AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Katselin Aliexpressistä vanhoja tilauksia ja mitä maksavat myt alennuksessa. Peruskusetus, nostivat hinnat ja nyt sitten ”alennuksessa” samoilla hintatasoilla kuin aikaisemmin.

Ei syytä laittaa leikkialennustilauksia. :)
Alennukset tulee kuponkien kautta, ite tilasin toisen Xiaomi Robo imurin ja oli se nyt 10-20€ halvempi ku aiempi. Mutta joo, moni tuote nyt kalliimpi koska kupongit...
 
Alennukset tulee kuponkien kautta, ite tilasin toisen Xiaomi Robo imurin ja oli se nyt 10-20€ halvempi ku aiempi. Mutta joo, moni tuote nyt kalliimpi koska kupongit...

Ok, koitin pyörittää appilla vähäsen mutta en tajua mistään kupongeista. Onneksi ei oo kyl tarpeita niin ei tartte murehtia kiinalaisia kuponkialennusmyyntejä. :)
 
Formulamod storen ~200e vesijäähytilauksesta lähti 25e pois ja alitools plugarin perusteella myyjä ei ainakaan tänä syksynä ole veivannut hinnoilla.
 
Ok, koitin pyörittää appilla vähäsen mutta en tajua mistään kupongeista. Onneksi ei oo kyl tarpeita niin ei tartte murehtia kiinalaisia kuponkialennusmyyntejä. :)
Normaalisti alista saa jo hyvään hintaan ilman kuponkeja. Alennusten aikaan kupongit saa aikaan.
 
Ok, koitin pyörittää appilla vähäsen mutta en tajua mistään kupongeista. Onneksi ei oo kyl tarpeita niin ei tartte murehtia kiinalaisia kuponkialennusmyyntejä. :)
Lähinnä täälläkin vituttaa se kuponkispammaus. Jos olen ostamassa jotain 10€ kikkaretta, niin se on ihan se ja sama jos siitä saa 50 sentin alennuksen jollakin haistapaskakupongilla, jonka saa ties mistä.

Ihan tulee joku jenkkien sosiaaliviraston holhokkien toiminta tuollaisesta mieleen.
 
hyviä noi alennukset. 3viikkoo sit kattelin yht tuotetta joka maksoi 10e no kaskummaa tänään se on sitten normihinta 25e ja alennuksen kanssa 19e hinta vaa lähes pompsahti tuplaten alennuspäivän kunniaks
 
Eli lasinalusten kotelosta yksi pääty murtunut, paljonko tuo maksoi?
Pitääkö se lähettää takaisin? Itse liimaisin ennemmin.

Myyjä tarjosi jotain lahjakorttia tms. kun laitoin viestiä. Pistin "full refund" disputen. En odottele liikoja. Jotain 7€ taisi maksaa.

Full refund meni läpi ja tänään tipahti rahat tilille ja myyjän katkera tilitys kuinka huono asiakas olen :D säälittäviä nämä ”dear friend, please give us 5 stars only” mussutukset.
 
Tuli vain mieleen, että viimekuussa oli ruotsalaisessa julkaisussa juttua ettei amazon tule ruotsiin tälle syksylle.

Voikin järkeillä että kun tänä vuonna on avattu Amazon turkki, niin ensimmäisistä huhuista kesti 2 vuotta että avattiin. Ruotsin Amazonista alkoi olla huhua 2017, niin varmaan avataan 2019.

"In August 2016, it was reported that the U.S.-based e-commerce giant would enter the Turkish market and establish an office in Istanbul."

"Istanbul - September 19th, 2018 – Starting today, customers across Turkey can visit Amazon.com.tr to shop from a selection of millions of products, with the benefit of everyday low prices and reliable free delivery for orders above 50 TRY. Amazon.com.tr features a vast selection of products across 15 categories, such as Books, Consumer Electronics, Sports, Outdoor, Tools, Toys, Home Improvement, and Baby, including products from over one thousand local Turkish businesses."

---
"
Amazon launches in Sweden within 12 months
October 25, 2017 by Ecommerce News. "
 
Viimeksi muokattu:
Nythän myrkyn lykkäsi. Tuli postista tullausilmoitus seurantanumerolla, joka ei täsmää yhteenkään alin sivuilla mainittuihin. Voisiko tuo olla joku noista mitkä alissa näkyy pelkkinä numerosarjoina 2030982340923? Antaako ne tullista kuvan paketista tai edes tiedot lähettäjästä? Ei pitäisi mitään tullirajan ylittävääkään olla, kuin jotain parin euron rihkamaa.

Oli varmaan ensimmäinen alin paketti, mikä on tulliin jäänyt ja aika helvetin isojakin paketteja on sieltä tullut.

Voihan se olla, että on myyjä sekoittanut paketit ja on tulossa jotain aivan muuta, kuin olen tilannut...

Edit. Paketti onkin Sveitsistä. Postissa päättelivät jostain syystä, että se olisi kiinapaketti kun lähetystunnuksessa on CH :facepalm:

Täysin sama käynyt itselleni, oli tulossa Kiinasta muutaman euron lähetys ja Sveitsistä noin satasen tilaus. No ilmoittivat tulliin saapuneesta lähetyksestä ja merkkasivat lähettäjäksi kiina :D

Tietenkin oletin, että nyt jäänyt se muutaman euron tilaus sinne, ja kirjoittelin sähköpostia tullipostiin, jotta pistävät paketin eteenpäin, ei tarvetta tullaukselle ja pistin kuittia jne liitteeksi. Tullipostista vastasivat, että sori ei täsmää lähetyksen tiedot.

Siitä sitten asiaa selvittelemään niin sain selville, että tosiaan postin työntekijä, ilmeisesti manuaalisesti merkannut lähettäjämaaksi kiinan vaikka paketissa lukee CH, ei CN. Ja nuo maakoodit oli siis printattu selvästi siihen pakettiin, ei voinut siis johtua epäselvästä käsialasta jne.

Tiedustelinkin postilta, että eikö teidän työntekijöiden tarvitse osata noinkin perusasioita kuin muutaman maan maakoodia, ja erottaa varsinkin sellaista, josta tulee varmasti hyvin paljon lähetyksiä (Kiina). Tuossa nimittäin paloi aikaa turhaan muutama vuorokausi, ja sen takia se itselleni tärkeä lähetys jäi saamatta ajoissa. Ja näinollen oli lopulta turha kun ei saapunut määräaikaan mennessä (olisi ehtinyt oikein hyvin ilman postin sekoilua, kun olisin päässyt tekemään tullauksen / maksamaan sen samantien, jos olisin tiennyt mikä lähetys kyseessä)

Eivät vastanneet mitään järkevää. Olen edelleenkin sitä mieltä, että tuo hoidetaan manuaalisesti käsin, koska jos se luettaisiin koneellisesti niin ei varmasti tulisi tuollaisia typeriä virheitä. Mutta koska posti ja vain siellä töissä menttaliteetti niin mitäs sillä väliä :D
 
Kävikö kellekään muulle silleen, että maksoitte ostokset Aliexpressin 11.11 päivillä, mutta ne on edelleen tilassa odottaa maksua? Ei ole ennen moista minulle sattunut. 7 tuotetta jäänyt jostain syystä maksun ulkopuolelle. Suurin osa kuitenkin mennyt lävitse.
Ostin 15 tuotetta ja muistaakseni jouduin maksamaan ne useammassa osassa, eli osa tavaroista jäi siihen maksamattomien listaan vaikka painoin maksa kaikki.

Onko tililtä veloitettu silti?
 
Tuli vain mieleen, että viimekuussa oli ruotsalaisessa julkaisussa juttua ettei amazon tule ruotsiin tälle syksylle.

Voikin järkeillä että kun tänä vuonna on avattu Amazon turkki, niin ensimmäisistä huhuista kesti 2 vuotta että avattiin. Ruotsin Amazonista alkoi olla huhua 2017, niin varmaan avataan 2019.

"In August 2016, it was reported that the U.S.-based e-commerce giant would enter the Turkish market and establish an office in Istanbul."

"Istanbul - September 19th, 2018 – Starting today, customers across Turkey can visit Amazon.com.tr to shop from a selection of millions of products, with the benefit of everyday low prices and reliable free delivery for orders above 50 TRY. Amazon.com.tr features a vast selection of products across 15 categories, such as Books, Consumer Electronics, Sports, Outdoor, Tools, Toys, Home Improvement, and Baby, including products from over one thousand local Turkish businesses."

---
"
Amazon launches in Sweden within 12 months
October 25, 2017 by Ecommerce News. "

Rehellisesti sanoen odotin alkuvuodesta, että tämä "pohjoismaiden" Amazon avattaisiin jo Black Fridayn aikana. Nyt tietysti on jo selvää, ettei näin tule tapahtumaan.

Veikkaan kuitenkin kanssasi, että ensivuonna tulee varmaan tapahtumaan näihin aikoihin. Se tulee kyllä olemaan mielenkiintoista rallia sitten. Luulen, että superkilpailluissa aloissa kuten elektroniikka vaikutus tulee olemaan suuri. Tilailen tällä hetkellä Amazonista vuodessa ehkä kerran tai pari, mutta varmasti se tulee sitten kasvamaan.
 
Osaatteko sanoa millä tyhjentää AliExpressin käyttäjätilin "muisti" tms. ? En tajua minkä takia etusivua alaspäin selatessa sivusto ehdottelee jatkuvasti "More to love"-osiossa jotain kalastukseen liittyviä tuotteita, jotka ei kiinnosta sitten ihan tippaakaan. Kerran taisin noita hieman selailla appiukon lahjaa miettiessä. Muuten tulee kyllä etsittyä aivan jotain muuta kuten elektroniikkaa. Ärsyttää katsella noita ehdotuksia.

Mobiiliapin asetuksissa oli joku "Clear app memory" vaan ei tuo ainakaan tuohon auttanut yhtään.
 
Full refund meni läpi ja tänään tipahti rahat tilille ja myyjän katkera tilitys kuinka huono asiakas olen :D säälittäviä nämä ”dear friend, please give us 5 stars only” mussutukset.
Laitart 5 stars ja kuvaukseen item was broken, got full refund got to keep broken item.
 
Kävikö kellekään muulle silleen, että maksoitte ostokset Aliexpressin 11.11 päivillä, mutta ne on edelleen tilassa odottaa maksua? Ei ole ennen moista minulle sattunut. 7 tuotetta jäänyt jostain syystä maksun ulkopuolelle. Suurin osa kuitenkin mennyt lävitse.
amazon tai ebay ostin kaksi tuotetta joskus niin olivat eri kaupoilta ja vaikka ebay oli välittäjänä jouduin maksamaan ne erikseen kauppa kerrallaan.
 
Rehellisesti sanoen odotin alkuvuodesta, että tämä "pohjoismaiden" Amazon avattaisiin jo Black Fridayn aikana. Nyt tietysti on jo selvää, ettei näin tule tapahtumaan.

Veikkaan kuitenkin kanssasi, että ensivuonna tulee varmaan tapahtumaan näihin aikoihin. Se tulee kyllä olemaan mielenkiintoista rallia sitten. Luulen, että superkilpailluissa aloissa kuten elektroniikka vaikutus tulee olemaan suuri. Tilailen tällä hetkellä Amazonista vuodessa ehkä kerran tai pari, mutta varmasti se tulee sitten kasvamaan.
Ite tilailen Amazonista melko usein ja sejoskus pääsee kyllä yllättämään. Tilasin viime viikon keskiviikkona 9 eri tuotetta amazon.de:stä, mutta kaksi niistä lähtikin matkaan amazonin brittien varastolta. Nämä kaksi tuotetta olivat noudettavissa DHL:n pakettiautomaatista jo saman viikon perjantaina. Enkä asu edes lähelläkään pääkaupunkiseutua. Paketin matka oli Luton -->Leicester --> Lepzig --> Hki --> Tre -->Asuinpaikkakuntani (n. 250km tre:ltä) DHL pakettiautomaatti. Tilauksen muiden tuotteiden matka kesti saksan varastosta tasan viikon. Euroopastakin tavara tulee todella nopeasti jos kaikki tähdet ja hopeinen kuu ovat oikeassa asennossa.
 
Postin seuranta sanoi että pakettini pitäisi olla toimitettuna eilen torstaina klo. 16 mennessä. No ei tullut, mutta tuli mieleen että tiistaina sain postilta tekstiviestin jossa kysyttiin voiko paketin jättää kotiovelle ilman kuittausta tai pakettiautomaattiin. En vastannut mitään joten se tuodaan kotiovelle.

Olisikohan tuo pakettiautomaatti ollut varmempi keino saada paketti ajallaan, eli postilla olisi helpompi täyttää kerralla monta pakettiautomaattia sen sijaan että posteljooni ajelisi ympäri kaupunkia pimpottelemassa ihmisten ovikelloja?
 
Postin seuranta sanoi että pakettini pitäisi olla toimitettuna eilen torstaina klo. 16 mennessä. No ei tullut, mutta tuli mieleen että tiistaina sain postilta tekstiviestin jossa kysyttiin voiko paketin jättää kotiovelle ilman kuittausta tai pakettiautomaattiin. En vastannut mitään joten se tuodaan kotiovelle.

Olisikohan tuo pakettiautomaatti ollut varmempi keino saada paketti ajallaan, eli postilla olisi helpompi täyttää kerralla monta pakettiautomaattia sen sijaan että posteljooni ajelisi ympäri kaupunkia pimpottelemassa ihmisten ovikelloja?
pakettiautomaatit käydään läpi joskus puolilta päivin. silloin on helppo töistä lähtiessä napata paketti matkalla. postipate ottaa mukaan x määrä paketteja, yrittää toimittaa niistä y kpl ja loput siirtyy seuraavalle päivälle. automaatti on aina varmempi, paitsi jos se on täynnä.
 
Yrittää alin myyjä kusettaa huolella. Single days tilaus muka palautunut niille takasin ja pitäisi 15usd maksaa että lähettää sen uudestaan:tdown:. Todennäkösesti ei edes ole tuota lähettänyt. Ainakaan seuranta ei ole mitään paketin liikkeitä viellä ilmottanut. 8 päivän päästä saan avata disputen. sinne meni anne pro 2 :itku:
 
Yrittää alin myyjä kusettaa huolella. Single days tilaus muka palautunut niille takasin ja pitäisi 15usd maksaa että lähettää sen uudestaan:tdown:. Todennäkösesti ei edes ole tuota lähettänyt. Ainakaan seuranta ei ole mitään paketin liikkeitä viellä ilmottanut. 8 päivän päästä saan avata disputen. sinne meni anne pro 2 :itku:

Laita Alin sätin kautta palautetta tuosta törkeästä kusetuksesta, että nopeuttavat tuota dispute käytäntöään.
 
Pikkaisen ärsyttää tuolla Aliexpressisä muutamien myyjien toiminta. Tuntuu, että aina on jotain ongelmaa tms heidän kanssaan. Nyt tilasin erään tuotteen, ja myyjä ilmoittanut toimitusajaksi 14 vuorokautta, ja, että lähettää 3 vuorokauden kuluttua tilaamisesta (3 päivän prosessointi aika)

Nyt kun tuo aika melkein ohi, ja siis Aliexpress peruuttaisi tilauksen ja palauttaisi rahat mulle, niin myyjän ratkaisu on valehdella lähettäneensä tuotteen, ja laittaa feikki seurantakoodin. No tätä on sattunut usein, ja on hemmetin ärsyttävää.

Ekaa kertaa myyjä laittoi viestiä, jossa kertoo avoimesti, että teki näin :D Mietin vain, että tuleeko tuolle myyjälle tuosta jotain seuraamuksia jos itseäni alkaa ärsyttää odottaminen ja laitan ilmoitusta Aliexpressille. Hehän ymmärtääkseni näkevät minun ja myyjän välisen viestinnän (tapahtunut siis Aliexpressin sisäisellä viestitoiminnolla)

Toki on vielä mahdollista, että tuote lähtee piakkoin oikeasti liikkeelle, mutta ei tuollainen toiminta kyllä luottamusta osoita.

 
Pikkaisen ärsyttää tuolla Aliexpressisä muutamien myyjien toiminta. Tuntuu, että aina on jotain ongelmaa tms heidän kanssaan. Nyt tilasin erään tuotteen, ja myyjä ilmoittanut toimitusajaksi 14 vuorokautta, ja, että lähettää 3 vuorokauden kuluttua tilaamisesta (3 päivän prosessointi aika)

Nyt kun tuo aika melkein ohi, ja siis Aliexpress peruuttaisi tilauksen ja palauttaisi rahat mulle, niin myyjän ratkaisu on valehdella lähettäneensä tuotteen, ja laittaa feikki seurantakoodin. No tätä on sattunut usein, ja on hemmetin ärsyttävää.

Ekaa kertaa myyjä laittoi viestiä, jossa kertoo avoimesti, että teki näin :D Mietin vain, että tuleeko tuolle myyjälle tuosta jotain seuraamuksia jos itseäni alkaa ärsyttää odottaminen ja laitan ilmoitusta Aliexpressille. Hehän ymmärtääkseni näkevät minun ja myyjän välisen viestinnän (tapahtunut siis Aliexpressin sisäisellä viestitoiminnolla)

Toki on vielä mahdollista, että tuote lähtee piakkoin oikeasti liikkeelle, mutta ei tuollainen toiminta kyllä luottamusta osoita.

Onkohan tuo joku Kiinalaisten juttu, että virheitä ei voi tehdä ja aikataulussa on pysyttävä hinnalla millä hyvänsä? Tuli mieleen että siellä joku työntekijä tai pikku johtaja ei halua paskaa niskaan ja laittoi muka lähetyksen menemään ettei virhe/myöhästyminen näy omissa järjestelmissä.

Ostin 15 eri tavaraa aliexpressin eri paikoista 11.11 ja pikku hiljaa ovat alkaneet saapua perille. Saa nähdä jääkö jotain saamatta.
 
Onkohan tuo joku Kiinalaisten juttu, että virheitä ei voi tehdä ja aikataulussa on pysyttävä hinnalla millä hyvänsä? Tuli mieleen että siellä joku työntekijä tai pikku johtaja ei halua paskaa niskaan ja laittoi muka lähetyksen menemään ettei virhe/myöhästyminen näy omissa järjestelmissä.

Ostin 15 eri tavaraa aliexpressin eri paikoista 11.11 ja pikku hiljaa ovat alkaneet saapua perille. Saa nähdä jääkö jotain saamatta.

Tuollahan on siis järjestelmä, että jos lähetystä ei merkata lähetetyksi ja toimiteta seurantakoodia jne niin tilaus peruuntuu automaattisesti juurikin 3 vuorokauden kuluttua (tai minkä ajan myyjä sitten ilmoittanut prosessointi ajakseen, ilmeisesti se voi olla myös esim viikko). Siellä automaattinen laskuri laskee sekunnilleen ja kun aika täysi niin peruutus on tosiaan välitön ja automaattinen. Ja rahat palautuu automaattisesti ostajalle. Toki ostajan kannalta hyvä, mutta toisaalta ehkä tuo ajaa noihin huijauksiin, mutta toisaalta jos ei pysty lähettämään 3 vuorokaudessa niin pitääkö sitten myydä ollenkaan ?

Ja toki myyjät haluaa laittaa mahd pienen prosessointiajan, koska ostajat valitsee mieluiten myyjän jolla on muutaman päivän prosessointiaika vs vaikkapa se viikko.
 
Viime vuonna tilasin Alista joululahjoja black friday viikonloppuna. Osa lahjoista tuli perille joskus uutena vuotena. Tästä viisastuneena tilasin lahjat jo tämän viikon maanantaina. Siellähän ne ilmeisesti edelleen makaa lähtöä odottamassa. Prkl. En yllättyisi jos löydän itseni jouluviikolla ihmisten tönittävänä etsimässä jotain keppihevosta :(
 
Omista 11.11. tilauksista kaksi 'China Post Registered Air Mail' -pakettia saapui tänään laatikkoon. 'ePacket' on rekisteröity Helsingissä eli saapunee huomenna/maanantaina/keskiviikkona. Loput vähemmän kiireelliset 'small packet' yms. epämääräiset toimitustavat saapunee viimestään keväällä. :tup:
 
25.9.2018 Tongasta lähetetty kirje saapui tänään! :smoke:
Sain tuosta tosin jo rahat takasin, eikä ollu kyse kuin alle 1€ tuotteessta...
 
Tänään saapui pakettiautomaattiin Ugreenin autokännykkä teline langattomalla latauksella. Paketin päällä luki: ”Goods not fulfilling the conditions prescribed by Articles 9 and 10 of the European economic community.”

Meinaa varmaan ettei EU viranomaiset ole tarkistaneet tuotteen sähköturvallisuutta?
 
Tänään saapui pakettiautomaattiin Ugreenin autokännykkä teline langattomalla latauksella. Paketin päällä luki: ”Goods not fulfilling the conditions prescribed by Articles 9 and 10 of the European economic community.”

Meinaa varmaan ettei EU viranomaiset ole tarkistaneet tuotteen sähköturvallisuutta?

Mitä tekemistä artikloilla 9 ja 10 on sähköturvallisuuden kanssa?
 
Tänään saapui pakettiautomaattiin Ugreenin autokännykkä teline langattomalla latauksella. Paketin päällä luki: ”Goods not fulfilling the conditions prescribed by Articles 9 and 10 of the European economic community.”

Meinaa varmaan ettei EU viranomaiset ole tarkistaneet tuotteen sähköturvallisuutta?

Tarkoittaa sitä, että ne tulevat Euroopan tullialueen ulkopuolelta.
 
15.9. tilattu ja 17.9. lähetetty Aliexpressin tilaus saapui tänään. Melko kauan kesti... Oli jo dispute menossa.
 
Kävikö kellekään muulle silleen, että maksoitte ostokset Aliexpressin 11.11 päivillä, mutta ne on edelleen tilassa odottaa maksua? Ei ole ennen moista minulle sattunut. 7 tuotetta jäänyt jostain syystä maksun ulkopuolelle. Suurin osa kuitenkin mennyt lävitse.

Tein Aliexpressistä black fridayna 3 tilausta, jotka maksoin yhdellä kertaa yhdellä visa maksulla missä koko summa yhteensä.
Yksi tilauksista sulkeutui syystä että:
"We can't process your order at this time due to potential security reasons. All payments made (except fees and charges made to third parties) will be returned to your account. Please double check if any suspicious activity has occurred and try to place the order again".
Tilauksessa ei näy maksua ollenkaan, vaikka visalta tosiaan veloitettiin, eikä näy refund statusta ollenkaan.
Mitenhän nyt voisi edetä ja saada rahat suljetusta tilauksesta takaisin, kun ei ole edes dispute nappia?
Chatissa tuntuu vastailevan robotit, sanoo vaan että maksua ei näy, tee tilaus uudellen...


Edit: rahat tuosta suljetusta tilauksesta palautui n.10 päivässä.
Syy peruuntumiseen oli kuulemma että alennuskuponkia oli väärinkäytetty, en sitten tiedä tarkemmin miten. Ihan normaali AliExpress $5 BF kuponki yli $35 tilauksiin...

Coupon Usage: This AliExpress Coupon can be used in any store, and carn be used on combined orders from different stores. Limit one coupon per order.
 
Viimeksi muokattu:
Ebayn global shipping program yllätti. Ostin kahdesti tänä syksynä jenkeistä pari painavahkoa tavaraa, ja aika sujuvasti tulivat perille. Saksaan asti menee ilmeisesti pitney bowesin tjsp. mukana, sieltä suomeen ja perille UPS:llä. Toki kallista hommaa, n. 13 kg paketti maksoi import feesin kanssa hieman yli 100 eur. Tuo painavampi esine oli vielä paketoitu pitney bowesin toimesta, kun paketoinnissa oli käytetty ebay-teippiä.

Hyvin olikin paketoitu: ensin tavara oli kääritty jätesäkkiin, sen päällä paksu pahvikääre, sitten paksua kuplamuovia, sitten reilusti huopaa ja koko hoito vielä pahvilaatikossa. Noin 2,5 viikkoa meni ostosta kun laite saapui perille.
 
Elokuun puolivälissä Alista tilatut Arduino-kotelot löytyivät maanantaina postilaatikosta. Missä lie seikkailleet, rahani olen näistä saanut jo ajat sitten takaisin (1,60 e).

Yanwenin seurannan mukaan nämä olisivat saapuneet "Suomen lentokentälle" 31.8. Enpä usko.
 
Ilmeisesti tuo yanwen Express ei ole sangen nopea? Itsellä yksi tuote tulossa sen kautta eikä näy edes seurannassa, on aliexpressin mukaan kuitenkin lähetetty jo 4 viikkoa sitten. Toinen samaan aikaan tilattu tuote toiselta myyjältä tuli jo yli 2 viikkoa sitten.
 
Onko jollain kokemusta miten ihmeessä eBay ostoksen Global Shipping Program (kuriiri Pitney Bowers) veloituksesta saa hyvityksen? Ostin tuotteen eikä myyjä ollut tehnyt postituksen eteen viikkoon yhtään mitään joten peruutin oston ja parin päivän päästä oli tuotteen hinta hyvitetty. eBay puolella ostos on "täysin hyvitetty"-tilassa joten sille en siellä voi tehdä mitään koska aina tulee sama herja, että tuote on jo hyvitetty. Maksoin suoraan luottokortilla eBayn maksuikkunassa (korttia ei ollu liitetty vielä tiliin enkä jaksanut ootella vahvistamista) joten PayPal tilillä tuosta ei näy mitään merkintää vaikka verkkopankissa kortilla näkyy PAYPAL *PITNEYBOWERS... joten sitäkin kautta tuntuu olevan hankalaa viedä eteenpäin. Parin kympin takia en ihan hirveästi jaksa alkaa säätämään.

EDIT: Näköjään selvis niinkin vähällä kun eBay tukeen laittamalla postia josta sanoivat hoitavan asian eteenpäin. Nyt 4 päivän jälkeen sain postin jossa kerrottiin hyvityksen olevan matkalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan tolkuton määrä tullut viimeaikoina feikki-trackingkoodikusetuksia. Toisaalta olen kyllä tilannut ns. epäilyttävän halpaa. Täytyykin lisätä reklamaatiopohjaan toive myyjän poistamiseksi järjestelmästä. Hyvinhän ne noilla varmaan tienaa jos myyvät vaikka 10000kpl 5€ tuotetta ja kohtuu iso prosentti ei reklamoi. Prosentti saattaa olla melko korkeakin niissä tapauksissa jossa tuote on "toimitettu" johonkin muualle, mutta toimitusaika on ilmoitettu niin myöhäiseksi että disputen sijaan pitää olla yhteydessä aspaan. Riisipellolle takasin tuollaiset "kauppiaat"
 
Kiinasta (ebay) ei muuten kannata tilailla polttimoita (led ajovaloja tai e14/e27 ym) vaikka halvemmalla saakin kuin Suomesta.
Ovat nimittäin 20-50% siitä valotehosta mitä luvataan. :tup:
Kyllä se Kiinalainen on aina kiinalainen.
 
Mulla oli oikein onnistuneet 11.11 sinkkujen päivän ostokset aliexpressistä. Tilasin 15 eri tuotetta ja viimeinen ylihalpa paketti napsahti odotetusti tällä viikolla perille. Kaikki oli paketoitu erittäin "hyvin", eli tuotteet eivät varmasti ole rikki kun pehmusteita oli niin hillittömästi, mutta samalla monet tavarat olivat niin tiukasti että pahviset laatikot olivat lytyssä. Roskiinhan ne menee heti, mutta häiritsi silti. Jäi sen verran hyvä maku koko hommasta että sana "kiinapaskaa" on jäänyt kokonaan pois sanavarastosta.
 
Tilasin joku aika takaperin puhelimelle suojakuoren ja tänään se saapui, mutta oli takapuolelta hieman naarmuilla. Laitoin Disputen ja pyysin about 3€ tuotteesta 2€:n hyvitystä. Kauppias vastasi disputeen näin:

"so sorry for the broken, please do not worry,we can send it to you again or refund you, the dispute does not allow us to resend it,please cancel the dispute first and tell us ,hope understand,thanks"

Miten tässä kannattaa toimia? Peruuttaa dispute ja ottaa vastaan myyjän ehdottama rahojen palautus tai uusi tuote? Dispute päätyyn asti ja kuvien kera palaute tuotteesta julkisena? Missään tapauksessa mun tuskin tarvitsee vanhaa laittaa takaisin ja tuo naarmun haitta on vain kosmeettinen.

Rahallisestihan tällä ei ole väliä, kun kyseessä tosiaan parin euron summa, mutta ihan ajatuksen tasolla mietin, että miksi kauppias haluaa minun peruuttavan disputen.
 
Sinkkupäivän tilaus oli yksi otsalamppu Aliexpresistä. Halpahan se oli, mutta ei liian halpa. Ensin myyjä alkoi itkemään viestillä, että postimaksut on nousseet ja postituksesta pitäisi maksaa lisää. Kun sanoin, että en maksa, niin tulee perinteistä "Sorry my dear friend, you can cancel your order." -viestiä. En perunut tilausta vaan reklamoin sekä viestillä, että sääntöjen rikkomuksesta Alille. Heidän mielestään tämä ei ole kusetus, vaan kuuleman mukaan joskus postihinnat vain yllättäen nousee.

Lopulta myyjä muka lähetti jotain Suomeen seurantakoodin mukaankin. Tilaus tuli kyllä lopulta Suomeen ja postin mukaan joku Vuosaaresta kävi lunastamassa paketin. Dispute vetämässä ja myyjä ei ole vastannut mitään. Tuotteen arvostelujen mukaan en ollut edes ainoa, jota myyjä yritti kusettaa postikuluilla.
 
... mutta oli takapuolelta hieman naarmuilla. Laitoin Disputen ja pyysin about 3€ tuotteesta 2€:n hyvitystä.

Rahallisestihan tällä ei ole väliä, kun kyseessä tosiaan parin euron summa, mutta ihan ajatuksen tasolla mietin, että miksi kauppias haluaa minun peruuttavan disputen.
Se kiinalainen hikipajatyöläinen varmasti arvostaa että jaksat narista ihan vain periaatteesta.
 
Se kiinalainen hikipajatyöläinen varmasti arvostaa että jaksat narista ihan vain periaatteesta.
Hohhoijaa. Arvelinkin jonkun tähän tarttuvan. Yhtä hyvin kyseessä vois olla parin kympin tuote. Tai parin satasen. Mutta mikä ero siinä on pyytää se korvaus disputen kautta tai sitten tuolla myyjän ehdottamalla tavalla?
 
Hohhoijaa. Arvelinkin jonkun tähän tarttuvan. Yhtä hyvin kyseessä vois olla parin kympin tuote. Tai parin satasen. Mutta mikä ero siinä on pyytää se korvaus disputen kautta tai sitten tuolla myyjän ehdottamalla tavalla?
Juu, ihan hyvä tuo käytäntö on selvittää. Itse en jaksaisi kun tuolla päädyssä kulttuuri ja moraalikäsitykset on bambusta veistetty. Saa helposti nenilleen vaikka olisikin oikeassa. Alin kohdalla olen useasti ihmetellyt miten hyvin homma oikeasti toimiikaan. Vaikea edes kiinan kamasta uskoa, että tavaraa saa noilla hinnoilla ja palvelulla.

Toivottavasti saat keissin selvitettyä.
 
Laitapa kuva näistä naarmuista. Sekö ei sinulla käytössä naarmuunnu?

Tämmöiset turhasta valittajat vie vain pohjaa oikeilta disputeilta :shifty:


Juuri näin.


Jos on tilannut euron tuotteen ja saanut sen, ei siinä ole paljoa napisemisen aihetta.

Helposti särkyviä tilaan aina pari kappaletta. Yleensä Suomessa postin jakaja noita rikkoo.


Sitten jos tuote on väärä, malli halvempi kuin kuvissa, värixväärä tai lähetys ei tule ajallaan napsautan disputen pelkällä palautuksella ja aina on rahat tulleet tilille (1-15 €). Koskaan en ole viestejä vaivautunut lukemaan disputen teon jälkeen ja aina Ali on rahat palauttanut. Paljon yli 500 tilausta ja yhtrensä alle 20 disputea.

Täytyy kehua postilaitosten toimintaa, koskaan ei ole jäänyt pakerti tulematta vaikka joskus viivästyneetkin.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Eikö Saksan Amazonissa ole enää ilmaista toimitusta Suomeen yli 39 euron tilauksille? Vai kuinka tuo toimii?
 
Tilasin joku aika takaperin puhelimelle suojakuoren ja tänään se saapui, mutta oli takapuolelta hieman naarmuilla. Laitoin Disputen ja pyysin about 3€ tuotteesta 2€:n hyvitystä. Kauppias vastasi disputeen näin:

"so sorry for the broken, please do not worry,we can send it to you again or refund you, the dispute does not allow us to resend it,please cancel the dispute first and tell us ,hope understand,thanks"

Miten tässä kannattaa toimia? Peruuttaa dispute ja ottaa vastaan myyjän ehdottama rahojen palautus tai uusi tuote? Dispute päätyyn asti ja kuvien kera palaute tuotteesta julkisena? Missään tapauksessa mun tuskin tarvitsee vanhaa laittaa takaisin ja tuo naarmun haitta on vain kosmeettinen.

Rahallisestihan tällä ei ole väliä, kun kyseessä tosiaan parin euron summa, mutta ihan ajatuksen tasolla mietin, että miksi kauppias haluaa minun peruuttavan disputen.
Vastaan näin yleisellä tasolla. Rahoja, et tod näk saa takaisin jos perut disputen. Uuden tuotteen saatat saada, tai et, riippuu hyvin paljon myyjästä. Suosittelen käymään yleisellä tasolla myyjän saamat palautteet läpi. Ihan muutama negatiivinen palaute ei merkkaa mitään, aina on jotka valittaa vaikka ei ole aihetta, mutta jos negatiivista palautta alkaa olla enemmänkin niin silloin pidä dispute päällä ja pyydä sopiva hyvitys jos katsot sen tarpeelliseksi. Suurin osa on kunnollisia yrittäjiä, mutta sekaan mahtuu sitten niitä kusettajia. Niinkuin aivan joka paikkaan.
Edit. Kirjotusvirhe
 
Viimeksi muokattu:
Vastaan näin yleisellä tasolla. Rahoja, et tod näk saa takaisin jos perut tuotteen. Uuden tuotteen saatat saada, tai et, riippuu hyvin paljon myyjästä. Suosittelen käymään yleisellä tasolla myyjän saamat palautteet läpi. Ihan muutama negatiivinen palaute ei merkkaa mitään, aina on jotka valittaa vaikka ei ole aihetta, mutta jos negatiivista palautta alkaa olla enemmänkin niin silloin pidä dispute päällä ja pyydä sopiva hyvitys jos katsot sen tarpeelliseksi. Suurin osa on kunnollisia yrittäjiä, mutta sekaan mahtuu sitten niitä kusettajia. Niinkuin aivan joka paikkaan.


Pitämällä disputen loppuun asti saa rahat, jos sulkee disputen ei varmasti saa.
Kyllä negatiivinen palaute kannattaa ensin antaa jättämättä. Myyjä kun pystyy muuttamaan noin 5 negatiivista palautetta 1000 tilausta kohti, niin helposti negatiivinen palaute vaikeuttaa rahan saamista.

Kannattaa vain pyytää full refundia. Se on myyjällekkin edullisempi. Uudelleen lähetys on vain ajan siirtoa jotta voit pyytää refundia.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 022
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom