Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
AW2 muuttui siedettäväksi story modella, Controllissa sekään ei riittänyt.
Offtopic: Controllin taistelusysteemin pelasti se, että pistämällä pisteitä telekineesin kykypuuhun alkoivat viskeltävät vaahtosammuttimet yms. tehdä jo sellaista vahinkoa, että listivät lähes vihollisen kuin vihollisen yhdestä osumasta. Viskottavaa rojua myös oli huoneet täynnä. AW2:ssa tällaista ei tietenkään ikävä kyllä ole.
 
Varjovihuja ei tarvi ampua kun 1-2 pari siitä laumasta. Muut katoaa, kun sojottaa lampulla. Varmaan joo kudit loppuu ja hermot menee, jos kaikkia koittaa räsikiä.
 
Varjovihuja ei tarvi ampua kun 1-2 pari siitä laumasta. Muut katoaa, kun sojottaa lampulla. Varmaan joo kudit loppuu ja hermot menee, jos kaikkia koittaa räsikiä.
En muista, että Alanin osuudessa oli pahemmin ongelmia panosten kanssa. Sagan kanssa oli vähän väliä.
 
Pääsin tän läpi normal vaikeusasteella, joo mutta ne lopun bossibattlet oli kyllä vittumaisia, piti yrittää kymmeniä kertoja, ammukset loppu ja med kittejä ei voinu oikein käyttää kun vihut stun lockas. Samoin inventory tilaa ois kaivannu lisää, esim bethesdan peleihin modailen aina melkein ekana lisää tilaa ja kantokykyä, tai resurssit painottomiksi. En jaksanu ettiä kaikkia weapon upgradejakaan, mutta nuo cult stashit ja nursery rhymet tais olla 90% ratkaistuna, pariin etin walkthroughista apua.

Control oli kans aluksi turhauttavan vaikea, mutta nyt 3 kertaa läpipelattuna alkaa olla aika selkäytimessä taistelut eikä ne ole enää niin vaikeita, tuohon telekinesis ja throw skilleihin kantsii pistää ne pojot. Vielä controlista ois yks lisäri pelaamatta, saa nähdä jaksaako, lisäksi se arena dlc, missä piti leijua sinne alueelle, missä vihuja miljuuna, on kuitenkin liian vaikea, kokeilin sitä trainer päällä, joka helpotti, mutta en silti jaksanu sitä kauaa.

Peli myös kaipaisi OLED monitoria, tai ainakin jotain parempaa kuin tää mun nykyinen näyttö, mustaa kun tulee ruudulle, ja sitä tulee kaikissa Path Tracing peleissä, peli muuttuu melkein epäpelattavaksi, sama vika cyperpunkissa. Toisaalta vois tätä kokeilla mun LG OLED telkun kautta pelata, mutta en saa järkevästi hiirtä + näppistä siihen, ja padilla en osaa kunnolla, autopelejä pelannu lähinnä sillä.
 
En ymmärrä hypeä pelin ympärillä. Mielestäni huonompi kuin ensimmäinen. Peli on kävely simulaattori. Eikä missään nimessä survival horror kuten jossain väitetään.
Peliä takana reilu 15h ja ei jumalauta on kuin purkkaa irrottaisi tukasta nuo toiminta tilanteet. Se että grafiikka on hyvä ei tee pelistä hyvää. Tässä välillä unohtaa että aseitakin on saatavilla. Ja se mindplace. Ei ja ei.
Itselle oli suuri pettymys tämä.
 
Ei se tietenkään voi kaikkia miellyttää, itse kullakin omat odotuksensa. Lake House DLC ehkä edustaa sitä survival horror-genreä puhtaimmin, tästäkin varmasti voidaan väitellä. Oma näkemys on että tämä on Remedy pelien veteraaneille sellainen eräänlainen kulminoituminen kaikkien tarinoiden kanssa: Max Payne, Alan Wake, Quantum Break, Control - ja jopa Death Rally. Tietysti jos on karaissut itsensä survival horror-genren peleissä ja lähtee tätä maistelemaan sillä ajatuksella niin jäänee vaisuksi, itse taasen sitä genreä vähemmän pelanneena tämä tuntui varsin oivalta, varsinkin kun tykkäsin uppoutua dokumentteihin, huomata yhteydet menneisiin peleihin, hahmot - näyttelijät niiden takana eri peleistä jotenkin tutuissa mutta kuitenkin erilaisissa rooleissa. Tarina tässä itsellä oli se kantava voima. Mutta jos perusmekaniikat jo tökkii niin eihän siinä voi kuin sanoa että ei ollut sinua varten tämä peli.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 799
Viestejä
4 678 986
Jäsenet
76 660
Uusin jäsen
Krüger_72

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom