AIO valmiiksi kasatut nestejäähdytyspaketit

Hmm no vois tollaeetp eriaattees ottaa testii jossai kohtaa mut pitääks toi helvetin palikka pitää sit kotelon sisällä tai miten? Ku just tehny kaapeloinnit niin ei viitsis mtn johtosotkua kahtoo.
 
Hmm no vois tollaeetp eriaattees ottaa testii jossai kohtaa mut pitääks toi helvetin palikka pitää sit kotelon sisällä tai miten? Ku just tehny kaapeloinnit niin ei viitsis mtn johtosotkua kahtoo.

Se on kyllä kieltämättä vähän hölmö. Aattelin itse laittaa säätöyksikön kotelon takapuolelle kakspuolisella teipillä ja tuuletinten piuhat edestä emolevyn ali tyhjän PCI-paikan kautta sinne. Sitten samaa reittiä säätöyksilöstä emolle se yksi piuha. Jos tekee tuon samalla kun kasaa niin ei pitäis olla paha homma. Nuo pelkät tuuletinten johdot on vissiin 45cm pitkiä niin pitäis riittää myös.
 
Mikä corsair sulla muuten käytössä kun tuulettimet on äänekkäät?

Öö siis jäähynä arcticin liquid freezer 120. Tuulettimet ei ole äänekkäät mutta katsomani mittaustestin mukaan eivät myöskään kovin tehokkaat radikäytössä (huono paineentuotto)

Koteloksi tulossa corsair air 240.
 
Öö siis jäähynä arcticin liquid freezer 120. Tuulettimet ei ole äänekkäät mutta katsomani mittaustestin mukaan eivät myöskään kovin tehokkaat radikäytössä (huono paineentuotto)

Koteloksi tulossa corsair air 240.

Aa meni taas ohi. Aivopieru taas. :D
 
Niin noihan on gentle typhooneista ottanu mallia? Vardareissa taitaa olla kuulalaakerit, mites gentleissä?

Laitoin kuitenkin tällä kertaa tilaukseen 3-packin TT Riing 12 RGB tuulettimia 55€. Noissakin on ilmeisesti aika hyvä paineentuotto ja ledit koska jonnettaa ;D

Laitan corsair Air 240:aan eteen tuohon liquid freezeriin 2 tuuletinta push-pulliin ja yhden ihan kotelotuulettimeksi.

Muistaakseni ihan tuplakuulalaakerit, Vardarit muistuttavat hieman gentletyphooneita, mutta Vardarin lavat ovat aikalailla erilaiset ja ovat vielä huonommat :confused2:
 
Jaahas corsairin aio käyty nyt palauttamassa myös verkkikseen. Perkeleen pumppu oli rikki heti alkuun.. verkkiksestä mukaan tarttui 38€ hintaan antec kuhler 1200 pro. Kellään kokemuksia ainakin kun googletteli niin ei ollut pahaa mainittavaa.
 
Jaahas corsairin aio käyty nyt palauttamassa myös verkkikseen. Perkeleen pumppu oli rikki heti alkuun.. verkkiksestä mukaan tarttui 38€ hintaan antec kuhler 1200 pro. Kellään kokemuksia ainakin kun googletteli niin ei ollut pahaa mainittavaa.

No ei kyllä pahan hintainen. Itselläni on tuo käytössä, maksoin siitä 2016 syksyllä muistaakseni hieman alle 100 EUR, kun kaikki muut mallit olivat lopussa. Silloin katselin revikoita ennen ostoa ja en pahaa sanottavaa löytänyt.

Hyvin on omassa käytössä toiminut. Vakiotuulettimet melko äänekkäät ainakin omaan makuun ja on niissä ne jonneleditkin, mutta tosiaan laitoin nuo Noctuat siihen juuri viikonloppuna niin nyt ei kyllä ole sitäkään ongelmaa.

Tällä hetkellä tuossa koneessa on 3570k 4.6GHz kelloilla melko korkealla 1.385v jännitteellä ja lämmöt pysyy täydessä kuormituksessa ~ 80 ja pelikäytössä ~ 67-70 pinnassa. Idlenä ~ 45.
 
No ei kyllä pahan hintainen. Itselläni on tuo käytössä, maksoin siitä 2016 syksyllä muistaakseni hieman alle 100 EUR, kun kaikki muut mallit olivat lopussa. Silloin katselin revikoita ennen ostoa ja en pahaa sanottavaa löytänyt.

Hyvin on omassa käytössä toiminut. Vakiotuulettimet melko äänekkäät ainakin omaan makuun ja on niissä ne jonneleditkin, mutta tosiaan laitoin nuo Noctuat siihen juuri viikonloppuna niin nyt ei kyllä ole sitäkään ongelmaa.

Tällä hetkellä tuossa koneessa on 3570k 4.6GHz kelloilla melko korkealla 1.385v jännitteellä ja lämmöt pysyy täydessä kuormituksessa ~ 80 ja pelikäytössä ~ 67-70 pinnassa. Idlenä ~ 45.

Juu otin corsairista 30€ lahjakortin ja loput käteistä niin jäi pikkusumma erotukseksi. Onko kestävä pumppu ja letkut tässä? Vielä en ole päässyt testaamaan. Hinta ei ollut paha paketissa pieni klommo siksi halvempi.
 
Kestävä on rakenne. Pariin otteeseen olen eri emoa ja prossua tuon kanssa käyttänyt, tänä aikana blokki on roikkunut letkujen varassa (ovat todella tukevat) ongelmitta. Samoin koteloa olen pariin otteeseen rakentanut / purkanut ja tänä aikana kun radi on ollut irti, niin sekin on roikkunut letkujen varassa taikka ollut kotelon päällä letkut "taitettuna". Ei ole mitään ongelmaa ollut kestävyyden tms kanssa ja siis kyseessä ns. "autotallikone" jossa tulee kaikenlaista viritystä tehtyä aina välillä.

Ainut asia joka varmaan kannattaa tehdä, niin emon taakse tulevaan tukirautaan kun laitat sockettisi mukaisesti ne kierrekappaleet jotka siis tulevat emon koloista läpi ja ne "lukitaan" sellaisilla muoviklipsuilla jotka jäävät sinne emon taakse. Niin näistä klipseistä itseltäni on kaksi lähtenyt irti, joka sitten aiheuttaa tilanteen että blokkia irroitettaessa ruuvi pyörii tyhjää. Kun klipsi on paikoillaan niin mitään ongelmaa ei ole, joten suosittelen varmistamaan klipsin kiinnityksen teipillä tms, että ei pääse liukumaan pois paikoiltaan. Hieman v-mäistä hommaa nimittäin pitää pihdeillä kiinni pienessä tilassa emon etupuolelta tästä kappaleesta vain sen takia, ettei pääsee pyörimään. Kaikissa koteloissa (kuten itsellä) ei ole tarpeeksi suurta koloa siinä kohtaa että voisi tuon ujuttaa takaisin paikoilleen.
 
Kattelin vielä netistä revikkaa ja kuvia niin hyvältä näyttää. Jotkut jopa oli nippusiteillä varmistaneet letkut? Onko tuo extreme pelkoa jo ? :D
 
Onko kellään muulla kokemuksia id cooling aio-jäähyistä? Itsellä tämä: ID-Cooling FROSTFLOW 240L-R -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille - 89,90€

Ensimmäinen vaihtui takuuseen koska pumpun päällä oleva ledikierto meni/oli heti uutena sekaisin, uudelleen käynnistys saattoi palauttaa ledit järkiinsä. Nyt tuo takuusta tullut uusi laite tekee ihan samaa. Emolevy yms. vaihtunut joten vikaa on varmasti tuossa uudessakin aiossa. Pumppu itsessään toimii ja jäähdytys on kunnossa myös vikatilassa.

Takuuseenhan tuokin menee, mutta kannattaako vielä kokeilla josko saisi ehjän, vai vaihdanko jonkun muun valmistajan kamppeeseen?

Minulla ollut nyt muutaman päivän käytössä tämä id-cooling jäähy. Itsellä ei ole ledit sekoilleet ja muutenkin on toiminut mainiosti. Pumppu on hiljainen eikä muutenkaan kuulu ylimääräisiä ääniä ja letkut mukavan taipuisat. Tuulettimet säädetty nyt ~600rpm, joten niidenkin meteli menettelee. Lämpöjä en ole vielä päässyt testaamaan kunnolla mutta vaikuttaisi pysyvän samoissa lukemissa kuin edellisellä ilmajäähyllä. Voin siis suositella tätä jos haluaa vähän halvemman aio-jäähyn, minun mielestä ihan tyylikäs, ainakin jos tykkää tuommosesta ledi sirkuksesta. :)
 
Pitäisiköhän noin 5 vuotta vanhasta Antec 620 pikkuhiljaa vaihtaa vedet... Mutta samalla kyllä tekisi mieli pistää prosessorille uusi jäähy tilaukseen ja pistää Antec kiinni näyttikseen nippareilla.
Huhhuh kun HTPC koneessa kaikki on idlessä sekä rasituksessa yhtä hiljaista kun kyseisen jäähyn siirron (+korkkauksen) sille teki, vaikka osat on muuten samat kuin tässä pöytäkoneessa missä GTX 1070 Dual OC huutaa kuin pölynimuri.

Muttamutta, mikä on yleinen suositus noiden vesien vaihtojen kanssa? Suhteellisen helpolta se kuitenkin vaikuttaa.
 
Pitäisiköhän noin 5 vuotta vanhasta Antec 620 pikkuhiljaa vaihtaa vedet... Mutta samalla kyllä tekisi mieli pistää prosessorille uusi jäähy tilaukseen ja pistää Antec kiinni näyttikseen nippareilla.
Huhhuh kun HTPC koneessa kaikki on idlessä sekä rasituksessa yhtä hiljaista kun kyseisen jäähyn siirron (+korkkauksen) sille teki, vaikka osat on muuten samat kuin tässä pöytäkoneessa missä GTX 1070 Dual OC huutaa kuin pölynimuri.

Muttamutta, mikä on yleinen suositus noiden vesien vaihtojen kanssa? Suhteellisen helpolta se kuitenkin vaikuttaa.

Jos haluat ilman letkun irrottamista vaihtaa tarvitse jonkun ihmeellisen jarrujen ilmauspumpun, joka puskee jarrunestettä sisään ja imaisee ilmat samalla pihalle mitä tulee tilalle.

Helpoin vaihtoehto on irrottaa radin päädystä yksi letku, valuttaa vanhat nesteet pois ja ihmetellä tuleeko moskaa ulos. Jos tulee moskaa ulos, niin suosittelen blokin putsausta, eli niin vanha versio jossa käytetty liimaa, joka ei kestä glykolia. Sitten korvaavaksi aineeksi sisään suosittelen coollaboratoryn coolant liquid pro:ta. (jimm's myy valmiina sekoituksena 1l pullossa), koska se sisältää suojauksen alumiini/kupari miksaukselle, joita ei yleensä tavallisissa nesteissä ole, vaan sallivat saman metallin käytön koko loopissa. Esim EK:n neste soveltuu kuparille tai alumiinille, mutta niitä ei saa sekoittaa.
 
Mitä tässä nyt lueskellut niin eipä taida kovin täydellisiä AIO-ratkaisuja vielä löytyä. Itsellä on käytössä ollut fractal design kelvin s24 ja varsinkin pumpun surinat ärstyttää.

Jos pistäisin jäähyn vaihtoon niin mikähän tällä hetkellä olisi se paras tuon 240mm kokoluokan valmisvesijäähy kun melutaso/jähdytysteho pistetään puntariin? Fractali kyllä jäähdyttää ihan hyvin mutta kun se pumpun meteli, prkl!
 
Itsellä on käytössä ollut fractal design kelvin s24 ja varsinkin pumpun surinat ärstyttää.
Minulla S36 ja kyllähän tuo pitää pientä rapinaa, mutta oletko kokeillut pudottaa pumpun kierroksia hieman? Minulla rapina lakkasi kokonaan kun pudotin kierrokset vakiosta 2700 rpm:stä n. 2200 rpm:ään.
 
Minulla S36 ja kyllähän tuo pitää pientä rapinaa, mutta oletko kokeillut pudottaa pumpun kierroksia hieman? Minulla rapina lakkasi kokonaan kun pudotin kierrokset vakiosta 2700 rpm:stä n. 2200 rpm:ään.
Mielestäni jo aika pian minimikierrosten jälkeen se surina alkaa tulla korviin. Lisäksi ainakin tämä yksilö on jätetty niin vajaaksi täytön suhteen että jos vähänkin konetta siirtää käynnissä ollessaan tai nostaa pumpun kierrokset koville kierroksille, niin saattaa lähteä ilmakuplia veden mukaan, sellaista räkimistä ainakin pumppu voi alkaa pitämään.

Tarkkaa on myös sen suhteen että jos koko jäähy on ollut irti koneesta ja pumppu jossakin vaiheessa ollut samalla tasolla tai ylempänä kuin syyläri, niin ilma on todellinen ongelma ensimmäisessä käynnistyksessä. Pumppu kuulostaisi vain sutivan ja rutisevan eikä liikuta nestettä ilman takia. Myös lämmöt tällöin tietenkin nousevat heti käynnistyksen jälkeen niin että siitä tulee varoitus. Muutaman kerran kun käynnistää ja sammuttaa koneen niin nuo ilmat saa pumpulta lähtemään ja neste alkaa kiertää.

Noiden kommervenkkien jälkeen kun kaikki toimii niin jäähdytysteho on ollut hyvää, ääni vain häiritsee.
 
Omassa Antec Kuhler Pro 1200 en ole kuullut pumpun ääntä vielä kertaakaan. Piti oikein netistä varmistaa että tämä on normaalia. Ainut ääni tulee tuulettimista. Jäähdytystehosta en muuta osaa sanoa kuin että riittävä omille kellotuksille.

Antec Kuhler H20 H1200 Pro & H600 Pro AIO Water Cooler Review | Page 6 of 7 | eTeknix

Ääni tälle. Itsellä oli tämä. Hyvä cooleri itsellä vaan sattu maanantai kappale omalle kohdalle. Tosisiaan tuulettimet kannattaa suoraan vaihtaa hiljaisempiin. Toki 1000rpm oli vielä siedettävissä.
 
Nyt tuli viimein tuo h110i postissa. Mahtui Fractalin R5 kopan etuosaan ihan kivasti kun repi ton cd-aseman kelkan irti. Asensin sen niin että ne CPU-blokin letkulähdöt on alaspäin kun en viitsinyt väännellä niitä letkuja kauheasti. Normaalistihan ne letkut on siinä sivulla. Onko tuolla mitään merkitystä?
 
Nyt tuli viimein tuo h110i postissa. Mahtui Fractalin R5 kopan etuosaan ihan kivasti kun repi ton cd-aseman kelkan irti. Asensin sen niin että ne CPU-blokin letkulähdöt on alaspäin kun en viitsinyt väännellä niitä letkuja kauheasti. Normaalistihan ne on siinä sivulla. Onko tuolla mitään merkitystä?

Itse itseäni lainaten jne. Onko kellään tähän vastausta?
 
Itse itseäni lainaten jne. Onko kellään tähän vastausta?
Kahdella eri AIO:lla leikkineenä, ei ollut merkitystä. Tosin molemmat oli Antec-merkkisiä. Toisella jopa pumpun äänet sai hiljemmäksi laittamalla pienesti vinoon alkuperäisestä pystyasennosta, neste kulki hyvin. En uskoisi olevan vaikutusta siis.
 
Olis kova sana jos sais jonku näyttisvalmistajan tekemään kylmälevyn, joka olis yhteydessä niin coreen, kun muisteihin ja virransyöttöön.
Siihe sais pultata kiinni sit minkä haluaa AIO kitin.
 
Että ikään kuin se AIO:n blokki jäähdyttäis koko sen levyn? ilman varsinaista nestekiertoa?
 
5kk ikäinen EK 360 predator alkoi ruplattaa. Olisin kuvitellut, että pari vuotta menisi ilman ekoja huoltotoimenpiteitä. Siksi en hoksannut tilata coolanttia mukaan.

Voiko säiliötä täydentää millään mitä voi ostaa huoltoasemalta/supermarketista, esim. glykolilla? Onko glykoli haitallista kumiosille? Ei huvittaisi hankkia postimyynnistä valmistajan litkua, kun kestää viikkoja eikä ole tarvetta millekkään muulle ostokselle (samaan postikuluun).
 
Voi paska, tässä predatorin pumpussa on pienen pieni halkeama, josta vesi tihkuaa ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos mitään suosituksia radin tuulettimiksi. Oman Antec H1200 Pro tuulettimet vaihdoin Antecin omista tuulettimista aikoja sitten jo Noctuoihin, mutta niin tyhmältä kun se kuullostaakin, niin niiden väri näyttää tosi tyhmältä kun paistaa suoraan koneen ikkunasta ruskeana kaiken muun ollesssa ihan eri värimaailmoissa. Löytyisikö jotain hyviä mustia tms tuulettimia jotka voisi vaihtaa tilalle, oli onko esim. Corsairin taikka Fractalin tuulettimista mihinkään tässä hommassa?

Toki Noctualla on to B-sarja joista voisi harmaina löytyä tuulettimet.
 
Corsair ML sarja (lähes vapaavalintainen väri)
Fractal Design venturi hp-12 (musta)
Noctuan industrial sarja (musta-ruskea)

Kahta jälkimmäistä voin suositella kokemuksesta, ML uskallan suositella muiden suositusten perusteella.

Edit:

Gentletyphoonit jos valmis tilaamaan ulkomailta ja maksamaan suhteellisen pitkän pennin.

@Kapteeni_kuolio itse pysyisin vardareista kaukana. Omistin noita yhteensä kuusi ja kaikki pitivät samaa **ttumaista surinaa, joten en usko että kyse oli vain huonoista yksilöistä.

Tämän jo laitoin aikasemminkin toiseen threadiin, tässä tuo ääni jota tarkoitan. Ja kivasti vielä heti tuon surisevan jälkeen vertaus gentleihin.

 
Viimeksi muokattu:
Jos ulkonäkö on se mikä ajaa vaihtamaan, niin Corsairin ML on varmaan "parhaimman näköinen" tuuletin mitä on tarjolla, ja joka on samalla helvetin hyvä tuuletin (marginaalisesti parempia kuin esim. noktuan parhaat). Mun top5 listan tuulettimet on tosin kaikki niin hyviä, että niiden välillä ei ole kuin korkeintaan teoreettisia eroja.

Kirjottelin niistä tänne:

Kotelotuulettimet

Omat kokemukset näistä on pelkästään positiivisia. Mulla on neljä 120mm ML:ää ja kaksi 140mm. Alphacoolin Eisbaer 240, jossa siis pari noista magaleveistä. Kannattaa vaan tiedostaa toi PWM-only rajoite, sekä se että varmistat ettei emolevyn nelipinniset ole "feikki-pwm:iä", mullahan z97 emossa oli yksi todellinen PWM-liitäntä ja neljä 'feikki-pwm' jossa 12V linjasta mittailin 50% tuuletinsäädöllä jotain 7V jännitettä (maga ois menny rikki, ei riitä kelluttaa 'laakeria') :D

@Keketin pisti myös hyvät suositukset. Tuohon lisäisin itse vielä EK:n vardarit (musta-harmaa).
 
Kiitoksia suosituksista. Tyhmäähän tuo on vaihtaa hyviä tuulettimia vain värin takia, mutta kun radi katossa ja tuulettimien sivu on suoraan ikkunan yläreunassa niin häiritsee. Tosin en nyt tuota kovin usein katsele, mutta silti..

Ehkä niihin tuulettimiin voisi vain asentaa jonkun faceplaten tms sille reunalle, jonka voisi jostain ohuesta muovilevystä askarrella ja vaikka jos tarvii niin päällystää dc-fix kalvolla tms. Toisaalta jos tuulettimet saa ~ 40 EUR niin en tiedä onko tuo sen arvoista.
 
Kiitoksia suosituksista. Tyhmäähän tuo on vaihtaa hyviä tuulettimia vain värin takia, mutta kun radi katossa ja tuulettimien sivu on suoraan ikkunan yläreunassa niin häiritsee. Tosin en nyt tuota kovin usein katsele, mutta silti..

Ehkä niihin tuulettimiin voisi vain asentaa jonkun faceplaten tms sille reunalle, jonka voisi jostain ohuesta muovilevystä askarrella ja vaikka jos tarvii niin päällystää dc-fix kalvolla tms. Toisaalta jos tuulettimet saa ~ 40 EUR niin en tiedä onko tuo sen arvoista.
Oisko maalaaminen mitään? Esim spray maalilla. Ei ole kyllä henkilökohtaista kokemusta propelelien maalamisesta, mutta eiköhän ainakin rungon voi maalata huoletta... miksei myös itse puhaltajan? Ei olisi ainakaan vaikea eikä kallis operaatio.
 
Onkos mitään suosituksia radin tuulettimiksi. Oman Antec H1200 Pro tuulettimet vaihdoin Antecin omista tuulettimista aikoja sitten jo Noctuoihin, mutta niin tyhmältä kun se kuullostaakin, niin niiden väri näyttää tosi tyhmältä kun paistaa suoraan koneen ikkunasta ruskeana kaiken muun ollesssa ihan eri värimaailmoissa. Löytyisikö jotain hyviä mustia tms tuulettimia jotka voisi vaihtaa tilalle, oli onko esim. Corsairin taikka Fractalin tuulettimista mihinkään tässä hommassa?

Toki Noctualla on to B-sarja joista voisi harmaina löytyä tuulettimet.

Itselläni Akasan Piranha propellit. Aikoinaan noita funtsin hieman enemmän ja päädyin näihin teho/ääni suhteessa.

Akasa Thermal Solution

Tuossa esim. kehuttu ja rakastettu Corsairin SP120 PE samalla staattisella paineella äänitaso 35dB vs. Piranha 27dB.

Akasassa myös laakerointi (HDB) kunnossa.
 
Mulla on atm id-cooling 120mm nestejäähy koneessa. Millaista parannusta voisin saada lämpöihin, jos ostaisin jonkun laadukkaan 240mm vesijäähyn?
prossu: i7-6700k
 
Aikaisempaa kokemusta ei vesijäähyistä ole niin mitäs mieltä raati on arctic freezer liquid extreme 240 vs Corsair Hydro H100i V2? Arctic lähtee saksasta n. 80€ ja Corsair 93€. Mutta onko näissä jotain oleellista eroa? Hiljaisuus yms. toki plussaa ja jos toinen on suorituskyvyltään huomattavasti parempi niin toki sekin painaa :).
 
Aikaisempaa kokemusta ei vesijäähyistä ole niin mitäs mieltä raati on arctic freezer liquid extreme 240 vs Corsair Hydro H100i V2? Arctic lähtee saksasta n. 80€ ja Corsair 93€. Mutta onko näissä jotain oleellista eroa? Hiljaisuus yms. toki plussaa ja jos toinen on suorituskyvyltään huomattavasti parempi niin toki sekin painaa :).

Omakohtaista kokemusta ei ole kummastakaan, mutta mitä olen vertailuja tms lukenut niin Corsairin pitäisi olla tehokkaampi.
 
Mulla on atm id-cooling 120mm nestejäähy koneessa. Millaista parannusta voisin saada lämpöihin, jos ostaisin jonkun laadukkaan 240mm vesijäähyn?
prossu: i7-6700k
Isoa parannusta. Mitkä lämmöt, kellot ja voltit on nyt? Mikä emolevy?
 
Ihan nyt mielenkiinnosta täällä kyselen että mitä muita hyötyjä kuin koko/mahtuvuus/kompaktius/estetiikka näissä AIO-jäähyissä on ilmajäähyyn?
Itellä 3570k @4,8Ghz Noctuan NH-D15 josta maksoin muistaakseni 80€. Tarkkoja lämpöjä en nyt muista, mutta alle 80C ne pysyy rasituksessa ja ääntäkään tuo jäähy ei pidä niin että sitä edes yöllä kuulisi.
 
Ihan nyt mielenkiinnosta täällä kyselen että mitä muita hyötyjä kuin koko/mahtuvuus/kompaktius/estetiikka näissä AIO-jäähyissä on ilmajäähyyn?
Itellä 3570k @4,8Ghz Noctuan NH-D15 josta maksoin muistaakseni 80€. Tarkkoja lämpöjä en nyt muista, mutta alle 80C ne pysyy rasituksessa ja ääntäkään tuo jäähy ei pidä niin että sitä edes yöllä kuulisi.
- Koko: HTPC kotelo, sinne ei kummemmin tornijäähyjä saada vaikka olisi ATX-kokoluokan lankku.
- Voit heittää jäähyn kiinni näyttikseen Kraken G10:llä, tai vaikka ihan nippareilla kuten minä.
- Eipä tuo kovin äänekäskään ole kun F12-tuulettimet käytössä, kovalevytkin on äänekkäämpiä.
 
- Koko: HTPC kotelo, sinne ei kummemmin tornijäähyjä saada vaikka olisi ATX-kokoluokan lankku.
- Voit heittää jäähyn kiinni näyttikseen Kraken G10:llä, tai vaikka ihan nippareilla kuten minä.
- Eipä tuo kovin äänekäskään ole kun F12-tuulettimet käytössä, kovalevytkin on äänekkäämpiä.
Mites tarviiko noita mitenkää huoltaa ja ovatko kuinka pitkä ikäsiä? Ilmaa ku ei tarvi vähä puhallella ja imuroida
 
Mites tarviiko noita mitenkää huoltaa ja ovatko kuinka pitkä ikäsiä? Ilmaa ku ei tarvi vähä puhallella ja imuroida
Itse en ole viiteen vuoteen huoltanut ainakaan omia jäähyjäni, lukuunottamatta radin puhdistusta pölystä. Vähänhän nuo välillä "pulputtaa" kun ilmaa on putkissa.:rolleyes:
 
Voltit ja kellot: 4.4ghz 1.320v.....lämmmöt stressitestis 81-83? emolevy asus Z170 pro-gaming

81-83C on ihan hyväksyttävä lämpötila jos kysymys on jostain Prime95 tai muusta vastaavasta softasta joka aiheuttaa selkeästi tyypillistä rasitusta korkeamman lämpötilan.

Oletko kokeillut saisiko tuota alhaisemmallakin jännitteellä vakaaksi? Jännite kun vaikuttaa virrankulutukseen ja sitä kautta lämpötilaan eksponentiaalisesti eli jo pienestäkin jännitteen laskusta, esim -0.020V, olisi muutaman asteen hyöty.

Jos haluat lämpöjä alas niin onhan noita hyviä ilmajäähyjäkin jotka tulevat paljon halvemmaksi kuin 240mm vesijäähy. Vaikka tämä nyt AIO ketju onkin niin ehdottaisin esim. 42,90€ True Spirit 140 Directiä jolla saa kymmenisen astetta viilattua. Korkeus 161mm. Jos ei mahdu koteloon niin Scythe Mugen 5 on samaa luokkaa, mutta vain 154,5mm korkea ja vähäsen kalliimpi.
 
81-83C on ihan hyväksyttävä lämpötila jos kysymys on jostain Prime95 tai muusta vastaavasta softasta joka aiheuttaa selkeästi tyypillistä rasitusta korkeamman lämpötilan.

Oletko kokeillut saisiko tuota alhaisemmallakin jännitteellä vakaaksi? Jännite kun vaikuttaa virrankulutukseen ja sitä kautta lämpötilaan eksponentiaalisesti eli jo pienestäkin jännitteen laskusta, esim -0.020V, olisi muutaman asteen hyöty.

Jos haluat lämpöjä alas niin onhan noita hyviä ilmajäähyjäkin jotka tulevat paljon halvemmaksi kuin 240mm vesijäähy. Vaikka tämä nyt AIO ketju onkin niin ehdottaisin esim. 42,90€ True Spirit 140 Directiä jolla saa kymmenisen astetta viilattua. Korkeus 161mm. Jos ei mahdu koteloon niin Scythe Mugen 5 on samaa luokkaa, mutta vain 154,5mm korkea ja vähäsen kalliimpi.

voltit niin alhaalla kun saa...1.315...stoppaa intel burn test koska ei oo stabily...
 
Eli kirjotetaan tännekkin mitä ilmajäähy ketjuun,

Ongelmana 2600K:n kanssa, kun lämmöt karkaavat käsistä @5.0GHz - 1.39V = 98'C

Jäähdytyksenä ID-Cooling SE-214X, joka ei tiedettävästi ole markkinoiden parhain jäähy, mutta nyt kun prosessori paljastui hyväksi arpalipukkeeksi, niin otetaan kaikki ilo irti tottakai.

Eli hakusessa olisi hyvä ilmajäähy, mutta rajoittava tekijä on 4x4 RipjawsX muistit.

Vai olisiko järkevämpi ostaa vesijäähdytys? - Budjetti olisi rajaton

Kuva
Kuva
88f7b1cb1d94617a1bf5d6c36c84b6ae.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 089
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom