AIO valmiiksi kasatut nestejäähdytyspaketit

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
No 120mm AIO:ista tuo on varmasti tehokkain. vielä kun lisää toisen P12-tuulettimen ja käyttää push-pullina niin saa varmaan kaiken irti tuosta kokoluokasta. 3600 Ryzen pysyi ITX-kopassa ainakin hiljaisenakin viileänä.

Jos mahtuu 240mm niin silti suosittelen Arctikkia paksumman kennon takia. EKWB AIO saanut myös kehuja... Jos koppaan mahtuu.

Mutta mutta ei tuo 120mm Arctic ole kyllä paljoa tehottomampi kun halvemmat 240 milliset. Hiljaisempi ainakin on...
Intelin i7 9700K on paljon virtasyöpömpi kuin R5 3600. Tuo kotelo, mitä kuolasin imee vain max. 156mm korkean prossujäähyn tai sitten AIO:n. 240mm AIO edessä rajoittaa näyttiksen pituutta reilusti ja sen takia oikeastaan 120/140mm olisi järkevämpi, mutta teho ei taida riittää.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 324
Intelin i7 9700K on paljon virtasyöpömpi kuin R5 3600.
Tiedän. Tarkoitin lähinnä viestillä että omat kokemukset on vaan Ryzen 3600 -prosessorista. Mutta tuossa koossa vaikea tehokkaampaa löytää. Mistähän kotelosta on kyse niin olisi helpompi ihmisten koittaa sinne jotain keksiä? ;)
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
158
Mitenköhän nuo edullisemmat 120mm-240mm AIO:t vertautuu isoon ilmajäähyyn, eli Thermalright HR-02 Macho Rev. B:hen? Tuo on kuitenkin aika järkäle ja ilman tuuletinta painaa jo 710 grammaa.

Katsellut vähän jotain pienempää ikkunallista koteloa ja aika harva mATX-kotelo nykyisen lisäksi pystyy imaisemaan sisälleen noin ison ilmajäähyn. Kuitenkin pitäisi saada nykyinen i7 9700K 5.0Ghz ja 1.310V asetuksilla pysymään viileänä ja mielellään ilman hirveää melua. Tuo vetää rasituksessa helposti yli 200 wattia, mutta Thermalrightilla pysyy viileänä ja hiljaisena. Joissakin koteloissa melkein ongelma, että mahtuisi vaan 120mm AIO ja jotenkin tuntuu, ettei sillä saa enää tuota jäähdytettyä ainakaan hiljaisesti. Voi olla, että tulisi äkkiä isoa järkälettä ikävä.
Luulisin että normi esim. peli kuormassa on varmasti riittävä. Tässä 9700k + mopompi aio eikä tuo pahalta näytä. Jos tietysti ajat loopilla prime95 yöt/päivät voi isommassa olla järkeä.

Itsellä tuo arctic + 3600 ryzen ja ei kyllä pidä juuri mitään ääntä millään kuormalla tuossa. 4150mhz allcore 1,25v volteilla kun ei isommat pysy pystyssä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
Tiedän. Tarkoitin lähinnä viestillä että omat kokemukset on vaan Ryzen 3600 -prosessorista. Mutta tuossa koossa vaikea tehokkaampaa löytää. Mistähän kotelosta on kyse niin olisi helpompi ihmisten koittaa sinne jotain keksiä? ;)
SilverStone Precision Sereis PS15 katselin, kun olisi muuten hyvällä ilmanvaihdolla ja pienempi kuin nykyinen kotelo. Tuossa ei vaan eteen oikein mahdu näyttiksen takia 240mm AIOa ja prossujäähyn maksimikorkeus on 154mm, kun nykyisen Machon korkeus taitaa olla 162mm. Pakko varmaan unohtaa tuo ja joko pysyä nykyisessä Define Mini C -kotelossa tai ostaa tästä Tempered Glass -versio. Toki tekisi vähän mieli leikkiä taas ledeillä ja parantaa kotelon ulkonäköä, niin joku 240mm AIO toimisi tuossakin kotelossa.

Luulisin että normi esim. peli kuormassa on varmasti riittävä. Tässä 9700k + mopompi aio eikä tuo pahalta näytä. Jos tietysti ajat loopilla prime95 yöt/päivät voi isommassa olla järkeä.

Itsellä tuo arctic + 3600 ryzen ja ei kyllä pidä juuri mitään ääntä millään kuormalla tuossa. 4150mhz allcore 1,25v volteilla kun ei isommat pysy pystyssä.
Kyllä tuo vaan vähän huolestuttavalta näyttää :D

Oma i7 9700K samoilla 5Ghz kelloilla ja ilmalla käy tuon videon perusteella kaikessa rasituksessa 10-15C viileämpänä ja tuuletinnopeus vielä säädetty niin, ettei äänieristetystä kopasta kuulu oikein mitään muuta kuin kotelotuulettimien tasainen ja vaimea humina. Blenderiä tulee jonkun verran käytettyä ja siinä renderöinnissä voisi nousta jo lämmöt epämukavalle tasolle.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 525
Tai odotat kunnes Lian-Li o11 mini tulee saataville? Ainakin saa konffattua just semmoseks ku haluaa, toki mennään sitten lasikotelon puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
824
Mikäs tämä Corsairin Capellix sarja on? Alkaa paukut loppumaan 280mm, joten jotain isompaa tilalle. Mitä suositellaan?
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Onko kukaan istuttanut Meshify C:hen 360 vai kannattaako suosiolla mennä 240?

Ja onko kellään kokemuksia Celsius36:sta? Ei oikein tuoreita revikoita löydy...
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 089
Onko kukaan istuttanut Meshify C:hen 360 vai kannattaako suosiolla mennä 240?

Ja onko kellään kokemuksia Celsius36:sta? Ei oikein tuoreita revikoita löydy...
Eteenhän pitäs mennä 360, mutta melko vähiin käy näyttiksen tila. Kattoon taas ei mee kaiketi kun se 240.

Vesijäähdytystuki:
- Edessä: 120/240/360mm tai 140/280mm
- Katossa: 120/240mm (maksimi komponentin korkeus emolevyllä 40mm)
- Takana: 120mm (maksimileveys 125mm)

Näytönohjaimen pituus: 315mm (etutuulettimen ollessa asennettuna)


Tuosta 315mm vielä kennonverran pois niin rajaa aika rajusti näyttis valintoja. Muuten olisin saattanut istuttaa 280mm aio tohon keulalle jo...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
93
Mulla on tällä hetkellä Meshify C:ssä Arcticin Liquid Freezer II 280 edessä kiinni. Näytönohjain (Palitin GameRock GTX1070, 285mm) ei mahdu jäähyn mukana tulevalla tuulettimella. 13mm paksun tuulettimen kun veti nippusiteillä kiinni niin mahtuu juuri ja juuri. Onneksi voi kohta ostaa lyhyemmän 3070n.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 109
Eisbaer 280 kanssa ongelmia. Loppu keväällä vedenkierto ja oli sitten koko kesän poissa koneesta kun ei jaksanu alkaa räpeltää.
Nyt tuossa eilen otin sen työnalle ja siellä oli mikrokanavat täysin tukossa, pumppu sai tiristettyä sellasen hiiren kusikaaren verran vettä läpitte. Eipä oikein edes puhaltamalla ilma menny läpi.
Jonkin verran sain sitä putsattua, niin että ihan puhaltamallakin ilma liikkui suht vapaasti ja testatessa letkut irti pumppukin kusi vettä ihan tuubin täydeltä. Tein vielä mielestäni aika perusteellisen huuhtelun koko paskaan, laskin lavuaarin äärellä suoraan hanasta lämmintä vettä ihan reilulla ahdolla koko romun läpitte jonkin aikaa.
Sitten tyhjennys ja täyttö tislatulla vedellä.
Paska kiinni koneeseen ja yllätys, ei kierrä vesi! Otin irti ja lämmönlevittäjän pois niin taas mikrokanavat ihan tukossa. Se muovinen ohjain joka pakottaa veden kulun oli semmosen valkosen sperman tai mitä onkaan tukkima ihan kokonaan.
Jätin sen ohjurin nyt kokonaan pois väliaikaisesti, eihän se nyt jäähdytä ihan niin tehommaasti, mutta riittävästi kuitenkin. En pystyny alkaa sitä nyt putsaamaan kun otin auki sen vedet sisällä niin loppu kädet kesken.

Millä helvetillä tuon paskan saa huuhdeltua niin että ei ole heti tukossa? Ja millä niistä mikrokanavista sen paskan saa kunnolla pois kun on tiheämpi mitä täikampa ne kanavat niin ei edes hammasharjalla lähe.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
451
Mikäs tämä Corsairin Capellix sarja on? Alkaa paukut loppumaan 280mm, joten jotain isompaa tilalle. Mitä suositellaan?
Olen itse tilannut 360mm version tuosta Capellixista. Jäähdytysteholtaan on testien perusteella identtinen aiempien Corsairien AIO kanssa, eli ulkonäkö on periaatteessa vain erona ja sehän onkin aika makia :cigar2:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 117
Millä helvetillä tuon paskan saa huuhdeltua niin että ei ole heti tukossa? Ja millä niistä mikrokanavista sen paskan saa kunnolla pois kun on tiheämpi mitä täikampa ne kanavat niin ei edes hammasharjalla lähe.
Ultraäänipesurilla lähtee. Astianpesukonetta kokeilisin ensin ilman syövyttäviä pesuaineita.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 109
Ultraäänipesurilla lähtee. Astianpesukonetta kokeilisin ensin ilman syövyttäviä pesuaineita.
Entäs se muu järjestelmän putsaus? Ultra pesuri kyllä löytyy naapurista joten se ei ole ongelma mutta ei sinne koko ssysteemiä taida kehata laittaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 117
Entäs se muu järjestelmän putsaus? Ultra pesuri kyllä löytyy naapurista joten se ei ole ongelma mutta ei sinne koko ssysteemiä taida kehata laittaa.
Eikö nuo pesurit ole keksitty juuri vaikeita osia varten kuten esim. radit? Liotteluun varmaan etikalla tai ruokasoodalla saa kuparille ihan tarpeeksi ytyä tavaraa. Vaikea sanoa mitä laimennussuhdetta pitäisi käyttää, mutta vesijäähyketjusta löytynee apuja.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
824
Olen itse tilannut 360mm version tuosta Capellixista. Jäähdytysteholtaan on testien perusteella identtinen aiempien Corsairien AIO kanssa, eli ulkonäkö on periaatteessa vain erona ja sehän onkin aika makia :cigar2:
No menisi sitä hieman hillitympikin, mutta tilasin nyt myös tuon 360mm version. Kaiketi aika tykki peli jos korvia huumaava meteli ei säikytä. :rofl: Saas nähdä koska näitä suomeen saadaan?
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
451
No menisi sitä hieman hillitympikin, mutta tilasin nyt myös tuon 360mm version. Kaiketi aika tykki peli jos korvia huumaava meteli ei säikytä. :rofl: Saas nähdä koska näitä suomeen saadaan?
Ei tuo kyllä meteliä paljoa pidä :confused: hiljainen vehje

Jimmssin arvio saapumiselle on tällä hetkellä 24.11
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 381
Arctic LFII 420 sakemannien testissä
https://www.ocinside.de/test/arctic_liquid_freezer_ii_420_d/
https://translate.google.com/transl...nside.de/test/arctic_liquid_freezer_ii_420_d/

"Rev. 3" eli uudistettu AM4-kiinnityskitti. PWM-signaali ilmoittaa tuulettimien nopeuden, ei pumppua (edelleen yksi piuha emolevylle). Sivulla 4 havainnollistavat kuvat uudesta AM4-kiinnityksestä. Valitettavasti itse testissä on käytössä vain Ryzen 2600 ja verrokkeina Wraith Stealth ja Freezer 34 eSports...
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
36
Ei tuo kyllä meteliä paljoa pidä :confused: hiljainen vehje

Jimmssin arvio saapumiselle on tällä hetkellä 24.11
Näitä ainakin eu.corsairille suoraan saapunut myyntiin, josta ripeästi laittoivatki tulemaan.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
101
Oon tässä jo hetkisen suunnittelut nestejäähyä i7-6700K @ 4.6Ghz prossulle kaveriksi ja kun koppana on Define R5, niin Liquid Freezer II 280 oli tarkoitus laittaa kattoon. Vaan nyt kun tuota 420 mallia saa myös, niin onko mitään syytä miksi ei samantien ostaisi sen? Hintaeroahan noilla on vain 30 euroa. Onko tuossa R5 kotelossa jotain huomioitavaa noiden pitkien lauhduttimien mahtumisen kanssa? Optinen asema luonnollisestikin saa väistyä, mutta sen voisi muutenkin laittaa ulkoiseen USB3 koteloon ja nostaa pöydän päälle. Olisi helpommin käytettävissäkin kun nyt.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
256
Oon tässä jo hetkisen suunnittelut nestejäähyä i7-6700K @ 4.6Ghz prossulle kaveriksi ja kun koppana on Define R5, niin Liquid Freezer II 280 oli tarkoitus laittaa kattoon. Vaan nyt kun tuota 420 mallia saa myös, niin onko mitään syytä miksi ei samantien ostaisi sen? Hintaeroahan noilla on vain 30 euroa. Onko tuossa R5 kotelossa jotain huomioitavaa noiden pitkien lauhduttimien mahtumisen kanssa? Optinen asema luonnollisestikin saa väistyä, mutta sen voisi muutenkin laittaa ulkoiseen USB3 koteloon ja nostaa pöydän päälle. Olisi helpommin käytettävissäkin kun nyt.
Itsellä Define R6 ja siinä on kattoasennuksessa 35mm emolevyn komponentti korkeus rajoituksena. Silmämääräisesti katsottuna mulla ei mahdu 420 kattoon kun muistikammat tulee tielle mut 360 mahtuisi.

edit. En sit tiedä eroaako nuo kotelot toisistaan mitenkä paljon sisämitoiltaan
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
101
Itsellä Define R6 ja siinä on kattoasennuksessa 35mm emolevyn komponentti korkeus rajoituksena. Silmämääräisesti katsottuna mulla ei mahdu 420 kattoon kun muistikammat tulee tielle mut 360 mahtuisi.

edit. En sit tiedä eroaako nuo kotelot toisistaan mitenkä paljon sisämitoiltaan
Joo, mä oon kovasti koettanut mittailla että paljonko tuolla katossa on tilaa ja tosiaan 360 varmaan mahtuu koska 120mm kiinnityspisteet on kauempana emosta kuin 140mm. Jostain olisin lukenut että katossa olisi R5:ssä 55mm paksuusrajoitus 420 lauhduttimelle, mikä on harmittavaa, koska 38mm lauhdutin + 25mm tuulettimet = 63mm. Ja ainakaan puolen tunnin haulla en löytänyt yhtään slim 140mm tuuletinta jossa kiinnitys reiät olisi 140mm paikoilla. (kaikissa 140mm slimmeissä näyttää olevan "sisennetyt" kiinnityspisteet, eli samalla kohtaa kun 120mm.)

Mutta nyt hokasin että ei sinne silloin mahdu se 280 mallikaan, koska se on ihan yhtä paksu ja pituudeltaan se tulee kuitenkin muistien kanssa samaan kohtaan. Eli 360 on varmaan ainut vaihtoehto.

Jos jostain löytyis 140 x 15mm tuulettimia normikiinnityksellä, niin vaihtamalla tuulettimet homma toimis taas.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
256
Voihan sitä jollain pahvin palasella mallailla mahtuuko sinne yli 55mm paksu radi, mut sanoisin että 360 on parempi vaihtoehto.
Jos noita slimmejä löytyy normikiinnityksellä niin niistä kannattaa tarkistaa paineentuotto, että riittääkö ne jäähdyttämään paksua radia.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 480
Tässä nyt olen pähkäillyt pari päivää minkä näistä todella ostaisin. Onko kokemuksia kellään tai faktaa? Tuo melutaso ei kiinnosta lainkaa, ainoastaan pidemmän päälle oleva jäähdytysteho. Pelaamiseen / Ylikellotusta mahdollisesti tulevaisuudessa, nuo Custom Loopit ei ole mun juttu..
Prossuna toimii i9 10900k + Lian Li PC-011 Dynamic + 6x Corsair SP120 RGB Pro tuuletinta , tässä on vaihtoehdot jokatapauksessa:


Itse vähän olisin tuon Gigabyten puolella..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 117
Tässä nyt olen pähkäillyt pari päivää minkä näistä todella ostaisin. Onko kokemuksia kellään tai faktaa? Tuo melutaso ei kiinnosta lainkaa, ainoastaan pidemmän päälle oleva jäähdytysteho. Pelaamiseen / Ylikellotusta mahdollisesti tulevaisuudessa, nuo Custom Loopit ei ole mun juttu..
Prossuna toimii i9 10900k + Lian Li PC-011 Dynamic + 6x Corsair SP120 RGB Pro tuuletinta , tässä on vaihtoehdot jokatapauksessa:


Itse vähän olisin tuon Gigabyten puolella..
Hintaa tuplat Arcticin Liquid Freezer II nähden ja huonompia jäähdyttämään.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
451
Tässä nyt olen pähkäillyt pari päivää minkä näistä todella ostaisin. Onko kokemuksia kellään tai faktaa? Tuo melutaso ei kiinnosta lainkaa, ainoastaan pidemmän päälle oleva jäähdytysteho. Pelaamiseen / Ylikellotusta mahdollisesti tulevaisuudessa, nuo Custom Loopit ei ole mun juttu..
Prossuna toimii i9 10900k + Lian Li PC-011 Dynamic + 6x Corsair SP120 RGB Pro tuuletinta , tässä on vaihtoehdot jokatapauksessa:


Itse vähän olisin tuon Gigabyten puolella..
Jos jäähdytysteho on tärkein niin varmaan Arcticin Liquid Freezer II olisi pätevä. Varsinkin hintasekseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 994
Paljonkos watteja nämä nykyiset 360:t jaksaa jäähdyttää? Tossa ollut testissä Corsair H150i pro ja tuntuu että riittää 18-core 7980XE CPUlle käytännössä vain vakiona, siitä eteenpäin alkaa nesteen lämpötila jo raketoimaan Primessä ja lämmöt karkaa käsistä jo aika laimeillakin kellotuksilla.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 436
Paljonkos watteja nämä nykyiset 360:t jaksaa jäähdyttää? Tossa ollut testissä Corsair H150i pro ja tuntuu että riittää 18-core 7980XE CPUlle käytännössä vain vakiona, siitä eteenpäin alkaa nesteen lämpötila jo raketoimaan Primessä ja lämmöt karkaa käsistä jo aika laimeillakin kellotuksilla.
Wateista en osaa sanoa, mutta kaikkia AIO-jäähdyttimiä vaivaa se nestetilavuus, tai pikemminkin sen puute. Pidemmässä sessiossa lämmöt väkisinkin saturoituvat melko korkealle ja jäähdytysteho "katoaa"

Lisäksi 7980XE on sen luokan prossu, ettei noita AIO:ta oikein siihen käyttöön taida olla suunniteltukaan. 7980XE TDP:ksi sanotaan 165W 2.6GHz kelloilla....
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
595
Paljonkos watteja nämä nykyiset 360:t jaksaa jäähdyttää? Tossa ollut testissä Corsair H150i pro ja tuntuu että riittää 18-core 7980XE CPUlle käytännössä vain vakiona, siitä eteenpäin alkaa nesteen lämpötila jo raketoimaan Primessä ja lämmöt karkaa käsistä jo aika laimeillakin kellotuksilla.
Tuo prossu ottaa 230W vakiona. Eli ilmeisesti noin 230W. Kellottamiseen tarvitset paljon radipintaa/ilmavirtaa, kun watteja tulee jopa 200 lisää.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 109
Itsellä Define R6 ja siinä on kattoasennuksessa 35mm emolevyn komponentti korkeus rajoituksena. Silmämääräisesti katsottuna mulla ei mahdu 420 kattoon kun muistikammat tulee tielle mut 360 mahtuisi.

edit. En sit tiedä eroaako nuo kotelot toisistaan mitenkä paljon sisämitoiltaan
Ittellä on Define S2 kotelossa katossa Eisbaer 280. Eikös noi define kotelot ole aika samoja sisämitoiltaan?

Wateista en osaa sanoa, mutta kaikkia AIO-jäähdyttimiä vaivaa se nestetilavuus, tai pikemminkin sen puute. Pidemmässä sessiossa lämmöt väkisinkin saturoituvat melko korkealle ja jäähdytysteho "katoaa"

Lisäksi 7980XE on sen luokan prossu, ettei noita AIO:ta oikein siihen käyttöön taida olla suunniteltukaan. 7980XE TDP:ksi sanotaan 165W 2.6GHz kelloilla....
Se varmaan riippuu pitkälti siitäkin että millaisilla kierroksilla on valmis puhaltimia huudattamaan ja kotelon ilmankierto kanssa vaikuttaa.

Ittellä kun tuossa Eisbaerissa radin puhaltimet vetää täysillä, niin reilu 300W se haihduttaa lämpöä veden ollessa 50 asteista.
Miulla on siis tuossa kierrossa Vega 56 Ryzen 7 1800X:n lisäksi. Veden lämpötilan tiedän koska GPU:lta radille lähtevässä letkussa on anturi. Jos tavoitteena on pienet kierrokset ja vesi jossain alle 40:ssä niin sitten ei voi tollasia watteja jäähytellä.

Itte oon noita radin tuulettimia valmis luukuttamaan täysillä koska se on silti huomattavasti hiljaisempi mitä oli toi refu vega blowerin kanssa, eli ei häiritse itteäni se tasainen humina.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 436
Ittellä on Define S2 kotelossa katossa Eisbaer 280. Eikös noi define kotelot ole aika samoja sisämitoiltaan?



Se varmaan riippuu pitkälti siitäkin että millaisilla kierroksilla on valmis puhaltimia huudattamaan ja kotelon ilmankierto kanssa vaikuttaa.

Ittellä kun tuossa Eisbaerissa radin puhaltimet vetää täysillä, niin reilu 300W se haihduttaa lämpöä veden ollessa 50 asteista.
Miulla on siis tuossa kierrossa Vega 56 Ryzen 7 1800X:n lisäksi. Veden lämpötilan tiedän koska GPU:lta radille lähtevässä letkussa on anturi. Jos tavoitteena on pienet kierrokset ja vesi jossain alle 40:ssä niin sitten ei voi tollasia watteja jäähytellä.

Itte oon noita radin tuulettimia valmis luukuttamaan täysillä koska se on silti huomattavasti hiljaisempi mitä oli toi refu vega blowerin kanssa, eli ei häiritse itteäni se tasainen humina.
Joo oletin itse tosiaan, että tarkoitus ei ole maksimeilla ajella. Mutta vaikka ajelisikin, kellotettu 7980XE on kellotettuna kova pala AIO -jäähylle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 994
Kiitos vastauksista. Itseasiassa tuo 7980XE oli pitkään custom loopilla pyörimässä ja jäähdytyspinta-alaa toki oli enemmän. Lähinnä yllätti kuinka tuolla Corsairilla lämmöt karkaa kellottaessa käsistä ns. välittömästi, jos jännitettä ja kellotaajuutta nostaa, eli vaikka nesteen lämpötila olisi matala käynnistyksen jälkeen, se ei kuitenkaan ehdi edes oikein reagoimaan. Eli tässä ei mielestäni ole vielä jäähdytyspinta-alasta edes kyse kun ei se jäähdytin ehdi edes tuossa ajassa lämmetä. Maltillisemmilla kellotuksilla toki veden lämpötila lähtee karkaamaan ajan kanssa hyvin paljon jyrkemmin kuin custom loopilla, mutta se oli vähän odotettavissakin. Liekö sitten tuo pumppu, blokin rakenne, nesteen määrä ja virtausnopeus näissä suurimpana erona mistä nuo raketoivat lämmöt aiheutuu. Prosessori on delidattu ja kontaktiakin on kokeiltu useamman kerran.

Jos watteja ajattelee, niin tuntuu että tuolla Corsairilla jäähdytyskapasiteetti jää jonnekin 250-300W välimaastoon.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
266
Ei ole aiempaa kokemusta AIO jäähyistä, joten kysyn tarvitseeko minun vaihtaa koppaa, kun speksit ovat:
Lian Li PC-A71F, jossa katto umpinainen
ja AIO
Arctic Liquid Freezer II - 360
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 634
Ei ole aiempaa kokemusta AIO jäähyistä, joten kysyn tarvitseeko minun vaihtaa koppaa, kun speksit ovat:
Lian Li PC-A71F, jossa katto umpinainen
ja AIO
Arctic Liquid Freezer II - 360
Eteen mahtuu vain 2x120 flektiä, eli ei sinnekkään onnistu. Tuskin mitenkään järkevästi tuoho noin isoa AIO-jäähyä saa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 525
Kaikille jotka haluaa kuluttaa 160W sähkötehoa siihen, että saa prossun lämmöistä 20-30C pois. Noh, eihän se peltieri tossa kokoajan täydellä höökillä mene, tais olla noin 10W minimitehol.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Parempi kysellä tyhmiä kuin käyräyttää mitää.

Corsair H100X ja MSI B550 Tomahawk emo.
Corsairin ohjekirjassa pumpusta lähtevät piuhat menee vain sata liittimeen ja ”CPU FAN header”. Ohjekuvassa sit lukee et 3-pin liitin.

Sit taas noi kennon tuulettimet käsketään laittaa 4 pinniseen ja ”any available 3-pin or 4-pin fan header”

Msi emosta löytyy:
Cpu fan 4-pin
Pump fan 4-pin
Ja 6kpl sys fan 4-pin

Pumpusta lähtevä käsketään siis pistää 3-pinniseen, mutta mulla on vain 4-pinniseen. Liitin kyllä sopii sellaiseenkin, joten onko se ok?

Ja kun emossa on erikseen pump fan ni kuuluuko se siihen? Vai ohjeen mainitsemaan CPU fan liittimeen?
Ja vastaavasti tuleeko kennon tuulettimet CPU, Pump vai SYS liittimeen?
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 324
Parempi kysellä tyhmiä kuin käyräyttää mitää.

Corsair H100X ja MSI B550 Tomahawk emo.
Corsairin ohjekirjassa pumpusta lähtevät piuhat menee vain sata liittimeen ja ”CPU FAN header”. Ohjekuvassa sit lukee et 3-pin liitin.

Sit taas noi kennon tuulettimet käsketään laittaa 4 pinniseen ja ”any available 3-pin or 4-pin fan header”

Msi emosta löytyy:
Cpu fan 4-pin
Pump fan 4-pin
Ja 6kpl sys fan 4-pin

Pumpusta lähtevä käsketään siis pistää 3-pinniseen, mutta mulla on vain 4-pinniseen. Liitin kyllä sopii sellaiseenkin, joten onko se ok?

Ja kun emossa on erikseen pump fan ni kuuluuko se siihen? Vai ohjeen mainitsemaan CPU fan liittimeen?
Ja vastaavasti tuleeko kennon tuulettimet CPU, Pump vai SYS liittimeen?
Voi laittaa 4-pinniseen. Kokeile pump liittimeen ensin. Joskus on joku kone ollut ihmeissään eikä käynnnistynyt kun luuli ettei ole CPU cooleria ollenkaan kun siinä liittimessä ei ollut mitään. Mutta itsellä ainakin nytkin (Silverstone AIO) pumpun 3-pinninen on emon 4-pinnisessä AIO-pump-liittimessä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Voi laittaa 4-pinniseen. Kokeile pump liittimeen ensin. Joskus on joku kone ollut ihmeissään eikä käynnnistynyt kun luuli ettei ole CPU cooleria ollenkaan kun siinä liittimessä ei ollut mitään. Mutta itsellä ainakin nytkin (Silverstone AIO) pumpun 3-pinninen on emon 4-pinnisessä AIO-pump-liittimessä.
Laitanko noi kennojen tuulettimet sit cpu liittimeen, vai sys faniin?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Eikö Corsairissa ole joku oma mötikkä johon kaikki tökätään? Nähtävästi ei. Sitten AIO tuulettimet CPU FAN-liittimeen haaroitusjohdolla. Kotelon muut tuulettimet SYS FAN liittimiin.
Ei tullut mitään omaa systeemiä mukana ja tosiaan ohjeet oli äärimmäisen yleismaalliset. Koitan noin, kiitos.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
451
Minä laitoin CPU fan- liittimeen, koska tosiaan kone herjaa että ei ole cooleria jos laittaa AIO pump liittimeen. Ainakin omassa Corsairin H100i:ssä lähtee pumpusta johdot joihin liitetään kennojen tuulettimet.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Minä laitoin CPU fan- liittimeen, koska tosiaan kone herjaa että ei ole cooleria jos laittaa AIO pump liittimeen. Ainakin omassa Corsairin H100i:ssä lähtee pumpusta johdot joihin liitetään kennojen tuulettimet.
Mulla oli Y haara johon tuli kennojen tuulettimet.
Sen lisäksi pumpussa on Sata liitin ja tuo kolmen pinnin liitin johon tulee yksi piuha.
Ja ainakin ohjeessa tulee emolle kaksi johtoa, toinen kennoilta, toinen pumpuilta.
Noh katotaan kun joskus prossun saa..
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 903
Minulla on prossujäähynä Thermaltake Water 3.0 360 ARGB Sync ja se on kytkettynä Thermaltaken Sync Controlleriin yhdessä kuuden Thermaltake Riing Plus -tuulettimen kanssa. Vaihdan tuulettimet pian Corsairin vastaaviin ja tuo Sync Controller korvautuu Corsairin vastaavalla. Miten tuo AIO:n Sync Controlleriin kytketty piuha pitäisi kytkeä vaihdon jälkeen? Emolevyyn? Mukana tuli myös piuhaan integroitu säädin AIO:lle, mutta sitä en aio käyttää. Tarkoituksena on hallita AIO:ta joko MSI:n Dragon Centerillä (kuten nyt) tai Thermaltaken omalla softalla.

EDIT: AIO taisikin olla jo kytkettynä suoraan emoon ohittaen Sync Controllerin, pitää vielä tutkia asiaa :think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
25
IMG_20201112_211940.jpg

Huomasin tämän Deepcoolin AIO:ssa ennen asennusta, onkohan normaalia työstöjälkeä tehtaalta vai olenko saanut jonkun refurb/kierrätetyn mallin? Uutena ostin. Jokaisen ruuvipaikan alla lamellit samanlailla vääntyneet ja reunassa tuollainen kierteen jälki.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
25
Ei mitään mullistavaa, välillä näkee noita hieman karummassa kunnossa olevia. En ihan tuollaiseen ole itse aiemmin törmännyt, mutta eiköhän tuo ole vaan päässyt laadunvalvonnan ohi vaikka melko karulta näyttääkin.
Uskaltaakohan tuota laittaa kiinni vai suoraan RMA? Oikein mistään ei näitä ole saatavilla eli voi mennä parikin kuukautta RMA:ssa, ja kone pitäisi saada kasaan uudella Ryzenillä. Tuskin lämpöihin vaikuttaa mutta vuotoriskiä mietin.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Uskaltaakohan tuota laittaa kiinni vai suoraan RMA? Oikein mistään ei näitä ole saatavilla eli voi mennä parikin kuukautta RMA:ssa, ja kone pitäisi saada kasaan uudella Ryzenillä. Tuskin lämpöihin vaikuttaa mutta vuotoriskiä mietin.
Minä laittaisin RMA:n kautta. Hyväksymällä tuotteen hyväksyt myös laadunvalvonnan tason mikä on selvästi huonoa. Tämä on sama kun ne ihmiset jotka eivät palauta uutta näyttöä jossa on kuolleita pikseleitä koska tekijän sivuilla mainitaan että se on ihan normaalia ja ok että on muutama kuollut pikseli.

Palauttakaa ihmiset nämä selvästi vialliset tuotteet. Jos riittävän moni ihminen palauttaa ne ja sitä kautta siitä tulee yhtiöille kannattamatonta myydä viallisia tuotteita, lopulta tämä johtaa siihen että laadunvalvonnassa ei voi enää säästää. Ainoa syy miksi tällaista paskaa pystyy myymään ja miksi sitä päätyy meidän käsiimme, on se että keskivertoihminen on sellainen aisankannattaja joka syö mitä lautaselle laitetaan ja ollaan vielä tilanteessa jossa ihmiset eivät palauta viallisia tuotteita riittävän usein että olisi firmalle kannattamatonta myydä niitä. Ei tueta tätä vaan runnotaan se RMA läpi. Niitä yhtiön puolustuspuheita tyyliin "tämä on normaalia eikä haittaa käyttöä" ei kannata kuunnella - se eii nimittäin tule paljoa lämmittämään jos päätät myydä tuon tuotteen eteenpäin vaikka vuoden päästä - joudut pudottamaan hintaa, eli sinä maksat muiden virheistä.

Minulle tuli tuo Acer X273K-näyttö kesällä jossa oli 2 kuollutta pikseliä. En suostunut pitämään vaan vaadin uutta - ne nettisivulla mainitut "normaalit" määrät vioissa eivät ole mitään muita kuin bluffeja, eikä niillä ole lakisääteistä arvoa. Uusi onkin sitten ollut moitteeton ja palvellut hyvin. En kadu päätöstäni - ei olisi kiva sitten lähteä myymään tätä näyttöä muutaman vuoden päästä ja laittaa myynti-ilmoitukseen "tässä on 2 kuollutta pikseliä", ja katsoa miten hinta tippuu 75€:lla vian takia joka oli laitteessa alun alkaenkin.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
824

Huomasin tämän Deepcoolin AIO:ssa ennen asennusta, onkohan normaalia työstöjälkeä tehtaalta vai olenko saanut jonkun refurb/kierrätetyn mallin? Uutena ostin. Jokaisen ruuvipaikan alla lamellit samanlailla vääntyneet ja reunassa tuollainen kierteen jälki.
Kyllä näitä on ja näkee. Mulla ollut neljä AIO:ta ja kahdessa ollut lamellit rutussa. Se on siitä kiinni miten kenno on asennettu kehikkoon. Toisissa on tilaa ruuveille/kierteille ja toisissa ei. Tuo ei jäähdytystehoon vaikuta lainkaan, että ei huolta. Kunhan kennojen putket ehjät niin kaikki hyvin. Esimerkiksi uudessa Corsairin Capellix himmelissä juuri samalla tavalla reikien alapuolelle tehty tilaa. Kehikko puristettu kennon pintaan ilman ilmarakoa. Muutama esimerkki alla. Kahdessa ylemmässä kennossa on hyvin tilaa ruuvin läpi kiertoon. Kahdessa alemmassa tilaa ei ole, ja ruuvi puristuu lamellien väliin.







 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 966
Viestejä
4 294 885
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom