3D-tulostaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja micko
  • Aloitettu Aloitettu
Repesin! :D

Myönnän, en ole yhtään Yodan päätä, Aria-lohikäärmettä, baby Grootia tai mitään muutakaan koriste-esinettä tulostanut. Aivan korvaamaton tulostin on ollu mm tulostaessa työkalupidikkeitä reikäseinään (mistään ei voi ostaa sellaisia mitä olen tarvinnut. Tottakai näitä voisi tietystä rautanaulastakin väännellä, muttei nyt olla enää luolamiehiä), työhommiin muutamaa tiettyä pikkuosaa (tulostetun osan hinta noin 7 senttiä, tukusta sama osa 1,7 euroa, menekki vuodessa noin 40-50 kpl) ja lapsille erilaisia pulma-leluja. Tietty oon tulostanu kaikenlaista vähemmän korvaamatonta, kuten johtopidike kännykkälatureille, RC-autojen osia yms, mutta ehkä kaikkein tärkein pointti laitteessa on, että saa tehdä itse. CNC-sorvi tekisi jotkut asiat yhtä hyvin, ja on yhtälailla itsetekemistä, mutta kustannuksiltaan taas aivan eri luokkaa, eikä siten mahdu enää kategoriaan "kiva pikku harrastus". Itse kiinnostuin 3D tulostamisesta jo noin 4 vuotta sitten, mutta silloin laitteet oli vielä sellaisissa hinnoissa, ettei hyötysuhde ollut lähelläkään hankintapäätöstä. Nyt kun sekä laitteet että materiaalit on pudonnut mukavalle tasolle, ei tarvitse mistään muusta tinkiä jotta saa hankittua. Ei 3D tulostus missään nimessä ole kaikille! Itseasiassa mä olen sitä mieltä, että se soveltuu vain noin 5% ihmisistä ja ne muut eivät missään nimessä ole aivovammaisia! Mäkään en ole pätkääkään kiinnostunut kansantansseista ja sukurutsauksesta, mutten tuomitse niitä harrastavia.

Itseä 3D tulostamisessa viehättää juurikin ongelmanratkaisu jne. Näet jossain kohteessa puutteen ko. osalle, niin ei muutakun CAD-softa auki, piirtämään ja tulostamaan..
Jossei tule kerralla hyvää niin sitten muokataan, tulostetaan ja testataan uudelleeen.

Itsellä 99% tulosteista menee jonkinlaiseen tarpeeseen, omaan kalastuspaattiin on tullut suunniteltua ja tulostettua vaikka mitä kilkkeitä. Esim. kiinnikkeet kaikuluotaimille, työkalutelinettä, mukitelinettä jne.
Kaikille RAM kiinnikkeille mitä veneestä löytyy sekä mitä on vielä tulossa, tulisi ostettuna kuitenkin varmaan 400€ pintaan hintaa. Kunnon suunnittelulla ja eritoten rakennetta miettimällä, olen kuitenkin saanut joitakin osia tehtyä mitkä ovat yhtä kestäviä jollei jopa kestävämpiä kuin aidot tuotteet. Toki jos joku osa joskus hajoaa niin ei muuta kuin uutta tulostusta tulemaan.

Tämän viikon tulostuksia tulee olemaan pelkästään erilaiset RAM mountit ja viime viikolla tulostelin itse suunnittelemani sormiruuvilla kiristettävän "jokapaikan kiinnitysleuan", joka on siis vastine Rammin toughclawille. Osui kyllä kerralla melko nappiin suunnittelu ja toimiva tuli!

 
Löytyykös foorumilta porukkaa ketä viitsisi kohtuu kustannuksilla tulostella yhden pienen osan? Kahvimyllystä hajosi jauhinkiven pidike ja varaosan saaminen kiinasta kestää turhan kauan:D ~3x4cm osasta kyse
 
Hyvin meni tämäkin sitten. Onnistuin omasta Wanhaosta rikkomaan hotend termistorin kun siinä oli vähän kinkkinen kiinnitys mitä en heti tajunnut, niin rikkihän se napsahti.

Laitoin eBaysta uuden heti tulemaan, mutta viikkohan siinä menee. Ei kellään sattuisi olemaan täällä ylimääräistä PK seudulla myydä tai tietäisi mistä saisi ostettua huomenna tms?
 
Hyvin meni tämäkin sitten. Onnistuin omasta Wanhaosta rikkomaan hotend termistorin kun siinä oli vähän kinkkinen kiinnitys mitä en heti tajunnut, niin rikkihän se napsahti.

Laitoin eBaysta uuden heti tulemaan, mutta viikkohan siinä menee. Ei kellään sattuisi olemaan täällä ylimääräistä PK seudulla myydä tai tietäisi mistä saisi ostettua huomenna tms?

Tilasitko useamman heti kerralla?
 
Lähti lapasesta tän kiinanpaskeen virittely. PSU vaihtui 450W ATX virtalähteeksi jossa octopi standby-virralla aina päällä ja PSU päälle octoprintistä, octopin kylkeen laitoin samaan lootaan releen ohjailemaan kaapin valoja, damperit X- ja Y-steppereille sekä maglev tuulettimet hiljentämään ääniä todella merkittävästi ja nyt odotellaan seuraavia osia joille printtasin kiinnikkeet jo PETG:stä valmiiksi.

e3d.jpg

Raspin ja releen kotelon kansi taiteella varustettuna (bq:n PLA):

octo.jpg

Toi devil designin läpikuultava ruby red PETG on todella hyvän näköinen filamentti paitsi että ekan layerin tulostus on yhtä tuskaa. Minkälaisilla lämpötiloilla muut on printtailleet tuota kamaa?

P.S. Jos jollain on käyttöä tuolle alkuperäiselle virtalähteelle niin laittakaa viestiä. Lähtee todella edullisesti.
 
@slarti
Omalla enderillä devilin musta ja valkoinen petg 240c/50c ja vauhdit maksimissaan 50mm/s. Suuttimen tuuletin parin ekan kerroksen jälkeen noin 40% tienoille jos sellaista käyttää.

Millaisella kytkennällä teit tuon ATX psun? Itselläni on ylimääräisenä yksi 400w hiljainen atx psu myös joten voisi laittaa hyötykäyttöön jossain vaiheessa. Octoprint myös käytössä mutta omalla virtalähteellä.

Muoks: Olikin väärin lämmöt, 240c/50c siis.
 
Viimeksi muokattu:
@slarti
Omalla enderillä devilin musta ja valkoinen petg 240c/50c ja vauhdit maksimissaan 50mm/s. Suuttimen tuuletin parin ekan kerroksen jälkeen noin 40% tienoille jos sellaista käyttää.

Millaisella kytkennällä teit tuon ATX psun? Itselläni on ylimääräisenä yksi 400w hiljainen atx psu myös joten voisi laittaa hyötykäyttöön jossain vaiheessa. Octoprint myös käytössä mutta omalla virtalähteellä.

Muoks: Olikin väärin lämmöt, 240c/50c siis.

Mulla ollu 1. layer 250 ja vauhti 25mm/s, loput 240 ja 50mm/s. Ei vaan tykkää millään tarttua tohon enderin omaan alustaan. Jää "risupalloksi" nozzlen ympärille. Kun tasaa pedin erittäin tarkasti ja työntää nozzlen melkein kiinni petiin niin eka kerros onnistuu jotenkuten ja sen jälkeen seuraavat kerrokset sitten korjaavat tilanteen. Jonkin verran jää karvaa ja pieniä "tikkuja" kun siirtyy seinämästä toiseen. Retract (5mm) on päällä mutta kuitenkin tuota ehtii siirtymän aikana valumaan sen verran että noita karvoja ja tikkuja syntyy. Mulla on vielä tällä hetkellä splitteri kiinni joka puhaltaa jäähdytysrivoille ja muoville, eikä siis ole säädettävä, vaan puhaltaa aina täysillä. Ehkä tuolla E3Dv6:lla, level sensorilla ja erillisellä part coolerilla pääsee tuosta eroon...

Tuolla ohje mitä suunnilleen noudatin. Tuon päällelaiton voi toteuttaa joko tuolla transistorilla, releellä, katkaisijalla, paperiklemmarilla tai ihan millä vaan. Riippuu ihan haluaako softalla laittaa päälle vai manuaalisesti. Nuo octoprintin asetukset on vanhentunutta tietoa, sieltä löytyy suoraan nykyään PSU Control-plugari millä voi ohjata tuota virtalähdettä. Itse ostin molex vastakkeita ja pinnejä että saa näppärästi irroitettavia liitoksia ilman että modaa mitään ATX-powerista. Takuukin säilyy. 5v standby-virta, powerin päällelaittopiuhat ja 12v ledeille 24-pin liittimestä ja 12v printterille 4-napaisesta CPU liittimestä. Johtimet sen verran paksuja että kestää tuon 20A virran mikä menee lämmöille ja steppereille.

ostos.PNG
 
Joo, PETG vaatii itsellä kummassakin tulostimessa noin ~0.05mm etäisyyden pedistä että toimii. Paperin 0.10mm on siis liian paljon, ei tartu millään. Ei väliä onko alla lasia vai tuo enderin oma alusta.

Itselläni ei karvoja jää näillä asetuksilla: retraction distance 6.5mm, retraction speed 85mm/s.
 
Joo, PETG vaatii itsellä kummassakin tulostimessa noin ~0.05mm etäisyyden pedistä että toimii. Paperin 0.10mm on siis liian paljon, ei tartu millään. Ei väliä onko alla lasia vai tuo enderin oma alusta.

PETGn ensimmäinen kerros ohjeistetaan tulostamaan normaalia suuremmalla välillä, 0,15-0,20, näin ainakin monella nettisivulla neuvotaan. Mutta jos löytää itselle parhaan setupin niin menee sillä vaan.
 
PETGn ensimmäinen kerros ohjeistetaan tulostamaan normaalia suuremmalla välillä, 0,15-0,20, näin ainakin monella nettisivulla. Mutta jos löytää itselle parhaan setupin niin menee sillä vaan.

Oho, kummallista...
PLA tulostuu hyvin tuolla perus paperi 0.10mm etäisyydellä mutta PETG tosiaan ei. Jos tuosta vielä nostaa niin rupeaa kiertymään suuttimen ympärille ja jää ihan kaikkialle muualle kuin petiin kiinni. Saa olla todella lähellä PETG itsellä ainakin että pelittää.
 
Keksiikö joku miksi Tronxyni lopettaa muovin puskemisen noiden kulmien ulokkeiden kohdalla? Eli tuo"kehikko" tulee nätisti flattina vasten petiä mutta kun alkaa väsäämään noita kulmien pyöreitä pilareita ei extruder-moottori enää rullaa filamenttia sisään ja suutin piirtää vain ilmaa... Olen kokeillut eri asetuksilla 5 tulostetta ja kaikissa loppuu tuo tekeminen noiden kehikosta kohoavien ulokkeiden kohdalla. Curan layer-simulaatio piirtää nuo ihan normaalisti.

2DLGzDu.png
 
Kokeilisin toista sliceriä jos curalla ongelmia. Tai toista versiota.
 
Ei vaan tykkää millään tarttua tohon enderin omaan alustaan. Jää "risupalloksi" nozzlen ympärille. Kun tasaa pedin erittäin tarkasti ja työntää nozzlen melkein kiinni petiin niin eka kerros onnistuu jotenkuten ja sen jälkeen seuraavat kerrokset sitten korjaavat tilanteen. Jonkin verran jää karvaa ja pieniä "tikkuja" kun siirtyy seinämästä toiseen.
Mulla oli kanssa aluksi isosti vaikeuksia saada PETG:tä tarttuun, esimerkiksi Buildtak ei ollut yhtään avuksi, vaikka toimii PLA:n kanssa hienosti. Lopulta sain homman toimiin, kun lisäsin hieman korkeutta ja laitoin liimapuikkoa buildtakin päälle ja hidastin ekaa kerrosta.

edit: Niin ja haituvat PETG-tulosteessa on ihan normaalia, niistä pääsee eroon kun nopeasti vilauttaa kuumailmapuhallinta.
 
Viimeksi muokattu:
Realfilament PETG 10mm/s, 0.3 mm ja z-offset 0.1 eka kerros, 70 peti ja 235 astetta. Jostain syystä joihinkin kohtiin Enderin petiä ei tartu kunnolla, mutta muualle kuin tauti. Lasialustalla kokeilin myös, mutta tuntu suorastaan hylkivän tuota. Pitäis kokeilla vielä sillä sinisellä teipillä, suosittelevat maailmalla sen käyttöä PETG:n kanssa.
 
Itsellä tarttuu buildtakkiin PETG juuri sopivan tiukkaan, nozzle hieman lähemmäs petiä kuin PLA:ta tulostaessa. Ensimmäinen layer n.15mm/s jonka jälkeen 45mm/s.
240c/75c(2ekaa kerrosta), jonka jälkeen tippuu hiljalleen 60c. Tuuletin 10 layerin jälkeen 20%.

Realfilament PETG 10mm/s, 0.3 mm ja z-offset 0.1 eka kerros, 70 peti ja 235 astetta. Jostain syystä joihinkin kohtiin Enderin petiä ei tartu kunnolla, mutta muualle kuin tauti. Lasialustalla kokeilin myös, mutta tuntu suorastaan hylkivän tuota. Pitäis kokeilla vielä sillä sinisellä teipillä, suosittelevat maailmalla sen käyttöä PETG:n kanssa.

Itse huomasin hobbykingin PETG kanssa sen, että mikäli tulostusalustaan on hipaissutkin sormella niin ei tartu siihen millään. Puhdistus isopropanolilla ja taas toimii.
 
Kokeile tätä: Liimapuikko - CLAS OHLSON | Clas Ohlson
Tuo on juuri täydellistä 3D tulostukseen! Levittäessä tuo on violetin väristä, joten helposti näet että joka kohtaan on tullut liimaa, mutta kuivuessaan muuttuu värittömäksi. Veikkaan että tuo on vieläpä ihan samaa liimaa jota myydään 3D-liimapuikkona, mutta 15 euron putkilohintaan.
 
Meni sitten putkeen taas kiinalaisen blower-tuulettimen asennus. Vedin tuulettimen piuhan liittimineen kauhealla vaivalla nylonsukan läpi enkä tietenkään viitsinyt testata ensin toimiiko tuuletin. Arvaatte varmaan toimiko. Pitää koittaa tänään saisko tuota henkiin kolvilla. Ei kellään satu olemaan ylimääräistä 5015 12v bloweria jossain PK-seudulla?
 
Viimeksi muokattu:
Hmmpf. Edelleen odottelen tuota lämpötila-anturia ja hieman alkaa jo ahdistamaan tämä odotus. Katsoin että Partcosta löytyisi suoraan tällainen:

NTC-VASTUS AKSIAALI 100kohm - PARTCO verkkokauppa

Toki tuossa max. lämmöt on 200 astetta, mutta melko samanlaiselta se alkuperäinenkin näytti etä onkohan vain mittatuloksen tarkkuuteen liittyvää juttua. Onko kellään kokemuksia kolvata tuohon omaa tilalle?
 
Meni sitten putkeen taas kiinalaisen blower-tuulettimen asennus. Vedin tuulettimen piuhan liittimineen kauhealla vaivalla nylonsukan läpi enkä tietenkään viitsinyt testata ensin toimiiko tuuletin. Arvaatte varmaan toimiko. Pitää koittaa tänään saisko tuota henkiin kolvilla. Ei kellään satu olemaan ylimääräistä 5015 12v bloweria jossain PK-seudulla?

Joskus noissa halppis kiina tuulettimissa saattaa olla johdot kolvattu väärin päin, kokeileppa kääntää toisinpäin.
 
Joskus noissa halppis kiina tuulettimissa saattaa olla johdot kolvattu väärin päin, kokeileppa kääntää toisinpäin.

Tätä epäilinkin mutta en jaksanut eilen alkaa etsimään juotosvehkeitä. Pitää kokeilla illalla.
 
Onko kellään kokemuksia kolvata tuohon omaa tilalle?

Mulla on nyt käytössä vastaava NTC, mutta laadukkaampana versiona. Itse en tuota Vishayn thermistoria tulostimeen laittaisi juuri tuo +200`c takia.
Ennen oli pt-100 mittaamassa, mutta ei suostunnu ehjänä lähtemään irti entisestä päästä.

Tilaa ennemmin 100k Ohm NTC Axial Thermistor - Honeywell
Tuollainen on omassa tulostimessani kiinni. Ei ole huonoa sanottavaa.

Tai sitte tämä 100k Ohm NTC Thermistor - Semitec

Kummatkin menee sinne +300`c asti. Asennuksessa kannattaa pistää reikä täyteen piitahnaa, sillä saa NTC pysymään tukevasti paikallaan ja tarvittaessa lähtee ehjänä irtikin. Seuraa ehkä jopa paremmin lämpötilaa kuin pt-100.
 
Level sensorikin saapui Saksanmaalta tänään. Pitäisi vaan alentaa tuo sensorin käyttöjännite 12V kontrollerin 5 volttiin jotenkin. Zenerdiodeja ei taida saada viikonloppuna mistään? Pitää koittaa vaan jännitejaolla jotenkin tuuskata.

PETG ja korkeampi 1. kerros + liima muuten oli toimiva yhdistelmä, kiitos kaikille vinkeistä :tup:
 
Level sensorikin saapui Saksanmaalta tänään. Pitäisi vaan alentaa tuo sensorin käyttöjännite 12V kontrollerin 5 volttiin jotenkin. Zenerdiodeja ei taida saada viikonloppuna mistään? Pitää koittaa vaan jännitejaolla jotenkin tuuskata.

PETG ja korkeampi 1. kerros + liima muuten oli toimiva yhdistelmä, kiitos kaikille vinkeistä :tup:

12V saa alennettua 5V esim. autolaturin purkamalla tai käyttämällä vastuksia. Itse tiputin jännitteen vastuksilla 3V, tuosta oli jotain keskustelua netissä ja tuo 3V on turvallisempi pitemmällä ajalla. Ja kun sillä kerran toimii niin miksei varulta sitä tekisi, sama vaiva.
 
Mulla on nyt käytössä vastaava NTC, mutta laadukkaampana versiona. Itse en tuota Vishayn thermistoria tulostimeen laittaisi juuri tuo +200`c takia.
Ennen oli pt-100 mittaamassa, mutta ei suostunnu ehjänä lähtemään irti entisestä päästä.

Tilaa ennemmin 100k Ohm NTC Axial Thermistor - Honeywell
Tuollainen on omassa tulostimessani kiinni. Ei ole huonoa sanottavaa.

Tai sitte tämä 100k Ohm NTC Thermistor - Semitec

Kummatkin menee sinne +300`c asti. Asennuksessa kannattaa pistää reikä täyteen piitahnaa, sillä saa NTC pysymään tukevasti paikallaan ja tarvittaessa lähtee ehjänä irtikin. Seuraa ehkä jopa paremmin lämpötilaa kuin pt-100.

Kiitoksia tiedosta. Näin ajattelinkin että tuo ei välttämättä kovin hyvä ole. itseasiassa tossa asiaa selvittelin vielä enemmän ja tilasin Radioduosta tällaisen: 100K NTC VASTUS 3D TULOSTIMEN TULOSTUSPÄÄHÄN - Radioduo.fi verkkokauppa

Kerkesin jo innostua asiasta että saan tulostimen viikonlopuksi kasaan, mutta vaikka sen tilasin hyvissä ajoin niin en ole vieläkään saanut ilmoitusta että tilais olisi noudettavissa (vaikka tuote varastossa). Ja kun liike on jo mennyt tältä viikolta kiinni niin eipä tämä nyt yhtään auttanut asiaa.

Tulostin uudella hotendillä muuten tuolla odottamassa kalibrointeja..
 
Oulussa ketään innokasta tulostamaan asuksen emolevylle kapelikammat,kaapelisuojat ym kilkettä?
Eiköhän jonkinlaiseen sopuun päästä miten korvata menetetty vapaa-aika.
 
Asukselta filet, readerilla avasin ja ei nuo mitenkään monimutkaisilta näytä.
 
Ostettuna nyt Anycubic I3 Mega Ultrabase tulostin hintaan 265€ Saksasta toimitettuna ja kohtuu tyytyväinen ollut.

Pientä säätämistä koko ajan mut se kuuluu varmaan asiaan :)Kuutio 1.jpg Kuutio 2.jpg Kuutio 3.jpg
Lähinnä asetusten kohdistamista miten parhaiten saa materiaalin jäämään alustaan alussa ja siten että laatu olis vielä kohtuu kohillaan.

Kuvat ilman modauksia ja aika lailla paketista ulos ja tulostamaan jälkeä.
Tarkoituksena olis tulostaa parempi kappalejäähdytin ja katsoa miten vaikuttaa laatuun.
Kuvista näkee puutteet paljon paremmin mitä silmä erottaa luonnossa :)
 
Testailin juuri 3d-tulostetun reiän kalvimista. Hyvin toimi ja halpa Aliexpressin kalvinsetti puri hyvin PLA:han. Reikä vaikuttaa olevan tarkasti oikeassa mitassa ja pyöreä.
Pylväsporan työ vaatisi, tai ainakin käsiporan telineessä. Täysin käsivoimin tehtynä reiän alusta tuli hiukan kartiomainen.
 
Joo pari tällaista suoraan ruuvattavaa mallia.

Nämä muuten tulivat alkuviikosta ja laittelin paikoilleen. Ihan näppäriä kun menee suoraan siihen kierteeseen mihin ruuvi normaalisti tulee, varsinkin sellaisessa mallissa toimii oikein hyvin missä ei ole sitä erillistä reikää sensorille.

Tulostelin parit tuon kanssa ja hyvin tuntui pelittävän, vakaa luenta-arvo jne.
 
Enderi sitten päätti että alustan lämmitys loppuu kesken printin perjantai-iltana. Ongelma löytykin hyvin nopeasti alustan liittimestä.
photo_2018-02-16_18-51-53.jpg
Kontaktit tuossa on aika olemattomat 10 amp virralle ja muutenkin todella huonolaatusta muovia itse liitin. Korvasit kaikki alustan johdot silikonisilla suoraan kolvattuna ja tulostin vedonpoistimen kanssa.
 
Oliko kokemuksia E-Villen muoveista tulostamiseen? ei aina oikein luota noihin kaupassa oleviin arvosteluihin eli mikä se todellinen laatu on verrattuna kalliimpiin filamentteihin?
 
Mites onko täällä kukaan kokeillut Marlinin Linear Advancea Linear Advance Laitoin testimielessä päälle tulostimiin (2 bowden, 1 direct drive) ja ajoin tuon testipatternin (gcode generator: K-factor Calibration Pattern). K-arvoksi sain ~200 Bowdeneille ja 20 direct drivelle. Yhden testiprintin tein, 2-väri 3DBency. Printterissä Prostruderit ProStruder, jotka piti kyllä aika ikävää ääntä, ilmeisesti noiden steppereiden 'vaihteistossa' on klappia ja nopeat stepperin suunnanmuutokset yms. aiheuttaa aika ikävän kuulosia ääniä. No ei hajonnut ainakaan (vielä). Voi olla että pitäisi pudottaa jerk ja acceleration pienemmäksi...
Printti oli paikoitellen paremman laatuista, mutta jotain ongelmaa oli erittäin pienissä detaileissa (joissa stepperin ääni oli jotain infernaalista).
Pitää koittaa toisella printterillä, jossa ns. normaalimpi extruuderi. Yksi positiivinen hyöty tuosta la:sta on, retractia voi pudottaa huomattavasti. Teoriassa sen voisi pudottaa nollaan, mutta käytännössä tarvii kuitenkin jonkin verran riippuen materiaalista... tuohon testiprinttiin pudotin 2.4 -> 1.5 ja näytti riittävän.
 
Mitä 3D-tulostinta tekkiläiset suosittelevat noin 300 euron hintaluokkaan? Tevo Tarantula vaikuttaisi olevan ainakin hinnaltaan sopiva mutta sitä ei näytä saavan Saksasta suuremmalla pedillä ja muilla lisäkilkkeillä.
 
Gearbest ja huomioi, että tämä on siis "perusmalli" ja myydään sen vuoksi huomattavasti halvemmalla kuin CR-10S, joka on päivitetty malli.
Muista ruksata toimitus Saksan varastolta (G-W-5).
 
CR-10 hinnat vaihtelevat suuresti, halvimmat hinnat mitä olen nähny on ollut 281 euroa perusmallille ja 340 euroa S-mallille. S-mallissa on 2kpl Z-moottoria ja filamenttisensori, mutta tulostuslaadussa ei huomaa mitään eroa ylimääräisestä Z-akselista ja filamenttisensori ei ilmeisestikään yleensä toimi, joten perusmallin ostamalla saa periaatteessa täysin saman vehkeen. Huomioitavaa myös, että Gearbestissä, Banggoodissa ja jossakin määrin myös Ali babassa on paljon erilaisia kuponkijuttuja, joihin tutustumalla voi saada vielä 10-20% lisäalennusta ja lataamalla mobiiliaplikaation, hinta on yleensä vähän alhaisempi. Gearbestistä semmoinen varoitus, että monesti heidän varastosaldonsa ei pidä paikkaansa, eli myyvät tulevista eristä tavaraa ja joskus rahti voi lähteä vasta 3 viikon päästä tilauksesta. Banggoodilla taasen tulostimia harvoin saa Euroopan varastolta ja jos saa, on niiden hintakin korkeampi.

Edit: Gearbestillä ei muuten sitten ole asiakaspalvelua, eli tilaamalla sieltä, ottaa tietoisen riskin! Banggoodin asiakaspalvelu toimii ripeästi ja erittäin hyvin. Ali babassa on ihan yksittäisestä kaupasta kiinni miten hommat toimii, yleensä aika heikosti. Sitten on vielä muutama amerikkalainen välittäjä jotka myyvät modattuja ja testattuja CR-10:jä, mutta hinta on yleensä sitten tuplat ja postitus kalliimpi.

Edit2: CR-10:stä on tulossa kevään aikana moniväri-malli, mutta tarkkaa päivämäärää tai hintaa ei ole tiedossa, demotulostuksia katsellessa ilmeisesti ihan pätevä kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Pitkään jo miettinyt miten tämän toteuttaa ja 3D-tulostaminen taitaa olla yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista, mutta multa ei sellasta löydy niin kyselen jos jollain olis Satakunnan alueella tarpeeks iso printteri tällaseen projektiin? Maksan toki materiaalikulut + vähän vaivanpalkkaa ja jos joku kauempaa haluaa auttaa, niin postituksen myös! 3D-suunnittelun voin yrittää tehdä itse kunhan tiedän oikean tiedostomuodon.

Eli tämmönen hylly SFX-virtalähteelle pitäisi saada aikaan ja sen tarvis kestää ~1kg painoinen virtalähde ja kotelon liikuttelut jne. Hyllylevyssä olisi SFX-kiinnitysreiät (mahd. lähellä etureunaa) ja tietty keskellä poistoilmalle aukko jossa vois olla tarvittaessa poikkituki keskellä. Taaempana tarvis olla n. 30x15mm aukko kaapelivetoja varten. Edessä mielellään vain yksi pienehkö tukijalka. Takana voisi olla tuki koko leveydeltä sekä tarvittaessa lisätukia kuten tossa kolmannessa hahmotelmassa alla + vasempaan reunaan vielä jotain tukia. Koko rakenteen tulisin pulttaamaan kiinni kotelon pelteihin tukijaloista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom