AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Juu, tuosta keissistä Ali tosiaan hyväksyi Disputen ja palautti sen osan rahoista, jonka disputeen laitoin. Täytyy laittaa kauppiaalle vielä erikseen palaute ja sitten tilaten sieltä uusi kuori. Hyvät palautteet tuolla kauppiaalla on ja ymmärrän, että välillä sattuu sekaan ei niin siistissä kunnossa olevia tuotteita.

Kerran tosiaan aiemmin tullut dispute tehtyä ja silloin ei tilaamani paita ollut saapunut 60pv kuluessa tilauksesta. Paita saapui muistaakseni päivä sen jälkeen, kun disputen kautta kilahti rahat tilille.
 
Tilannut Black Fridayna aliexpressistä xiaomin imurin, mutta vieläkään ei ole lähtenyt liikkeelle.

Näkyy tilana näin:
Awaiting Shipment
Processing Time remaining: 3 days 15 hours 15 minutes
Lähetin viikko sitten maanantaina viestiä myyjälle niin totesi näin:
"Hello,we will send as soon as possible this week,pls no worry"

Pitääkö tuosta tehdä joku dispute vai ihan peruuttaa koko tilaus?

Myyjänä: Superdeal 218 store Store
 
Alista tarkoitus jossain välissä tilailla yx kikkula, postitusvaihtoehdot: DHL e-commerce/China Post Airmail/PostNL. Kuis tuo DHL e-commerce tuleeko siihen alvit+tullit automaagisesti päälle (kun kikkulan hinta 50 euron hujakoilla) vai voiko tulla ilman kuten noissa muissa vaihtoehdoissa säkällä eivät jää tulliin. DHL tieten tulis nopeasti (ainakin lupauksien mulkaan) mutta ei ole kiireellinen saatava.
Onkos muuten milloin seuraavaa "superalemyyntipäivää" tuloillaan tyyliin 11.11 aliin, keväällä joskus?
 
Pitääkö tuosta tehdä joku dispute vai ihan peruuttaa koko tilaus?
Ei varmaan disputea edes pysty tekemään koska processing timea on jäljellä. Kokemukseni mukaan kun laitat "cancel order" niin hyvin nopeasti vaihtuu tila lähetetyksi ja saat jonkun ennalta luodun lähetystunnuksen vaikka mitään lähetystä ei olisi vielä matkallakaan. Kyllä se sieltä tulee. Joskus.
 
Alista tarkoitus jossain välissä tilailla yx kikkula, postitusvaihtoehdot: DHL e-commerce/China Post Airmail/PostNL. Kuis tuo DHL e-commerce tuleeko siihen alvit+tullit automaagisesti päälle (kun kikkulan hinta 50 euron hujakoilla) vai voiko tulla ilman kuten noissa muissa vaihtoehdoissa säkällä eivät jää tulliin. DHL tieten tulis nopeasti (ainakin lupauksien mulkaan) mutta ei ole kiireellinen saatava.
Onkos muuten milloin seuraavaa "superalemyyntipäivää" tuloillaan tyyliin 11.11 aliin, keväällä joskus?

Olen melko varma ettei DHL e-commercella tule tullit automaattisesti. Se on Suomessa postipaketti samassa mielessä kuin DHL:n ei-express setit Euroopassa. En nyt voi aivan satavarmasti sanoa koska kun kurkkasin tilaushistoriaa niin mitään yli 22€ arvoista ei näytä hetkeen tulleen tuolla vaikka useampi paketti yleisesti kyllä on.
 
Onkos muuten milloin seuraavaa "superalemyyntipäivää" tuloillaan tyyliin 11.11 aliin, keväällä joskus?

Käytännön alennus voi olla maksimit jotain 10% ja sittenkin pitää olla hintatietoinen. En ole nähnyt kertaakaan polkuhinnoittelua niiden omiin hintoihin nähden, mutta ylihinnoittelua jatkuvasti.
 
Käytännön alennus voi olla maksimit jotain 10% ja sittenkin pitää olla hintatietoinen. En ole nähnyt kertaakaan polkuhinnoittelua niiden omiin hintoihin nähden, mutta ylihinnoittelua jatkuvasti.
No joo, näin yleensä mutta noista mitä nyt kattelin oli kyllä 40 pinnaa pois sillon 11.11, ei vaan tullut sillon tilattua. Nyt se ei näytä mitään alennusprosenttia edes siellä mobiili-apin puolella vaikka siellähän yleensä pyörii koko ajan niitä ale-prosentteja
 
Tilannut Black Fridayna aliexpressistä xiaomin imurin, mutta vieläkään ei ole lähtenyt liikkeelle.

Näkyy tilana näin:
Awaiting Shipment
Processing Time remaining: 3 days 15 hours 15 minutes
Lähetin viikko sitten maanantaina viestiä myyjälle niin totesi näin:
"Hello,we will send as soon as possible this week,pls no worry"

Pitääkö tuosta tehdä joku dispute vai ihan peruuttaa koko tilaus?

Myyjänä: Superdeal 218 store Store
Itsekin tilasin imurin tuolta BF-viikonloppuna, mutta päätin perua tilauksen, kun verkkokauppa lätkäisi saman imurin 400€.

Noh sehän ei ollutkaan sitten niin helppoa. Pari viikkoa sai myyjän kanssa tapella, että hyväksyy sen perumisen ja palauttaa rahat. Aina myyjä vain intti, että kyllä tää lähetetään ihan kohta, ootko varma, että haluut perua. Ja joka kerta piti kovemmin sanoin vaatia tilauksen perumista ja rahojen palautusta. Vasta sitten, kun sanoin, että heidän asiakaspalvelu on muuten ihan perseestä niin tilaus peruttiin melkein samantien ja rahat tuli takaisin aika nopeasti. Tällä kokemuksella en kyseistä myyjää ainakaan voi suositella.
 
Sinällään ei itsellä ole kiire tuolle kamppeelle.. Mutta jos tuo aika menee loppuun niin peruuntuuko tuo tilaus? Ei oo kokemusta tuolta alista.
 
Tilasin kellon aliexpressistä. No kello jätättää 5 minuuttia päivässä niin lähetän takaisin.

Sain viestin myyjältä ja hän sanoi näin "And one more important thing, pls write it as a gift, and declare 20$. because if it more than 20$, we will need to pay high tax. psl remember. many thanks"

Miten siis tullaan tuon 20 dollaria kun lähetän sen kiinaan? Saan rahat takaisin kuulemma heti kun saavat paketin

Edit. Kello siis makso joku 50e niin mietin että saisiko jotenkin helpommin rahat takas ja sitten paketti postiin tyylillä. Toisaalta kyllä luotan että ne rahat joskus tilille tulee mutta kuitenkin se 50e on myös rahaa.
 
Tilasin kellon aliexpressistä. No kello jätättää 5 minuuttia päivässä niin lähetän takaisin.

Sain viestin myyjältä ja hän sanoi näin "And one more important thing, pls write it as a gift, and declare 20$. because if it more than 20$, we will need to pay high tax. psl remember. many thanks"

Miten siis tullaan tuon 20 dollaria kun lähetän sen kiinaan? Saan rahat takaisin kuulemma heti kun saavat paketin

Edit. Kello siis makso joku 50e niin mietin että saisiko jotenkin helpommin rahat takas ja sitten paketti postiin tyylillä. Toisaalta kyllä luotan että ne rahat joskus tilille tulee mutta kuitenkin se 50e on myös rahaa.

Paketin päälle saat postista tarran mihin sisältö ja tuotteen arvo merkitään.
 
Lupasivatko maksaa postimaksutkin ja oliko ali tässä päätöksessä mukana? Kirjattu paketti tuonne maksaa helposti pari kymppiä. Helposti käy niin, ettet saa mitään takaisin. Voivat pahimmillaan vaikka väittää, ettet lähettänyt kelloa tms.

Minä ottaisin jonkinlaisen rahallisen korvauksen ja loput kärsisin oppirahoina.
Vastaukseksi sain : " I am very sorry about taht. you can choose to return it to us. when we receive the goods, we will give you a refund. of course, the freight will be paid by us. it's ok?"

Ja sitten tuo ylemmän viestin. Pitääkö alkaa vänkäämääm jostain huonosta palautteesta.
Toi kelloboksi mahtuu kyllä kirjekuoren sisään just ja just. Kestää vaan sen lähemmäs kk niin ei jos on helpompia tapoja niin ei jaksaisi alkaa lähettelemään...


Edit. Tuli siis ihan myyjältä tämä. Ei aliexpressiltä ymmärtääkseni.
 
Tajusin just et olin vaan laittanut viestiä eikä disputea. Tein nyt disputen ja katsoo mitä sieltä tulee. Muuten kyllä hintasekseen laadukas mutta eihän nyt kello voi jätättää päivässä 5 minuuttia.

Toivotaan jotain hyvää tulosta omalta kannalta.
 
Minulla oli samanlainen $5 herätyskello, joka jätätti kymmeniä sekunteja joka päivä, sen jälkeen en enää tilannut kelloja. Se oli kyllä kaunis, mutta ei tarvitse pommiin nukkua.. Lisäksi se oli digitaalinen, niin ihmettelen, miten voi tehdä niin huonon tuotteen. Oma analoginen sveitsiläinen rannekello oli kerran yli vuoden hyllyssä ja se oli minuutilleen oikeassa, kun otin sen taas käyttöön. Lisäksi patteri kesti 3 vuotta.
 
Nyt oli AliExpressin tilaus, jossa on laitteen sisällä CR3032 paristo, tökännyt Hong Kongin postiin. Onko tuollainenkin joku paloriski? Toisaalla sitten cob-työvalot, joissa oli 18650 kenno sisällä, tuli perille ilman ongelmia...
 
Minulla oli samanlainen $5 herätyskello, joka jätätti kymmeniä sekunteja joka päivä, sen jälkeen en enää tilannut kelloja. Se oli kyllä kaunis, mutta ei tarvitse pommiin nukkua.. Lisäksi se oli digitaalinen, niin ihmettelen, miten voi tehdä niin huonon tuotteen. Oma analoginen sveitsiläinen rannekello oli kerran yli vuoden hyllyssä ja se oli minuutilleen oikeassa, kun otin sen taas käyttöön. Lisäksi patteri kesti 3 vuotta.
Joo itsellä automaatiokello. Luin että tässä "feikkikellossa" olisi hyvä automaatio ja katsoin jotain arvosteluja niin vaikutti hyvältä. Oikeastaan halusin testaa nahkaranneketta halvalla..
Jää nyt seiko käteen ainakin hetkeksi.

Edit. Heti tuli kun teki disputen "dear, didnt we have agreement already, why making dispute"
 
Viimeksi muokattu:
Joo itsellä automaatiokello. Luin että tässä "feikkikellossa" olisi hyvä automaatio ja katsoin jotain arvosteluja niin vaikutti hyvältä. Oikeastaan halusin testaa nahkaranneketta halvalla..
Jää nyt seiko käteen ainakin hetkeksi.

Edit. Heti tuli kun teki disputen "dear, didnt we have agreement already, why making dispute"
Jos kyseessä on joku parinkympin automaattikello, niin itse säätäisin koneistoa vain kulkemaan paremmin ajassa.
 
Onks tää ihan helppo homma? Faijan kaveri on vähän enemmän perehtynyt niin osaisi varmaan mutta ei nyt viitti häiritä näin joulun alla.
Riippuu tietenkin vähän koneistosta, mutta yleisesti ottaen noissa DG2813-koneistoja ja netistä löytyy todella paljon ohjeita tuohon. Viiden minuutin heitto on tietenkin todella paljon, mutta juuri tuon hintaisella kellolla on hyvä lähteä harjoittelemaan ja opettelemaan.
 
Viiden minuutin heitto on tietenkin todella paljon, mutta juuri tuon hintaisella kellolla on hyvä lähteä harjoittelemaan ja opettelemaan.

Toisaalta kaksi kymppiä automaattikellosta on erittäin vähän kun mietitään millaista hienomekaniikkaa noissa on sisällä :smoke:

Itselläni on satasen kiinalainen automaattikello. Tässä on Seagull ST16 joka edistää jonkun arviolta ~45s päivässä, mikä käsittääkseni on mekaaniselle kellolle hyväksyttävissä lukemissa.
 
Mistähän sitä saisi 18650 akkuja tilattua nykyään? Mielellään myös kapasiteetti ok, eikä mitään 8000mah kun oikeasti on 1000?
 
Suomesta 18650 akut, tai vaikka Nkonilta. Akkula pakkaa niin että saat tavarasi aina ehjänä.

Volatiilien sekunda-akkujen wräppäys kovapurkuisiksi merkkiakuiksi (tai jopa käytettyjen läppärikennojen uudelleenkääriminen) ei ole pikkubisnestä Kiinassa. Suurin osa ebayn akuista on luult väärennetty, koska se on niin helppoa ja kannattavaa. Samaa kuraa merkittömät powerbankit täynnä. Jo oman turvallisuuden takia akuissa ostopaikkaan syytä kiinnittää huomiota.

Joltain GBltä ehkä uskaltaisi, mutta maarahdin takia järjetöntä.
 
Tilasin 11.12.2018 Banggoodista puhelimen Priority Direct Mail toimitustavalla ja se merkittiin lähetetyksi seuraavana päivänä, mutta Hollannin postin seurantakoodin mukaan paketti ei ole vieläkään heillä. Kuinka kauan kannattaa odottaa ennen PayPal disputen tekemistä?
 
Tilasin 11.12.2018 Banggoodista puhelimen Priority Direct Mail toimitustavalla ja se merkittiin lähetetyksi seuraavana päivänä, mutta Hollannin postin seurantakoodin mukaan paketti ei ole vieläkään heillä. Kuinka kauan kannattaa odottaa ennen PayPal disputen tekemistä?
Oma banggoodista tilattu puhelin matkasi melkein 2kk ennen kuin oli minulla käsissä eli saattaa kestää. Meinasi siinä kanssa usko loppua...

Ensimmäinen ja luultavasti viimeinen tilaus tuolta.
 
Saksan Amazonista tehty tilaus n. 1.5vkoa sitten. Pakettiin ei seurantakoodia. Tulerko noiden pakettien jakelu kuitenkin Suomen postin kautta?
 
Saksan Amazonista tehty tilaus n. 1.5vkoa sitten. Pakettiin ei seurantakoodia. Tulerko noiden pakettien jakelu kuitenkin Suomen postin kautta?

Ainakin itsellä kaikki ilman seurantakoodia tulevat amazon paketit on tulleet postin kuljettamana. Nyt tosin on yksi amazon.de blackfriday paketti ilman seurantakoodia edelleen jossain päin maailmaa.
 
eBay ensimmäiset tilaukset, toinen meni nappiin mutta toisessa myyjä kysyy ajokortista tietoja yms, en varmasti tule antamaan. Onko tuo edes sallittua? Todellakin olen omistaja kuka maksaa viulut.
 
eBay ensimmäiset tilaukset, toinen meni nappiin mutta toisessa myyjä kysyy ajokortista tietoja yms, en varmasti tule antamaan. Onko tuo edes sallittua? Todellakin olen omistaja kuka maksaa viulut.
Yleensä tuollaisessa tilanteessa riittää että on kuva henkilöllisyystodistuksesta, mutta siitä voi peittää kaikki kriittiset kohdat. Käytännössä siis riittää että nimi näkyy. Kuvankin voi peittää.

edit. tai sitten ostaa toiselta kauppiaalta.
 
eBay ensimmäiset tilaukset, toinen meni nappiin mutta toisessa myyjä kysyy ajokortista tietoja yms, en varmasti tule antamaan. Onko tuo edes sallittua? Todellakin olen omistaja kuka maksaa viulut.

Mitä tilasit ja mistäpäin maailmaa? Itse en kyllä myöskään myyjällä alkaisi mitään ajokortin tietoja antamaan. En kyllä ymmärrä mihin se myyjä voisi tarvita ostajan ajokorttitietoja? Jos sieltä nyt ostaa jonkun auton tms. niin silloin saattaa myyjä ehkä jotain kysellä.
 
Taas myyjä alissa, joka lähetti väärään osoitteeseen kirjatun kirjeen. Tarkistin vielä postilta, että selvä kusetus. Disputeen tietysti ja kyrpä vielä vittuilee sähköpostitse, että poistappa dispute niin saan rahani takaisin nopeammin. Vielä sen päälle, että ongelma on vain minun.
Kiinalaiset huijarit on aina kovia sepostamaan. Oikea myyjä olisi vähin äänin palauttanut rahat takaisin välittömästi.


Sitten vielä tuli kolmas kinukki wifi dongle ja taas se roska mt7601 piiri siellä, vaikka piti olla jotain muuta. Nyt kyllä riitti wifi donglen tilailut Kiinasta. Kerran sain toimivaa.
Näköjään monet kiinalaiset on niin typeriä, että kirjoittavat myynti-ilmoitukseensa väärän piirisarjan ja sillä perusteella saa rahat takaisin, mutta eipä noilla mitään tee.
 
Onko kukaan tilannut mitään koskaan, pelkästään maksamalla kupongilla (ilmaiset toimitukset + tuote juuri tai alle sen kupongin arvon)?

Onko ihan validi tapa?

Edit: kaupat onnistuivat kuten pitääkin, no nyt on kokemusta tästäkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Aliexpressin 11.11 tarjouspäivän viimeinen tilaus saapui vasta tänään. Ennätys pitkään kesti 15 gramman kirjeellä.
 
Taas myyjä alissa, joka lähetti väärään osoitteeseen kirjatun kirjeen.
Hitto näitä on ollut viime aikoina paljon. Avauduinkin aiheesta jokunen viikko sitten. DHgatessa vielä enemmän. Onneksi näissä on yleensä postinumerot väärin tai muuta hämärää trackingissa niin ei huolta. Vituttaa kyllä säätää rahojen kanssa... Jos joskus jää tällaiselle rahat sisään lopetan koko harrastuksen.
 
Oma Aliexpress kiinan paketti "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle." tilassa :3 tilattu 15 päivä, 18 päivä lähetettiin ja nyt 24 päivä.

Aika perus alkaa olemaan tuo n. 9 päivää kiinasta lähetys, tilaa vaikka Aliexpress tai banggood.

Kotimaan verkkokaupasta kun sama 9 päivää menee, niin lol. Vaikka kuinka pahoittelevat myöhästymistä, niin en toista kertaa heiltä tilaa.
 
Oma Aliexpress kiinan paketti "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle." tilassa :3 tilattu 15 päivä, 18 päivä lähetettiin ja nyt 24 päivä.

Aika perus alkaa olemaan tuo n. 9 päivää kiinasta lähetys, tilaa vaikka Aliexpress tai banggood.

Kotimaan verkkokaupasta kun sama 9 päivää menee, niin lol. Vaikka kuinka pahoittelevat myöhästymistä, niin en toista kertaa heiltä tilaa.

Näin esimerkkinä tässä viikon takaa.
Jimmsiltä Helsinkiin, paketti postilla 09.01 perillä 17.01 :btooth:
Kiinasta Helsinkiin, paketti lähti 02.01 oli Suomessa 12.01, postista sai noutaa 17.01 :rofl:
 
14.1.-19 tilasin aktiivisuusrannekkeen Alilta, tuli eilen kirjattuna kirjeenä. Taitaa olla nopein toimitus (9pv) noin sadan tilauksen historiassani, yleensä menee kolmesta kuuteen viikkoa.
 
Ebay myyjä, joka myy rahaa vastaan ns. "ilmaisia" invite koodeja tai muita tälläisiä koodeja, jotka on ollut jaossa reddit, foorumeilla ja eri sivustoilla (facebook yms), niin jotain noille pitäisi tehdä? Ei tuo nyt minusta ihan oikein ole, saahan sen tilauksen aina peruttua tietenkin ja rahat takaisin, mutta sitten myyjä saa vain jatkaa tuota menoa kunnes joku oikeasti menee halpaan.
 
Aasian rankin bilekausihan on muuten taas ovella! Ensi viikolla alkavat jälleen kiina-toimitukset tahmaamaan, kun rahtifirmat optimoivat kuljetuksia seuraavan viikon (viikkojen) hulinoiden tieltä. Varsinainen kreisibailupäivä on tiistai 5.2 ja viimeistään maanantaina 4.2 talousmahti ripustaa viikoksi lapun luukulle ja kiina menee kiinni. Kun liukuhihnojen lapsiorjat on vihdoin päästetty riisipelloille kirmaamaan, niin muutama viikkohan siinä keskimäärin hujahtaa ennen kuin pienet kätöset ovat jälleen kolvin äärellä valmistamassa tai pakkaamassa viieden tähden härpäkkeitä. Ainakin edellisinä vuosina keskimääräinen "out of sweatshop" aika oli kaksi kokonaista viikkoa.

Aikaisempien kokemusten perusteella voisi kuvitella ainakin ensiviikon alussa tehtyjen tilausten lähtevän matkaan normaalisti. Lopuksi lätkitään päälle ne perinteiset feikkilähetysnumerot aikataulujen venyttämiseen, vaikka tuotetta ei ole kaivettu edes varastosta. Nyt tilailemaan!

new-year-schedule.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi molemmat viimeiset Aliexpress tilaukset on jo lähetetty, toinen jo lennossa.

Edit: toinen jo suomessa, toinen lennossa jo.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kaksi aika samanlaista ketjua niin mennyt jossain kohtaa mulla nuo sekaisin :facepalm:

Onko yleinen kusetus, että negatiivisen palautteen jälkeen myyjä pyytää arvioimaan palautteen uusiksi ja "automatic refunding after the feedback has been reviewed" ?

Vahvasti kyllä menee Ebayn kanssa. Viimeisimmän 3kk aikana 4/10 tilauksesta mennyt puihin. 2x ei vastaa kuvausta, 1x purkuosa enemmän rikki kuin piti ja yksi näköjään jää saapumatta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 032
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom