Ajopeliketju

Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Sepä juuri kun AC, Raceroom, rFactor, AMS2, iRacing...kaikille on formulaa tarjolla ja niitä voi jollain tapaa sanoa simulaattoreiksi toisin kuin Codemastersin F1 sarjaa.
Itellä 2019 versio, eikä sitä jaksanut alkua pidempään pelata.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
180
Se, että riittääkö taidot sitten oikeasti simuloidulla F1 autolla kilpailulliseen ajamiseen on sitten kans toinen juttu. Joillekin vähän arcadempi voi olla se oikea vaihtoehto, jos pakko olla F1.

Esim. Omalle tasolleni paras ratkaisun on jollain hitaammalla pikku formulalla ajelu. Tosin Lotus79 kyl tosi hauska iracingissä ainakin hotläpätessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Kyllähän simulaattori jo heti vie pois suurimman vaikeuden verrattuna oikeaan eli ne julmetut g-voimat ja fyysisyyden.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
180
Kyllähän simulaattori jo heti vie pois suurimman vaikeuden verrattuna oikeaan eli ne julmetut g-voimat ja fyysisyyden.
No eihän sitä tiedä minkälaisia motion simejä jengiltä löytyy! :D

No mut varmasti noinkin, mutta g-voimien puutteesta huolimatta varmaan parempia kisoja tulee useammille, kun jollain vähän hitaammalla autolla ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
En ite ainakaan pärjäis huippu-realistisessa formulassa..tuskimpa tossa F1 2021 vaikeimmilla tasoilla..
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Mun pointti oli lähinnä se, että se mahdollisimman hyvin mallinnettu f1 auto ei ole simussa yhtä vaikea ajaa kuin todellisuudessa vaikka vastaisikin tuntumaltaan ja käyttäytymiseltään oikeaa f1 autoa. Enkä tarkoita että edes sillä simuloidulla olisi helppo ajaa, mutta se ettei sun pää mene kurvissa ja jarruissa 4 geen voimalla tangentin suuntaan ja jarrupoljin ei vaadi 100kg poljin voimaa ja tärinä ei sumenna näkyvyyttä, niin on se simuloituna väkisinkin helpompi kun voi keskittyä kaasun annosteluun ja jarrupaikkoihin ja ajolinjoihin ilman edellämainittuja häiriötekijöitä.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
180
Mun pointti oli lähinnä se, että se mahdollisimman hyvin mallinnettu f1 auto ei ole simussa yhtä vaikea ajaa kuin todellisuudessa vaikka vastaisikin tuntumaltaan ja käyttäytymiseltään oikeaa f1 autoa. Enkä tarkoita että edes sillä simuloidulla olisi helppo ajaa, mutta se ettei sun pää mene kurvissa ja jarruissa 4 geen voimalla tangentin suuntaan ja jarrupoljin ei vaadi 100kg poljin voimaa ja tärinä ei sumenna näkyvyyttä, niin on se simuloituna väkisinkin helpompi kun voi keskittyä kaasun annosteluun ja jarrupaikkoihin ja ajolinjoihin ilman edellämainittuja häiriötekijöitä.
Toisaalta jotkut oikeat kuljettajatkin sanovat, että simuja on itse asiassa vaikeampi ajaa kuin oikeaa kilpa-autoa, koska kaikki g-voimat ja muut tuntemukset puuttuvat.

Toki F1 on niin äärimmäinen juttu ja ihan eri kuin joku GT3-koppi, että en epäile yhtään myöskään sinun pointtiasi.

Tulee myös mieleen se kerta taannoin kun Greger Huttu sai simumestaruudesta palkkioksi matkan testaamaan oikeaa Formula Mazdaa. Ajoi ajokortittomaksi noviisiksi hyviä kierroksia, mutta laattahan siinä lensi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Motion Platform V3 kun säätää voimakkaalle ja sen VR smoothnesin pienelle, niin kyllä tärinä heikentää kummasti näkyvyyttä.
Jarrupolkimelle ei saa kuin 90kg, mutta kyllä sitäkin saa survoa jo huolella, ite käytän 72kg ja siihen tottunut.

Hauskaa on, on se aidon veroista tai ei :)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Toisaalta jotkut oikeat kuljettajatkin sanovat, että simuja on itse asiassa vaikeampi ajaa kuin oikeaa kilpa-autoa, koska kaikki g-voimat ja muut tuntemukset puuttuvat.

Toki F1 on niin äärimmäinen juttu ja ihan eri kuin joku GT3-koppi, että en epäile yhtään myöskään sinun pointtiasi.

Tulee myös mieleen se kerta taannoin kun Greger Huttu sai simumestaruudesta palkkioksi matkan testaamaan oikeaa Formula Mazdaa. Ajoi ajokortittomaksi noviisiksi hyviä kierroksia, mutta laattahan siinä lensi.
Nimenomaan, kuskit ketkä niillä oikeasti ajavat ovat tottuneet g voimiin ja se on iso osa auton ajamista se tuntuma mitä auto kertoo ja kun se puuttuu, on simussa vaikeaa kun pitää pelkästään silmän ja ratin vastuksen perusteella tunnustella mitä auto tekee. Toki huippusimuissa on keikuttimet yms mutta kuitenkin. Mutta tavan tallaajalle on formulaa varmasti helpompi ajaa simussa kuin oikeasti.

Tuo Gregor Hutun keissi on kyllä huikea ja itsekin ajan Assettossa Ahvenistoa suunnilleen samaa kierrosaikaa kuin oikeassa elämässä vastaavalla autolla. Onhan simulaattorit nykyään F1 tallien tärkeä työkalu, niin olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että ne on nykyään parhaimmillaan todella lähellä totuutta pois lukien se, että ne ei oikeasti mene rataa ympäri.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
Uusin F1 peli polttelis kovasti. Onko porukka tykännyt ajomallinnuksesta? Tuntuu ettei youtuben vähät arvostelut pelistä ota hirveesti kantaa ajettavuuteen ja fysiikoihin.
F1 fanina tekis mieli hypätä mukaan, ihan jo lisensoidun materiaalin takia, mutta pettyykö sitä kun on AC:ssa ajellut RSS formula autoilla päivät pitkät ja muuten ykkös simun virkaa on toimittanut ACC? :smoke:
Ei se nyt ihan oikeastaan ole paljoo mihinkä muuttunu viimevuotisesta. Jos se 2020 on jääny välistä ni sitten voi huomata isommankin eron.
Pettyy siinä jos ei anna sen pelin viedä mennessää ja asennoidu. Ffb on parempi kyllä ku viime vuotisessa ja ajettavuus mielestäni hieman parempi.
Mutta ei kannata hyppiä simujen ja tämän f1:n väliä kokoajan.. Siinä alkaa ketuttaa enemmän ja pettyy..
Jos en rakastaisi lajia niin en varmaa pelaisi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
AMS2:lle tuli eilen kuukausipatchin myötä se luvattu Porche ja yksi uusi rata ilmaisena.

/Tiedostot/Automobilista 2/ kansio piti poistaa että sai kontrollit pelaamaan.
Nyt saa mäpättyä myös TC ja ABS.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Mä kävin tänään ajaan RRE:tä pari kisaa GT4 rankedia, oli ihan kivaa, mutta kyllä siellä vaan on niitä peräänajajia. Ite yrittää ajaa nätisti ja välttää kontaktia niin hanurissa tuntuu. Varmaan paremmalla rankilla ei niin ongelma, mutta mun reputation putosi todella paljon kun poistuin parista kisasta joskus kun ekoja kertoja ajelin enkä tajunnut sen vaikuttavan niin paljoa.

Tokassa kisassa ratti pätkäs jostain syystä hetkeksi kesken ajon suoralla ja oli ihan vinossa loppu kisan vaikka auto ei siis osunut mihinkään, tekee yllättävän paljon haastetta ajamiseen.
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
280
Onko kenelläkään laittaa kaikkia asetuksia Pimax+Project Cars 2. (Pitool, Nvidia ja itse peli).
Jostain syystä en saa laseille kuvaa vaikka käynnistän VR-moodissa.
Assetto Corsa ja IRacing toimii moitteetta. Juu olen kysellyt aiemminkin vaan ei saa toimimaan.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Automobilista 2 olisi alennuksessa 30.8 asti hintaan 18.49€.

Onko kokemuksia miten hyvin motion puoli on toteutettu ?
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Vaihtaako tossa MotoGP-pelissä vieläkään kuskit paikkoja kausien välillä?

F1-peleissähän tämä on nykyään jo olemassa..
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Automobilista 2 olisi alennuksessa 30.8 asti hintaan 18.49€.

Onko kokemuksia miten hyvin motion puoli on toteutettu ?
Osta ihmeessä, oma suosikki tällä hetkellä.
Hyvin on toteutettu motion, FFB ja VR.
Alkanut taas vähän iRacing:äkin pelaamaan.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Osta ihmeessä, oma suosikki tällä hetkellä.
Hyvin on toteutettu motion, FFB ja VR.
Alkanut taas vähän iRacing:äkin pelaamaan.
Tuohon hintaan ei toki kallis hankinta olisi, pitää yrittää vielä selvittää SimXperiencen sekä D-Boxin tuki tai lähinnä kuinka hyvin tai huonosti se on toteutettu.

Itselläni ei vain ole kovin luontevaa vaihtaa pelistä toiseen, esim. LFS:n & iRacingin välillä tuottaa hankaluuksia, itse kun en ole edes baby-alien :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Itse én ole missään erityisen hyvä mutta viimeiset parikymmentä vuotta ollut tapana pitää hallussa kaikki, tai melkein ainakin, simut. Eli onhan noita koneella, steamin yms listoissa ja konsoleilla ties mitä. GTR2:kin taitaapi olla koneella vieläkin.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Itse én ole missään erityisen hyvä mutta viimeiset parikymmentä vuotta ollut tapana pitää hallussa kaikki, tai melkein ainakin, simut. Eli onhan noita koneella, steamin yms listoissa ja konsoleilla ties mitä. GTR2:kin taitaapi olla koneella vieläkin.
Pystytkö siirtymään lennossa ajosimusta toiseen ja ongelmitta ?

Kovin montaa ajopeliä ei ole itselläkään mennyt ohitse mutta kai se iän tuoma "viisaus" laittaa nykyisin enempi pohtimaan tulisiko kuitenkaan ajettua vaiko menisikö kirjastoon odottamaan kuten RaceRoomin kohdalla kävi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Itselläni ei vain ole kovin luontevaa vaihtaa pelistä toiseen, esim. LFS:n & iRacingin välillä tuottaa hankaluuksia, itse kun en ole edes baby-alien :)
Onhan niissä toki eroja samoillakin autoilla ajaessa, mutta AMS2 ei mielestäni jää siinä aina huonommaksi.
Mulle se itse ajokokemus on tärkeämpi kuin nipistää sekunnin sadasosia.
On kyllä ollut mukava huomata vaikkapa Nordschleifessa että kierrosajat on monesti 1-2 sekunnin sisällä, että alkaa se ajo olla jo aika tasaista.

Turhia pelihankintoja ollut mullakin, lentopelitkin (Elite Dangerous, Star Wars, DCS) jäänyt kokonaan pelaamatta vaikka hommasin rigiin sitä varten ohjaimet ja niille telineet.
"Simuja" on useampi ja pelaan vain 1-3 (AMS2, iRacing ja RBR).
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Mites vertaistte AMS2 vs Assetto Corsa fysiikat / ajettavuus? Onko ams2 mahdollista lisätä yhteisön tekemiä ratoja?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Onhan niissä toki eroja samoillakin autoilla ajaessa, mutta AMS2 ei mielestäni jää siinä aina huonommaksi.
Mulle se itse ajokokemus on tärkeämpi kuin nipistää sekunnin sadasosia.
On kyllä ollut mukava huomata vaikkapa Nordschleifessa että kierrosajat on monesti 1-2 sekunnin sisällä, että alkaa se ajo olla jo aika tasaista.

Turhia pelihankintoja ollut mullakin, lentopelitkin (Elite Dangerous, Star Wars, DCS) jäänyt kokonaan pelaamatta vaikka hommasin rigiin sitä varten ohjaimet ja niille telineet.
"Simuja" on useampi ja pelaan vain 1-3 (AMS2, iRacing ja RBR).
Voiko AMS2:sessa luoda omia sarjoja AI:ta vastaan kuten iRacingissa ?

Itse olen tykästynyt pikku-formuloihin, FOX & LFS, Skippy & iRacing, löytyykö vastaavia AMS2:sesta ?
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
509
Voiko AMS2:sessa luoda omia sarjoja AI:ta vastaan kuten iRacingissa ?

Itse olen tykästynyt pikku-formuloihin, FOX & LFS, Skippy & iRacing, löytyykö vastaavia AMS2:sesta ?
Custom Champparit lisättiin peliin joku aika sitten.

Ja vielä mainitsemisen arvoista, että peliä kehitetään vielä jatkuvasti. Online puoli on valitettavan död vieläkin. Modausta ei ole, vastaavasti kuten ei PC2ssakaan, jonka enginestä tätä on lähdetty muokkaamaan.

Noista parista negasta riippumatta yksi lempi simuista kyllä ACn ohella henk koht koska contenttia löytyy sekä näyttää ja tuntuu hyvälle. Ja VR toteutus erinomainen. Itse ostin myös season passit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
mikä lie juttu AMS2 kanssa?
aikasempi setti CSL elite ja csw v3 pedaalit, pedaalit usbilla koneessa manual modessa. nyt vaihdoin CSL DD myötä basen kautta kytkettäväksi.
niin tuntuu että kaasu vastaa paremmin ja no ei ole ollenkaan hallittavissa. esim DTM autolla olen ajanut hockenheimiin 1.50.nnn ja nyt pääsee juuri 2s päähän kun tuntuu että sutii koko ajan. ja tuo 1.50 aika oli vielä perus setupilla.
manual mode oli iracingin takia jotta sain jarru 80% säädettyä.
ja sillä manual modella sai jarrulle säädettyä minimit kohdalleen kun jalka lepää pedalilla niin se vähän jarruttaa 2-3% joka ei ole tietenkään hyvä.
1629901625828.png
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Custom Champparit lisättiin peliin joku aika sitten.

Ja vielä mainitsemisen arvoista, että peliä kehitetään vielä jatkuvasti. Online puoli on valitettavan död vieläkin. Modausta ei ole, vastaavasti kuten ei PC2ssakaan, jonka enginestä tätä on lähdetty muokkaamaan.

Noista parista negasta riippumatta yksi lempi simuista kyllä ACn ohella henk koht koska contenttia löytyy sekä näyttää ja tuntuu hyvälle. Ja VR toteutus erinomainen. Itse ostin myös season passit.
Meneekö sulla AMS2:ssa ratti 1:1 pelin kanssa? VR:ssä häiritsee kun ei mene, enkä ole keksinyt miksi.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
509
Meneekö sulla AMS2:ssa ratti 1:1 pelin kanssa? VR:ssä häiritsee kun ei mene, enkä ole keksinyt miksi.
Muistaakseni Auto asetus ei toimi DD1llä ainakaan, mutta kun laittaa säteet rattiin ja kalibroi (en muista tarviiko) niin toimii oikein.

edit: paino sanalla muistaakseni
 
Viimeksi muokattu:

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
509
mikä lie juttu AMS2 kanssa?
aikasempi setti CSL elite ja csw v3 pedaalit, pedaalit usbilla koneessa manual modessa. nyt vaihdoin CSL DD myötä basen kautta kytkettäväksi.
niin tuntuu että kaasu vastaa paremmin ja no ei ole ollenkaan hallittavissa. esim DTM autolla olen ajanut hockenheimiin 1.50.nnn ja nyt pääsee juuri 2s päähän kun tuntuu että sutii koko ajan. ja tuo 1.50 aika oli vielä perus setupilla.
manual mode oli iracingin takia jotta sain jarru 80% säädettyä.
ja sillä manual modella sai jarrulle säädettyä minimit kohdalleen kun jalka lepää pedalilla niin se vähän jarruttaa 2-3% joka ei ole tietenkään hyvä.
Manual modella itekkin säädän nuo kun välillä vähän turhan herkästi ottaa kun hieman lepuuttaa jalkaa pedaalilla. Mulla kans CS V3 pedaalit DD1sessa kiinni.
Liekö joku kalibrointi homma. Itse en ole vastaavaa havainnut.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Meneekö sulla AMS2:ssa ratti 1:1 pelin kanssa? VR:ssä häiritsee kun ei mene, enkä ole keksinyt miksi.
Kyllä se menee tai en ainakaan isoa eroa huomaa, basessa AUT asetus. Ja yhdessä vaiheessa oli kiinteä 540astetta. VRllä pelaan myös.
edit: nyt oikein seurasin niin kyllä oli 1:1 AUT asetuksella ainakin nuo DTM autot.
vaihdoin manual modeen ei se auttanut luisteluun tai sutimiseen. olisiko joku päivitys tehnyt tuon herkemmäksi, en nimittäin muista milloin olisin tolla AMS2lla ajanut noilla dtm autoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Mitenkä muut koette AMS2 jarrutuksen tunteen? Minulla pelifiilis kaatuu siihen, kun esim. Porsche hidastuu jotenkin lineaarisesti niin, että alle 50 vauhdistakaan ei saa mitään äkkijarrutusta. Kaikissa vauhdeissa puuttuu sellainen terävyys muutenkin jarrutuksesta vs Iracing. Formulat tuntuvat kyllä vähän paremmilta tämän jarrutuksen suhteen myös AMS2.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Näemmä Corvette C3 tuli just AMS2:lle + iso lista korjauksia:
V1.2.2.0 -> V1.2.3.0 CHANGELOG

CONTENT

  • Added Corvette C3 to Vintage Touring Car Class
  • Added Corvette C3 "R" Spec to GT Classics Class
GENERAL
  • Added Damage Scale option
  • Added option to allow/disable pit stop refuelling
  • Added time +1 lap option for race sessions
  • Real Weather now uses real environment temperatures for all tracks (including historical data)
  • Added weather data between original feature release on June 4th through today to historical database of all locations
UI&HUD
  • Lobby Page session details: Fixed incorrect value for mandatory stop; Removed duplicate track cut entry; Fixed rolling start label; Added formation lap info
  • Fixed Lobby driver list scrollbar
  • Fixed Start button still being available when a championship is complete
  • Update various vehicle class colours
  • Corrected track details for Azure
  • Fixed missing track map for Interlagos Stock Car variant
  • Fixed Start button still being available when a championship is complete
  • Further restricted setup options showing redundant adjustable settings in fixed configurations
PHYSICS
  • Fixed bug in intake manifold pressure model causing poor throttle response in several cars
  • Minor tire tread adjustments to all GT classes, Stock Cars,, P2, P3, F-3, F-Trainer, Procar, Group A, Group C, Porsche RSR, F-Vintage, F-Vee, Opala 79, Old Stock, Lotus 23, Street Cars
  • Revised clutch inertia values for all cars
  • Porsche RSR 1974: Tire carcass & tread model adjustments; slightly adjusted CoG height & inertia; Minor default setup adjustments; Fixed wet tires overperformance
  • Fixed redundant 1 bumpstop level adjustment on setup screens for several cars that don´t have that setting
  • F-Vintage: Added extra final drive ratios to both V8 models as well as Lotus 49C, Brabham BT26
AI
  • Altered AI selection logic to selected fastest drivers first when fixed drivers are unavailable or exhausted.
  • Fixed excessive clutch inertia causing AI slow starts & gear shifts for Procar, Group A & Porsche RSR
  • General wet weather callibration pass for all cars
  • BMW M1 Procar, Group A, Porsche RSR AI callibration
  • Improved line and AI performance at Interlagos, Montreal & Santa Cruz
AUDIO
  • Added diversified curb, grasscrete, astroturf sound effects according to material type & profiles (all cars)
  • Added dirt pickup sound effect (all cars)
  • Corrected various curb material sounds for Granja Viana, Ortona, Long Beach, Silverstone 1975, Silverstone 2001, Spa-Francorchamps, Kyalami, Imola, Kansai & Montreal
  • Adjusted audio pan compensation for curbs and added support for more types to road noise sound
  • Mercedes 190E DTM: Fixed no engine sound when looking back in chase cam view
TRACKS
  • Minor adjustment to visual Livetrack groove
  • Hockenheim: Fixed minor object popping issues
  • Salvador: Fortified some gaps in the walls; Added more tree trunks to open areas; switched on collisions for stactic vehicles
  • Silverstone: Added a missing curb on old Abbey-Bridge road; Fixed a minor selection set error
  • Silverstone 2001: Reduced road noise on GP layout; Minor art & optimization pass
  • Brasilia Outer: Fixed minor clipping issues
  • Granja Viana: Improved track cut limits; Minor art & optimization pass
  • Silverstone 1975: Minor art & optimization pass; Fixed pit wall collision
  • Long Beach: Fix broken transform on some fence speakers; Adjusted pitlane cheat block
  • Interlagos: Minor art & optimization pass
  • Cadwell Park: Minor art & optimization pass
  • Adelaide Historic: Added pitlane cones; Replace triggers with new boxes; Minor art & optimization pass; Slightly reduced road noise
  • Spa Francorchamps 2020: Minor art & optimization pass;
  • Kyalami 2020: Minor art & optimization pass
  • Imola 2021: Minor art & optimization pass
  • Montreal 2021: Minor performance & art pass; Fixed strange collisions at T14 exit.
  • Added VR cams for Brasilia Outer and Curvelo B
  • Fixed missing pitbox marker in race session for Daytona and Long Beach
  • Santa Cruz: Add cones to mark pit ent/exit
  • Kyalami Historic: Revised physical terrain material types; Minor performance pass
  • Minor fixes & adjustments to trackside cameras of Kyalami, Azure, Cascais
VEHICLES
  • Metalmoro MRX (all variants): Added driver animations; Detached the cockpit gear shifter. Adjusted the cockpit view to match the new driver position.
  • F-Trainer: Add rear chassis parts and rear suspension for cockpit view
  • Stock Corolla 20/21: Fixed LOD C glitch
  • Various minor art improvements to Vintage GT helmet & suits
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Onkos täällä muita keneltä löytyy Kartkraft?

Mielestäni paras mikroautosimu mitä olen pelannut. Ohjaus on todella nopea ja tarkka niinkuin oikeastikin, mutta omassa G27 ffb on liian tehoton. Varmaan kunnon DD ratilla hieno kokemus. Auto on vakiosäädöillä melko yliohjaava, mutta säädöillä saa kyllä kuriin. Multiplayeria ei vielä löydy, mutta on tulossa. VR tuki löytyy natiivina.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
löytyy vaan se VR on jotenkin oksettava kokemus :) siis tulee pahaolo tai kuvotus mitä nyt ei enää muissa vr peleissä tule.
hieno kyllä.
ams2 kokeilin kartingia niin ei mitään oloja toki sinä on kamera liike aika minimissään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Joo saman huomasin että Kartkraftissa tuli aluksi minullekin huono olo VR vaikka muissa peleissä ei enää tullutkaan.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
101
Mä olen enemmän tai vähemmän aktiivisesti pyörittänyt tai ollut mukana pyörittämässä GT Legends online sarjoja vuodesta 2008 ja tähän mennessä ehdottomasti tasaväkisimmät väännöt on saatu 1970 luvun alle litraisilla koppiautoilla. Renkaissa on pitoa paljon enemmän kun autoissa on suhteessa voimaa joten ajaminen ei ole ihan niin millin tarkkaa. Tietty sitten kun mennään kahteen pienimpään luokkaan (alle 500cc ja 500-700cc) niin voimaa on niin vähän että liikemäärän säilyttäminen on kaikki kaikessa ja ajamalla yhden mutkan "vähän leveäksi" häviää äkkiä 2-3 sekuntia joten ei se silti helppoa ole.

Näistä viimeisen neljän vuoden sarjoista tekee ehkä jollakin tavalla poikkeuksellisen se että joka ikiseen autoon olen tehnyt fysiikat itse, joten sillä autojen keskinäiset erot samassa luokassa on kohtuullisen pieniä. Tietty perfektionistina autojen pitää vastata esikuviaan, joten moottoritehot, painot ja vaihteistovälitykset on suht koht niissä luvuissa kun pitääkin. Luonne-eroja löytyy alle litraisistakin: 850-1000cc luokka oli 1970 viimeistä vuotta mukana ETCC:ssä, joten ne on erittäin korkeaviritteisiä ja harvassa tapahtuu yhtään mitään alle 4000 kierroksen. 700-850cc luokka taas oli enemmän yksityisten kisaajien luokka ja niissä viritysaste on matalampi, jolloin ne on jonkin verran helpompia ajaa.

Tällä hetkellä menossa oleva kausi on noin puolivälissä ja vika kisa ajetaan joulukuussa. Yleensä pidän kauden päättymisen jälkeen kuukauden vapaata ja alan sitten työstää autojen päivityksiä, kilpailukalenteria, yms seuraavaa kautta varten joka sitten starttaa maalis-huhtikuussa.

Nyt menossa olevasta kaudesta löytyy enempi tietoa täältä:

EDIT: esimerkkinä vuoden takainen Tsukuban normaalikisa, jossa luokkina alle 500cc ja 500-700cc. Itse ajoin pienemmässä luokassa ja hikistä touhua oli:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Mitenkä muut koette AMS2 jarrutuksen tunteen? Minulla pelifiilis kaatuu siihen, kun esim. Porsche hidastuu jotenkin lineaarisesti niin, että alle 50 vauhdistakaan ei saa mitään äkkijarrutusta. Kaikissa vauhdeissa puuttuu sellainen terävyys muutenkin jarrutuksesta vs Iracing. Formulat tuntuvat kyllä vähän paremmilta tämän jarrutuksen suhteen myös AMS2.
Deletoin tuolta documents>automobilista sen profiles-kansion ja tein setupin pelissä uudestaan. Nyt tuntuisi jarru (ja ajettavuuskin?) parantuneen.
Ilmeisesti jonkun päivityksen jälkeen se piti deletoida mutta jäänyt ilmeisesti itseltäni tekemättä.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
190
Huomasin tuossa steamia selatessa ja ajokärpäsen sitten lapsuusaikojen purasun, että näyttää tuo AC olevan viikonloppualessa 3.99€. Kannattaa varmaan tuohon hintaan poistaa pyörimästä? Kokemusta jostain vuodelta 2009? Rfactorista viimeksi simujen osalta. Sittemmin tullut pelailtua kasuaalisti pädillä formuloita ehkä 50h yhteensä tähän reiluun kymmeneen vuoteen. Ensi viikolla rattikaupoille jolloin pääsee sitten myös ajamaan. Noista rateista kyselinkin jo tuolla toisessa ketjussa.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
Kyllä ac kannattaa hommata tuopin hintaan. Modeja pilvin pimein. Raceroomia suosittelen myös koittamaa kun ilmainen on muutamien autojen ja ratojen osalta.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Mitäs mieltä porukka on BeamNG.driven fysiikkasimulaation aitoudesta?

Minusta autot tosiaan käyttäytyvät melko realistisesti tehoihin ja massaan nähden mitä ohjattavuuteen tulee, mutta törmäysvaikutukset ovat mielestäni selvästi liioiteltuja. Iso paksupeltinen 70-luvun jenkkimalli menee usein törmäyksessä tuusan nuuskaksi siinä missä 80-luvun uhutpeltinen japsikin. Ei tarvitse kuin hipaista estettä niin usein vääntyy koko puskuri. Samoin jos lokasuoja kolahtaa esteeseen niin usein auton ohjattavuus vaurioituu heti. Mielestäni vaatisi huomiota kehittäjiltä muuten loistavassa simulaattorissa.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
101
Mä aattelin että tästä paksupeltimyytistä ois tällä vuosisadalla päästy jo eroon. Peltien paksuudella kun ei oo massavaikutusta enempää merkitystä. Eli hyötyä siitä on vain jos vastapuoli on kevyempi ja silloinkin vain jos vastapuolen rakenteet ovat samalla tasolla tai huonompia kun "paksupeltisessä". Nykyään turvarakenteet tehdään suurlujuusteräsksistä ja korirakenteen tehtävänä on sitoa mahdollisimman paljon törmäysenergiasta itseensä. Kasaanpainuminen on siis tietyissä rajoissa haluttua, koska kasaan painuva suurlujuusteräs sitoo varsin voimakkaasti energiaa joka sidottuna korissa on aina parempi kun siirtyneenä kineettisenä energiana matkustajissa.



se mitä tulee Beam NG:n fysiikkaan voisi ainakin videoiden perusteella sanoa olevan inhorealistinen. Kyllähän monessa ratasimussa autot kestävät tarpeettoman paljon iskuja ilman että niiden käyttäytyminen juurikaan muuttuu, mutta tässä kohtaa on myös muistettava se että kyseessä on kuitenkin peli, jonka tarkoitus on myydä. Ja aika iso osa sitä että simua haluaa kokeilla uudestaan on riittävän korkea turhaantumiskynnys. Esim allekirjoittaneelle aikanaan Grand Prix Legendsin turhaantumiskynnys oli turhan matala enkä demoa enempää peliä koskaan pelannut.

Beam NG taas luottanee siihen että jonkunmoinen osa asiakaskunnasta haluuakin nähdä miten päreiksi auto tällä kertaa menee.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Grand Prix Legends oli kyllä legendaarisen haastava. Yksi kierros Nurburgring nordschleife ajamatta seinille oli jo saavutus sinänsä :x3:

Melkein täytyykin asennella se uudelleen, siihenkin oli hyviä modeja tarjolla muun muassa Suomi ratoja ja vähän tuoreempia siipi Formuloita.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
101
Illalla ois vuorossa 66 kierrosta vuoden 1970 Daytona Road Coursea:

Luokka- ja autovalinta vielä vähän hakusessa, mutta varmaan pitää valita jotain sellaista millä pääsee maaliin. Ehkä Capri 2300GT ja vähän ylipitkät välitykset niin ei liian raskas kaasujalka haittaa sisälenkillä.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Illalla ois vuorossa 66 kierrosta vuoden 1970 Daytona Road Coursea:

Luokka- ja autovalinta vielä vähän hakusessa, mutta varmaan pitää valita jotain sellaista millä pääsee maaliin. Ehkä Capri 2300GT ja vähän ylipitkät välitykset niin ei liian raskas kaasujalka haittaa sisälenkillä.
Mikä tässä on alustana?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
144
@Nappe1
Ihan uteliaisuudesta:
Mitenkäs olet päätynyt GT Legendsiin?

Olishan niitä samalta vuosikymmeneltä ollut vielä rFactor 1 ja GTR-2.
Hyviä ajosimuja kaikki kolme.

rFactoriin löytyy myös HistorX -modi ja GTR kakkoseen Power & Glory -modi, jos vanhat autot kiinnostaa.

PS.
Löytyisköhän GTL netistä...
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
101
@Nappe1
Ihan uteliaisuudesta:
Mitenkäs olet päätynyt GT Legendsiin?

Olishan niitä samalta vuosikymmeneltä ollut vielä rFactor 1 ja GTR-2.
Hyviä ajosimuja kaikki kolme.

rFactoriin löytyy myös HistorX -modi ja GTR kakkoseen Power & Glory -modi, jos vanhat autot kiinnostaa.

PS.
Löytyisköhän GTL netistä...
Paremminkin en koskaan siirtynyt eteenpäin. NFS4 lakkasi aikanaan toimimasta omassa koneessa (jota siis modasin vuosina 1999-2006) niin piti löytää uusi alusta ja GTL:ssä oli Mini (joka osoittautui sitten varsin väljäksi tulkinnaksi) niin sillä oli kiva lähteä liikkeelle. Näin P&G:n tulevan ja menevän ja kyllähän se GTR2 on hyllyssä, mutta ei sitä jotenkin jaksanut innostua kun GTL:n modaamisessakin oli niin paljon vielä kesken. Ja kun on ohittanut yhden, on helppo ohittaa seuraavatkin. Nyt ollaankin sitten jo siinä tilanteessa että itsetehtyä kamaa on niin paljon että melkein ahdistaa lähteä siirtymään uudempaan peliin kun kaikki se oma kama pitäs kääntää ja se oma erikoisala kun on fysiikat, niin nepä ei konvertoidu oikeastaan kun tekemällä kaikki uudestaan.

GTL löytyy Steamista. Ei maksa juur mittää ja jos on vanha DVD versio niin sen avaimella saa pelin lisättyä ilmatteeksi omaan kirjastoon.
Asennuksessa kannattaa vetää GTL.exe suoraan omaksi kuvakkeekseen ja määrittää se käynnistymään adminina. Sama juttu tietty sen 3Dsetupin kanssa. Näillä jipoilla se on toiminut ok win10:ssäkin ainakin mulla.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
144
Eipä se tosiaan paljon maksa, mutta muistaakseni olen sen joskus omistanut.
Ei viitsisi kahteen kertaan.

rFactor 1:een löytyy RealFeel -plugin, jolla saa FFB:n kustomoitua melkein millaiseksi haluaa.
Toimiskohan se suoraan GTL:ssä vai onko sille tehty oma?
Vakio FFB:llä ei viitsi ainakaan rFactorissa ajella, koska se on tietääkseni vain "päälle liimattu".
RealFeelillä FFB otetaan suoraan ohjaus akselilta.

Toinen hyvä plugini, joka löytyy rFactorille on Grinding Tranny.
Vakiona vaihteita saa käyttää miten haluaa, mutta "Trannylla" vaihde ei mene päälle, jos vaihdelaatikon rattaiden välinen pyörimisnopeus ylittää .ini -tiedostossa määritetyn arvon.
Pääasiassa tarkoitettu keppivaihteille, mutta ihan hyvä myös läpsyttimille.
Ennemmin vapaa -vaihde kuin takapyörien lukkeutuminen.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Automobilista 2 olisi alennuksessa 30.8 asti hintaan 18.49€.

Onko kokemuksia miten hyvin motion puoli on toteutettu ?
Ostitko?

Tullut tänä viikonloppuna testailtua niin iRacing:n kuin AMS2:sen AI:ta vastaan peluuta ja kyllä Automobilista 2 vie kyllä selkeän voiton.
Ei ne kumpikaan täydellisiä ole, mutta selkeästi tekoälyä hierottu toisessa pidemmälle.

Tässä vastus oli liian helppo, eikä muutenkaan mennyt ajo ihan putkeen...piti kuitenkin ottaa yksi video uudella rigillä huristelusta ;)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 653
Viestejä
4 187 436
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom