MAXin vastaava näkymä (Elisa):![]()
Tämmönen asetus on ainakin Elisalla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
MAXin vastaava näkymä (Elisa):![]()
Tämmönen asetus on ainakin Elisalla.
Kyllä sen toimimattoman määräaikaisenpalvelun saa joo irtisanottua ja viime kädessä sopimusehdot selkeytettyä kuluttajariitalautakunnassa, mutta aikamoinen ylämäki siinä on kiivettävänä siihen nähden, että ilmoittaa "pitäkää tunkkinne". DNA:n viimeinen esimerkki itsellä ehtojen muuttumisesta on aikanaan 2014 myyty täyden kaistan 4G liittymä, johon myöhemmin varmaan ihan "vahingossa" on ilmestynyt 50:n katto. Hupsistakeikkaa. Mikään siis ei takaa, että DNA noudattaa lupaustaan vaikka sopimushetkellä on mustaa valkoisella. Paitsi siis asian riitauttaminen ja viime kädessä kuluttajariitalautakuntaan asti vieminen, että pääsee ohi DNAn uppiniskaisista reklamaatiokäsitteijöistä.Luuletko että toimimatonta palvelua ei saa irtisanottua määräaikaisuuden takia? Sopimusehdot ei yksipuolisesti myöskään muutu yhtään miksikään ilman mahdollisuutta irtisanoa sopimus ellei uudet sopimusehdot miellytä.
Se mitä joku asentaja sanoo ei ole millään tavalla samalla viivalla sen kanssa että asiasta on mustaa valkoisella jos asiasta lähdetään riitelemään.
Mitään mystisiä katomisia tuskin on koskaan tapahtunut aiemmin, koska ennen tätä ei tietääkseni yksikään operaattori ole uskaltanut antaa kolminumeroista miniminopeutta paperille näiden langattomien yhteyksien ollessa kyseessä.
DNA mainostaa yhteyksiään niin että kaistaa varataan. En tiedä kuinka paljon tossa on liirumlaarumia ja korupuheita, mutta sen tiedän, että esimerkiksi 4G-yhteyksistä poiketen näitä myydään rajoitettu määrä tietylle alueelle. Se, riittääkö se tai estääkö se tulevaisuudessa 4G-yhteyksistä tutun ruuhkan jää nähtäväksi.
Sen kuitenkin tiedän että ellei dna:lla olisi tuota 100mbps nopeuslupausta niin määräaikainen sopimus olisi jäänyt tekemättä. Tästä johtuen elisa tai telia ei tule edes kyseeseen, ellei vaihteluvälin minimi nouse tuolta 10mbps.
Hyvä kuitenkin jos elisakin pitää edes jotain standardeja sen suhteen mihin "kotiliittymiään" myyvät.
En tiedä sit johtuuko siitä että on tuo elisan julkisen ip osoitteen antava internet4 apn käytössä mutta näkyy vain tekstinä molemmissa auto ja ei ole edes valikkonappia tekstin kohdalla.Eikö löydy verkon pakotusta laitteen käyttöliittymän "verkkoasetukset" vastaavasta paikasta kuin esim B818:ssa?
![]()
Niin moni maininnut tuosta LTE-monitor ohjelmasta niin pistin kokeiluun. Itselleni vastaten sain sillä pakotettua pelkälle 4G kunnes lähitolppaan tulee 5G vermeet. Jännä kyllä ei mokkulan hallinnassa eikä hallinnan logeissa näytä mitään muutoksia mut toimiiTätä olen itsekin nyt ihmetellyt, että miksi tuota ei voi vaihtaa. Omituista. Itselläni on myös tilanne että liki ei ole 5G-mastoa mutta silti modeemi ottaa kiinni verkkoon.
ZTE:n MC801A on itselläni ja on ihan hemmetin tykki laite spekseiltään, sekä sisäisten antennien toimivuuden kannalta. En ole edes laittanut siihen kiinni Poynting XPOL-2-5G V3 -antennia, kun se jää kakkoseksiOnkohan kellään kokemusta CPE Pro 2 vs. ZTE:n MC801A vs. N5368X ?
Aattelin laitella Elisalta jonkun noista, joko 5G Kotinetti -pakettina taikka sitten liittymä+purkki mutta kun noista tarttis saada se herkin kun toistaiseksi pitäisi pitää purkkia sisätiloissa ilman ulkoantennia. Tai sitten laitan ulkoantennin sisälle, jos siitä on apua. Tuo N5368X on ulkopönttö mutta sisälle sekin joutuisi.
Ei näy ainakaan mun nurkilla. Pitää vaan arpoa että nykyisissä 4g tolpissa on myös laitettu 5g samaan mastoonMistäs muuten näen missä on lähimmät 5G tukiasemat? Näänkö ne Cellmapperista 4G luurilla?
Ok. Tässä missä asun (Hki Tapaninkylä) on noita isoja mastoja muutaman sadan metrin säteellä useampi. Eiköhän niistä löydy 5G ainakin jostakin.Ei näy ainakaan mun nurkilla. Pitää vaan arpoa että nykyisissä 4g tolpissa on myös laitettu 5g samaan mastoon
Ok. Tässä missä asun (Hki Tapaninkylä) on noita isoja mastoja muutaman sadan metrin säteellä useampi. Eiköhän niistä löydy 5G ainakin jostakin.
Juu, kartat on katsottu ja Elisa on ainoa, joka ilmoittaa peiton omille kulmille.
Pitää tutkia tuo 5G EN-DC. Härvelien suuntausta siis jo mietin...
Mun 4G on denarin... Mutta kokeilemallahan tuo selviää.
Mutmut. Onkohan tuon ZTE:n MC801A:n hankkiminen Elisan verkkoon vähän sama kuin ampuisi itseään jalkaan? Ilmeisesti pätkimisongelmia edelleen esiintyy?
Mua ei kiinnosta mitä laitteita denari täällä käyttää, kun denarilla ei ole 5G-peittoa tässä missä asun. Mutta mun puhelinliittymä on denarilla.
Eli, tarttis tietää millä laitteilla Elisa rakentaa 5G-verkot täällä mun seuduilla. Ymmärtääkseni noita ongelmia on, jos operaattorin laitteet on Nokiaa. Voin olla väärässäkin.
Mun 4G on denarin... Mutta kokeilemallahan tuo selviää.
Mutmut. Onkohan tuon ZTE:n MC801A:n hankkiminen Elisan verkkoon vähän sama kuin ampuisi itseään jalkaan? Ilmeisesti pätkimisongelmia edelleen esiintyy?
Halkaisija jotain 10 cm ja korkeus 20-30 cm välillä. Telineen kanssa tulee ulos seinästä noin 15 cm. En kyllä ihan hahmota mihin ihmeeseen mittoja tarvitset.
Ikkunan välistä lattakaapelilla se mullakin on, kun asentajat ei saaneet niin uuteen taloon tehdä reikää.Ja jos ei toimi sisällä niin sitten voisi funtsia ulkoasennusta. Kaapeliveto sisälle vaan tuottaa päänvaivaa.
Ikkunan välistä lattakaapelilla se mullakin on, kun asentajat ei saaneet niin uuteen taloon tehdä reikää.
Nopeaa ja helppoa vaikka itse tekisi.
Juu vähän ajattelin että näin saattaa olla.Eipä ole ikkunaa parhaan sijoituspaikan lähistöllä. Pelkkää tiiltä koko seinä. Yläpohjaan saisin kaapelin mutta luonnollista läpivientiä kämpän puolelle ei ole. Ilmanvaihtohormin juuresta pitäis yrittää ujuttaa kaapelia...
Asun alueella jossa parasta herkkua on Elisan VSDL2 100/10 nopeuksisena. Yhteys on lupausten mukainen eikä pätkimistäkään ole esiintynyt. Kaistan tuntuu riittävånkahden aikuisen etätöihin, mutta jäkikasvun saapuessa koululaitoksesta kotosalle alkaa yhteys pätkimään, ja varsinkin tuo 10 megaa ulospäin ei meinaa riittää niin millään. Olen tilannut tuollaisen DNA 5G yhteyden, viikko sitten. DNAsta ei sittemmin ole kuulunut mitään, mutta täällä ja DNA:n tukisivustolla käydyn keskustelun perusteella olen alkanut epäilemään liekö tuosta olla vakavamieliseen työntekoon? Pätkiikö se oikeasti kaikilla useamman kerran päivässä? Vielä ehti perumaan tilauksen...
Olen tilannut tuollaisen DNA 5G yhteyden, viikko sitten. Pätkiikö se oikeasti kaikilla useamman kerran päivässä? Vielä ehti perumaan tilauksen...
Kiitoksia, ihan lohdullista kuultavaa! Ehkä nyt sitten annan vain rohkeasti mahdollisuuden, josko a) asentaja ihan lähikuukausina on yhteydessä b) pätkimistä tapahtuu vain kun nukunEi se täällä ainakaan montaa kertaa päivässä pätki. Äkkiseltään laskin lokilta, että viimeiseen kuukauteen 14 buuttia, eli ~joka toinen päivä. Aika moni noista buuteista tullut yöllä tai kun itse offline, joten en nyt muista kuin pari buuttia tältä ajalta. Itseäni nuo on kuitenkin haitanneet melko vähän. Tuo buutti kestää aika tarkkaan minuutin, sen jälkeen toimii taas kuin buickki. Jos joku tekee etätöitä, jossa ihan jatkuvasti on luureissa, niin sitten tuo voi harmittaa enemmän. Ilmeisesti joillakuilla kyllä noita buutteja tulee myös useammin(?). Itsekin teen kyllä jatkuvaa etätyötä, mutta ei onneksi tarvitse luureissa olla palavereissa ihan koko työaikaa.
Joka tapauksessa itselläni tämä on ollut tuosta satunnaisesta buuttailusta huolimatta ylivoimaisesti paras kodin nettiyhteys mistä olen saanut tässä 27 vuoden Internet soturoinnin aikana nauttia, joten silloin tällöin tapahtuva hetkellinen katko ei ole omia hermoja vienyt. Toivottavasti kuitenkin korjaus tulisi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. DNA koti 5g ollut siis kohta jo vuoden käytössä.
Eipä vain ole. On se tuolla 3 km päässäLuulis, että Elisan vsdl-alueella olisi ollut myös Elisan 5G tarjolla?Hinta merkittävästi halvempi, kun huomioi Elisan sisältävän modeemin maksun omaksi. Ts. kun purkki maksettu hinta -10€/kk. DNAlla maksat ”purkkivuokraa” ainaisesti. Elisa ei pätki ja sopimus irtisanottavissa heti.
Tsekkasin viime viikolla perjantaina DNA asiakaspalvelun sijaan DNA:n johtoryhmätasolta ja sain vastauksen: "Meillä on nyt testissä päivitys, joka näyttää ratkaisevan pätkimisen eikä aiheuta uusia ongelmia. Testit jatkuvat vielä alkuviikon ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan aloitamme viestinnän ja päivitykset asiakkaille, jotka kärsivät pätkimisestä. "
Eikös ne DNA:n vastaukset ole ollut ihan samanlaisia jo viime keväästä alkaen? Joten ei kannata hämmästyä jos päivitys ei tulekkaan jakeluun ihan pikapuoliin. Tälläisen käsityksen DNA tukifoorumia lukemalla saa.
Ei Elisa ainakaan suostu myymään 5G liittymää tähän osoitteeseen, sen verran olen asiaa selvittänyt.Ollaan kans Elisan VDSL-alueella, ei meillä pitäisi olla 5G mut modeemi väittää saavansa yhteyden. Kaikkea sitä.
Ei Elisa ainakaan suostu myymään 5G liittymää tähän osoitteeseen, sen verran olen asiaa selvittänyt.
Elisan kuuluvuuskartan mukaan tässä pitäisi kuulua 300megan 4G. Oikeasti varmaan aamuyöllä pääsee yli 10 megan nopeuden.Joo, kokeilin itse kepillä jäätä ja hommasin 5G-modeemin kun alkoi mennä toivo muiden lititymien suhteen ja siihen kaveriksi 300M 5G mobiililaajakaistan. Kuuluvuuskartta väittää ettei tänne saisi edes 300M 4G-liittymää, mutta modeemi ottaa silti kiinni kilometrin päässä olevaan mastoon. Joskus käy munkki.
Meillä on VDSL ja nyt on alkanut Elisa mainostamaan alueelle myös 5G kattavuutta.Ollaan kans Elisan VDSL-alueella, ei meillä pitäisi olla 5G mut modeemi väittää saavansa yhteyden. Kaikkea sitä.
Meillä on VDSL ja nyt on alkanut Elisa mainostamaan alueelle myös 5G kattavuutta.
Samaan aikaan ~pari viikkoa sitten hävisi mahdollisuus tuohon VDSL ostamiseen... eli osoitehaulla tyrkyttää pelkkää 5G liittymää, eikä edes näytä, että VDSL olisi tarjolla meille ollenkaan.
Kai se pitää tuo 100/10 VDSL pitää niin kauan, kun sen saa 9.9€/kk hinnalla pitää.
Varmasti moniin osoitteisiin saakinKatselin juuri yhtä osoitetta, niin Elisan saatavuushaku näyttää oikein nätisti DSL-saatavuutta (max. 100/10Mbit/s) ja ilmaantunut nyt lisäksi saatavuushakuun Elisan 5G. Eli kumpaakin saa tilattua.
Itse asiassa nyt taas näyttää tuon dsl-vaihtoehdonkin. Tuota ei näyttänyt pari viikkoa sitten, kun katselin noita hintoja, vaan tarjosi tosiaan pelkkää 5G-yhteyttä.Katselin juuri yhtä osoitetta, niin Elisan saatavuushaku näyttää oikein nätisti DSL-saatavuutta (max. 100/10Mbit/s) ja ilmaantunut nyt lisäksi saatavuushakuun Elisan 5G. Eli kumpaakin saa tilattua.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.