Mitä ohjelmia kirjanpitoon suosittelette? Toki jos kyseessä on ulkomaalainen ohjelma, niin pitäisi olla itse perillä enemmän oman maan lainsäädännöstä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä ohjelmia kirjanpitoon suosittelette? Toki jos kyseessä on ulkomaalainen ohjelma, niin pitäisi olla itse perillä enemmän oman maan lainsäädännöstä.
Yksi vuosiasiakas on, joka tekee itse suurimman osan ePasselilla. Vaikuttaa omiin silmiin aika passelilta ohjelmalta, vaikka arkikokemusta (myynti, ostoreskontra) ei olekaan.
Merit Aktivasta pysyisin kaukana. Käytin sitä itse tilitoimistotyössä, kunnes meni hermot koko paskaan ja vaihdoin pois. MA:sta puuttuu mm. kokonaan pankkiyhteys, eli saat käsin naputella pankkitapahtumat, ja laskut maksat erikseen verkkopankissa. Verkkolaskujen vastaanotto on kankeata, koska se hoituu integroitavan systeemin kautta.
Ohjelmassa on paljon älyttömyyksiä, jotka helpottavat hieman asioita 90%:lle käyttäjistä, mutta ovat lopun 10% kannalta äärimmäisen vittumaisia. MA mm. pakottaa tekemään vähennyksen käännetyistä EU-ostoista, ja jos tätä ei voi lain mukaan tehdä, täytyy ostolaskua erikseen täydentää muistiotositteella, jolla vähennetään vähennystä.
MA voi olla ihan ok, jos olet pieni konsultti jolle tulee 2 ostolaskua kuussa ja lähtee 1 myyntilasku, muuten välttäisin.
Kyllä epasselissa useampi firma pitäisi onnistua, samoin useampi käyttäjä (eli voi antaa vaikka kirjanpitäjälle oman accessin tai pitäisikö ehkä puhua mahdollisen tilinpäätöksen tekijästä, kp halunnee käyttää omia systeemejä), halvimmassa solo versiossa ei taida onnistua kumpikaan, mutta perusversiossa tai pienestä lisärahasta onnistunee (vaihda firmaa valikko on solossakin näkyvissä). Solossa on muitakin rajoitteita kuten että e-laskua ei voi lähettää jne, itsellä on silti tuo, just 3 päivää sitten kellotin niin meni 3min tehdä lasku tonne ja sitten e-lasku pankkiin (toki mä kopioin vaan vanhan laskun ja vaihdan tunnit kerran kk) eli ei tuolla sololla ”pärjää” jos on vähänkään enemmän.Tuo ePasseli vaikuttaisi olevan about saman hintaluokan ja siellä onkin pankkiyhteys saatavilla. Siihen ehkä kallistuisin, jos on tarkoitus ainoastaan itselle tehdä. Käsittääkseni ei saa montaa yritystä hoidettua samalla? Visma se taitaa nämä kaikki omistaa kuitenkin lopulta.
Mitä sä tarkalleen ottaen teet tämmöisessä asiakkuudessa että toinen itse tekee omin käsin melkein kaiken, käytkö nuuskimassa omalla tilillä sen passelia vai toimittaako se sulle vain raportit vaikka pdf:änä? Joka kk jotain, kerran kaks vuoteen jotain ja mitä suuruusluokkaa tämmöinen maksaa?Yksi vuosiasiakas on, joka tekee itse suurimman osan ePasselilla. Vaikuttaa omiin silmiin aika passelilta ohjelmalta, vaikka arkikokemusta (myynti, ostoreskontra) ei olekaan.
Mitä sä tarkalleen ottaen teet tämmöisessä asiakkuudessa että toinen itse tekee omin käsin melkein kaiken, käytkö nuuskimassa omalla tilillä sen passelia vai toimittaako se sulle vain raportit vaikka pdf:änä? Joka kk jotain, kerran kaks vuoteen jotain ja mitä suuruusluokkaa tämmöinen maksaa?
Taitaa Lidlin valinta liittyä tulosten julkistamiseen/piilotteluun ynm kikkailuun.
Miten verotus oikein meneekään Oy:n verrattuna?Koko Lidl-ketjun omistaa edelleen vain yksi miljardööri. Kommandiittiyhtiö on verotehokkaampi valinta.
Oikeutta tehdä sitoumuksia kai pystyy rajoittamaan sopimuksin?Ay lähtökohtaisesti ei koskaan, jokainen yhtiömies vastaa koko omaisuudellaan yhtiön sitoumuksista, joita kuka tahansa yhtiömies saa tehdä yhtiön puolesta ihan yksin.
Oikeutta tehdä sitoumuksia kai pystyy rajoittamaan sopimuksin?
...vaan mahtaako tästäkään olla käytännössä iloa, jos joku kumminkin tekee huonoja sitoumuksia omin päin.
Ky yhdellä vastuullisella yhtiömiehellä lienee turvallinen tässä mielessä? Eli olisi yhden firma ja kaveri tai kaksi mukana äänettöminä yhtiömiehinä.Kyllä, oikeutta tehdä sitoumuksia pystyy rajoittamaan sopimuksin ja kyllä, tästä ei ole iloa, koska yhtiömiesten keskinäiset sopimukset eivät vaikuta suhteessa ulkopuolisiin.
Eli vaikka veljet Valurauta ja Yero ovatkin keskenään sopineet, että molemmat sit allekirjoittaa yli tonnin sopparit, niin sit kun Yero kumminkin menee ja ostaa mätää turskaa miljoonalla eurolla Norjasta, niin Valurauta maksaa laskun. Sitten hänellä on oikeus vaatia korvauksia Yerolta, mutta hirmuisesti ei ole iloa perseaukiselta periä, ja sitä paitsi muutin just Itä-Timoriin siksi kunnes velka vanhenee.
Onko jotain hyvää työntekijän työajanseurantaan mobiilisovellusta joka toimii androidin ja iosin kanssa?
Ja, että työntekijät saisivat helposti palkanmaksukauden päätteeksi lähettää tuntilistansa samassa formaatissa minulle?
Ei ole tarvetta, ainakaan nyt, eritellä töitä vaan lähinnä saada kaikilta tuntilistat samassa formaatissa.
Jos kyseessä olisi kämppikset niin silloin olisi oma puolikas, millä tehdä mitä tykkää. Tässähän ei siis haettu voiko toinen nostaa kanteen vaan miten verottaja nämä vuokrauskuviot tulkitsee.Ei kai tuo eroa mitenkään normaalista tilanteessa jossa omistetaan kämppä puoliksi? Mä ainakin tein vuokrasopparin vain itseni kanssa, ei ole B vielä nostanut kannetta hänen mahdollisen mutta epätodennäköisen hallinnan luokkauksen osalta . Kai sä nyt saat sillä omalla puolikkaallasi tehdä mitä tykkäät?
A:lla ja B:llä toisistaan erilliset verotukset, joten kyllä se verottaja tulkitsee halutessaan. Suulliset vuokraukset yms kikkailut on juuri sitä mitä tässä ei haeta. Eli enemmän tässä toivotaan vastauksia, jotka olisi jotain muuta kuin mutua.Verottaja saa tuossa omansa riippumatta onko se 100/0 vai 50/50, joten miksi verottaja tulkitsisi mitään, lisäksi summat on olemattoman ja naurettavan pienen välimaastossa? Toiseksi voithan sä vuokrata suullisesti B:ltä sen hänen osuutensa kämpästä itsellesi 0€:llä, elatus kun on verotonta jopa tuntemattomien kesken.
Ainoa rajoite joka tulee mieleen on että kuluja C:lle vuokrauksesta et voi keksiä ainakaan sitä maksamaasi vuokraa enempää. Toistaalta jos teillä on 50/50 vuokrasoppari niin sä voit edelleen maksaa sen koko vuokran, koska toimii se elatus tuohonkin suuntaan. Kolmanneksi ellei kyseessä ole joku ihan minimalistinen yksiö niin eiköhän ne järkevät kulut C:lle vuokrauksesta rajoitu max 25% koko kämpän kuluista ollen max 50% ns. A:n ”omista” kuluista jolloin mitään tämmöisiäkään ei tartte edes miettiä.
Soita verottajalle, sitä varten siellä virkahenkilöitä on että ne antaa neuvoja/ohjausta kansalaisia askarruttavissa kysymyksissä.
Meidän ei tätä kannata enempää jatkaa, kun jo kerran vastasin, että tässä ei ole kyse siitä vastustaako B asiaa vai ei, mutta jankkaat siitä vieläkin.Kaipaamiasi vastauksia saat vain ja ainoastaan verotoimistosta.
Ihan uteliaisuuttani vaan kysyn että montako A,B,C yhdistelmää luulet suomessa olevan ja monessako niissä on tehty soppari kaikkien kesken? Mä veikkaan että kaikki sopparit on A-C välillä.
Sä et edes keksinyt miksi se A ei saisi omalla puoliskollaan tehdä mitä tykkää, sehän voisi muuttaa vaikka itse pois ja alivuokrata osuutensa jollekin ihan ventovieraalle ellei A&B:n välillä ole jotain sellaista sopimusta joka tuon estäisi ja tässäkin tapauksessa jos B on passiivinen niin D jatkaa asumista tyytyväisenä.
Oletko laskenut että tuossa kuviossa on rahallisesti mitään järkeä? Yritykselle vuokra on toki vähennettävää menoa, mutta henkilöverotuksessa maksat sitten 30% pääomatulosta veroa.Jos A ja B asuvat vuokralla puolisoina eli yhteinen vuokrasopimus ja A:lla on yritys C, jonka omistaa kokonaan yksin. C haluaa vuokrata tilaa tästä asunnosta etätöitä yms varten eli jonkin nurkan työpöydälle. Voiko C tehdä vuokrasopimuksen A:n kanssa ja maksaa vuokraa A:lle vai pitääkö sitä maksaa 50/50 A:lle ja B:lle tästä vuokratusta tilasta?
Ajatus olisi, että neliövuokra olisi sama tai lähellä asunnon ja yrityksen vuokrasoppareissa, jolloin henkilökohtaista verotettavaa ei syntyisi.Oletko laskenut että tuossa kuviossa on rahallisesti mitään järkeä? Yritykselle vuokra on toki vähennettävää menoa, mutta henkilöverotuksessa maksat sitten 30% pääomatulosta veroa.
Ilman vuokran maksua voit tehdä henkilöverotuksessa täyden työhuonevähennyksen.
Kyllä siinä on aina järkeä, sillä sen verran tuosta keksii kuluja ettei tartte kuin max. osasta vuokrasta maksaa pääomatuloa, jos vaikka 1/2 kuluja niin efektiivinen vero% onkin vain 15%. Kaikki alle 27% pintaan on kuitenkin todella bueno (yhteisövero, huojennettu osinko). Lisäksi jos pistät täyden työhuoneen niin et voi sitten pääomatuloista laittaa mitään, pistän itse sieltä 450€ pääomatulopuolelle.Oletko laskenut että tuossa kuviossa on rahallisesti mitään järkeä? Yritykselle vuokra on toki vähennettävää menoa, mutta henkilöverotuksessa maksat sitten 30% pääomatulosta veroa.
Onko toi ollut ihan ok? Ei noi perinteiset pankit tuota 6 euroa halvempaa kyllä tarjoa.Holvi käytössä. Tosin nykyisin ei taida uudet asiakkaat saada ilmaiseksi. Voi olla että siinä tapauksessa kallistuisin ns. Perinteiseen pankkiin.
No en mä nyt ihan hirveästi moitittavaa keksi. Siis jos hakee ns. Perus pankkia (verkkopankki, sepa-maksut). Meillä alkoi toiminta sillon kun oli se case, jossa holvin kortit eivät toimineet pariin viikkoon kellään. Tämä johtui heidän mastercard-toimittajan ongelmista. Brittien fiva tms. Oli jäädyttänyt varat. Sen jälkeen (vuosi takaperin) ei ole ollut ongelmia. Maksuissa menee kauemmin tulla perille kuin normi pankeissa mennen ja tullen, mutta en ole itse kokenut sitä ongelmana. Käytännössä yksi pankkipäivä menee tulla maksuilla.Onko toi ollut ihan ok? Ei noi perinteiset pankit tuota 6 euroa halvempaa kyllä tarjoa.
Miten maksatte itselle päivärahat? Kuuluu tuntiveloitukseen ja kirjanpidollisesti maksatte itselle verotonta kotimaan päivärahaa?
Tätä harmittelin myös.Se siitä ilmaisesta Holvi-tilistä.
Omalla toiminimelläni olen vain pitänyt henkilökohtaisen pankkitilin ohella tmin tiliä Nordeassa. Laskut olen tehnyt ilmainenlaskutusohjelma.comilla ja kirjanpito on excelissä. Ei kaunein ratkaisu mutta näillä laskutusmäärillä tuntunut toimivalta.Tätä harmittelin myös.
Onkohan Holvin Pro versio 12e/kk edelleen halvin "nappikauppaa" pyörittelevälle pienyrittäjälle, joka lähettelee laskuja tyyliin parin kuukauden välein?
Voiko osakeyhtiölläkin pitää tiliä vain omien tilien ohessa?Omalla toiminimelläni olen vain pitänyt henkilökohtaisen pankkitilin ohella tmin tiliä Nordeassa. Laskut olen tehnyt ilmainenlaskutusohjelma.comilla ja kirjanpito on excelissä. Ei kaunein ratkaisu mutta näillä laskutusmäärillä tuntunut toimivalta.
Voi. Ei siihen ole mitään teknistä syytä. Pankit toki haluavat kaupata omia kalliita yritystiliratkaisujaan.,Voiko osakeyhtiölläkin pitää tiliä vain omien tilien ohessa?
No kyllä tuo on vähän kaikkien sääntöjen/tapojen/käytäntöjen vastaista. Kirjanpidollisesti toki ok jos vuoden lopussa pitää huolen ettei oo euroakaan ”lainaa”. Pankin rahanpesu+muut ”suojellaan omaa businesta” pitänee huolen ettö tuosta kun ”jää kiinni” niin päädyt sellaiselle mustalle listalle että mikään pankki ei avaa tulevaisuudessa sun firmalle tiliä…Voi. Ei siihen ole mitään teknistä syytä. Pankit toki haluavat kaupata omia kalliita yritystiliratkaisujaan.,
Ei voi.Voiko osakeyhtiölläkin pitää tiliä vain omien tilien ohessa?
Osakeyhtiö on osakkeenomistajistaan erillinen oikeushenkilö. Vai onko sinulla jotain tarkempaa tietoa toisin?Voi. Ei siihen ole mitään teknistä syytä. Pankit toki haluavat kaupata omia kalliita yritystiliratkaisujaan.,