Ajopeliketju

Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Vika on varmasti pelin asetuksissa koska tää setuppi CSW 2.5 + McLaren V2 + Elite LC toimii kaikissa muissa peleissä jopa Dirt Rallyssa.

Sen verran on sitäki peliä pitäny käyttää et kaikki toimii ja niin tekee. Kaikkiin peleihin on pitäny ohjaus laittaa uusiksi ratin myötä.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
322
Joo mulla on siis nuo Fanatecin Elite polkimet Näkyy ja toimii moitteettomasti kaikissa muissa peleissä.

Kaasupoljin lakkaa toimimasta kun laittaa vaihteen päälle. Sama käy kaikille muille pedaaleille kun vaihteen laittaa päälle.
Mulla oli joskus vastaavaa ongelmaa ja se ratkesi, kun kävi steamin ohjain asetuksista jotain ropaamassa, mutta en nyt muista mitä. Steam piti muistaakseni laittaa tv tilaan, että niitä peliohjain asetuksia pääsi katsomaan.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Ams2 viimeisin pätsi käsittääkseni nollasi rattiasetukset. Pelin verifiointi Steamista ja mahd user fileiden poisto vois auttaa. Jos ei siis jo kokeiltu.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
167
Tulipa kaiveltua rattivehkeet esiin ja ladattua iracing pitkän tauon jälkeen. Oliko niin, että nämä iracingin overlayt/addonit toimivat vain ja ainoastaan windowed modessa?
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Joo nyt sain toimimaan tämän AMS2. Poistin koneelta kaiken peliin liittyvän ja asensin pelin täysin uusiksi.

Ihan huikee tuo VR puoli. Paljon tässäkin olisi ajettavaa kun ei aina halua ajaa niin tosissaan mitä iRacingissä joutuu ajamaan.

Nyt vaan ku pari juttua sais kuntoon nii tuo toimisi itselleni vielä paremmin.

1) Saisiko nuo virtuaalikuskin kädet jostain pois päältä?
2) Saako jollain kikalla Start napin rattiin?

Mulla on toistaseksi erikseen PC pöytä ja rigi niin tulee semisti kiire rattiin jos hiirellä painaa start ja lähtö on välittömästi... :lol:

Dirt Rally 2 toimii mulla niin et pitää pitää käsijarrua pohjassa et lähtee koko lähtölaskenta liikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Hyvä että sait toimimaan :thumbsup:

Kuskin kädet saa kyllä piiloon, en nyt muista mistä asetuksesta.
Itse olen bindannut McLaren ratin vasempaan 2-asentoiseen vipuun niin että ylös=ignition ja alas=start engine.

Vai mitä tarkoitat start napilla?

Joo on kyllä pakkohankinta kaikille ajopeleistä pitäville.
Ite tykännyt eniten ehkä GT1 McLaren:sta, kivaa ajaa sillä Nordschleifea kisaa tekoälyä vastaan (90/47), joka mun mielestä ihan hyvällä tasolla.

Kokeile niitä parannettuja FFB efektejä myös eli valitset FFB valikosta profiiliksi custom ja lataat filen täältä.

edit:
Jos tarkoitit start napilla sitä mistä itse kisa alkaa, niin ei sellaista saa.
VR:llä saa ohjattua maskilla jos haluaa, mutta Sulla kun on näemmä ratin oikealla puolella myös "pöytä", niin leikkaat siihen sopivan pahvinpalan ja käännät reunat niin ettei hiiri putoa tärinästä.
Sen päälle niittaat halpishiirimaton (esim Tokmannilla ~2eur) ja se sitten kiinni rigin tasoon vaikka nipparilla jos siinä on reikiä.
rigihiiri.jpg

edit2:
Vasemmalle puolelle Sullekin sais helposti näppiksen eli pokkaat sopivan kokoisen pellin/alumiinin ja kiinnität sen yhdellä ruuvilla tasolle.
Tason ja pellin väliin vaikka kalustehuopaa, niin ei pidä ääntä tärinästä.
Saa käännettyä sopivaan kulmaan.
Logitechin halvimpia langattomia näppis+hiiri yhdistelmiä saa edukkaasti.
riginäppistaso.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Mikähän helvatti nyt on kun Simhub ei saa AMS2 telemetria tietoja, eli buttkicker ei potki. DR2ssa toimi juuri ennen, profiili on valittuna ja testit toimii.
Toimiiko muilla?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Mikähän helvatti nyt on kun Simhub ei saa AMS2 telemetria tietoja, eli buttkicker ei potki. DR2ssa toimi juuri ennen, profiili on valittuna ja testit toimii.
Toimiiko muilla?
Toimi ainakin eilen, eikä sen jälkeen ole päivityksiä tullut.
Onko Sulla toiminut siinä ne aiemmin?
Pelistähän pitää muuttaa ne pari kohtaa:
1609693690023.png
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Toimi ainakin eilen, eikä sen jälkeen ole päivityksiä tullut.
Onko Sulla toiminut siinä ne aiemmin?
Pelistähän pitää muuttaa ne pari kohtaa:
Joo, tää se oli, thanks. Ja taas potkii. Ihan ku muistin et noi ois joskus laittanut..
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Tuli hommattua Assetto Corsa PC:lle kun sitä ei vielä ollut, jotain 17eur oli Ultimate Editionin hinta.

Mitäs modeja tälle on "pakko" hommata?
Content Managerin latasin ja sitä kautta Custom Shader Patch:n.
Näyttää ja tuntuu hyvältä VR:n kautta, näinkin vanhaksi peliksi :thumbsup:
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Tuli hommattua Assetto Corsa PC:lle kun sitä ei vielä ollut, jotain 17eur oli Ultimate Editionin hinta.

Mitäs modeja tälle on "pakko" hommata?
Content Managerin latasin ja sitä kautta Custom Shader Patch:n.
Näyttää ja tuntuu hyvältä VR:n kautta, näinkin vanhaksi peliksi :thumbsup:
YouTuben puolella Chris Hayella on hyviä koonteja AC:n modeista. Tässä on yksi koonti:


Radoista löytyy omat videonsa kuten:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Moditarve riippuu varmaan pitkälle siitäkin mistä pitää. Uusista autoista? Vanhoista autoista? Katuautoista? Kilpa-autoista? Open wheelereistä?

Suurin piirtein kaikki modernit kilparadat löytyvät modeina ja paljon vanhoja klassikoita. Esimerkkinä voi laittaa vaikkapa Feldbergringin jota kelpaa esim. Cobralla kiertää:
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Cobra @ Feldbergring onkin hauska ja haastava :)

VR:llä ei näemmä pysty käyttämään auringonsäteitä kun ei muuten näe mitään jos paistaa vastaan.
edit: Sol oli ratkaisu tähän :) Sol
Kaikki muut GUI:t sain riisuttua, mutta kierrosten määrä näkyy edelleen, enkä löydä sille asetusta josta saa pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mitä eikö @Make73 maistu iRacing? Itse juuri poistin AC koneelta kun ei vaan tule mitään muuta rata-ajo simulaaattoria ajettua.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Tuli hommattua Assetto Corsa PC:lle kun sitä ei vielä ollut, jotain 17eur oli Ultimate Editionin hinta.

Mitäs modeja tälle on "pakko" hommata?
Content Managerin latasin ja sitä kautta Custom Shader Patch:n.
Näyttää ja tuntuu hyvältä VR:n kautta, näinkin vanhaksi peliksi :thumbsup:
Los Angelesin kanjonit on ihan jees, 42km tarkasti mallinnettuja oikean elämän vuoristoteitä LA:n pohjoispuolelta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
633
Tuli hommattua Assetto Corsa PC:lle kun sitä ei vielä ollut, jotain 17eur oli Ultimate Editionin hinta.

Mitäs modeja tälle on "pakko" hommata?
Content Managerin latasin ja sitä kautta Custom Shader Patch:n.
Näyttää ja tuntuu hyvältä VR:n kautta, näinkin vanhaksi peliksi :thumbsup:
Legends kuuluu ainakin niihin pakko ladata autoihin :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Mitä eikö @Make73 maistu iRacing? Itse juuri poistin AC koneelta kun ei vaan tule mitään muuta rata-ajo simulaaattoria ajettua.
Ollut vähän hiljaista mun pelaaminen muutenkin vaikka mahtavaa hommaa onkin, nyt lomalla päätin ottaa tuon AC:n testiin ja menihän sen parissa ainakin tämä päivä.

Ihmettelen itsekin miksen keskity vain iRacing:iin, sen verran on tullut contenttiakin siihen hommattua.
Ehkä se online ajaminen ei vaan ole minua varten, voihan sitäkin toki pelata offlinessakin.

Just ajelin formulalla LA kanjonissa ja tuli taas wow-fiilis kun VR:llä on se läsnäolon tunne, tuulisimu puhalteli mukavan viilentävästi kasvoja ja penkki heilahteli g-voimista sinne tänne...mulle riittää ihan tällänen fiilistelykin :smile:

edit:
Content Manager, Custom Shader Patch 0.1.75 ja Sol 2.1 combolla saa hienoja sääefektejä Assetto Corsalle.
Pelin visuaalisuus nousee myös ihan uudelle tasolle ja saa tweakattua asetukset omalle kokoonpanolleen sopivaksi.
Uusin CSP tosin vaatii donaten tänne. Tullee ilmaiseen jakeluun jossain vaiheessa.
Joku mainitsi pelin (LFS ?), jossa myös auton peilit on VR:llä "3D-virtuaaliset", tällä saa myös sen ja on tosi hienon näköinen :)

Harmi kun ACC:ssa on VR niin surkea, voisi sitäkin satunnaisesti pelailla kun kerran on ostettuna.
En tosin ole tutkinut josko sille on joku tehnyt modauksia.
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Mitä eikö @Make73 maistu iRacing? Itse juuri poistin AC koneelta kun ei vaan tule mitään muuta rata-ajo simulaaattoria ajettua.
Ollut vähän hiljaista mun pelaaminen muutenkin vaikka mahtavaa hommaa onkin, nyt lomalla päätin ottaa tuon AC:n testiin ja menihän sen parissa ainakin tämä päivä.

Ihmettelen itsekin miksen keskity vain iRacing:iin, sen verran on tullut contenttiakin siihen hommattua.
Ehkä se online ajaminen ei vaan ole minua varten, voihan sitäkin toki pelata offlinessakin.

Just ajelin formulalla LA kanjonissa ja tuli taas wow-fiilis kun VR:llä on se läsnäolon tunne, tuulisimu puhalteli mukavan viilentävästi kasvoja ja penkki heilahteli g-voimista sinne tänne...mulle riittää ihan tällänen fiilistelykin :smile:

edit:
Content Manager, Custom Shader Patch 0.1.75 ja Sol 2.1 combolla saa hienoja sääefektejä Assetto Corsalle.
Pelin visuaalisuus nousee myös ihan uudelle tasolle ja saa tweakattua asetukset omalle kokoonpanolleen sopivaksi.
Uusin CSP tosin vaatii donaten tänne. Tullee ilmaiseen jakeluun jossain vaiheessa.
Joku mainitsi pelin (LFS ?), jossa myös auton peilit on VR:llä "3D-virtuaaliset", tällä saa myös sen ja on tosi hienon näköinen :)

Harmi kun ACC:ssa on VR niin surkea, voisi sitäkin satunnaisesti pelailla kun kerran on ostettuna.
En tosin ole tutkinut josko sille on joku tehnyt modauksia.
Täällä iRacing jäi kuukauden kokeiluasteelle. Ei vain huvittanut alkaa maksaa kuukausimaksua ja ostaa kasoittain ratoja ja autoja. Tämä varsinkin kun tietää ettei kesäkuumalla paljon tule ajeltua.
Eilen sitten ajelin AC:ta ja huomasin, että kas täälläkin pyörii Mazda MX5 CUP (RaceManiacs & KMR). Oli hauskaa ja varsinkin kun sai Imolassa ajella :tup:
KMR on siis severillä oleva plugin jonka tarkoituksena on siistiä ajoa.
AC on siitä kova, että periaatteessa lähes mitä vaan voi ajaa.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
144
Tuli hommattua Assetto Corsa PC:lle kun sitä ei vielä ollut, jotain 17eur oli Ultimate Editionin hinta.
[...]
Mistäs Ultimate -versio on löytynyt 17 eurolla?
Steamissa 20/40 euroa hinnat, mutta sillä perusversiolla ei taida tehdä mitään?
Mikään kiirehän tässä ei ole, rallia voi ajella tarjouksia odotellessa.

iRacing olisi parempi hankinta kuin Assetto Corsa, mutta rahat menee hukkaan kun simuilua ei harrasta täyspäiväisesti.
[...]
Harmi kun ACC:ssa on VR niin surkea, voisi sitäkin satunnaisesti pelailla kun kerran on ostettuna.
En tosin ole tutkinut josko sille on joku tehnyt modauksia.
Jollain videolla muistaakseni sanottiin että ACC:tä ei voisi modata...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 696
Se oli ainakin Humble Burn Rubber Bundlessa missä oli muut paitsi Porche Pack I-III + Red Pack & Japanese Pack tuosta Ultimate Editionista.
Hintaa oli 10.06€ ja tuo oli Mar 27.2021. Myös muita pelejä tietysti kuului tuohon, Absolute Drift Zen Edition, GRIP Combat Racing, Pacer, DiRT Rally 2.0, KARTKRAFT, Monster Truck Championship, Nascar Heat 5 + playoff pack siihen.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
32
Virittelin tuossa tietokoneen kiinni olohuoneessa olevaan telkkariin ja havaitsin assetto corsassa ongelmia.
4k resoluutiolla kaikki kisan aikana tulevat UI tekstit (sijoitukset, tekstit tms.) on todella pienellä fontilla.
Valikoista löytynyt ignore display scaling korjasi sen main menussa mutta kun siirtyy ajamaan niin tekstejä ei pysty lukemaan.
1440p resoluutiolla nuo skaalautuu vielä ihan kivasti ja ovat täysin luettavissa mutta 4k sotkee tuon homman pahasti.
Onkos kukaan muu törmännyt vastaavaan ja saako noita kisan aikaisia UI elementtejä jotenkin korjattua isommalle resoluutiolle?
 
Liittynyt
05.04.2019
Viestejä
81
Mulla oli sama ongelma 4k näytön kanssa. Ratkaisua ei löytynyt ja en ole pelannut asetto corsaa enää. Hölmö ongelma.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
180
Mistäs pelistä löytyy paras/realistisin Caterham?

Modina tai natuna. iRacingin suurin puute, niin ois lupa käydä vieraissa.
Hyvä VR-tuki pitäs olla myös.

Entä löytyykö Suomi ratoja hyvin tehtynä jostain? Ahvenistoa yms.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Automobilista 2:n tehokkain Caterham on ainakin minun mielestä erittäin hauska ajaa. Se on minulle ylipäätään ensimmäinen auto simuissa, millä on pystynyt vedättämään mutkista ulos hallituissa sivuluisuissa.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
AMS1n caterham vielä ainakin 2sta parempi mielestäni, mutta ei vr tukea muuta kun modina
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Jos jollain ei vielä ole Assetto Corsaa niin nyt lähtee super-halvalla:
1622872216490.png

 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
281
Dirt 2. Fanatecin ratti. Fanatecin polkimet omalla usb-johdolla kiinni tietokoneessa. Nyt toimii joko ratti tai polkimet. Miten nuo saisi niin että molemmat toimisivat. Piuhaa joka menee polkimista rattiin ei ole.
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
281
Päivitetty vaan ei auta tähän. Ratti ja polkimet näkyy Dirtissä kahtena eri laitteena.
No nyt löysi jostain syystä polkimetkin. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 377
Ei ole oikein nykyään syytä olla laittamatta rattiin kiinni, sitä kautta ei oikein voi olla toimimatta sitten.
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
281
Nimenomaan oli syy laittaa suoraan koneeseen. Ilmeisesti viallinen piuha kun kesken pelin lopahti polkimien toiminta, moneen kertaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Gran Turismo Sportia pelasin onlinessa ja ajo oli yllättävänkin siistiä. Ei läheskään sellaista kaaosta mitä olisin voinut kuvitella.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
Raceroomin kokonaan uudelleenrakennettu FFB on loistava. Suosittelen koittamaan uudestaan nyt tai jos vielä on jäänyt testaamatta! :thumbsup:

 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 311
En nyt sanoisi loistava, vanhaan (n. 100h) tottuneena ei esim tunnetta aliohjautuvuudesta. Toki oli vasta 2h rykäisy tuolla uudella. Säädöt pelin ffb asetussivun mukaan (csl elite)
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
En nyt sanoisi loistava, vanhaan (n. 100h) tottuneena ei esim tunnetta aliohjautuvuudesta. Toki oli vasta 2h rykäisy tuolla uudella. Säädöt pelin ffb asetussivun mukaan (csl elite)
Se mielestäni olikin yks sen vanhan ffbn heikkouksista. Semmonen vääristyny ffb joka vaan vaikeutti koko fiilistä pidon suhteen.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Tänään kävin ekaa kertaa ikiniä ACssä vetään online kisan. On se aika romurallia välillä tuolla public servuilla:



Onkos teillä jotain Io-Techin omaa ajopeli discordia mistä löytyis ajoseuraa Project Cars 2, AC, Dirt 2, RBR ?
Hyvää ajolinjaa! Itelle kehittyi public-tauti, eli opin pahan tavan jarruttaa myöhään. Nopeasti sisään esti peräänajoja, mutta nopeus ja ajolinjat kärsivät. Iso opettelu sitten pois tosta tavasta.

Itse tykkäisin jos löytyis semmonen puolitaitoisten, siistiä ajoa kunnioittavien ajoporukka. Ei mitään palaa pärjätä koville kuskeille (liian vähän aikaa treenata, säätää, ja ehkä taidot eivät riitä). Mutta toisaalta, jonkun pitää olla aina viimeinen, joten kyllä semmonen pro-porukkakin sopisi.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Gran Turismo Sportia pelasin onlinessa ja ajo oli yllättävänkin siistiä. Ei läheskään sellaista kaaosta mitä olisin voinut kuvitella.
Heh. Toisinaan oli siistiä, ja toisinaan ei. Nyt en aivan muista, mutta mulla tais olla joku 50+ online kisavoittoa? Jonkin verran tuli siis ajettua. Ehkä rasittavimpia olivat "puhtaat" kisat, jossa toisena tuleva klikkas takapuskuriin vipassa mutkassa (tai yritti).

GT sportin paras puoli oli todellakin tuo aktiivinen public. Oli välillä loistavia kisoja.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Itse tykkäisin jos löytyis semmonen puolitaitoisten, siistiä ajoa kunnioittavien ajoporukka. Ei mitään palaa pärjätä koville kuskeille (liian vähän aikaa treenata, säätää, ja ehkä taidot eivät riitä). Mutta toisaalta, jonkun pitää olla aina viimeinen, joten kyllä semmonen pro-porukkakin sopisi.
Sama juttu. Silloin ei olisi täysin onlinessa jo pyörivien servujen varassa ja voisi ottaa vähän erikoisempiakin ratoja ja autoja modeina. Omalla pienellä porukalla käy äkkiä tylsäksi kiertää Ahvenistoa kun ei tuollaisiin yleensä kukaan vieras liity.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Itse tykkäisin jos löytyis semmonen puolitaitoisten, siistiä ajoa kunnioittavien ajoporukka.
Eikö se ollut Fisra minkä idea oli olla tollainen. Tai ainakin joku kotimainen porukka. [edit] siis sellainen että kaikki mahtuvat mukaan taitotasosta riippumatta kunhan kunnioittavat toisia. [tupla-edit] Se oli Fisu joka vissiin on nykyään osa Fisraa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
180
iRacingissä parasta juuri tuo, että voi ajaa publalla koska vaan siistejä kisoja oman tasoisia kuljettajia vastaan, koska ratingin perusteella splitataan kisaan ilmoittautuneet eri lähtöihin.

Jos maksullisuus kauhistuttaa, niin hyvä muistaa, että se myös pääsääntöisesti karsii ne pahimmat peelot.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 039
Viestejä
4 193 245
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom