Tässä ehkä olennaisimmat osat kyseistä uutista, jonka otsikkokin varmasti tämän ketjun lukijoista valtaosalle kertoo riittävästi.
Toisesta kohtaa samaa juttua asiaan jatkoa:
Eli Telian virallisesti, julkisesti yleisölle esittämä kanta on se, että on täysin normaalia toimintaa pakkomyydä kalliimpi liittymä ja ilmoittaa yksipuolisesti hinnankorotuksesta. Tämä on täysin normaalia "tarjoaman hallintaa" markkinoilla. Yksipuolisesti myös julistetaan, että 5G-asiakkaana olet tyytyväisempi liittymääsi kuin 4G-asiakkaana. Kerran Telian omat tutkimukset tai asiakastyytyväisyyskyselyt eivät valaise asiaa hintatyytyväisyydestä tarkemmin - voin varmaan melko turvallisin mielin väittää reilun enemmistön minkä tahansa teleoperaattorin liittymäasiakkaista pitävän omaa liittymäänsä liian kalliina, varsinkin jos ei harrasta kilpailuttamista kovin aktiivisesti.
Jutun lopussa kysyttiin KKV:n näkemystä myös tähän asiaan, ja KKV on vastannut että ei ole toistaiseksi arvioinut tätä voimassa olevien 4G liittymien muuttamista yksipuolisesti 5G-liittymiksi ja neuvoo määräaikaisista sopimuksista vapautuvia kuluttajia yksinkertaisesti vaihtamaan operaattoria. KKV tuon jutun perusteella näkee niin, että max 2% hinnankorotus katsotaan asialliseksi mutta liittymien korotuksethan ovat käytännössä aina huomattavasti tuota suurempia eli KKV:n mukaan merkittäviä hinnankorotuksia. Jonkinlaisen viihdearvon varmaan saisi jos asiaan sieltä näkemystä tiedustelisi.