Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään parempi puolisko otti Telialta winback tarjouksesta 5g 300mb puhelinliittymän 14,99/kk ja 200mb 4g mobiililaajakaista 11€/kk. Ja Lidl 50€ lahjakortti. Oletettavasti 12kk määräaikaisia.

Uusi liittymä Telialta Rajaton 300M 5G 17,99€/kk ilman Lidlin lahjakorttia, irtosi heti kun jätin soittopyynnön. Perusteluna oli se että ei ole numeronsiirto, joka kuulemma lahjakorttiin vaaditaan.

Tänään tuli Telialta winback soittona tarjouksena Rajaton 4G 100M 9.99€/kk tai Rajaton 5G 200M 11.99€/kk molempiin 30€ Lidl lahjakortti. Jäin asiakkaaksi edelleen.

Telian soittopyynnön kautta onnistui vaihtaa lasten liittymät tuohon 5G 300M 17.99€/kk + Lidl 60€ lahjakortti.. Kummallista ettei chatin kautta onnistunut.

Kiitoksia tarjouksen jakamisesta itse kullekin :)

Telian soittopyynnön kautta onnistui vaihtaa lasten liittymät tuohon 5G 300M 17.99€/kk + Lidl 60€ lahjakortti.. Kummallista ettei chatin kautta onnistunut.

Kiitoksia tarjouksen jakamisesta itse kullekin :)
Kuinka nopeasti soittivat? Kun jätin soittopyynnön, niin siinä luki, että soittavat 30 min kuluessa. Itse tässä nyt reilu puoli tuntia odottanut eikä ole kuulunut.

Kappas, nykyisin näyttääkin olevan taas ainakin Elisalla määräaikaisia liittymiä... itse olen tietämättäni tällaisen mennyt ottamaan, luulin että nykyisin enää hinnat on määräaikaisia. Olin vaihtamassa Telialle 3kk jälkeen ja Elisalta tulikin tekstiviesti että olet vaihtamassa määräaikaista liittymää, sinulta veloitetaan loput kuukausimaksut (vuoden sopimus). Kannattaapa olla tarkkana näköjään taas ellei jotain superdiiliä saa ja varmistaa että onko liittymä vai hinta määräaikainen.

1763475528935.png

Viimeksi muokattu:
Globetel ilmoitti, että hinnat nousee vuodenvaihteessa. Taisi kaikki paketit kallistua 1.09e.

Äitimuorin Mini-liittymä vielä alle 10e, joten en taida alkaa vaihtorumbaan.

On jos sallit Minun Telian asetuksissa markkinoinnin ja vastaat puhelimeen kun soitto tulee. Soittavat aika saletisti seuraavana arkipäivänä siirrosta. Mulla tuli noin klo 12 paikkeilla.
Elikkä jos nyt otan Elisan sivuilta puhelinliittymän ja Telialta soitetaan winback puhelu niin mulle ei tule Elisalta mitään kustannuksia?

Kuinka nopeasti soittivat? Kun jätin soittopyynnön, niin siinä luki, että soittavat 30 min kuluessa. Itse tässä nyt reilu puoli tuntia odottanut eikä ole kuulunut.
Laitetaan tähän päivitys. Tunti meni, että soittivat takaisin. Ei siis pitänyt tuo heidän lupaus soittaa 30min sisällä soittopyynnön jättämisestä. Hieman nauratti myyjää kun sana oli ilmeisesti aika hyvin kiirinyt tästä tarjouksesta. Otin siis tuon Rajaton 300M 17,99€ + 60€ lidl-lahjakortti.

Kappas, nykyisin näyttääkin olevan taas ainakin Elisalla määräaikaisia liittymiä... itse olen tietämättäni tällaisen mennyt ottamaan, luulin että nykyisin enää hinnat on määräaikaisia. Olin vaihtamassa Telialle 3kk jälkeen ja Elisalta tulikin tekstiviesti että olet vaihtamassa määräaikaista liittymää, sinulta veloitetaan loput kuukausimaksut (vuoden sopimus). Kannattaapa olla tarkkana näköjään taas ellei jotain superdiiliä saa ja varmistaa että onko liittymä vai hinta määräaikainen.

1763475528935.png
No aika huonoa bisnestähän se olisi jaella isoja lahjuskortteja, jos asiakas voi sitten häipyä melkein heti.

1763475528935.png
Ton määräaikaisuuden saa poistettua. Itselläni oli vuoden Elisa 4G Rajaton 200M tarjouksella 19,99€/kk (ilman määräaikaa), OmaElisaan sitten ilmestyi vuoden jatko Elisa 4G Rajaton 300M samalla hinnalla ja otin sitten chatin kautta yhteyttä.
Ne poisti sen määräaikaisuuden kun sanoin ja puhuin totta, että tuosta jatkosta tuli ilmoitus tekstiviestillä (jossa siis mainittiin että ilman määräaikaa).

Ton määräaikaisuuden saa poistettua. Itselläni oli vuoden Elisa 4G Rajaton 200M tarjouksella 19,99€/kk (ilman määräaikaa), OmaElisaan sitten ilmestyi vuoden jatko Elisa 4G Rajaton 300M samalla hinnalla ja otin sitten chatin kautta yhteyttä.
Ne poisti sen määräaikaisuuden kun sanoin ja puhuin totta, että tuosta jatkosta tuli ilmoitus tekstiviestillä (jossa siis mainittiin että ilman määräaikaa).
Tuossa sinulla eri juttu, tämä minun on varmasti kyllä myyty määräaikaisena, oma moka toki kun tottunut jo siihen 10 vuodessa että määräaikainen = määräaikainen hinta ja ei tullut tarkistettua että onko myös liittymä hinnan lisäksi määräaikainen.

Muutenkin tuo nykyisenkin hinta nyt on iha ok, että ei kiinnosta edes alkaa vääntämään mutta lähinnä tiedoksi että tällaisiakin on ja jos ei mitään superhintaa saa niin kannattaa varmistaa ja miettiä pari kertaa haluaako varmasti sitoutua. Tuon liittymän otin kun Elisan aikaisempi tarjoushinta loppui ja joku piti ottaa, sillä hetkellä ei parempia ollut tarjolla ja ajattelin ottaa siksi aikaa että tulee jotain parempia.

Viimeksi muokattu:
DNA tarjosi winbackkinä Telian 100M 4G 11.99€/kk + 60€ Lidl lahjakortti tarjoukseen 100M 4G 9.99€/kk tai 100M 4G 11.99€/kk + 50 lahjakortti S-ryhmää + Viaplay 6kk ilmaiseksi. Mennään nyt vuosi Telialla.

Telian liittymä siirretty MOI:lle eilen ja samana päivänä tuli ensin tekstiviesti- / sähköposti-tarjous (Rajaton 5G 200M19,99€/kk + 50€ lahjakortti Lidliin).

Myöhemmin illalla sain soiton, jossa tarjottiin samaa liittymää hintaan 17,99€/kk + 60€ lahjakorttia Lidliin. Vaihtoehtona oli myös 4G 100M 13,99€/kk + 60€ lahjakortti Lidliin.

En tarttunut noihin ja tänään aamupäivällä puhelinsoitto jossa tarjottiin Rajaton 5G 300M 16,98€/kk + 80€ lahjakortti Lidliin johon tartuin

Tuossa sinulla eri juttu, tämä minun on varmasti kyllä myyty määräaikaisena, oma moka toki kun tottunut jo siihen 10 vuodessa että määräaikainen = määräaikainen hinta ja ei tullut tarkistettua että onko myös liittymä hinnan lisäksi määräaikainen.

Muutenkin tuo nykyisenkin hinta nyt on iha ok, että ei kiinnosta edes alkaa vääntämään mutta lähinnä tiedoksi että tällaisiakin on ja jos ei mitään superhintaa saa niin kannattaa varmistaa ja miettiä pari kertaa haluaako varmasti sitoutua. Tuon liittymän otin kun Elisan aikaisempi tarjoushinta loppui ja joku piti ottaa, sillä hetkellä ei parempia ollut tarjolla ja ajattelin ottaa siksi aikaa että tulee jotain parempia.
Tuo vaan omassa tapauksessa ihmetytti, että tekstiviestissä mainita "ei määräaikaa" ja kas kummaa, siellä sivuilla silti oli määräaika.

Hesarissa artikkeli kuinka vanhat 4G liittymät nostetaan ilman kyselyitä 5G:ksi. Ei koskene tämän viestiketjun lukijoita, mutta moni maksaa kohta 5G:stä ilman hyötyä.

1763551696629.png

Hesarissa artikkeli kuinka vanhat 4G liittymät nostetaan ilman kyselyitä 5G:ksi. Ei koskene tämän viestiketjun lukijoita, mutta moni maksaa kohta 5G:stä ilman hyötyä.

1763551696629.png
Juttu on maksumuurin takana, joten en tiedä tarkalleen, mitä siinä kerrotaan, mutta otsikon ilmiö ei ole mitenkään uutta.
Taisi olla nyt kolmas vuosi, kun Telialta tuli pari kk ennen tarjoushinnan päättymistä ilmoitus, että "Uudistamme liittymätyyppejämme ja 4G 200M jää pois valikoimistamme. Liittymänne muuttuu 5G 200M liittymäksi tarjousajan loputtua." tms.
Silti joka vuosi tämän winback-pelleilyn aikana löytyy jostain edelleen se 4G 200M, paitsi tänä vuonna vaihtoehto oli 4G 100M, joka sekin riittää hyvin.
Viimevuonna en kerennyt "kilpailuttamaan" ajoissa ja meni pari kk Telian 5G verkossa ja se vasta oli tahmaista. Pingi oli kymmenkertainen 4G-verkkoon nähden ja DL/UL maksimissaan luokkaa 10M/200k, kun se 200M 4G-verkossa oli huonoimmillaankin 10M/2M ja keskimäärin ehkä 80M/10M.

Telia siis reagoinut taannoiseen Elisan kamppikseen.
Hinta oli 4G 100M 6,99€/kk kun siirsi Moilta Elisalle. Kerkesin tuolloin siirtämään numeroni ensiksi Telialta Moille, jonka jälkeen sitten sain tuon 6,99€/kk Elisalta.
Ilmeisesti ei tarvetta kilpailuttamiselle.

Onko Elisalta Telialle vaihtaneille tullut mitään hyviä winback tarjouksia Elisalta tällä viikolla?
Telialle siirtymässä 17,99e 300m 5G + 60e lidl lahjakortti nyt perjantaina, tänään tuli ensimmäinen melkein hyvä winback tarjous Elisalta: 17,99e 300m 5G + 100e s-ryhmän lahjakortti, mutta Elisan tarjouksesta puuttuu mobiilivarmenne kokonaan niin jätin vielä ottamatta. Kysyin chatissa niin mobiilivarmenne olis ollu jotain +3e/kk lisää

Sen verran tietämätön näistä winbackeista sun muista että oletteko vain tilannut netin kautta esim. Elisalta puhelinliittymän ja sen jälkeen tulee nykyiseltä operaattorilta tämä tarjous.

Sen verran tietämätön näistä winbackeista sun muista että oletteko vain tilannut netin kautta esim. Elisalta puhelinliittymän ja sen jälkeen tulee nykyiseltä operaattorilta tämä tarjous.
Nykyisen operaattorin winbackin saamisen kannalta ei ole merkitystä sillä, minkä myyntikanavan kautta numeron siirron toiselle operaattorille tekee. Ja on toki nykyisen operaattorin harkinnassa, tuleeko winbackia ollenkaan.

Elikkä näin yhteenvetona, onko tän hetken paras diili mitä saa 5G:lle:

17,99e / kk + 60e lahjakortti Lidl / S-Market ja nopeus 300m?

Elisa ja Telia.

DNA ja Moi ei kykene vastaamaan parhaimpiin hintoihin?

Mulla loppui Telian 12kk n. 26e/kk tarjoushinta just mihin sai vuosi sitten JBL:n kuulokkeet kaupan päälle. Ajattelin kysellä Elisalta, sitten ottaa heiltä ja odotella Telian yhteydenottoa.

Mutta olisiko tuossa nyt ne hinnat mitä jokaisen olisi hyvä tavoitella, kerta ne on saatavilla?

E: Elisan chatista kysymällä paras mitä sain oli:

Huoleton 5G 200m ilman mobiilivarmennetta 21,99e / kk 12kk ajalle ja 100e S-kaupan lahjakortti.

Kuulemma kaikkiin liittymiin nyt tuo lahjakortti.

Juttu on maksumuurin takana, joten en tiedä tarkalleen, mitä siinä kerrotaan, mutta otsikon ilmiö ei ole mitenkään uutta.
Taisi olla nyt kolmas vuosi, kun Telialta tuli pari kk ennen tarjoushinnan päättymistä ilmoitus, että "Uudistamme liittymätyyppejämme ja 4G 200M jää pois valikoimistamme. Liittymänne muuttuu 5G 200M liittymäksi tarjousajan loputtua." tms.
Silti joka vuosi tämän winback-pelleilyn aikana löytyy jostain edelleen se 4G 200M, paitsi tänä vuonna vaihtoehto oli 4G 100M, joka sekin riittää hyvin.
Viimevuonna en kerennyt "kilpailuttamaan" ajoissa ja meni pari kk Telian 5G verkossa ja se vasta oli tahmaista. Pingi oli kymmenkertainen 4G-verkkoon nähden ja DL/UL maksimissaan luokkaa 10M/200k, kun se 200M 4G-verkossa oli huonoimmillaankin 10M/2M ja keskimäärin ehkä 80M/10M.
Tässä ehkä olennaisimmat osat kyseistä uutista, jonka otsikkokin varmasti tämän ketjun lukijoista valtaosalle kertoo riittävästi.

1763563514618.png

Toisesta kohtaa samaa juttua asiaan jatkoa:

1763563615366.png

Eli Telian virallisesti, julkisesti yleisölle esittämä kanta on se, että on täysin normaalia toimintaa pakkomyydä kalliimpi liittymä ja ilmoittaa yksipuolisesti hinnankorotuksesta. Tämä on täysin normaalia "tarjoaman hallintaa" markkinoilla. Yksipuolisesti myös julistetaan, että 5G-asiakkaana olet tyytyväisempi liittymääsi kuin 4G-asiakkaana. Kerran Telian omat tutkimukset tai asiakastyytyväisyyskyselyt eivät valaise asiaa hintatyytyväisyydestä tarkemmin - voin varmaan melko turvallisin mielin väittää reilun enemmistön minkä tahansa teleoperaattorin liittymäasiakkaista pitävän omaa liittymäänsä liian kalliina, varsinkin jos ei harrasta kilpailuttamista kovin aktiivisesti. :smoke:

Jutun lopussa kysyttiin KKV:n näkemystä myös tähän asiaan, ja KKV on vastannut että ei ole toistaiseksi arvioinut tätä voimassa olevien 4G liittymien muuttamista yksipuolisesti 5G-liittymiksi ja neuvoo määräaikaisista sopimuksista vapautuvia kuluttajia yksinkertaisesti vaihtamaan operaattoria. KKV tuon jutun perusteella näkee niin, että max 2% hinnankorotus katsotaan asialliseksi mutta liittymien korotuksethan ovat käytännössä aina huomattavasti tuota suurempia eli KKV:n mukaan merkittäviä hinnankorotuksia. Jonkinlaisen viihdearvon varmaan saisi jos asiaan sieltä näkemystä tiedustelisi. :psmoke:

Tässä ehkä olennaisimmat osat kyseistä uutista, jonka otsikkokin varmasti tämän ketjun lukijoista valtaosalle kertoo riittävästi.

1763563514618.png

Toisesta kohtaa samaa juttua asiaan jatkoa:

1763563615366.png

Eli Telian virallisesti, julkisesti yleisölle esittämä kanta on se, että on täysin normaalia toimintaa pakkomyydä kalliimpi liittymä ja ilmoittaa yksipuolisesti hinnankorotuksesta. Tämä on täysin normaalia "tarjoaman hallintaa" markkinoilla. Yksipuolisesti myös julistetaan, että 5G-asiakkaana olet tyytyväisempi liittymääsi kuin 4G-asiakkaana. Kerran Telian omat tutkimukset tai asiakastyytyväisyyskyselyt eivät valaise asiaa hintatyytyväisyydestä tarkemmin - voin varmaan melko turvallisin mielin väittää reilun enemmistön minkä tahansa teleoperaattorin liittymäasiakkaista pitävän omaa liittymäänsä liian kalliina, varsinkin jos ei harrasta kilpailuttamista kovin aktiivisesti. :smoke:

Jutun lopussa kysyttiin KKV:n näkemystä myös tähän asiaan, ja KKV on vastannut että ei ole toistaiseksi arvioinut tätä voimassa olevien 4G liittymien muuttamista yksipuolisesti 5G-liittymiksi ja neuvoo määräaikaisista sopimuksista vapautuvia kuluttajia yksinkertaisesti vaihtamaan operaattoria. KKV tuon jutun perusteella näkee niin, että max 2% hinnankorotus katsotaan asialliseksi mutta liittymien korotuksethan ovat käytännössä aina huomattavasti tuota suurempia eli KKV:n mukaan merkittäviä hinnankorotuksia. Jonkinlaisen viihdearvon varmaan saisi jos asiaan sieltä näkemystä tiedustelisi. :psmoke:

Tätähän ne koetti mullekin,sitten käväisin Elisalla muutaman kuukauden kunnes tulivat järkiinsä, nyt taas edullinen 100M Telia 4G mulla kera Lidlin lahjakortin. Eli :poop: Telialla jatkuu aina vaan

Vaimolle Telian puhelinsoitosta 5G rajaton 300M 16,99€ +80e lidlin kuponki.

Tänään ½h sitte sain omilla sivuilla chatin kautta tarjoukset Rajaton 300M 14,99€/kk 24kk + 50€ lahjakortti Lidliin ja Rajaton 100M 7,99€/kk 24kk + 30€ lahjakortti Lidliin. Ei määristä ja NumSi päällä Sonera -> Elisa.

Muistin tän ketjun ja kysyinkin noista lahjakorteista etteikö enempää olis antaa niin kuulemma enempää ei pysty antamaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 377
Jäsenet
80 274
Uusin jäsen
rkiviniemi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom