3D-tulostaminen

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Cr-10s videoita tubesta katsottuna jokunen ja aika toimivia kamppeita näyttäisi olevan.
Suomi hinnat näyttäisi pyörivän n. 600€:n pinnassa.
Kiinasta(saksasta) itse tilaten + alv + tulli saattaa jäädä 500 juuron pintaan hinta.
S4 400x400x400 ja S5 500x500x500 tulostualueilla alkaisi jo oikeasti tehdä esim. Pc:n kotelon palasia.
Hinta tosin pompsahtaa...
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Jännä juttu, etten itse ole havainnut akryyli prusassa taipumista, taikka halkeamista mihinkään suuntaan rungossa.
Jännä juttu koska Prusa i3:ssa on ensimmäisistä versioista alkaen käytetty 6mm alumiiniä juuri sen vuoksi kun akryyli ei tarjoa riittävää jäykkyyttä.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Mulla 8mm akryylistä geeetekin runko. Parikin nystyrää lohkes kun kiinalainen työstö ei osunut ihan kohdilleen. Ehkä se alumiini on varmin valinta.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Anet A8 löytyy ja siinäkin 8mm akryyli runko. Kaikki oli kohdillaan.
Juu. Luulen että mulla on jotain alkupään sinnepäin roskaa koska kaikki laakerit oli väljiä ja surkeita, johteet banaanilla jne. Enää ei ole muuta orkkista kun runko.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Varmaan riippuu vähän että mihin sen 6 tai 8mm sitä tavaraa laittaa. Kuvista zoomailemalla osaa varmaan perstuntumalla katsoa onko se runko jämäkkä. Tokihan siinäkin voi metsään mennä, mutta usein mennään metsään myös kiinalaisten lujuuslaskennassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Itse olen pitänny alusta asti akryyli tulostimen alla 4mm neopreeni palasia, imemässä mahdolliset huojunnat pois. Pehmeä kumikin ajaisi saman asian.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Toinen mikä auttaa on se että ei lastaa painoa sinne rungon päälle, huonoin mahdollinen paikka sille lankakelalle on nimenomaan siellä päällä jossa se pääsee huojumaan ja heilumaan sitä mukaa kun extruder nykii lankaa.

Esimerkiksi tuossa Anet A8:ssa tuo runko on vielä toteutettu sellaisista palasista että korkeiden kappaleiden tulostuksessa voi tulla tarkkuuden kanssa ongelmia koska X-akselin nopeat liikkeet aiheuttaa huojuntaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Ennen kaikkea ei tulosta liian nopeasti. Tärkeimpänä itse pidän tulostus alustan säätöjä.
Pedin on oltava sadasosa-millin tarkkuudella suora. Joka nurkan pitää olla samalla etäisyydellä suuttimesta. Akryyliin kannattaa laittaa kivivillan palanen lämpömaton alle puristuksiin. Se tukee lasia ja pitää alustan suorassa ja auttaa myös lämmön pysymiseen pedillä.

Lanka rulla ei saa olla missä :vihellys:

rullis.jpg
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
30
Hommasin CR-10:n GearBestistä ja ehdin tulostaa puolen tusinan verran pieniä osia, kun poweri hajosi eli inputissa 230 V AC ja outputissa 0 V DC.

Löytyisikö mistään (kotimaasta tai nopealla toimituksella) uutta poweria edulliseen hintaan, kun ei jaksaisi odotella viikkokausia GearBestin mahdollisesti lähettämää tai kiinakaupasta ostettua? Tai kannattaisiko tuota yrittää korjata (en ole vielä avannut poweria)?

Poweri on siis 12V 30A 21,5 x 11,5 x 5 cm. Laadukkaampana esim. Mean Well NES-350-12.
 

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Hommasin CR-10:n GearBestistä ja ehdin tulostaa puolen tusinan verran pieniä osia, kun poweri hajosi eli inputissa 230 V AC ja outputissa 0 V DC.

Löytyisikö mistään (kotimaasta tai nopealla toimituksella) uutta poweria edulliseen hintaan, kun ei jaksaisi odotella viikkokausia GearBestin mahdollisesti lähettämää tai kiinakaupasta ostettua? Tai kannattaisiko tuota yrittää korjata (en ole vielä avannut poweria)?

Poweri on siis 12V 30A 21,5 x 11,5 x 5 cm. Laadukkaampana esim. Mean Well NES-350-12.
Laita joku ATX poweri missä 12v linja riittää 30a asti? Tosin jos 24v järjestelmä niin eri asia.. :)


Ei kellään olis tmc 2100 ? Tilasin kaksi ja toinen rikki :(
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
93
Olen itse ostanu paikallisesta patinasta powerit 5-10€ hintaan. kierrätys kamaa. ja Lahes asun. +12V 18A makso 10€ ja testattu tuote lukee kylessä. Masiina vie 6,5A
Servoja pyöritän 24V 6A Powerilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 118
Olen itse ostanu paikallisesta patinasta powerit 5-10€ hintaan. kierrätys kamaa. ja Lahes asun. +12V 18A makso 10€ ja testattu tuote lukee kylessä. Masiina vie 6,5A
Servoja pyöritän 24V 6A Powerilla.
Jumaliste nyt on kyllä mielenkiintoisen näköinen laitos. Itse suunniteltu? Aika jytky tuo z-moottori. Hatun nostot täältä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Mistä mahtaa johtua, kun tulostin räkäsee silloin tällöin sellaisen klöntin muovia kesken tulostuksen?
 

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Mistä mahtaa johtua, kun tulostin räkäsee silloin tällöin sellaisen klöntin muovia kesken tulostuksen?
Tuleeko nokasta vai hotendistä?
Hotendin ulkopinnalle voi tulla sulanutta tavaraa jos nokan kierre ei kohtaa täysin vastakappaletta (sitä putkea).
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
166
Tästä se alkoi.
Prusa mk3 kasassa ja ensimmäiset PLA käikäleet pukattu ulos sd kortilta.


Seuraavaksi pitäisi kokeilla PETG, jonka kanssa taso pitäisi pyyhkia Windexillä?
Mitä tuo aine sisältää? Jotain vastaavaa varmasti on eri tuotenimellä?
 
  • Tykkää
Reactions: TLA
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
79
Tästä se alkoi.
Prusa mk3 kasassa ja ensimmäiset PLA käikäleet pukattu ulos sd kortilta.


Seuraavaksi pitäisi kokeilla PETG, jonka kanssa taso pitäisi pyyhkia Windexillä?
Mitä tuo aine sisältää? Jotain vastaavaa varmasti on eri tuotenimellä?
Windex suoraan Googlesta "hard surface cleaner" kirjoita se kauppalappuun ja painu Prisman tai Cittarin siivouskemikaallihyllylle... Ja muuta Google tietokoneen aloitusivuksi.


Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Tuleeko nokasta vai hotendistä?
Hotendin ulkopinnalle voi tulla sulanutta tavaraa jos nokan kierre ei kohtaa täysin vastakappaletta (sitä putkea).
Kyllä se nokasta minun mielestä tulee. Ihan kuin olisi jokuin ilmakupla tai vastaava minkä se sylkäsee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Oisko filamentti saanut kosteutta? Sillonhan se sillain räkii ja poksuu.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Ei se kokoajan tee tuota vaan kerran per tulostus, mutta joka tulostuksessa on tehny tuota.
Lulis olevan imeny tasasemmin tuota kosteutta ja poksus koko ajan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 118
Kuumenna suutin 240-250c ja extruudaa vauhilla joku metrin pätkä muovia. Jos jotain paskaa olisi juuttunut suuttimeen?
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
166
Windex suoraan Googlesta "hard surface cleaner" kirjoita se kauppalappuun ja painu Prisman tai Cittarin siivouskemikaallihyllylle... Ja muuta Google tietokoneen aloitusivuksi.


Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Tämän verran jo itsekkin selvitin.

Jos nyt kemikaaleista jotain ymmärrät niin seoksia on "pari" erilaista. Ph, glyseriinit, alkoholin eri variaatiot, ammoniakki, hiiliyhdisteet, yms voi aiheuttaa jotakin ei haluttua tässä "väärässä käytössä"
Ei ollut tarkoitus kokeilla jokaista ainesosaa vaan ottaa jokin jo hyväksi todettu.
 

Kleimo

Töysäläinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
575
Hommasin CR-10:n GearBestistä ja ehdin tulostaa puolen tusinan verran pieniä osia, kun poweri hajosi eli inputissa 230 V AC ja outputissa 0 V DC.

Löytyisikö mistään (kotimaasta tai nopealla toimituksella) uutta poweria edulliseen hintaan, kun ei jaksaisi odotella viikkokausia GearBestin mahdollisesti lähettämää tai kiinakaupasta ostettua? Tai kannattaisiko tuota yrittää korjata (en ole vielä avannut poweria)?

Poweri on siis 12V 30A 21,5 x 11,5 x 5 cm. Laadukkaampana esim. Mean Well NES-350-12.
Itse laitoin tämän cr-10 miniin heti kättelyssä. TEHOLÄHDE 12V 350W
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
79
Jees, taas käy ja kukkuu. Olipa yllättävän edullinen YE:n yleiseen hintatasoon verrattuna, suorastaan halpa! Olisi varmaan pitänyt ottaa toinenkin odottamaan jotakin projektia...
Onko siinä YE:n powerissa miten äänekäs tuuletin vrt. se vanha orkkispoweri?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
30
Onko siinä YE:n powerissa miten äänekäs tuuletin vrt. se vanha orkkispoweri?
Vaikea verrata, kun kolme muuta tuuletinta huutaa entiseen malliin!

Oli muuten alkuperäisen powerin kontaktiruuvit jätetty kiristämättä. Saattoi olla ainakin osasyynä hajoamiseen. Kannattaa tsekata kontaktit ettei vaihejohto lähde irti ja aiheuta ikävää yllätystä!
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Mean Well powerit on ihan laadukkaita virtalähteitä, eli siis varmaan ihan hyvä ostos. Noita käytetään paljon laitekaapeissa tms teollisuudessa, joten ei ole mitään ihan satunnaista mitä vain halvalla on saatu sisään. Tämä varmaan näkyy myös powerin tuulettimen äänessä.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Tästä se alkoi.
Prusa mk3 kasassa ja ensimmäiset PLA käikäleet pukattu ulos sd kortilta.


Seuraavaksi pitäisi kokeilla PETG, jonka kanssa taso pitäisi pyyhkia Windexillä?
Mitä tuo aine sisältää? Jotain vastaavaa varmasti on eri tuotenimellä?
Kerropa ihmeessä kokemuksia; miten kasaus sujui, onko toiminut hyvin jne? Itse täysin 3D-tulostamisen (mutten elektroniikan) noviisina harkitsen hyvinkin vakavasti tuon mk3 ostoa, kun ei ole oikein enää aikaa lapsiperheessä säätää päiväkausia kiinaprintterien kanssa + vaatimuksiin kuuluu, että laitteen tulisi olla heti asiallisen kasauksen jälkeen turvallinen, hiljainen ja laadukas, sekä hintaluokka järkevä harrastuskäyttöön.

Mitä mieltä palstan väki on muuten tästä JGAURORA A5: JGAURORA A5 Updated Large Printing Size 3D Printer EU PLUG-$546.89 Online Shopping| GearBest.com
Aika hyviä arvioita saanut maailmalla, vikoja korjattu uusimmissa versioissa ja powerikin käsittääkseni laadukas (meanwell?)
Pikkuisen vaatii tosin kyllä tämäkin säätämistä, mutta custom firmistä ym löytyy wikistä Using & Modifying your A5 or A3S [The Unofficial JGAurora Wiki]

Tai vaihtoehtoisesti tästä? https://orballoprinting.com/en/home/181-kit-prusa-steel-black-edition-mk2.html
Näyttäisi kohtuu laadukkaalta omiin silmiin osien puolesta, hintakin toki jo lähenee aitoa Prusaa.

CR-10(s) ei oikein ole houkuttanut out-of-the-box säätämisen, ulkonäön ja hiljaisuuden suhteen, vaikka muuten varmaan ihan hyvä laitos onkin. Löytyykö siihen sopivaa upgrade-kittiä millä saisi kerralla korjattua yleisimmät ongelmat äänet mukaanlukien? Ei tosiaan jaksaisi alkaa tuulettimia ym. metsästämään.

Pari Raspi3:a ja kameramoduli löytyy jo valmiiksi nurkista, niin ajattelin nekin laittaa tulostimen kanssa hyötykäyttöön. Tulostimelle olisi tarkoitus myös rakentaa suojaisa ja edullinen kaappi mahdollisimman pian, minkälaisia kokemuksia halvoista kaappiratkaisuista (IKEA ym?) löytyy väeltä esim tuon CR-10 tai Prusa kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
79
Minäkin sain ensimmäisen 3D printterini noin kaksi viikkoa sitten. Wanhao Duplicator 9 jonka valitsin lähinnä tulostuspinta-alan 300x300x400 ja tukevan rungon vuoksi. Huomiota ja neuvoja: 1. Tilaa sen suojakopin osat jo nyt, kyllä Prusastakin ääntä lähtee. 2. Säätämään jotuu joka tapauksessa, en tiedä missä hintaluokassa sen raja kulkee ettei joutuisi,
veikkaan 2500 € tulostimet ja siitä ylöspäin. 3. ensimmäiset viikot on mennyt tulostuslevyn tasaamisen ja lämpöjen kanssa säätäessä, siihen on kulunut n.500g filamenttia ja onnistumisiin 500g, joten tilaa jo filamenttia muutama rulla ja ilmatiivis loota niille.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TLA
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Jos ääni tulee moottoreista (ulinaa & vinkumista), kannattaa kattoa saako tuohon tulostimeen asennettua moottoreille kumisia vaimentimia.
 
  • Tykkää
Reactions: TLA

Jke

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
49
Kerropa ihmeessä kokemuksia; miten kasaus sujui, onko toiminut hyvin jne? Itse täysin 3D-tulostamisen (mutten elektroniikan) noviisina harkitsen hyvinkin vakavasti tuon mk3 ostoa, kun ei ole oikein enää aikaa lapsiperheessä säätää päiväkausia kiinaprintterien kanssa + vaatimuksiin kuuluu, että laitteen tulisi olla heti asiallisen kasauksen jälkeen turvallinen, hiljainen ja laadukas, sekä hintaluokka järkevä harrastuskäyttöön.

Mitä mieltä palstan väki on muuten tästä JGAURORA A5: JGAURORA A5 Updated Large Printing Size 3D Printer EU PLUG-$546.89 Online Shopping| GearBest.com
Aika hyviä arvioita saanut maailmalla, vikoja korjattu uusimmissa versioissa ja powerikin käsittääkseni laadukas (meanwell?)
Pikkuisen vaatii tosin kyllä tämäkin säätämistä, mutta custom firmistä ym löytyy wikistä Using & Modifying your A5 or A3S [The Unofficial JGAurora Wiki]

Tai vaihtoehtoisesti tästä? https://orballoprinting.com/en/home/181-kit-prusa-steel-black-edition-mk2.html
Näyttäisi kohtuu laadukkaalta omiin silmiin osien puolesta, hintakin toki jo lähenee aitoa Prusaa.

CR-10(s) ei oikein ole houkuttanut out-of-the-box säätämisen, ulkonäön ja hiljaisuuden suhteen, vaikka muuten varmaan ihan hyvä laitos onkin. Löytyykö siihen sopivaa upgrade-kittiä millä saisi kerralla korjattua yleisimmät ongelmat äänet mukaanlukien? Ei tosiaan jaksaisi alkaa tuulettimia ym. metsästämään.

Pari Raspi3:a ja kameramoduli löytyy jo valmiiksi nurkista, niin ajattelin nekin laittaa tulostimen kanssa hyötykäyttöön. Tulostimelle olisi tarkoitus myös rakentaa suojaisa ja edullinen kaappi mahdollisimman pian, minkälaisia kokemuksia halvoista kaappiratkaisuista (IKEA ym?) löytyy väeltä esim tuon CR-10 tai Prusa kanssa?

Jos raha ei ole ongelma ja et jaksa koko ajan jotain tulostimesta säätää (3d-tulostaessa tarvii aina jotain säätää), niin osta tuo MK3.
Katso tuo Thomaksen MK3 video. Äänenvoimakkuudesta kaheksan minuutin kohdalla, joten katso se ainakin jos et koko arvostelua viitsi katsoa.

 
  • Tykkää
Reactions: TLA

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Jos jollain sen verta iso tulostin että onnistuu parin rinkulan tulostaminen (isomman halkaisija 307mm) rahaa vastaan, vois tulla YV-boksiini!

Rinkuloiden reunaleveys ~2cm ja paksuus ~7mm.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Jep, kiitosta vinkeistä, kyllä tuo Prusa edelleen eniten houkuttelee, tuon kun pitäisi tosiaan olla oikeasti hiljainen, ja ehkä ei sitä 0.5kg lankaa kulu heti kättelyssä kun on vähän tarttuvampi alusta ym.
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
79
No nyt on minullakin hiljainen Duplicator 9 kun asensin x ja y akselien moottoreihin värinänvaimentimet. Videoiden peusteella about yhtä hiljainen kuin Prusa 2 ja kunhan vielä fiksaan tuulettimet kuntoon alkaakin tulostus olla täysin äänetöntä tai Prusa 3 vähintäänkin. Väsään kyllä sen kotelonkin, niin sula muovi pysyy mukavan tasaläpöisenä jäähtyessään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Itse laitoin tällä viikolla Tevo Tornadon tilaukseen Gearbest:n Saksan varastolta. Hinta ~300e ja tulostuspinta-ala 300x400x400mm.

Päätöksen tekivät hinta, tulostuskoko ja nopea kasaus (puoliksi kasattu valmiiksi). Runko on alumiinia. Nopea pedin lämmitys myös plussaa (alle 3min).
Itseäni ei kiinnosta säätää konetta kahta viikkoa, että pääsee tulostamaan. Tiedossa on salmon skin-efekti, johon on ~10e korjauspaketti jo tilattu (tl smooters). Korjauspaketin jälkeen tulostuslaatu pitäisi olla todella hyvä. Tällä pääsee varmasti tutustumaan 3d tulostuksen maailmaan kohtuu mukavasti.



Hyvä vaihtoehto CR-10.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Tuntuu että mun kaikki ongelmat PETG tulostuksessa katosivat kun vaihdoin suuttimen 0,6mm->0,4mm. Vinkkinä muille jos on iso suutin ja ongelmia esim warppaamisen tai retractionin kanssa.

Erityisesti ihmetyttää toi warppaaminen. Ennen kaikki kappaleet vaati törkeästi brimiä ja siltikin saattoivat vääntyä vaikka muuten pinnanlaatu oli ihan ok. Suuttimen vaihdon jälkeen en ole käyttänyt brimiä ollenkaan eikä vielä ole lähtenyt warppaamaan. Tosin en ihan isoimpia tulosteita ole tehnyt, mutta vääntyi ennen pienemmilläkin :think:

Ps. TME.eu saa suht halvalla Devil design filamentteja. Jos tilaa esim. 5kpl samaa väriä niin PLA/ABS/PETG on 20€/kg + 10e postit (nopea 1-2pv kotiinkuljetus).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
TME:llä oli, ainakin kun itse tilasin, myös pienempiä rullia useampaa eri väriä nuita Devil design filamentteja yhessä isossa köntässä. Otin semmosen testiin ja hyviä ovat olleet kun saapi useaa väriä kerralla eikä niissäkään tainnut kilohinta olla paha.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
166
Hei, lisää linkkejä joista ostatte lankaa.

Pitäisi ottaa ainakin PLA useita eri värejä kokeiluun, jokin samplesetti voisi olla hyvä jossa vaikka 100g kutakin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
PrimaValue PLA musta ja valkoinen on toiminu hyvin, maksaa ~20€/kg Amazon.de:ssä. Valkoisessa filamentissa tosin se pikku juttu että kaikki epäpuhtaudet näkyy heti, tulostuksen aikana se materiaali on vielä sen verran pehmeää että kaikki pöly tarraa kiinni ja ne näkyy sitten valmiissa kappaleessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Hei, lisää linkkejä joista ostatte lankaa.

Pitäisi ottaa ainakin PLA useita eri värejä kokeiluun, jokin samplesetti voisi olla hyvä jossa vaikka 100g kutakin.
Ei ole 100g settejä tolkullisella hinnalla, mutta TME:llä löytyy 6x0,33kg Devil Design PLA/ABS ihan kohtuullisella hinnalla.


DIY 3d printer filament more colors Optional PLA/ABS 1.75mm MakerBot RepRap plastic Rubber Consumables Material 0.30/KG-in 3D Printing Materials from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Tuossa olisi halpoja pieniä 0,3kg rullia, mutta laadusta ei ole mitään hajua.

Hobby Kingistä voi saada samalla hinnalla kilon filamenttia, jos ei ole niin nuukaa värin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
PrimaValue musta ja valkoinen on toiminu hyvin, maksaa ~20€/kg Amazon.de:ssä. Valkoisessa filamentissa tosin se pikku juttu että kaikki epäpuhtaudet näkyy heti, tulostuksen aikana se materiaali on vielä sen verran pehmeää että kaikki pöly tarraa kiinni ja ne näkyy sitten valmiissa kappaleessa.
ABS:ää?
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
79
Aliexpressin filamentti tulee lähes poikkeuksetta rahtina Kiinasta, toimitus siis n.kolme viikkoa ja useimmilla kauppiailla rahtimaksu, Banggoodilla on kauppiaita joilla on varastoja EU:ssa ja postimaksu kohtuullinen. Vertailin hintoja ja päädyin tilailaamaan Amazonista. Laaatu on ollut kyllä hyvä ja postitus ei maksa mitään (Amazonin myymissä filamenteissa, rahtivapaus selviää viimeistään ostoskorissa).
Näytteitä saa mm. Jakelta Suomesta, pieniä 50g kieppejä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
79
PrimaValue PLA musta ja valkoinen on toiminu hyvin, maksaa ~20€/kg Amazon.de:ssä. Valkoisessa filamentissa tosin se pikku juttu että kaikki epäpuhtaudet näkyy heti, tulostuksen aikana se materiaali on vielä sen verran pehmeää että kaikki pöly tarraa kiinni ja ne näkyy sitten valmiissa kappaleessa.
Mä olen tulostanut sillä valkoisella kohta yhden kilon rullan eikä mun tulosteissa ole mitään epäpuhtauksia. Sulla on liian kovalla ilmastointi siellä pajassa missä tulostelet:)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 552
Viestejä
4 166 017
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom