Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
Toistamiseen peliä en tule pelaamaan. DLC:t voin ehkä hankkia mutta mitään kutkuttavaa koukkua ei uudelleenläpäisylle jäänyt. Miksi toisaalta pitäisikään?

Sitä niin kovasti toivoisi Remedyn tekevän jatkoa Max Paynelle mutta oikeuksien ollessa toisaalla, on tyytyminen tuleviin uusioversioihin. Noh toisaalta, saatiinhan tässä nauttia Paynestä mutta eri nimellä. Remedymaailmassa Alan Wake on siis luonut tuon hahmon, vaikkei sitä voikaan nimetä. Tai näin sen ainakin itse näen.

Voi suositella. Helposti.
Periaatteessa todellista loppua ei saa käsittääkseni jos ei oo pelannut uudestaan, eli final draftia. En ole itsekään vielä suorittanut.

Jos remaket maxeista myy, tulee max paynea lisää varmasti. Esim. Yhteistyökuvio rockstarin kanssa. Toki siihen sitten menee se 3-5 vuotta tms...
 
Huomautus - woke-vääntö ohjattiin juuri jatkumaan muualla, älä jatka sitä tässä keskustelussa
No en tiedä onko se yhtään parempi asia, että ihonvärin sijaan jättää pelin pelaamatta, koska päähenkilö on nainen :D Eiköhän pelifirmojen kannata jättää sellaisetkin pelaajat suosiolla kohderyhmänsä ulkopuolelle.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Olet täysin pihalla ajatuksiesi kanssa. Jos haluat käsikirjoittajana että sinun teoksesi otetaan tosissaan niin ei kannata muutella kesken kaiken jo pohjustettuja hahmoja. Tässä Remedy ampui itseään jalkaan. Olisi mielummin kannattanut luoda uusi hahmo. Microsoft omistaa Quantum Break lisenssin eikä sen pelin päähahmoja olla käytetty, mutta taas QB:stä tuttu Alex Casey on 1:1 AW2:ssa, sitten taas Saga on muutettu, kuitenkin näiden kummankin manierismi on sama QB:stä tuttu. Tuollaisessa tapauksessa saattaa helposti tulla kuva että mitä väliä millään tapahtumalla on jos kerta asiat saattaa muuttua. Tämä on hankalaa varsinkin jos olet ollut fani alusta asti ja tällainen temppu vain luo epäluuloa faneissa että onko niillä vanhoilla peleillä - josta faniksi on tullut - mitään väliä, kuuluuko ne kaanoniin ja että mitä hittoa.

Tässä tapauksessa ei myöskään ole kyse mistään 'memberberries tason nostalgia baitista tai remaster/remake/reboot hommasta sillä QB referoi AW, sekä QB:ssä kerrotaan suurpiirteisesti AW2:en juoni. Lisäksi Control pelissä on referointia QB:iin ja Ahti laulelee Jack Joycestä (päähahmo QB pelissä). AW2 yhden sheriffin näyttelijä vetää myös tuon Jackin roolin ja tämä sheriffi kertoo AW2:ssa miten putoilee todellisuudesta (referoiden QB:n Shiftereihin -jotka voi kontrolloida aikaa ja todellisuutta- ja miten tämä Jack oli sellainen).

En syytä Remedyä täysin tuosta, sillä tuossa haisee kyllä näiden "neuvonantajien" vinkit ja pahasti. Varsinkin kun Remedy on näyttänyt miten hyvin siellä osataan kertoa tarinaa. Ei kukaan täysijärkinen ala muuttelemaan hahmoja. Ei hämistäkään muutettu miksikään vaan luotiin Miles Morales sen kaveriksi... (uskomaton konsepti)

Se että sinä olet OK jonkun asian kanssa ei tarkoita että kaikki olisi.

Ja mitä tulee tuohon girlboss hommaan niin Saga on viikinki lorujen mukaan näkijä-jumalatar sekä kaiken osaava poliisi joka menee ratkomaan kulttimurhia jonnekkin korpeen ilman minkään tason apuvoimia.

Se mikä osuus on jättänyt ostamatta näistä syistä ei ole tiedossa mutta kai siinä jokin mättää sillä myynnit on varsin vajaat jos verrataan Controllin menestykseen. Otetaan vielä huomioon miten tässä on yritetty havitella pelaajia sieltä Resident Evil leiristä muuttelemalla tuota gameplay puolta. Enkä nyt kaikkea huonoa menestystä laittaisi tuon Epic ekslusiivisuuden piikkiin, nyt kun ei huonommatkaan speksit rajoita ostajia päivitysten jälkeen.

Itse ostin AW1 collector's edition Xbox 360:lle julkaisussa - jonka mukana tullut kirja on muuten hiton hyvä sekä loisto esimerkki siitä tarinan kerronnasta - ja olen ollut siitä asti näiden fani (jos ei MP2 lasketa). Ymmärrän täysin jos jotakuta närkästyttää tuo uusin, oli syy närkästykselle mikä tahansa, se heille suotakoon.
 
Se mikä osuus on jättänyt ostamatta näistä syistä ei ole tiedossa mutta kai siinä jokin mättää sillä myynnit on varsin vajaat jos verrataan Controllin menestykseen. Otetaan vielä huomioon miten tässä on yritetty havitella pelaajia sieltä Resident Evil leiristä muuttelemalla tuota gameplay puolta. Enkä nyt kaikkea huonoa menestystä laittaisi tuon Epic ekslusiivisuuden piikkiin, nyt kun ei huonommatkaan speksit rajoita ostajia päivitysten jälkeen.
Alan Wake 2 on Remedyn peleistä myynyt nopeiten. Eli voi olla että tuo enemmän rahaa sisään lopulta kuin Control. AW2 budjetti oli vaan ilmeisesti suurempi kuin Controlin.
 
Joo ei se Controlkaan mitään ostoryntäystä aiheuttanut, kuten ei varmaan juuri mikään Remedyn peli, poislukien Max paynet.

Se taas johtuu varmasti siitä, että Maxien jälkeen Remedyn tekemien pelien genre on ollut "oudompi", eivätkä pelit ole olleet mitään ihan perus burgeri shoottereita tms. Toisaalta ei olla juuri tehty jatko-osiaan, vaan aina melkein uutta tuntematonta IP:ä vaikka yhteyksiä eri pelien välillä onkin suht paljon.

Hitaille myynnille on monta syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Musiikista tuli mieleen Tenet, joka on yksi parhaista elokuva soundtrackeista. Ohjataan Esteveziä (kuten spekulaatio oli).
 
Ne ei oo malttaneet pitää screamereita pois edes trailerista...

Toivottavasti screamerit poistava modi toimii delsussakin. Säikky näytti tutulta, voi olla samoja mitä pääpelissäkin oli.
 
Ne ei oo malttaneet pitää screamereita pois edes trailerista...

Toivottavasti screamerit poistava modi toimii delsussakin. Säikky näytti tutulta, voi olla samoja mitä pääpelissäkin oli.
Itse olen ollut aina ns. screamer jump scareja vastaan joka median muodossa mutta tässä pelissä ne vaan.. toimii hyvällä tapaa? Itselle ainakin. Peli antaa ensin kuumottavan tilanteen joka vähän kokeilee kanttia edetä, menet eteenpäin, mitään ei tapahdu ja luo jopa turvallisuuden tunteen ja sitten kun sitä vähiten odottaa niin räpsäytetään pelaaja hereille. Tässä trailerissakin haistoin tuon jo kaukaa mutta silti se yllätti, luulin että se olisi tullut aiemmin. Hörähdin että "kiinni jäin".

Ekalla läpipeluulla jokainen noista sai mut nalkkiin vaikka niitä opin vähitellen odottamaan. Final Draft veti vielä maton alta kun luulin muistavani missä ne tapahtuu mutta niitä olikin siirrelty. Olihan ne alkuun vähän sellaisia "oliko pakko?" mutta itse koin että niillä oli tarkoituksensa. Tulen ikuisesti muistamaan sen kun lähdetään suuntaamaan Cauldron Laken metsän syövereihin ensimmäisen poliisiasema visiitin jälkeen. Tietää mitä siellä on oletettavasti vastassa, ilta synkkenee ja sade yltyy.. kaikki on näennäisesti hyvin kunnes - mutta pakko on eteenpäin mennä kun kiinnostus edetä kumoaa sen säikäytyksen pelon.
 
En nyt tiedä. Näistä jumpscareista on osa porukasta valitellut mutta tosiasia on se, että niitä ei koko pelissä ole kuin muutama. Joku muu peli pohjautuu jumpscaretouhuun mutta AW2 ei. Niitä on oikeasti vain se muutama koko pelissä. Koska niitä on hyvin säästelty, omasta mielestä ne vähät sopii peliin tosi hyvin.
 
Itse olen ollut aina ns. screamer jump scareja vastaan joka median muodossa mutta tässä pelissä ne vaan.. toimii hyvällä tapaa? Itselle ainakin. Peli antaa ensin kuumottavan tilanteen joka vähän kokeilee kanttia edetä, menet eteenpäin, mitään ei tapahdu ja luo jopa turvallisuuden tunteen ja sitten kun sitä vähiten odottaa niin räpsäytetään pelaaja hereille. Tässä trailerissakin haistoin tuon jo kaukaa mutta silti se yllätti, luulin että se olisi tullut aiemmin. Hörähdin että "kiinni jäin".
Makunsa ja sietokykynsä kullakin. Mulle ne screamerit teki AW2:sta lähes pelikelvottoman ja ne on uskomattoman typerä tahra loistavassa pelissä. Pelin oma asetus rääkyjien "intensiteetin" vähentämiseksi ei toimi ollenkaan, joten pitänee toivoa että modi pelaa vielä.
 
Onko tätä saatavissa jostain edullisemmin tai onko Epic Gamesissa välillä tarjouksessa? 50€ tuntuu vielä vähän suolaiselta hinnalta. Ei tosin ole ongelma odottaa esimerkiksi Black Friday -tarjouksia, jos niitä tuolla alustalla edes on.
 
Onko tätä saatavissa jostain edullisemmin tai onko Epic Gamesissa välillä tarjouksessa? 50€ tuntuu vielä vähän suolaiselta hinnalta. Ei tosin ole ongelma odottaa esimerkiksi Black Friday -tarjouksia, jos niitä tuolla alustalla edes on.
Kyllä Epic usein pistää tarjouksia. 32,5 egee halvin hinta historiasta.

 
Onko tätä saatavissa jostain edullisemmin tai onko Epic Gamesissa välillä tarjouksessa? 50€ tuntuu vielä vähän suolaiselta hinnalta. Ei tosin ole ongelma odottaa esimerkiksi Black Friday -tarjouksia, jos niitä tuolla alustalla edes on.

Joo kyllä on Epicissä tasaisin väliajoin tarjouksessa. Jossei ole huutava pakko päästä juuri nyt pelaamaan niin kannatta vähän odotella. Varsinkin kun tuo 50€ näyttää olevan 'vain' peruspeli ilman lisäreitä.

Tätä taidettiin jakaa jommankumman leirin näyttisbundlen mukana ja itse ostin aikanaan myydään osastolta 20-25€ joltakulta joka oli näyttiksen mukana saanut koodin ja 12-13€ Epic tarjouksesta tuon deluxe homman (dlc:t).
 
Kyllä Epic usein pistää tarjouksia. 32,5 egee halvin hinta historiasta.

Halvemmallakin on lähtenyt. Epicin alekampanjoissa annetaan monesti kuponkeja, joilla hintaa voi kikkailla vielä alemmas. IsThereAnyDeal ei varmaan osaa seurata tuollaisia.

1728328295057.png
 
Täytyykin odotella tarjousta ja ostaa joku toinen peli siksi aikaa.
 
Joko tähän on joku AMD:llä toimiva FSR3 modi olemassa?
 
Onko tätä saatavissa jostain edullisemmin tai onko Epic Gamesissa välillä tarjouksessa? 50€ tuntuu vielä vähän suolaiselta hinnalta. Ei tosin ole ongelma odottaa esimerkiksi Black Friday -tarjouksia, jos niitä tuolla alustalla edes on.
Tee hintahälytys gg.dealsiin, niin ei mene tarjoukset ohi. Paras tarjous näyttää olleen Epiciltä ja varmaan kupongin kanssa, tasaisesti muuten näyttäisi olleen alennuksessa.

1728386534605.png
 


Kahdeksalta tulee lisäinfoa, varmaankin uutta traikkua ja virallinen julkaisupäivän julkistus.
 
No piru vieköön. Ostin tuon peruspelin ja Deluxe Upgraden. Suunnitelmana oli säästää tämä joululomalle pelattavaksi, mutta kyllähän tuo pari kuukautta säilyy. Kuitenkin historiallisesti halvin hinta tähän asti, niin en usko, että ennen joulua tulee halvemmallakaan myyntiin.

Toivottavasti AFMF2 toimii hyvin tässä, kun FSR 3.1:sta ei ole mitään huhujakaan. Olisi kiva saada vähän säteenseurantaa peliin.
 
Toivottavasti AFMF2 toimii hyvin tässä, kun FSR 3.1:sta ei ole mitään huhujakaan. Olisi kiva saada vähän säteenseurantaa peliin.
Modi näyttäisi olevan joka muuttaa DLSS Frame genin FSR frame geniksi:

edit: jaa hetkinen en olekaan varma toimiiko juuri tuo radeoneilla vai vain RTX näyttiksillä.
 
Viimeksi muokattu:
No piru vieköön. Ostin tuon peruspelin ja Deluxe Upgraden. Suunnitelmana oli säästää tämä joululomalle pelattavaksi, mutta kyllähän tuo pari kuukautta säilyy. Kuitenkin historiallisesti halvin hinta tähän asti, niin en usko, että ennen joulua tulee halvemmallakaan myyntiin.

Toivottavasti AFMF2 toimii hyvin tässä, kun FSR 3.1:sta ei ole mitään huhujakaan. Olisi kiva saada vähän säteenseurantaa peliin.

Pelasin NG+ reilun jälkimmäisen puoliskon AMD integroidulla 780m:lla. Resoluutiona 1080 ja muokatut low asetukset. Käytössä oli AFMF 1 ja kokeilin pikaisesti tänään tulleella ajuripäivityksellä miten AFMF 2 toimii. FPS olivat suurinpiirtein samat 60-70, mutta selvästi sujuvampi liike, eikä pudotukset olleen niin suuret hiirtä liikuttaessa.
 
Ei nyt oikein lähde. Voisi kuvitella, että tämä on Konsolinetin oma tempaus, heidän oma tuotteensa, eikä Remedyn lisensoima fanituote? Eihän tuota oikein voi sitoa tarinaan mitenkään?
Tuohan on vain suomivitsien suomivitsi: mitä vain ilmaisen tai "ilmaisen" ämpärin tähden. Peli saa tällä uutisotsikoita Suomessa ja hieman ulkomaillakin.

Tavaran itsessään ei tässä ole tarkoitus olla hyvä bonus tai oikeasti houkutteleva, vaan tommonen meemijuttu.
 
Lake House linjoilla 30 min päästä, illalla testiin:

Tuossa vielä patch notes. Nuo huijauskoodit/helpotukset ovat ihan kiva lisä, jos ei ole kiinnostusta poimia ihan kaikkia laatikoita panosten toivossa.

PlayStation 5 (1.200.002)
Xbox Series (1.2.0.2)
PC (1.2.2)


This “Anniversary” update contains The Lake House expansion for the Deluxe Edition owners, but also comes with many improvements for all owners of Alan Wake 2.

Global

  • Added new Gameplay Assist functions under the Options / Gameplay menu including:
    • Infinite Ammo
    • Infinite Batteries
    • Immortality
    • Several options to change holds into taps
    • (Gamepad) Sticks swap
    • (Gamepad) Alternative input for Quick turn
    • And more
  • (Deluxe Edition) added the Classic Alan Wake Outfit for our writer. Also known as the Layered One.
Improvements

  • Finetuned Flashlight Boost’s usability. Shooting should now feel better while boosting. Then again, we have worked on this game for so long that we don’t know anymore.
  • Words of Power are now easier to unlock as they accept a wider angle from the flashlight. This should help especially with that one Word of Power in the Oceanview hotel
  • Resources from all containers are now easier to pick up (no more strange camera movements to grab stuff)
  • [PS5] Added support for PlayStation 5 Pro. More details here.
  • [PS5][PC] Added Optional Support for Motion Sensor (Gyro) controls while using a DualSense Controller (so that one person on Reddit who kept asking for this, hope you enjoy!)
  • [PS5][PC] Refined and additional haptics. Haptics will now trigger when using throwables and healing Items (reminder: we should have had healing items like in Final Fight. Apples. Chickens).
  • [XBox Series S] Increased internal render resolution from 1280 x 720 to 1505 x 847.
  • [Xbox Series]: Added support for Variable Refresh Rate (VRR) displays.
Fixes

  • Fixed an issue where while trying to shoot while recharging batteries would sometimes trigger a melee attack instead.
  • Fixed an issue where the player was getting pushed towards (instead of away) enemies upon hit if they had the flashlight equipped.
  • Fixed an issue where Case Board clues would not always trigger voice over lines.
  • Fixed some areas becoming too dark if the character automatically unequipped the flashlight.
  • [Night Springs] Fixed Achievement / Trophy for completing the episodes, that on occasion would not trigger when playing them as part of the main campaign.
  • Several other fixes and improvements.
 
Kuuden tienoolla oli tarkoitus aloitella Lake Houseen syventyminen, olisi sitä heti kolmeltakin voinut mutta kun oma katsojakunta koostu pitkälti jenkeistä niin ei se olisi oikein heitä palvellut. Traileri nosti kuumotusta jo valmiiksi enpä tuota suostuisi pikku jännityksen varjollakaan jättämään pelaamatta, varsinkin kun nyt on mahdollisuus tuoreeltaan ilman että mistään suunnasta mitään spoilataan. Palataan astialle kun lopettelen, raportoimaan ensitunnelmia 🫡
 
Onhan tuo Lake House kauhupuolella peruspeliä huomattavasti kammottavampi. Jump scareja ei niinkään mutta kuumottavia tilanteita kun pitää väistellä ja juosta karkuun vihuja joille et vielä voi mitään, ammuksiakaan ei liiemmin jaella. Puzzlet olleet vähän sekavia, varsinkin pelin alun ensimmäinen otti hävettävän pitkään tajuta osa taasen klikannut heti. Hissin kerroksissa pääsin neloseen asti kunnes tuli seinä vastaan jota pitää huomenna virkeämmin silmin katsella. Jokaisen dokumentin luin ajatuksella ja kävin aukomassa kaikki ovet aiemmissa kerroksissa joihin oikeudet aukesi pelin edetessä. Joka tapauksessa, kyllä näissä kahdessa DLC:ssä pelattavaa on hintansa puolesta.
 
Onhan tuo Lake House kauhupuolella peruspeliä huomattavasti kammottavampi. Jump scareja ei niinkään mutta kuumottavia tilanteita kun pitää väistellä ja juosta karkuun vihuja joille et vielä voi mitään, ammuksiakaan ei liiemmin jaella. Puzzlet olleet vähän sekavia, varsinkin pelin alun ensimmäinen otti hävettävän pitkään tajuta osa taasen klikannut heti. Hissin kerroksissa pääsin neloseen asti kunnes tuli seinä vastaan jota pitää huomenna virkeämmin silmin katsella. Jokaisen dokumentin luin ajatuksella ja kävin aukomassa kaikki ovet aiemmissa kerroksissa joihin oikeudet aukesi pelin edetessä. Joka tapauksessa, kyllä näissä kahdessa DLC:ssä pelattavaa on hintansa puolesta.
Mäkin siihen ekaan puzzleen jumahdin ja totesin että antaa olla ja katoin vastauksen. Olin ihan oikeilla jäljillä mutta just se kombinaatio mikä oli oikea jäi kokeilematta. Kaikkia kombinaatioon tarvittavia numeroita olin kyllä jo kokeillut väärin...

Tunnelma ja "art direction" 6/5 taas, oon vielä aika alussa ja resetoin savenkin kerran vahingossa jo (kun oot kerran käynnistäny expansion kautta, sen jälkeen pitää vaan continue heittää, mut oma moka oli)
 
Läpi meni Lake House. Täytyy sanoa että hieman pettynyt olo, odotukset oli korkeammalla. Noin 3h kesto ja jotenkin tuntui että oli "tasaista puurtamista" alusta loppuun, ehkä jotain järisyttävää olisin odottanut mutta.. 3/5.
 
Läpi. Keksikö kukaan, miten ne maalimiesten väijytyspaikat voi tunnistaa? Seiniin on maalattu tusinoittain tikku-ukkoja, mutta vain pieni osa alkaa mölistä ja käy päälle - ja tappaa Hardilla kerrasta. Viimeinen sokkelo kohotti verenpainetta, kun siinä on pakko juosta läheltä noin viidentoista maalauksen ohi ja ainoassa pyssyssä joka toimii niitä vastaan oli mulla kaksi ammusta. Ja jos kuolee niin koko perhanan sokkelo alusta.

1729699064837.png


Itse siis vain tiputin vaikeustason helpoimmalle, mutta oliko tuossa oikeasti tarkoitus selvittää väijytyspaikat yrityksellä ja erehdyksellä? Remedy voisi tunkea tällaiset kakkakepposet (ja screamerit) suoraan pimeään paikkaan.

Lisuri kokonaisuutena aika keskinkertainen. Pari kivaa puzzlea, ärsyttävän tieteenvastainen juoni, tappelut muita kuin maalihirviöitä vastaan mukiinmeneviä. Ei yllä pääpelin ja Night Springsin tasolle.
 
Läpi. Keksikö kukaan, miten ne maalimiesten väijytyspaikat voi tunnistaa? Seiniin on maalattu tusinoittain tikku-ukkoja, mutta vain pieni osa alkaa mölistä ja käy päälle - ja tappaa Hardilla kerrasta. Viimeinen sokkelo kohotti verenpainetta, kun siinä on pakko juosta läheltä noin viidentoista maalauksen ohi ja ainoassa pyssyssä joka toimii niitä vastaan oli mulla kaksi ammusta. Ja jos kuolee niin koko perhanan sokkelo alusta
Juu toi oli kyllä huono kun vaikutti ihan randomilta mitä siinä käy. Näissä lisäreissä ois toivonu lisää pituutta molempiin, muistelisin että Controlin lisärit oli pidempiä vai muistaako väärin sitten.
 
Onko Deluxe upgrade hintansa väärti? En ole ennen juuri lisäosia ostellut ja 20e (xboxilla) kuullostaa aika paljolta.
 
Ekassa DLC:ssä vierähtää helposti tunti per episodi ja niitä on kolme - jos yhtään käyttää aikaa nurkkia tutkien ja lappusia lukien. Malttamaton pelaaja toki tuosta vähentää kolmanneksen pois jos vain paahtaa eteenpäin. Lake Housen käytäville hukkuu ekalla läpipeluulla äkkiä vähintään toiset kolme tuntia.
 
The Lake House pelattu läpi.

Omasta mielestä 20 euroa oli hyvin sijoitettu Deluxeen. DLC:stä sai lisää pelattavaa ja kuten ylläkin mainittu, niin pelattavaa riitti 5-6h ajaksi.
 
Night Springs pelattu läpi. 1. ja 2. episodi olivat viihdyttäviä, mutta erityisesti kolmas episodi oli Quantum Breakistä tykänneelle kutkuttava. Ja muutenkin alkoi huvittavalla tavalla, mitään spoilaamatta. Jatkoa odotellessa... Pitää tuo Lake House koittaa ensi viikolla pelata läpi.
 
Nyt on täälläkin Lake House taputeltu. Ihan pätevä delsuhan se oli. Ei mitenkään järin pitkä, mutta kivaa nähdä taas Controllin puolta Remedyversestä. Night Springsin ja muutaman skinin kanssa ei harmita, että maksoin Deluxesta julkkarissa.
 
Lake Housea 30-40 minuuttia takana ja ihan paskat housussahan tätä tuli eilen pelattua. Tunnelma oli niin kohdillaan, kun pelasi pimeässä huoneessa kuulokkeet päässä, että oli pakko ihan pistää valot päälle kesken pelaamisen :D

Hyvältä maistuu, en muistanutkaan miten paljon AW2:n maailma vie pelatessa mukanaan.
 
En tiedä mitä, ehkä n. 40-60% pelattuna uusinta dlc:tä ja huonolta vaikuttaa. Jos tämä on se suunta "remedyverselle" niin morjens.
En kyllä tykännyt controlista ja se jäi kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tosiaan paljon menetä, jos Lake Housen jättää välistä. Pari ihan jännittävää kohtausta mutta salasanojen etsiminen ei toimi näillä toistomäärillä. Huitaisemalla läpi huitaisemalla tehty lisäri.
 
Pari tuntia pelailin ja piti lopettaa. Luultavasti olin ihan lopussa, kun kaikki tietokoneet oli avattu. Ensimmäinen lisäri oli huumoripainotteinen, mutta tässä sai olla tarkkana ammusten ja health packien kanssa.
 
Itsellä on sellainen harmitus tämän pelin kanssa, että kaatuilee jatkuvasti 5-30minuutin välillä, tai sitten hyvin harvoin täysikuun aikaan pystyn pelaamaan useita tunteja putkeen niin että itse sammun ennen kuin kone. Oon tätä nyt melkein 30tuntia hakannut tällä tavoin. Ostin pelin jo ilmestyessään, annan sille illan tai kaks aikaa kunnes menetän hermot kaatuiluun, laitan pelin sivuun ja tuun takasin kun on tullut päivityksiä jne siinä toivossa että toimisi. Kaatuilu on siis niin rajua vielä että kone käynnistyy uusiks, mutta ei windowsiin vaan johonki vikatilaan ja joudun napista käynnistämään hard resettinä uudestaan jotta pääsee windowsiin.

Oon asentanu windowsin uusiksi, kaikki on päivitetty biossia myöten tureimpaan, kiintolevyn firmistä en ole vielä päivittänyt, mutta saan ens viikolla uuden niin laitan niin katotaan miten se toimii. Olen koittanut erilaisia alikellotuksia jne, graffa-asetuksia säätänyt pienimmästä isoimpaan, ei mitään vaikutusta. Lämmöt on aivan normaalit, ei nouse koskaan pahimmissakaan piikeisä yli 70c näyttis tai cpu.

Tämä on ainoa peli joka ei tykkää mun koneesta, onhan tää jo vanha mutta ei kai sentää nyt vielä niin vanha etteikö AW2 toimis. CPU 5950x ja näyttis 6900xt vesijäähdytetty malli vielä.

Mutta tuota pientä harmitusta ei lasketa nii aivan älyttömän hyvä peli kyllä. :-)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 945
Viestejä
4 496 850
Jäsenet
74 316
Uusin jäsen
Patemus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom