliimmalla, mitä Alin "halpahinta" oli.
Komponentteja ei kyllä kannata hankkia kiinalaisilta myyjiltä, ainakaan mihinkään arvokkaampaan koneeseen. Kerran tilasin USB 3.0 pci kortin, niin ei kone inahtanutkaan sen kanssa. Varmaan oikosulussa koko kortti. Onneksi ei hajottanut emolevyä samalla.

Kannattaa kokeilla alempia kelloja noille muisteille. Minä myös kerran muistit alista tilasin vanhaan koneeseen, niin ne ei sillä markkinoidulla kellolla toiminut alkuunkaan, mutta alemmilla kyllä.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
618
Banggoodista tuli tilattua ensimmäisen kerran ja tuli ensimmäisen kerran väärä tuote. Tilasin 3 dollarin USB C -adapterin, mutta sain 25 dollarin Frsky XSR-SIM USB Dongle Wireless Simulatorin. Onko kokemusta siitä, vaativatko väärän tuotten lähettämistä takaisin?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
Nyt AliExpress puuttui tuohon ja ne hylkäsi minun vaatimuksen (voisin kyllä palauttaa, mutta omilla postikuluilla). 4 päivän sisällä pitäisi lähettää video ja kuvia: "Please provide clear pictures of the product to show us the port is not same with description" ja "Please take a clear video to show us the installation process and display that the product cannot function well"

Taitaa olla toivoton juttu, todisteet ovat jo ihan kiistattomat, mutta niitä ei tulkita oikein. Ne vaan katsoo kaapelin kuvaa ja sehän näyttää ihan samalta kuin pitikin... En tosiaan ala purkamaan palvelinta ja tekemään videota siitä kun liitän nuo kaapelit ja kiroilen kun levyt ei näy.

Saako tuosta enää laitettua palautetta jos/kun disputen häviää?
No mikset vaan riitauta asiaa luottokorttiyhtiön kautta?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
Ei taida olla kovin helppoa, eikös ne vaadi vaikka mitä, rikosilmoituksen tms? Ja AliExpress varmaankin irtisanoo minun tilin jos tuon tekee.
Ei se kai mitään rikosilmoitusta vaadi vaan ilmoituksen luottokorttiyhtiölle. Luottokorttiyhtiö sitten tarkastaa faktat ja palauttaa rahat jos näin on ja sitten hoitaa asian eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Jos on jo viestittänyt Alissa myyjälle ja valittanut että on paskaa kamaa, niin luulisi että vaikee saada läpi moista kusetusta, kun ne varmaan näkee viestinvaihdon kuitenkin.
Niillä dispute-viesteillä on merkitystä ostajan ja myyjän sekä ali tekee omansa, jos ei miellytä kumpaakaan. Alin sättiviesteillä ei ole mitään merkitystä käsittääkseni, mitä siellä trollailee.

Ebayn vastaavassa oli jonkinlainen aikaan ja vastineviestittelyyn perustuva systeemi. Jos ei myyjä kerkeä vastaamaan niin menee sen tappioksi.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 751
Banggoodista tuli tilattua ensimmäisen kerran ja tuli ensimmäisen kerran väärä tuote. Tilasin 3 dollarin USB C -adapterin, mutta sain 25 dollarin Frsky XSR-SIM USB Dongle Wireless Simulatorin. Onko kokemusta siitä, vaativatko väärän tuotten lähettämistä takaisin?
Banggood redditissä taisin nähdä samanlaisen tapauksen, mutta eiköhän tuo aika harvinaista ole että saa arvokkaamman (väärän) tuotteen tilauksessa.

En usko että edes tietävät koko asiasta mitään, ellet tietysti mene mainitsemaan asiasta ;)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 104
Siis selvennyksenä, laitan disputeen aina kuvan miksi tuote oli väärä. Sehän jo vaatii kuvan tai jotain todisteeksi. Jos paketti on myöhässä, ei luonnollisesti todisteita tarvitse laitella.


Viestilläni halusin vain sanoa, että ainakin Alissa disoute on yksinkertainen ja helppo ominaisuus, mistä saa rahansa takaisin jos on tullut huijatuksi. Aika moni myyjä tekee feedbackien perusteella väärän värin lähettämistä ihan tahallaan.
Alille ei kuva = ei mitään vaikutusta.
Kiinalaiset manipuloi kuvia niin paljon että kuva ei ole todiste, he vaativat videon jotta sillä olisi painoa.

Banggood redditissä taisin nähdä samanlaisen tapauksen, mutta eiköhän tuo aika harvinaista ole että saa arvokkaamman (väärän) tuotteen tilauksessa.

En usko että edes tietävät koko asiasta mitään, ellet tietysti mene mainitsemaan asiasta ;)
Olen huomannu että banggood taitaa olla kauppapaikka tai palautukset menee valmistajalle / myyjä yrityksille.
Toinen jossa kosmeettista vikaa ja toista pidän fakena, pitäisi palauttaa eri osoitteisiin.
Nämä siis paypalin kautta käsitelty.
En tietenkää palauta kun maksaa hunajaa, taidan laittaa jonkin rekisteröidyn numeron jonka nappaan kuvaan postin kirjatun paketin kortista, saavatpahan vähäksi aikaa tekemistä. Tuurilla paketti seikkailee vähän aikaa suomessa jonka jälkeen luovutetaan.
upload_2019-2-12_19-15-55.png

upload_2019-2-12_19-17-28.png

upload_2019-2-12_19-24-49.png

Ei taida olla kovin helppoa, eikös ne vaadi vaikka mitä, rikosilmoituksen tms? Ja AliExpress varmaankin irtisanoo minun tilin jos tuon tekee.
Tuskin, mutta jos avaat disputen ilman että viestit myyjän kanssa voi sen tehdä.
Rikosilmoituksen vaatii pankki, eikä ali ole siinä hommassa mitenkää mukana.
Senhän voi tehdä netissä.

Vaikuttaa että joutuu lopulta tekemään disputen alissa.
upload_2019-2-12_23-3-47.png
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 903
Viestejä
4 321 412
Jäsenet
72 129
Uusin jäsen
niskatsu

Hinta.fi

Ylös Bottom