- Liittynyt
- 03.04.2018
- Viestejä
- 1 381
Lama on perinteisesti parantanut pikaruokaketjujen (ja grillien) myyntiä. En muista mihin tuo pohjaa, mutta ilmeisesti ihmiset, jotka ovat ennen syöneet ruokaravintoloissa siirtyy halvempaan pikaruokaan. Kyse lienee halvemmista pihviravintoloista ja "hienommista" pizzerioista, mistä asiakkaat poistuu pikaruokien äärelle.
Omaan kaaliin tuo käyttäytymismalli ei oikein mene.
Kyllä ainakin itsellä suoraan likvidi rahamäärä vaikuttaa missä syön. Jos olisin vaikka lontoossa reissussa ja kokisin olevani rahoissani, voisin käydä jossain tavallisessa raflassa syömässä, kun normaalisti nuukailen ja käyn jossain KFC:ssä.
En nyt meinaa että jos saisin miljoonan niin alkaisin samantien käydä 100€/lautanen fine dining paikoissa, mutta kyllä rahamäärä vaikuttaa...
Ja sekin huomio että suurin osa lapsiperheistä syö muutenkin kotona kotiruokaa. Lama vs nousukausi näkyy erona että mennäänkö lasten kanssa joka toinen sunnuntai Amarilloon vai Mäkkäriin.
Viimeksi muokattu: