AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Avaamani dispute eteni alin toimesta siihen että tuollainen n. ~ parin kympin tuote pitäisi postittaa kiinaan. Nyt järjestelmä vain odottaa että annan seurantakoodin.

Voiko tuosta vielä jotain kautta jupista, että tuotteen postitus maksaa noin kaksi kertaa tuotteen verran?
 
Itse taas siirtymässä takaisin ebayn piiriin.
Aliexpressin dispute palvelu on jotain aivan kauheata. Ottaa kuvia ja videoita niin silti ei mene läpi. Ei kallis ollut mutta ihan periaate jos paskaa myy.
Ebayssä toiminut disputet paljon paremmin.
 
Taas on ongelmia Alin tilauksen kanssa, saas nähdä miten nyt käy. Eli tilasin juotosaseman (JBC) kärjen, piti olla 0,3mm, mutta mitattuna onkin 0,5mm. Kärkeen tulostettu tyyppimerkintä kuitenkin on tuon 0,3mm version.
 
Onko porukka tilannut Alilta takkeja? Noi koot ja laatu kiinnostais. Jos Suomes L niin varmaan tuol 2XL? Materiaalit varmaan ihan sama ku ostais Jack & Jonesilta.
 
Onko porukka tilannut Alilta takkeja? Noi koot ja laatu kiinnostais. Jos Suomes L niin varmaan tuol 2XL? Materiaalit varmaan ihan sama ku ostais Jack & Jonesilta.

Kohteen tiedoissa kerrotaan yleensä mitat eli niiden perusteella päätät mitä kokoa otat. Siellä on myös vaatteita missä on ihan normaalit koot käytössä.
 
Onko porukka tilannut Alilta takkeja? Noi koot ja laatu kiinnostais. Jos Suomes L niin varmaan tuol 2XL? Materiaalit varmaan ihan sama ku ostais Jack & Jonesilta.

Vaatteet alista on aina vähän "hit & miss". Hinta kertoo usein laadusta enemmän kuin kuvat. Saman designin tuote kalliimmalla on joskus paremmin tehty ja halvemmassa on taas esim ohuempaa kangasta. Ei tietenkään aina, mutta kyllä ne siellä osaa valmistuskustannukset ja katteet laskea aika kohdilleen.

Ilman SELKEÄÄ kokotaulukkoa tilaaminen on kuin antaisi suoraan rahat nukenvaatteista. Jos myyjä ilmoittaa vain tyyliin "Asian size, please order one size larger..." tms. niin sieltä voi silti tulla mitä tahansa. Vaikka mittataulukko on ilmoituksessa, niin vaate kannattaa siltikin mitata jostain kohdasta, missä ei ole mittaustavasta epäselvyyttä. Ne on joskus aika paljonkin pienempiä, ei oikeastaan koskaan suurempia. Kuva mitan kanssa disputeen ja sait ilmaisen vaatteen. Voi tätä fair gamea pelata toiseenkin suuntaan.

On muuten ketjussa paljon negatiivista dispute-asiaa. Halvalla harvoin saa hyvää Kiinassakaan ja ne kyllä tietää sen. Ei ehkä kannata tilata ainakaan kalliimpia tuotteita joissa on suurella todennäköisyydellä joku vika tai virhe jota on vaikea tai mahdoton todistaa. Itse tilailenkin nykyään lähinnä jotain suojakuoria tai t-paitoja ja muuta krääsää Postin riemuksi :shy: ...ja onhan siellä tietysti noi Ugreenit ja muut paremmat brandit jotka ei tietysti ole enää ihan niin törkeän halpoja, mutta yleensä hyviä ostoksia.

Omat huonoimmat ja tyhmimmät rahat hukkaan kaupat on jäniksestä tehty karvahattu jonka sisävuori jäätyy pakkasella kivikovaksi ja veitsi jonka kahva on muotoiltu siten että terän alkupäähän on haavoittunut mun lisäksi jo kolme muuta ihmistä :lol:

edit:kuva designin vaikeudesta
IMG-5414 (768x1024) (2).jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin alin kautta parin metrin pätkän letkua jonka sisämitan piti olla 4mm. Noh letku tuli ja oli sisämitaltaan 2mm. Laitoin myyjälle viestiä että en tee nyt tällä letkulla mitään kun laitoitte väärällä halkaisijalla, rahat takas, niin vastaukseksi tuli että "Katsoppa tarkkaan sitä myyntisivua, siellähän lukee että letkun mitta voi olla +-2cm." :facepalm:

En edes jaksanut alkaa vääntämään takaisin euron kaupasta, pistin yhden tähden myyjälle arvosteluun.
 
Tilasin alin kautta parin metrin pätkän letkua jonka sisämitan piti olla 4mm. Noh letku tuli ja oli sisämitaltaan 2mm. Laitoin myyjälle viestiä että en tee nyt tällä letkulla mitään kun laitoitte väärällä halkaisijalla, rahat takas, niin vastaukseksi tuli että "Katsoppa tarkkaan sitä myyntisivua, siellähän lukee että letkun mitta voi olla +-2cm." :facepalm:

En edes jaksanut alkaa vääntämään takaisin euron kaupasta, pistin yhden tähden myyjälle arvosteluun.
Taisi Kiinalainen Mister Hoono Englanti lukea viestisi ja ymmärtää aivan väärin.... tiedä sitten oliko tahallista vai ei.
 
En edes jaksanut alkaa vääntämään takaisin euron kaupasta, pistin yhden tähden myyjälle arvosteluun.
Oikein. Eikä se mikään selvä asia ole ikinä kun kaikki eivät edes arvostelua laita vaikka olisikin hyvä / huono tuote kyseessä.
 
2 eri Ebay tilausta saksasta, 26 päivä postitettu, tänään aamulla molemmat suomen puolella ja lajiteltu jo (tunnin kuluttua saapumisesta), nopeaa.
 
Taas on ongelmia Alin tilauksen kanssa, saas nähdä miten nyt käy. Eli tilasin juotosaseman (JBC) kärjen, piti olla 0,3mm, mutta mitattuna onkin 0,5mm. Kärkeen tulostettu tyyppimerkintä kuitenkin on tuon 0,3mm version.
Eipä vastaa myyjä. Pitää laittaa dispute. Varmaan menee taas pieleen...
 
Eipä vastaa myyjä. Pitää laittaa dispute. Varmaan menee taas pieleen...
Ei ne kai yleensä ikinä vastaa ennen disputea. Sen jälkeen ehkä ehdottaa että poistaisit dispun jne. Toi on kyllä niin "kiinalaista asiakaspalvelua" tyypillisimmillään. Vittumaista.

Jos sulla on sellanen pieni työntömitta niin ota kuva sen kanssa niin menee varmasti läpi.
 
Ei ne kai yleensä ikinä vastaa ennen disputea. Sen jälkeen ehkä ehdottaa että poistaisit dispun jne. Toi on kyllä niin "kiinalaista asiakaspalvelua" tyypillisimmillään. Vittumaista.

Jos sulla on sellanen pieni työntömitta niin ota kuva sen kanssa niin menee varmasti läpi.
Nyt on laitettu disputeen kuva digitaalisen työntömitan kanssa ja myös kuvakaappaus alkuperäisen valmistajan sivusta, jossa näkyy mitkä ne mitat pitäisi olla. Mutta varmaan ne kohta haluaa videon, tuon mitan näytön kun voi helposti väärentää.

Työkaverille eräs myyjä oli vastannut ja lupasi lähettää uuden tuotteen. Antoi seurantanumeron, joka vieläpä toimii. Saas nähdä miten käy/kenen paketin seurantakoodi tuo oli... Videotykin lamppu kyseessä eli ei edes ihan halpa rihkama. Ekassa lampussa valo välähtelee/vilkkuu. Mutta onhan tuolla Kiinassa kunnollisia/tunnollisia kauppiaitakin, ne vaan pitää löytää tuon massan joukosta.
 
Ikinä ei kannata suostua korvaavaan tuotteeseen, itse opin tuon kantapään kautta. Disputen kiinni ja tämän jälkeen mitään ei kuulunut myyjästä. Alusta lähtien vaatii 100% hyvityksen ja ei suostu mihinkään muuhun.
 
Oli äsken outo bugi ebayssa. Kaikki aiemmat tilaukset oli pyyhkiytyneet pois ja Purchase History oli täysin tyhjä. Kirjauduin vielä kerran ulos ja takaisin sisäänkin, mutta lista pysyi tyhjänä. Juuri kun aioin ottaa screenshotin ja laittaa tänne kyselyn, että onko muilla sama niin tilaukset tulikin takaisin.
 
Nyt on laitettu disputeen kuva digitaalisen työntömitan kanssa ja myös kuvakaappaus alkuperäisen valmistajan sivusta, jossa näkyy mitkä ne mitat pitäisi olla. Mutta varmaan ne kohta haluaa videon, tuon mitan näytön kun voi helposti väärentää.
Ja nyt (alle päivässä) AliExpress puuttui tuohon eikä odottanut myyjän vastausta. Dispute closed ja full refund eikä tarvitse palauttaa. Onkohan noita tapauksia useampiakin vai miten tuo nyt noin äkkiä ratkesi?
 
Ja nyt (alle päivässä) AliExpress puuttui tuohon eikä odottanut myyjän vastausta. Dispute closed ja full refund eikä tarvitse palauttaa. Onkohan noita tapauksia useampiakin vai miten tuo nyt noin äkkiä ratkesi?
Pikainen arvaus että kyseisellä myyjällä useampikin dispute historiassa ja/tai annoit kattavat tiedot ongelmasta joka ei jättänyt tulkinnan varaa.
 
Pikainen arvaus että kyseisellä myyjällä useampikin dispute historiassa ja/tai annoit kattavat tiedot ongelmasta joka ei jättänyt tulkinnan varaa.
Tää se on. Menee aina noin.
Eli ne kuitenkin katsoo noita juttuja jo aikaisemmin? Siis kun siellä lukee se joku päiväys milloin Ali puuttuu disputeen ja se taisi olla vasta viikon päästä. Ehkä jäin erikoistarkkailuun edellisen disputen, siitä valittamisen ja Alille annetun huonon palautteen takia...
 
Vähän sivutaan aihetta, joten kysytäänpä täällä: onko Paysera maksutapana tuttu? Onkohan miten turvallinen ongelmatilanteissa (tavara ei tule tms.)?
 
Turhalta tuntuu tuolta kiinasta tilata mitään nykyään, kun 90% tilatuista tuotteista ollu viimesen puolen vuoden aikana suoria tuoteväärennöksiä ja saanu säätää rahojen palautusten kanssa.
Millonkohan eBay ja Aliexpress bannaa mun tilin, kun lähes joka ostoksesta on joutunu kinumaan rahoja takas... :smoke:
 
Turhalta tuntuu tuolta kiinasta tilata mitään nykyään, kun 90% tilatuista tuotteista ollu viimesen puolen vuoden aikana suoria tuoteväärennöksiä ja saanu säätää rahojen palautusten kanssa.
Millonkohan eBay ja Aliexpress bannaa mun tilin, kun lähes joka ostoksesta on joutunu kinumaan rahoja takas... :smoke:


Aitoja merkkituotteitako kuvittelet sieltä saavasi? :facepalm:
 
Mulla lukee Alissa yhden lähetyksen seuranassa Shipment canceled sekä samalla sivulla Parcel Status Shipment cancelled by seller, mutta tosta on kuitenkin tullut sähköpostiin Your order has shipped -viesti. Uusivuosihan päättyy vasta huomenna ja alkoi silloin 5. päivä kuluvaa kuuta, mutta tuo on shipattu 24. tammikuuta joten paha sanoa liittyykö syy siihen. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Disputesin tän vihdoin, 11 minuutin kuluttua tuli Alilta sähköpostiin että läpi meni ja rahat tulee takaisin. Säästyipähän sekin 1.79$.
 
Disputesin tän vihdoin, 11 minuutin kuluttua tuli Alilta sähköpostiin että läpi meni ja rahat tulee takaisin. Säästyipähän sekin 1.79$.
Minä aloin kuukausi sitten käyttämään euroja Alissa. Noissa disputeissa yms. rahanpalautuksissa kun hävisi rahaa jos oli maksanut dollareina. Siis suhteellista toki, mutta tympäisee silti jos olet täysin syytön ja jostain 20 dollarin ostoksesta katoaa dollari vielä välille kun rahat palautuu.

Saa korjata jos teen/tein jotain väärin ja joku muu tapa olisi parempi.
 
Ja nyt (alle päivässä) AliExpress puuttui tuohon eikä odottanut myyjän vastausta. Dispute closed ja full refund eikä tarvitse palauttaa. Onkohan noita tapauksia useampiakin vai miten tuo nyt noin äkkiä ratkesi?
Mulle on käyny samanlailla, laitoin videon todisteeksi
 
Minä aloin kuukausi sitten käyttämään euroja Alissa. Noissa disputeissa yms. rahanpalautuksissa kun hävisi rahaa jos oli maksanut dollareina. Siis suhteellista toki, mutta tympäisee silti jos olet täysin syytön ja jostain 20 dollarin ostoksesta katoaa dollari vielä välille kun rahat palautuu.

Saa korjata jos teen/tein jotain väärin ja joku muu tapa olisi parempi.

En oo kyllä asiaa ynnäillyt tai vertaillut, mutta oon pitänyt dollareita ihan siksi että oon ajatellut sen kurssin olevan edullisempi ja realistisempi kuin Alin euroiksi konversio, tokihan muunnos syntyy rahojen siirtyessä kuitenkin.
 
Nyt on laitettu disputeen kuva digitaalisen työntömitan kanssa ja myös kuvakaappaus alkuperäisen valmistajan sivusta, jossa näkyy mitkä ne mitat pitäisi olla. Mutta varmaan ne kohta haluaa videon, tuon mitan näytön kun voi helposti väärentää.

Työkaverille eräs myyjä oli vastannut ja lupasi lähettää uuden tuotteen. Antoi seurantanumeron, joka vieläpä toimii. Saas nähdä miten käy/kenen paketin seurantakoodi tuo oli... Videotykin lamppu kyseessä eli ei edes ihan halpa rihkama. Ekassa lampussa valo välähtelee/vilkkuu. Mutta onhan tuolla Kiinassa kunnollisia/tunnollisia kauppiaitakin, ne vaan pitää löytää tuon massan joukosta.

Aliexpressiin jos laittaa kaappauksen ulkoisesta sivusta, helposti hylkäävät ulkoisen todisteen. Ja valokuvan myös, ota video.

Edit: ai oli menny läpi, varmaan huijannu muitaki kun meni noin helposti.
Tai Ali parantanu mahdollisuutta saada rahat takaisin.
Oikeastaan olen ihmetelly kun pari kertaa tullu mullekkin yllättävän helposti.

Vähän sivutaan aihetta, joten kysytäänpä täällä: onko Paysera maksutapana tuttu? Onkohan miten turvallinen ongelmatilanteissa (tavara ei tule tms.)?

Näyttäisi olevan maksun välittäjä joka kertoo tarjoavansa palveluja halvemmalla. Eli tuskin korvaa mitään. Vähän kuin kotimainen Paytrail - Markkinoiden kattavin verkkomaksupalvelu


Onko kukaan muu huomannut, että AliExpress on tullut klarna maksutavaksi?
Apissa ainakin tarjosi sitä.


Vaikka olisi klarna, ei sekään ole ongelmaton ongelma tilanteessa. Lasku on niin kauan kunnes myyjä siitä luopuu. Toki se voidaan laittaa jäähän, mutta silti on olemassa. Itse olen esim reilut 2kk joutunu laskua poistattamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmetytti tuossa kun Alista tilasin jokun $10 hintaisen kilkkeen niin maksun varmistukseksi kysyin tietoihin tallennetun luottokortin erääntymispäivämäärää. Typotin kuukauden mutta meni silti läpi ja veloitus näkyy luottokortillakin :confused:
 
Minä aloin kuukausi sitten käyttämään euroja Alissa. Noissa disputeissa yms. rahanpalautuksissa kun hävisi rahaa jos oli maksanut dollareina. Siis suhteellista toki, mutta tympäisee silti jos olet täysin syytön ja jostain 20 dollarin ostoksesta katoaa dollari vielä välille kun rahat palautuu.

Saa korjata jos teen/tein jotain väärin ja joku muu tapa olisi parempi.

Olet tässä täysin oikeassa. Pätee muihinkin mestoihin, että jos maksat euroina, saat palautustilanteessa saman takaisin, mutta jos maksat muulla valuutalla käyttäen pankkisi/korttisi muuntokurssia, menetät muuntokulut myös palautusvaiheessa ja toki myös muuntokurssi voi olla huonontunut tai parantunut.

Mutta juuri Alissa oman kokemukseni perusteella eurohinnat vastaavat varsin hyvin USD-hintoja, joten siellä ei minusta ole ylipäätään syytä käyttää muuta kuin euroja.
 
Jenkeistä tehdyssä ebay tilauksen seurannassa lukee "Shipped from the Global Shipping Center to International Destination, Erlanger" Tietääkö porukka kauanko tuossa menee yleensä?
 
Nyt tuli tehtyä ehkä huonoin kiinaostos ikinä: partaterät. Näyttää Gilleteltä, mutta a) eivät liu'u naamalla ja b) eivät poista yhtään partakarvaa. Toimivat kuin vuoden vanha Gillette-terä, joka on valmiiksi tukossa. Ja ei, en odottanut, että tulee Gillette-tasoa, mutta jotain rajaa sentään. Katsotaan, mitä myyjä vastaan Alissa disputeen.
 
Nyt tuli tehtyä ehkä huonoin kiinaostos ikinä: partaterät. Näyttää Gilleteltä, mutta a) eivät liu'u naamalla ja b) eivät poista yhtään partakarvaa. Toimivat kuin vuoden vanha Gillette-terä, joka on valmiiksi tukossa. Ja ei, en odottanut, että tulee Gillette-tasoa, mutta jotain rajaa sentään. Katsotaan, mitä myyjä vastaan Alissa disputeen.

Kyllä minä olen sieltä gilleten teriä ostanut vaikka kuinka ja ihan asiallisia on olleet. Eivät tosin kestä kovin kauaa, mutta ajaa asiansa.
 
Nyt tuli tehtyä ehkä huonoin kiinaostos ikinä: partaterät. Näyttää Gilleteltä, mutta a) eivät liu'u naamalla ja b) eivät poista yhtään partakarvaa. Toimivat kuin vuoden vanha Gillette-terä, joka on valmiiksi tukossa. Ja ei, en odottanut, että tulee Gillette-tasoa, mutta jotain rajaa sentään. Katsotaan, mitä myyjä vastaan Alissa disputeen.

Ostin Philipsin sähköparranajokoneeseen pyöreäteräiseen ne kolme terää kiinan ihmemaasta niin heti alkoi repimään naamaa, kun niin tylsät terät. Entisetkin oli vielä paremmat.
 
Jenkeistä tehdyssä ebay tilauksen seurannassa lukee "Shipped from the Global Shipping Center to International Destination, Erlanger" Tietääkö porukka kauanko tuossa menee yleensä?
Noin viikon kuluessa pitäisi alkaa tulemaan Euroopasta seurantatietoja.
 
Työkaverille eräs myyjä oli vastannut ja lupasi lähettää uuden tuotteen. Antoi seurantanumeron, joka vieläpä toimii. Saas nähdä miten käy/kenen paketin seurantakoodi tuo oli... Videotykin lamppu kyseessä eli ei edes ihan halpa rihkama. Ekassa lampussa valo välähtelee/vilkkuu. Mutta onhan tuolla Kiinassa kunnollisia/tunnollisia kauppiaitakin, ne vaan pitää löytää tuon massan joukosta.

Uusi lamppu oli saapunut ja toimii hyvin. Eipä huijannut tuo kiinalainen.
 
Pitääkös Alista pyytää edelleen seurantanumero lähetykselle? Joskus pari vuotta sitten piti, en ole sen jälkeen keksinyt mitään tilattavaa. Nyt lähti X5675 kolmen viikon toimituksella valumaan.
 
Ogewiperillä näyttää olevan Venäjälläki varasto. Mulleki tuli 3d-tulostin viikossa ku valitsin Saksan varaston.
Kiinasta tuo tuli. Ei voi valita Venäjää lähetyspaikaksi.

Aika moni kiinalainen firma on perustanut noita Euroopan toimipisteitä (taitaa olla yksi ukko jossain yksiössä). Ei vaan monissakaan voi valita niitä lähetyspaikaksi Suomeen ja joissain postikulut ovatkin hurjat (taisi tosin olla eBay mistä katselin). Mutta hyvä, että varautuvat Postin lisäkuluihin/tullaukseen kaikissa Kiinapaketeissa, sitten ne paketit tuleekin Euroopasta ja sama meno jatkuu ;)
 
Taas mennään. Tilasin $15 valkoisen t-paidan (dhgate). Nää menee kiinan pojilla niin kovalla prosentilla pieleen, että lisäsin vielä tilatessa viestikenttään kommentin "color: white, size: L". Musta M-kokohan sieltä paketista kuoriutui. Eiköhän toi dispute mene toivottavasti taas heittämällä läpi. Ei vaan jaksaisi aina säätää näitten kanssa.

Edit: olikin jo dispute kantautunut myyjän korviin. Ompas taas reilu sovintoehdotus. Huoh.
Capture.JPG
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 355
Viestejä
4 548 175
Jäsenet
74 977
Uusin jäsen
HännisenMikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom