Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sehän on sitten tulevaisuudessa ilmaista tehoa kun nostaa vähän
Ongelma toistuu myös toisilla muisteilla, jopa pelkkä netflix kaataa koneen. Samsung B:t on 1,5V asti ihan valmistajan mukaan turvalliset. Tietysti jos rahaa haluaa hukkaan heittää...Ei ne tahdo nämä nyky ajan lankut kestää aina tuota, paitsi ne jotka on tehty pelkkää kellotusta varten.
minä ole pitänyt suosiolla mahd pienellä V käyviä muisteja..
Oletko tehnyt sitä testiä muisteille onko ehyet ne varmasti..
Ne nyt yleensä itse muistit käryää kyllä ekana ennen emoa..
Minä tilasin ihan todella rankasti yli mitoitetut muistit nyt omaani 4600mhz ja en todellakaan yritä niitä pitää niillä kelloilla, vaan pyrin sellaiseen 3000 tietämille mahd tiukoilla asetuksilla ja pienillä volteilla..
Minä tilasin ihan todella rankasti yli mitoitetut muistit nyt omaani 4600mhz ja en todellakaan yritä niitä pitää niillä kelloilla, vaan pyrin sellaiseen 3000 tietämille mahd tiukoilla asetuksilla ja pienillä volteilla..
Tarkoitatko tämän nyt siinä mielessä, että 9900K käy todella kuumana korkattunakin ja oli mikä jäähy tahansa eli kannattaisi ehkä katsella muita vaihtoehtoja? Vai siinä mielessä, että ei kannata jättää 9900K hankkimatta vain siksi, että ei aio korkata ja ei ole custom looppia?Yhtä järkevä se on minkä tyyppisen jäähyn kanssa tahansa, eikä korkkaus näiden uusien kanssa enää autuaaksi tee.
Ei.
Mitä sitä huudattaan turhaa..
Tällä tietämyksellä oot täällä kaikkia neuvomassa. Pakko olla trolli.Ei.
Mitä sitä huudattaan turhaa..
Tällä tietämyksellä oot täällä kaikkia neuvomassa. Pakko olla trolli.
Täyttä offtopiccia
Varohan mitä puhut,
Seuraappa omia vasta kirjoituksia millä asenteella liikut.
Haluutko sä oikoo nuo kaikki järkevät ehdotukset mitä tähän ketjuun tullut?Jos ei keskustelu onnistu aiheesta asiallisesti niin sitten laitetaan pieni loma tälle foorumille, joten yritetään käyttäytyä.
Tarkoitatko tämän nyt siinä mielessä, että 9900K käy todella kuumana korkattunakin ja oli mikä jäähy tahansa eli kannattaisi ehkä katsella muita vaihtoehtoja? Vai siinä mielessä, että ei kannata jättää 9900K hankkimatta vain siksi, että ei aio korkata ja ei ole custom looppia?
Lämmöt on nimenomaan se suurin syy miksi en itse ole uskaltanut 9900K:ta edes harkita, reilu satanen HyperThreadingista 9700K:n päälle ei sinänsä olisi paha sijoitus, jos pelit vaikka tulevaisuudessa säikeistyvät paremmin. Varsinkin kun tuo Intelin päivitettävyys ilman uuden emolevyn ostoa on mitä on eli future prooffaaminen voisi olla ihan järkevääkin.
9900k prossulle alusta. Taichi ultimate vai aorus master? Sama hinta
Oma Z390-I lähti RMA-käsittelyyn, vaikutti välillä toimivan jo ihan normisti, mutta jonkin taivaankappaleen tai muun asento sai aina sen sekoamaan.
Mistä liikkeestä kannattaa katsella z390 vesijäähdytys osia, jos niitä tulee edes Asuksen lankkuihin..
Tästä seuraavassa Asuksen z390 mallissa olisi ollutkin vesijäähdytys mahdollisuus vakiona..
Mutta 500e hintalappu ei houkuta.
Tuon graafin perusteella 2666 näyttäisi olevan pullonkaula tuossa testissä ja 3200 nopeudella se poistuu. Vakioon, kun saa tuon +20fps (2666->3200) niin sen jo huomaa mahdollisesti silmälläkin.
Nopeammista muisteista kuin 3200 on enää marginaalinen hyöty tuossa kyseisessä testissä.
Tässä nyt lainasin vähän Sampsa tutkielmaa kellotuksen ja muistien osalta pelaamisessa.
Jos 2666 muisteja ei lasketa, eroa tulee noissa 13fps. 4600 muisteilla luultavasti kasvaa muutaman framen. Eli mitätön vaikutus pelaamiseen, mukavahan näistä on silti väitellä.
Mutta kestääkö muistit moista rääkkiä?Omien havaintojen mukaan muistikellotus parantaa minimifps lukemia roimasti
Omien havaintojen mukaan muistikellotus parantaa minimifps lukemia roimasti
Mitä niitä turhaa huudattaaa...
Noista graafeista kun ei ole ihan kaikki luettavissa, olennainen tekijä on minimifps.
a) 80+150 = 230 = avg 115fps
b) 105+155 = 260 = avg 130fps
Huippufreimejä tuossa olikin, mutta silti. Tuo 15 ei nyt vielä mikään suuri ole. Freimien mennessä alle sadan vaikuttaa jo enemmän. Itse keskityn pelaamiseen enemmän kuin frameraten seurantaan, yli sadan kun mennään niin sama mitä sieltä tulee. Alle sen niin säädetään asetuksia pienemmälle, nämä siis averagea.
Vielä kerran, se AVG-lukeman tuijottaminen turhaa jos FPS vatkaa jatkuvasti kovasti. Hajonnan ollessa liian isoa, tulisi "cäppää" maksimifps alemmaksi. AVG-arvosta ei kannata vetää johtopäätöksiä, siksi keskitynkin siihen pelituntumaan.
No toi sun kuva nyt ei kerro yhtään mitään. Kysyin muistien ajoituksia, kuinka paljon sait ajoitukset alle sen xmp profiilin cl16-18-18 @ 3200MHz? Ja millä ohjelmalla testasit vakauden memtest,karhu softwaren memtest, memtest86?
Edit. Vai käytätkö vain jotain ai overclocker ohjelmaa ja sulla ei ole hajuakaan mitkä "kireet" ajoitukset sulla on?
Itse en aikanaan muistien kellottamista aloittaessa tajunnut tuota ollenkaan ja nostin vaan muistien kellotaajuutta ja ihmettelin, kun kellottuu hyvin. Sitten tajusin, että aina kelloja nostaessa myös latenssit löystyivät ja esim 2800Mhz -> 2933Mhz pudotti latenssit CL15 -> CL17. Nykyään pyrin pitämään ajoitukset tehdasasetuksilla lukittuna, mutta kellotaajuus niin ylös kuin menee.Itse en oo muistien kanssa huomannu mitään muuta kuin suorituskyvyn paranemista, jos muistien kokonaislatenssi pysyy hertsien kasvaessa samana tai pienenee eli siis ymmärtää "muistikellotuksesta" sen verran että täytyy sit hertsien nostamisen lisäksi osata runkata ne ensisijaiset, toiset ja kolmannet latenssit kohdilleen siten että muistien kokonaisviive ei ole lähtötilannetta huonompi.
Itse en aikanaan muistien kellottamista aloittaessa tajunnut tuota ollenkaan ja nostin vaan muistien kellotaajuutta ja ihmettelin, kun kellottuu hyvin. Sitten tajusin, että aina kelloja nostaessa myös latenssit löystyivät ja esim 2800Mhz -> 2933Mhz pudotti latenssit CL15 -> CL17. Nykyään pyrin pitämään ajoitukset tehdasasetuksilla lukittuna, mutta kellotaajuus niin ylös kuin menee.
Memtest64 jäi rullaamaan nyt. Vanhoilla muisteilla se ei tosin riittänyt yönkään yli, vaan kone kaatuili oudosti työpöydällä ja kevyessä rasituksessa välillä, kunnes nostin muistien jännitettä aavistuksen.
Avot.Voi rykästä tähän vaikka 5.2ghziää millon vaan.Mut ilmajäähy loppuu.
Sorruin tuohon Jimmssin 9900K bundleen niin kannattaisiko ostella parempaa muistia siihen kylkeen vai menisikö metsään noilla CL18 3200MHz? Hitaathan ne on, mutta...?
Ainahan mä testaan mut ilmajäähyllä prime on kovin lämpöjä nostattava, joten realbench ym "kevyemmät" on se juttu.Kyllä se kone varmaan käynnistyy vaikka millä kelloilla, mutta testaatko vakautta esim, linxillä tai jollain muulla?
Ainahan mä testaan mut ilmajäähyllä prime on kovin lämpöjä nostattava, joten realbench ym "kevyemmät" on se juttu.
Miten se Prime nostaa lämpöjä vähemmän vesijäähyllä?Ainahan mä testaan mut ilmajäähyllä prime on kovin lämpöjä nostattava, joten realbench ym "kevyemmät" on se juttu.
En ole linxiä käyttäny voisin kokeilla, no vesijäähy on ehkä parempi, mutta jäi tuo vanha ilmajäähy edellisestä koneesta, niin koitan pärjätä sillä. Prime tosiaan nostaa lämmöt aikalailla ja tuolla 5ghz pärjää,lähinnnä pelivakaus on se pointti, prime saattaa mennä läpi, mut peli kaatuu jos oikeen katsotaan vakautta.Tarkotin, että testaatko esim Linxillä kaikki residualit kohdilleen? En siis itse ole mikää kummoinen kellottelija, mutta olen ymmärtäny, että olisi tarkoitus saada nuo kuntoon?
Ite taistelin just 5,1GHz, mutta oli pakko laittaa avx offset 2. Ilman sitä ei tullut mitään. Yritin 5GHz kaikille coreille, mutta ei näillä taidoilla ja tällä prossulla.
En ole linxiä käyttäny voisin kokeilla, no vesijäähy on ehkä parempi, mutta jäi tuo vanha ilmajäähy edellisestä koneesta, niin koitan pärjätä sillä. Prime tosiaan nostaa lämmöt aikalailla ja tuolla 5ghz pärjää,lähinnnä pelivakaus on se pointti, prime saattaa mennä läpi, mut peli kaatuu jos oikeen katsotaan vakautta.