ZTE MC7010 keskustelua

Ostin oman MC7010 mokkulan käytettynä ja mukana tulleessa injekorissa oli eri koodi kuin modeemin selkäpuolella liimatussa. Ilmeisesti injektori oli jossain vaiheessa vaihdettu ja siihen liimatun tarralapun koodi ei toiminut mokkulassa.

Kannattaa tarkistaa, onko modeemin taakse teipattu jotain koodia. Ostamassani mokkulassa oli tällainen:

WhatsApp Image 2025-05-06 at 09.33.12.jpeg
Ei löytynyt itse reitittimestä minkäänlaista lappua, kiitos vinkistä!

Morjesta,

talokaupan mukana tuli valmiiksi seinään kiinnitettynä Elisan liittymän mukana ostettu ZTE 5G ulkoreititin. Ongelmana on, että mm. virtajohto ja POE-sovitinta ei ole. Sain nyt purkkiin kuitenkin virrat ensihätään USB-C:llä ja samalla purkin resetoitua, seuraavaksi pitäisi päästä asetuksiin käsiksi. Onko kellään antaa vinkkiä oletussalasanaa varten, jota Elisan kautta myydyissä laitteissa on käytetty? Oletussalasana ilmesesti on tuossa sovittimessa lukenut, mutta sitä ei enää ole..
Kokemusta omasta ja kahden kaverin reitittimestä ja kaikki DNA:n, niissä ollut 1234 salasanana oletuksena.

Elisa myyjä soitti eilen ja jutteltiin ja sa sai se mun netin nopeude nostettuu 600->1000.. no ei se toimi sen nopeammin kun on heikot kentät mutta hää väitti että tämä purkki tukee SA toimintaa että laittaa vaan sen päälle kun lähitolppaan toivottavasti tulee kesällä jopa 5g..
Tukeeko nää oikeasti SA yhteyttä?

Joo, SA löytyy asetusvalikosta. Kokeilin puolisen vuotta - kunnes 26,99€/kk tarjoushinta oli päättymässä - ja omassa käyttöpaikassa kaupunkiympäristössä max. SA download tuona aikana reilu 400Mbit/ 600M 5G+-liittymällä. Lähin masto 200m päässä, yksi kerrostalo välissä.

SA ei siis "kesää tee" - ainakaan jos lähimastossa ei ole käytössä kuin N78-kaista.

Ainakin Elisan oma 7010 tukee. Meillä on 600Mbps SA-liittymä ja sillä latausnopeus on aina maksimit (yli 600Mbps) operaattorin leikkuria vasten. Samalla bufferbloat on erinomainen.

Testasin myös 1000Mbps SA-yhteyttä, mutta se ei enää yltänyt maksimiin. Latausnopeus oli noin 800Mbps, mutta bufferbloat täydessä kuormassa aika huono. Palasin 600Mbps yhteyteen, tuntui turhalta maksaa ekstraa marginaalisesta nopeuslisästä ja lisääntyneestä kuormanhallinnan tarpeesta omassa päässä.

Tuli tosta edellisestä viestistä mieleen, että millasta bufferbloatia Dna:n kanssa? Meillä on 400M 5g. Nopeudet on yli luvatun, mutta bufferbloatia on todella reilusti. Reititin/Wlan-purkki on Asus RT-AX58U ja siitä on yritetty laittaa adaptive QoS manuaali asetuksilla käyttöön, mutta ei apua. Jotenkin epäilen, että se on tämä ZTE, joka ongelman aiheuttaa.

Tuli tosta edellisestä viestistä mieleen, että millasta bufferbloatia Dna:n kanssa? Meillä on 400M 5g. Nopeudet on yli luvatun, mutta bufferbloatia on todella reilusti. Reititin/Wlan-purkki on Asus RT-AX58U ja siitä on yritetty laittaa adaptive QoS manuaali asetuksilla käyttöön, mutta ei apua. Jotenkin epäilen, että se on tämä ZTE, joka ongelman aiheuttaa.
Testaa speedtestillä nopeus, laita QoS vaikka 80% siitä, tai allekin, aja bufferbloat testi. Mobiilin haaste vaan on se, että se toteutuva nopeus voi vartin päästä olla paljon pienempi. Eli QoS pitäisi säätää melkein miniminopeudelle, tai muuttaa asetuksia jatkuvasti.

Testaa speedtestillä nopeus, laita QoS vaikka 80% siitä, tai allekin, aja bufferbloat testi. Mobiilin haaste vaan on se, että se toteutuva nopeus voi vartin päästä olla paljon pienempi. Eli QoS pitäisi säätää melkein miniminopeudelle, tai muuttaa asetuksia jatkuvasti.
Testasin niin, että tiputin 25% nopeuksia ja ei näytä olevan mitään vaikutusta.

Se elisa myyjä joka halus mulle myydä ton 1000 liittymän 600 tilalle oli sitä mieltä että koodaus ei muutu kortissa että jos aikasemmin tullut vaan 500 niin ei tule 1000liittymälläkään enemmän.. jotenkin silti tuntuu eträ tulee enemmän kun liittymä nyt vaihtui.. pitäisikö teidän mielestä nopeus kasvaa vai pysyä samana? Yleensä olen sillä 600 liittymäl saanut noin 300-500.

Se elisa myyjä joka halus mulle myydä ton 1000 liittymän 600 tilalle oli sitä mieltä että koodaus ei muutu kortissa että jos aikasemmin tullut vaan 500 niin ei tule 1000liittymälläkään enemmän.. jotenkin silti tuntuu eträ tulee enemmän kun liittymä nyt vaihtui.. pitäisikö teidän mielestä nopeus kasvaa vai pysyä samana? Yleensä olen sillä 600 liittymäl saanut noin 300-500.
Nopeammalla liittymällä voi olla hieman parempi prioriteetti ruuhkatilanteissa.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 940
Jäsenet
77 548
Uusin jäsen
muuli123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom