Youtube keskustelu

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Niin?
Milläs ajattelit että linus pitää firmaansa pystyssä ja maksaa palkkaa monelle alaiselle?
Älä huoli, kyllä teitä mainoksia rakastavia riittää, eikä Linusin tarvitse kärvistellä köyhyydessä.

Linus Tech Tips alone makes around $175,000 monthly, which adds up to an impressive $2.64 million annually, based on estimations from Net Worth Spot. On the higher end, Sebastian may make $4.75 million a year, which seems more likely, given his other popular channels.

This gives the popular science and tech YouTuber a net worth of more than $10.55 million, on the low end. Once you add in the revenue Sebastian gains from his other YouTube channels, along with his online store, his actual net worth is likely much higher. Higher, even, then Net Worth Spot’s inflated estimation of $14.76 million.
Että selvästi ette näe isoa kuvaa tässä vaan kiinnostaa vain MINÄ MINÄ MINÄ.
Joo, sovitaan näin. Vain sinä ymmärrät kuinka ihanaa ja tärkeää on katsella mainoksia.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos ansaintalogiikka perustuu pelkästään mainoksiin, niin sitten sille palvelulle ei ole todennäköisesti tarvetta muutenkaan. Suurin osa Youtuben sisällöstä on täyttä paskaa, eikä paskasta pitäisi palkita sentilläkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
Hetkonen, sanooko siis Kaitium että jos yhtiöllä on hyvin tuloa niin silloin ei tartte hommasta mitään maksaa ja voi vaan warettaa? Vai onko tässä joku älykäs "mainokset ei ole tuloa" ajatus taustalla? "Mainokset ovat ärsyttäviä, mutta en myöskään maksa!"
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Hetkonen, sanooko siis Kaitium että jos yhtiöllä on hyvin tuloa niin silloin ei tartte hommasta mitään maksaa ja voi vaan warettaa? Vai onko tässä joku älykäs "mainokset ei ole tuloa" ajatus taustalla? "Mainokset ovat ärsyttäviä, mutta en myöskään maksa!"
Mitä ihmettä täällä taas tapahtuu? Ei, en ole sanonut niin. Ja miten ihmeessä warettaminen edes liittyy asiaan mitenkään?

Mainokset ovat tosiaan ärsyttäviä, joten en katso niitä. Kuten jo aiemmin sanoin, jos sisältö on sellaista mitä haluan katsoa, niin voin kyllä tukea tuottajaa muilla menetelmillä jos sellaisia vain on tarjolla järkevästi ja riittävän helposti. Arvostan aivan liikaa omaa aikaani, enkä halua tuhlata sitä mainosten katselemiseen. Jos tosiaan ansaintalogiikka perustuu pelkästään mainoksiin, niin se on valinta jonka tuottaja on itse tehnyt. Minulta ei silloin kuitenkaan irtoa pennin jeniä.

Striimauspalveluiden osalta kuukausimaksua menee meidän taloudessa tällä hetkellä Elisa Viihteesta, CMoresta, Netflixistä, Viaplaysta, HBO Maxista ja Amazon Primesta. Hetken aikaa meni myös Discoverystä ja Ruutu plussasta, mutta jälkimmäisessä tulee joissakin ohjelmissa mainoksia maksettunakin, niin se oli siinä sitten. Youtube premium ei ole sellainen palvelu, josta haluaisin satunnaisten videoiden katselun vuoksi maksaa ainakaan tässä vaiheessa. En yksinkertaisesti saisi sillä rahalle vastinetta. Voi olla, että joku päivät pitkät Youtube-videoita katseleva hikinörtti kokee asian eri tavalla, eikä siinä mitään.

Markkinatalous kyllä muuttaa automaattisesti kysynnän ja tarjonnan myötä tuotannon ja julkaisumenetelmät sellaisiksi mikä kelpaa tuottajille ja kuluttajille. Hyvin näyttää nykytilanne vielä kelpaavan.

Btw. Ohitan mainokset myös TV-ohjelmissa, olen sillä tavalla syntinen ihminen.

Edit.
Sellainen vielä, että mainokset voi lisätä videoihin fiksustikin. IO-techillä on mm. kaupallisia yhteistöitä, joissa mainostaminen ei ole TV-shop -tyyppistä tuputtamista. Linusin videoissa on upotettuja mainoksia, joista ei pääse eroon millään adblockerilla, mutta ne on silti sijoitettu niin, että ne on melko helppo ohittaa ja joskus ne liittyvät jopa siinä määrin aiheeseen, että saattavat aiheuttaa mielenkiintoa. Ihan mitä tahansa mainosta ei kannata työntää minkä tahansa videon sekaan ja käytetyllä menetelmällä on myös väliä, eli siis että voiko videon ohittaa, vai pitääkö se katsoa väkisin jne.

Jos skippaus ei onnistu, en katso koko videota mistään tai millään tavalla. Tuota tarkoitin sillä, että ehkä sille videolle ei sitten ole todellisuudessa muutenkaan tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Älä huoli, kyllä teitä mainoksia rakastavia riittää, eikä Linusin tarvitse kärvistellä köyhyydessä.




Joo, sovitaan näin. Vain sinä ymmärrät kuinka ihanaa ja tärkeää on katsella mainoksia.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos ansaintalogiikka perustuu pelkästään mainoksiin, niin sitten sille palvelulle ei ole todennäköisesti tarvetta muutenkaan. Suurin osa Youtuben sisällöstä on täyttä paskaa, eikä paskasta pitäisi palkita sentilläkään.
Kuka nyt mainoksia rakastaa?
Kyllä ne ovat ärsyttäviä varsinkin jotkut tubettajat laittavat niitä videoihinsa aivan liikaa, eli tyyliin 10min videossa mainos 2min välein.

Pointtini oli jos et maksa palvelusta eli olet "piraatti" niin silloin ei ole myöskään valitus oikeutta jos joku ei toimi miten kuuluisi.
Adblockit joillakin sivuilla aiheuttavat ongelmia kuinka sivustot toimivat ylipäätään, joten miksei ne vois aiheuttaa ongelmia myös tubessa?

Itse kun käyttänyt Premiumia nyt kohta vuoden niin oikein kiltisti maksan tuosta youtube kokemuksesta jatkossakin.
Ei niitä mainoksia jaksa ihmetellä, mutta kuitenkin haluan tukea videoitten tekijöitä sekä itse palveluakin.
Ja vaimo ja tyttö saavat samaan hintaan sen YT Musiikin, joten ei tarvitse Spotifyita ottaa mikä maksaa jo enemmän kuin tuo YT Premium.

Toki on muitakin tukemis tapoja kuten ihan vaikka youtuben oma kanava jäsen sydeemi. Mutta tuolla tuet vain videoitten tekijöitä et itse alustaa (yt jäsen hommalla kyllä tuet kun tube ottaa 30%). Ja kyllä googlella on rahaa, mutta ei se poista sitä asiaa että ei se youtuben servereiden pyörittäminen ilmatteista ole.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Pointtini oli jos et maksa palvelusta eli olet "piraatti" niin silloin ei ole myöskään valitus oikeutta jos joku ei toimi miten kuuluisi.
Älä viitsi jauhaa paskaa. Youtube on ilmainen palvelu, eikä ilmaista voi piratisoida tai varastaa. Se että Youtubessa voi tienata rahaa laittamalla mainoksia mukaan, ei muuta tätä miksikään.

Kuten sanoin, kelaan mainokset myös televisio-ohjelmissa. Sinun logiikalla sekin on piratismia. :facepalm:

Kaikesta tuosta valituksesta ja syyttelystä tuntuu paistavan läpi lähinnä katkeruus, kun ne sun videot eivät ole tarpeeksi kiinnostavia tuottaakseen.

Adblockit joillakin sivuilla aiheuttavat ongelmia kuinka sivustot toimivat ylipäätään, joten miksei ne vois aiheuttaa ongelmia myös tubessa?
Joo, youtuben suosittelualgoritmi perustuu siihen millaisia mainoksia kenelläkin näkyy tai ei näy. Sulla on melkoinen vitsien kavalkadi ollut menossa tässä taas.

Edit.
Ja vaimo ja tyttö saavat samaan hintaan sen YT Musiikin, joten ei tarvitse Spotifyita ottaa mikä maksaa jo enemmän kuin tuo YT Premium.
Hyvä sinulle. Nuo ovat silti monin tavoin eri asioita ja toimivat eri tavalla. Yhteistä on vain se, että musiikkia löytyy molemmista.

Yleistä käytettävyyttä ajatellen Youtube Musicia ei saa ihan noin vain toimimaan mm. autosoittimien tai AV-vahvistinten tms. kanssa, joista suurin osa toimii oletuksena Spotify Connectin kanssa. Lisäksi omalla kohdalla Spotifya sen alusta lähtien käyttäneenä sinne on kertynyt soittolistoja, joissa on satoja tai jopa tuhansia biisejä aikaleimoineen ja niitä on myös jaettu tuttavien kesken. Vaikka soittolistat saisikin jossain määrin siirrettyä, niiden aikaleimat eivät siirry ja ne ovat ainakin minulle tärkeitä (eli milloin mikäkin biisi on lisätty listalle jne).

Googlen jatkuvan seurannan myötä Youtube Musicin suosittelualgoritmit toimivat Spotifya paremmin, mutta tuo seuranta on taas yksi sellainen asia josta en niin välitä, enkä siksi halua käyttää Googlen palveluita ollen niihin jatkuvasti kirjautuneena. En ole myöskään vakuuttunut Youtube Musicin äänenlaadusta.

Jokainen voi toki valita omiin tarkoituksiin sopivimman palvelun, mutta tarkoitus oli tällä tuoda esille se näkemys miksi Youtube Music ei voisi olla Spotifyn vaihtoehto minulle, eikä siitä siten saisi mitään lisäarvoa, vaikka se tulisikin jonkun Youtube premium -tilauksen kylkiäisenä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Älä viitsi jauhaa paskaa. Youtube on ilmainen palvelu, eikä ilmaista voi piratisoida tai varastaa. Se että Youtubessa voi tienata rahaa laittamalla mainoksia mukaan, ei muuta tätä miksikään.

Kuten sanoin, kelaan mainokset myös televisio-ohjelmissa. Sinun logiikalla sekin on piratismia. :facepalm:

Kaikesta tuosta valituksesta ja syyttelystä tuntuu paistavan läpi lähinnä katkeruus, kun ne sun videot eivät ole tarpeeksi kiinnostavia tuottaakseen.


Joo, youtuben suosittelualgoritmi perustuu siihen millaisia mainoksia kenelläkin näkyy tai ei näy. Sulla on melkoinen vitsien kavalkadi ollut menossa tässä taas.

Edit.

Hyvä sinulle. Nuo ovat silti monin tavoin eri asioita ja toimivat eri tavalla. Yhteistä on vain se, että musiikkia löytyy molemmista.

Yleistä käytettävyyttä ajatellen Youtube Musicia ei saa ihan noin vain toimimaan mm. autosoittimien tai AV-vahvistinten tms. kanssa, joista suurin osa toimii oletuksena Spotify Connectin kanssa. Lisäksi omalla kohdalla Spotifya sen alusta lähtien käyttäneenä sinne on kertynyt soittolistoja, joissa on satoja tai jopa tuhansia biisejä aikaleimoineen ja niitä on myös jaettu tuttavien kesken. Vaikka soittolistat saisikin jossain määrin siirrettyä, niiden aikaleimat eivät siirry ja ne ovat ainakin minulle tärkeitä (eli milloin mikäkin biisi on lisätty listalle jne).

Googlen jatkuvan seurannan myötä Youtube Musicin suosittelualgoritmit toimivat Spotifya paremmin, mutta tuo seuranta on taas yksi sellainen asia josta en niin välitä, enkä siksi halua käyttää Googlen palveluita ollen niihin jatkuvasti kirjautuneena. En ole myöskään vakuuttunut Youtube Musicin äänenlaadusta.

Jokainen voi toki valita omiin tarkoituksiin sopivimman palvelun, mutta tarkoitus oli tällä tuoda esille se näkemys miksi Youtube Music ei voisi olla Spotifyn vaihtoehto minulle, eikä siitä siten saisi mitään lisäarvoa, vaikka se tulisikin jonkun Youtube premium -tilauksen kylkiäisenä.
Minä en tuota piraattia sanonut vaan Linus. Siksi kirjoitin kokoajan "piraatti".
Mutta oikeassa se sen asian suhteen on ei sen puoleen.

YT Music ei toimi autojen kanssa kuulostaa oudolta kun jokusessa autossa olen sitä kokeillut ja toimi kuin junan vessa kiitos android auton.
Eli esim. jatkaa toistamista automaattisesti siitä mihin jäit kun seuraavan kerran lähdet autolla liikkeelle.
Ja toimiihan se normaalisti myös bluetoothin tai 3.5mm audio liittimen kauttakin autossa jossa ei ole android auto.

Laadusta en osaa sanoa kun en ole audio hifisti millään tavalla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Minä en tuota piraattia sanonut vaan Linus. Siksi kirjoitin kokoajan "piraatti".
Mutta oikeassa se sen asian suhteen on ei sen puoleen.

YT Music ei toimi autojen kanssa kuulostaa oudolta kun jokusessa autossa olen sitä kokeillut ja toimi kuin junan vessa kiitos android auton.
Eli esim. jatkaa toistamista automaattisesti siitä mihin jäit kun seuraavan kerran lähdet autolla liikkeelle.
Ja toimiihan se normaalisti myös bluetoothin tai 3.5mm audio liittimen kauttakin autossa jossa ei

Laadusta en osaa sanoa kun en ole audio hifisti millään tavalla.
Tottakai Linus on "oikeassa", kun sattui olemaan samaa mieltä sinun kanssa. :D

Ja siis kaikissa autoissa ei ole Android Autoa (joka muuten on Googlen tuote), mutta Spotify connect sen sijaan saattaa löytyä vanhemmistakin. Se taas on ihan ysäriä, että pitäisi jonkun piuhan kautta alkaa luuria yhdistämään yhtään mihinkään, tai vaihdella autossa biisejä puhelimen kautta. Mutta joo, menee offtopiciksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Tottakai Linus on "oikeassa", kun sattui olemaan samaa mieltä sinun kanssa. :D

Ja siis kaikissa autoissa ei ole Android Autoa (joka muuten on Googlen tuote), mutta Spotify connect sen sijaan saattaa löytyä vanhemmistakin. Se taas on ihan ysäriä, että pitäisi jonkun piuhan kautta alkaa luuria yhdistämään yhtään mihinkään, tai vaihdella autossa biisejä puhelimen kautta. Mutta joo, menee offtopiciksi.
Katoitko/kuuntelitko tuon linusin pätkän edes ? Kun kuulostaa että et ole. Ihan mielenkiintoinen pätkä nimittäin aiheesta, kun se sai pirusti vihaa niskaansa tuosta piraatti jutusta.
Mutta käännetääs asia toistepäin että miltäs susta tuntuisi että olisi laittanut video projektiin paljon rahaa tai ainakin paljon aikaa siihen. Sitten uppaat sen alustalle jossa olet päässyt pitkän yrittämisen jälkeen sille tasolle että tämä alusta maksaa sinulle siitä jotain. Eli saat kovasta työstäsi korvauksen ja sen suuruus riippuu kuinka se video menestyy alustalla.
Sitten tulee joku kenenkä mielestä vitut tekijä tarvitsee saada mitään korvausta tai itse alustakaan kun sen mielestä kaikki tämä pitää saada ilmatteiksi.
Niin oisko tämä sinusta oikein videon tekijänä ?

Vertaat tuota jatkuvasti tv hommiin, mutta siellähän ylen hommat maksetaan veroilla ja taas mainospohjaisilla kanavilla mainokset sulle näytetään etkä todellakaan niitä voi ohittaa. Vaikka toki moni niiden aikana menee esim. kuselle tai jääkaapille. Mutta kuitenkin ne ovat toistettu ja suurella todennäköisyydellä olet ainakin kuullut ne. Jollet toki ole mutettanut töllöä siksi aikaa tai vaihtanut kanavaa.
Eli mainostaja on saanut haluamansa ja tv-kanava rahoituksen.
Youtubessa jos käytät adblockia niin mainoksia ei koskaan toimiteta edes sinulle ja näin videon tekijä, palvelun tarjoaja eli youtube eikä mainostaja saa hommasta mitään.

Jos se on niin ongelma maksaa youtubesta katsomalla ne ärsyttävät mainokset tai maksamalla YT Premium niin kannattaisi vaihtaa palvelua vaikka Odyseen tai Vimeoon tai vaikka Bittubeen. Niissä on sitten taas omat juttunsa.

Ja tiedän että android auto on googlen homma ja sulla selvästi on joku googlea vastaan. Juu samaan sarjaan menee kuin muutkin isot media firmat kuten Apple, Microsoft ja Facebook.
Toki ilman noita kaikkia voi elää, mutta google on niin pirullisesti ujuttautunut joka paikkaan että ilman sitä tekee itselleen monesta asiasta hemmetisti vaikeampaa.
Ja android auto on suurimmassa osassa autoista ihan piuhalla kun sen langaton versio on vasta nyt pikkuhiljalleen tulossa uusiin autoihin.

Mutta kyllä bluetoothin kautta auton radio tai mikä lie ajotietokone näyttää jopa Youtuben videon nimen ja antaa kelata sitä ja tai hypätä soittolistalla seuraavaan. Ja tämä siis toimii ihan YT Musicin, Nettiradio appien ym. softien kanssa hienosti.
Jos en väärin muista niin edellisessä autossani oli FM lähettimellä oleva bluetooth palikka kun autossa ei itsessään ollut bluetoothia, niin sekin osasi nuo temput vaikka oli halpa kiina roska.
Pitää sanoa että itse en ole Spotify connenctiin kyllä yhdessäkään autossa ole törmännyt, mutta eiköhän Spotify toimi tuolla bluetoothilla identtisesti kuin nuo muutkin. Jollei Spotify ole sitä erikseen jotenkin estänyt mitä suuresti epäilen.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Katoitko/kuuntelitko tuon linusin pätkän edes ?
Mä katsoin kaikki kymmenen sekuntia ja mun on oikeasti vaikea ottaa tuota tosissaan kun videon alusta asti ruudun alareunassa komeilee CHECK OUT LTT STORE FOR MERCH tyylinen teksi.
Kun helvetin suosittu tubettaja valittaa jostain katsojiin tai mainoksiin liittyvästä samalla kun jokaisella videolla on vitullinen määrä katsojia, sponssit ja omat paidat ja ties mitä myytävänä niin mulla ei vaan riitä kyyneliä niille.
Tuohon vielä mahdolliset patreon lahjoittajat päälle niin rahaa tulee enemmän kuukaudessa mitä mä saan eläkettä vuodessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Mä katsoin kaikki kymmenen sekuntia ja mun on oikeasti vaikea ottaa tuota tosissaan kun videon alusta asti ruudun alareunassa komeilee CHECK OUT LTT STORE FOR MERCH tyylinen teksi.
Kun helvetin suosittu tubettaja valittaa jostain katsojiin tai mainoksiin liittyvästä samalla kun jokaisella videolla on vitullinen määrä katsojia, sponssit ja omat paidat ja ties mitä myytävänä niin mulla ei vaan riitä kyyneliä niille.
Tuohon vielä mahdolliset patreon lahjoittajat päälle niin rahaa tulee enemmän mitä mä saan eläkettä kuukaudessa.
Se sanokin että hänelle on ihan sama, kun juuri tuo oma kauppa on se suurin tulonlähde + sponsorit.
Mutta mites ne ketkä eivät ole samassa asemassa kuin hän?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Se sanokin että hänelle on ihan sama, kun juuri tuo oma kauppa on se suurin tulonlähde + sponsorit.
Mutta mites ne ketkä eivät ole samassa asemassa kuin hän?
Niin ne ei kyllä mainoksistakaan saa kuin kahvirahoja. Otetaan vaikka esimerkiksi tämän saitin youtube videot. Youtube mainokset ovat tuoneet viimevuonna io-techille vain 7600 €, joka on pikkusumma nähden työmäärään ja osien arvoon, yms. Rahat tulee ihan muilla tavoilla, jos on tullakseen.
Vertaat tuota jatkuvasti tv hommiin, mutta siellähän ylen hommat maksetaan veroilla ja taas mainospohjaisilla kanavilla mainokset sulle näytetään etkä todellakaan niitä voi ohittaa. Vaikka toki moni niiden aikana menee esim. kuselle tai jääkaapille. Mutta kuitenkin ne ovat toistettu ja suurella todennäköisyydellä olet ainakin kuullut ne. Jollet toki ole mutettanut töllöä siksi aikaa tai vaihtanut kanavaa.
Eli mainostaja on saanut haluamansa ja tv-kanava rahoituksen.
Ilmeisesti tallentava digiboksi on vieras käsite? Ja ilmeisesti on täysin vieras ajatus että töllölläkin voisi tallentaa ulkoiselle kiintolevylle ohjelmia? Addblocker postaa ei kiinnostavan sisällön. Digiboksilla voit kelata mainosten yli. Nettisivuilla voit olla myös katsomatta kyseistä mainosta. Sanomalehdessä voit myös ohittaa mainoksen ja olla lukematta sitä.

Tämä kaikki on sun logiikalla väärin.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 805
Ilmeisesti tallentava digiboksi on vieras käsite? Ja ilmeisesti on täysin vieras ajatus että töllölläkin voisi tallentaa ulkoiselle kiintolevylle ohjelmia? Addblocker postaa ei kiinnostavan sisällön. Digiboksilla voit kelata mainosten yli.
Pointti lienee se, ettei suorissa lähetyksissä onnistu, tietenkään. Ja mitä digibokseihin tulee, niin ne nyt ei edusta tätä päivää millään tasolla :D 10-20v sitten ne olivat vielä in.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Pointti lienee se, ettei suorissa lähetyksissä onnistu, tietenkään. Ja mitä digibokseihin tulee, niin ne nyt ei edusta tätä päivää millään tasolla :D 10-20v sitten ne olivat vielä in.
Mää katsomassa televisiota livenä ja lähetysten mainoksia vuonna 2022. Tuollainen se vasta ysäriä onkin.

Digiboksit ovat aika pitkälti historiaa, mutta tilalla ovat Elisa Viihteet ja muut vastaavat striimauspalvelut. Ja toki myös ne televisioiden ulkoiset massamuistit.

En edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt tai kuullut jonkin mainoksen televisiosta. Jos ja kun tulee mainoskatko, niin sen yli voi hypätä parilla klikkauksella.

Johta joku alkaa varmaan ulisemaan, että on piratismia, jos postilaatikossa lukee "ei mainoksia". :D
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Mää katsomassa televisiota livenä ja lähetysten mainoksia vuonna 2022. Tuollainen se vasta ysäriä onkin.

Digiboksit ovat aika pitkälti historiaa, mutta tilalla ovat Elisa Viihteet ja muut vastaavat striimauspalvelut. Ja toki myös ne televisioiden ulkoiset massamuistit.

En edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt tai kuullut jonkin mainoksen televisiosta. Jos ja kun tulee mainoskatko, niin sen yli voi hypätä parilla klikkauksella.

Johta joku alkaa varmaan ulisemaan, että on piratismia, jos postilaatikossa lukee "ei mainoksia". :D
Huoh :facepalm:
Sä vaadit että kaikki mediat tekee sulle katseltavaa ilmatteiksi. Eli ne eivät ole ansainneet sinusta palkkaa selvästikkään työstään vai ?
No jatkossa varmaan työnantajalles ilmoitat että teet jatkossa työsi vaan harrastuksena eli ei tarvi palkkaa maksaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Otetaan vaikka esimerkiksi tämän saitin youtube videot. Youtube mainokset ovat tuoneet viimevuonna io-techille vain 7600 €, joka on pikkusumma nähden työmäärään ja osien arvoon, yms. Rahat tulee ihan muilla tavoilla, jos on tullakseen.
Asiapitoinen sisältö tosiaan ei saa tulessa sellaista kiinnostusta jolla eläisi. Sitten ne teinitubettajat painaa täyttä roskaa kerta/vko ja saa tuplat mitä keskiverto palkansaaja.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Huoh :facepalm:
Sä vaadit että kaikki mediat tekee sulle katseltavaa ilmatteiksi. Eli ne eivät ole ansainneet sinusta palkkaa selvästikkään työstään vai ?
No jatkossa varmaan työnantajalles ilmoitat että teet jatkossa työsi vaan harrastuksena eli ei tarvi palkkaa maksaa.
En vaadi ja sen olen sanonut jo ainakin kaksi kertaa tässäkin keskustelussa. Voin maksaa palvelusta jos koen tarjonnan sen arvoiseksi (olettaen myös että se maksaminen on toteutettu riittävän helposti). Pakotettuja mainoksia en kuitenkaan halua katsoa sekuntiakaan. Mainoksia saa toki olla, mutta ne pitää voida olla ohitettavissa. Tämä on samalla oma kannanottoni siihen, että haluan yrittäjien/sisällöntuottajien panostavan muihin ansaintamalleihin. Kuten sanoin, jos ansaintalogiikka on pelkästään mainosten tuputtaminen, se ei ole kestävällä pohjalla, enkä halua sellaista tukea.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 029
Onko muilla mennyt tuubin kotisivun suosittelut sekaisin? Niitä on tänään aivan järjetön määrä, myös tilatuilta kanavilta, ja lisäksi videoita jotka on jo ajat sitten katsottu. "Älä suosittele kanavaa" ei tunnu vaikuttavan mitenkään, suositukset pysyvät täysin samoina.

Onneksi BlockTube on olemassa.
Kotisivu on näköjään korjautunut, eli jonkinlainen bugi siellä ilmeisesti oli.
Tänään taas meni kotisivu sekaisin samalla tavalla. Liekö jotain päivitystä testauksessa tms. mutta ihan perseestä joka tapauksessa.

Muoks: taas toimii
 
Viimeksi muokattu:

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
@Zetteri Mitenkäs uusi vuosi lähtenyt käyntiin, onko katseluita tullut hyvin? Mitenkäs koronavuodet, vaikuttiko positiivisesti katselukertoihin?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
@Zetteri Mitenkäs uusi vuosi lähtenyt käyntiin, onko katseluita tullut hyvin? Mitenkäs koronavuodet, vaikuttiko positiivisesti katselukertoihin?
Sama jatkuu pitkälti, eli tilaaja määrä laskee, katselut about samat ja katseluiden kestot nousussa.
Ja positiivisesti kanava jäseniä tullut lisää.

Semmoinen pisti silmään että vaikka tässä videossa ulkomaalaisten osuus 45%, niin tekstityksiä käytti vain vajaa 7%.
Muutenkin koko video menestyi surkeasti vaikka käytin siihen aikaa pirusti.
Eli oli käsikirjoitettu, pituus suht lyhyt, koko ajan asiaa ja jopa väänsin tekstitykset suomeksi ja lontooksi.



No eipä näytä olevan järkeä tehdä lontooksi tekstyksiä kun niitä ei kuitenkaan käytetä. Joten miksi tuhlata niihin aikaa?
Myöskin näemmä ei pidä poiketa normi prossu ja näytönohjain testeistä kun tuon videon myötä tilaaja määrä romahti.

Mutta nämä bloopers videoni ovat saaneet kiitosta, mutta katseluita ei niinkään ole tullut.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
639
En muistanutkaan että tälläinenkin on tehty. Ihan hauska. Viimeksi nähnyt tän varmaan sen 12 vuotta sitten.

Moni ei välttämättä tiedä, että videossa on kohtaus (2:51 eteenpän), joka on kuvattu takaperin, ja Yankovic oikeasti "laulaa" tai "lausuu" kaikki tekstit takaperin, jotta videolla kaikki näyttää "oikealta".

Aikaa ennen CGI:tä.

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 453
Onko muille Youtube algoritmi alkanut suosittelemaan kaikkea suomalaista vlogi-pasketta tuutin täydeltä? En mielestäni ole sellaista katsonut kun ehkä korkeintaan yhden videon joskus lähiaikoina.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Onko muille Youtube algoritmi alkanut suosittelemaan kaikkea suomalaista vlogi-pasketta tuutin täydeltä? En mielestäni ole sellaista katsonut kun ehkä korkeintaan yhden videon joskus lähiaikoina.
On muistaakseni tullut, mutta eroon on päässyt nopeasti.
Eli vaan pariin videoon että ei kiinnosta niin loppuivat aika äkkiä.
Musiikkia se välillä yrittää tuputtaa vaikka en youtubesta musiikkia kuuntele.
Niistä taas ei päässyt eroon kuin klikkaamalla älä suosittele tätä kanavaa.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Onko muille Youtube algoritmi alkanut suosittelemaan kaikkea suomalaista vlogi-pasketta tuutin täydeltä? En mielestäni ole sellaista katsonut kun ehkä korkeintaan yhden videon joskus lähiaikoina.
Kieltämättä muutama tullut vastaan. Laitan aina, että ei kiinnosta tai älä suosittele kanavaa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
Kuten sanoin, jos ansaintalogiikka on pelkästään mainosten tuputtaminen, se ei ole kestävällä pohjalla, enkä halua sellaista tukea.
Ai niinkuin kaikki mainoskanavat ja yleensäkin jokainen juttu mitä netissä tehdään, ei ole kestävällä pohjalla. Just just.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Onko muille Youtube algoritmi alkanut suosittelemaan kaikkea suomalaista vlogi-pasketta tuutin täydeltä? En mielestäni ole sellaista katsonut kun ehkä korkeintaan yhden videon joskus lähiaikoina.
Sama homma ja en ole päässyt täysin eroon vaikka tulee usein klikkailtua että älä suosittele... Sama homma joidenkin muun tyyppisten videoiden suhteen. Joskus erehtynyt katsomaan jotain aiheesta X niin ei meinaa päästä millään eroon
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 652
Ai niinkuin kaikki mainoskanavat ja yleensäkin jokainen juttu mitä netissä tehdään, ei ole kestävällä pohjalla. Just just.
Mainostamisen voi korvata sponsoreilla (tuotesijoittelu, tuotteiden arvostelu, kaupallinen yhteistyö jne.) ja esim lahjoituksilla. Silloin toiminta on paljon läpinäkyvämpää kun katsoja tietää mitä aikoo katsoa. Ruudulle pomppaavat mainokset ovat aina pelkkää miinusta katsojalle. Siksi estänkin ne, ja jos joku sivu estää adblokin niin tottakai jätän koko sivun pois. Koska en joka tapauksessa aikoisi maksaa heille. Maksan ainoastaan vapaaehtoisesti. Esim katsomalla kaupallista yhteistyötä videon tai tuotesijoittelua sisältävän videon.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Mainostamisen voi korvata sponsoreilla (tuotesijoittelu, tuotteiden arvostelu, kaupallinen yhteistyö jne.) ja esim lahjoituksilla. Silloin toiminta on paljon läpinäkyvämpää kun katsoja tietää mitä aikoo katsoa. Ruudulle pomppaavat mainokset ovat aina pelkkää miinusta katsojalle. Siksi estänkin ne, ja jos joku sivu estää adblokin niin tottakai jätän koko sivun pois. Koska en joka tapauksessa aikoisi maksaa heille. Maksan ainoastaan vapaaehtoisesti. Esim katsomalla kaupallista yhteistyötä videon tai tuotesijoittelua sisältävän videon.
Eli sinun mielestäsi porukan pitäisi tehdä sulle katsottavaa ihan hyvää hyvyyttään ?
Kun nuo luettelemas juttus onnistuu sitten vasta kun youtube kanava on jo niin iso että se alkaa kiinnostamaan eri tahoja.
Mutta siinä kohtaa jo ne mainostulot / premium tulot ja alkavat olemaan jo sitä luokkaa että noilla sponsori hommilla ei niin väliä enää olekkaan.
Eli mielestäsi kaikki pikku kanavat joutavat kuolemaan kun ne eivät ole ansainneet yhtään mitään ?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 652
Eli sinun mielestäsi porukan pitäisi tehdä sulle katsottavaa ihan hyvää hyvyyttään ?
Kun nuo luettelemas juttus onnistuu sitten vasta kun youtube kanava on jo niin iso että se alkaa kiinnostamaan eri tahoja.
Mutta siinä kohtaa jo ne mainostulot / premium tulot ja alkavat olemaan jo sitä luokkaa että noilla sponsori hommilla ei niin väliä enää olekkaan.
Eli mielestäsi kaikki pikku kanavat joutavat kuolemaan kun ne eivät ole ansainneet yhtään mitään ?
Älä syötä sanoja toisen suuhun, se ei ole keskustelua.
Eikai se minun työtäni ole tukea palveluja joita en halua? Tässä on kyse valinnanvapaudesta. Ja kyllä tiedän hyvin että nykyinen systeemi on aika toivoton pienille tekijöille. Onhan tuo nyt enemmän harrastusjuttu, ei voi oikein olettaa että joka toinenkaan voisi elantoa tehdä youtubesta vaikka kuinka haluaisi.

Jos pienstriimaajia harmittaa mainoksia estävät katsojat niin eikös sitten kannattaisi laittaa youtubelle vetoomusta että blokkaavat palvelusta adblokkia käyttävät? Sillä varmaan saakin niitä tuloja ylös?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Jos et edes tiedä mitä sillä premiumilla saa niin suosittelen tutustumaan :tup:
Toki tiedän ja tiedän myös etten tarvitse sen ominaisuuksia.

Siihen minun mielestäni hieman ylihintaiseen premiumiin kuuluu:

- Ei mainoksia (paitsi ilmeisesti edelleen videoon itsessään upotetut sponsoripätkät)
- YouTube music (en tarvitse, valinta on ollut viimeiset 10 vuotta Spotifyn perhetilaus)
- YouTube Originals - sarjat (ei mitään kiinnostavaa sisältöä)
- Latausmahdollisuus (ei tarvetta)

Ja kuten jo aiemmin sanoin, haluan käyttää Youtubea pääsääntöisesti kirjautumattomana, eikä sekään olisi luonnollisesti mahdollista Premiumin kanssa.

Pelkkien mainosten poistoon on lisäksi tarjolla $6.99/kk maksava Premium Lite. Tuossakin on puolet liikaa. Lopputulos on se, että adblockerin kanssa mennään ja sillä siisti.

Zetterin tapaiset angstaavat tuputtajat aiheuttavat sen, että koko asia kiinnostaa entistäkin vähemmän. Voin tukea sisällöntuottajia muilla tavoilla, mutta en katso sekuntiakaan pakkomainoksia. Jos joku ei voi tuottaa sisältöä sen vuoksi, niin sitten ei voi ja olen ihan tyytyväinen ilmankin. Ja jos adblockerin käyttö onnistutaan estämään kokonaan, niin sitten en todennäköisesti katso Youtubesta yhtään mitään ainakaan tällä hinnoittelulla.

Techbbs:n videoissa mainonta on hoidettu järkevästi, eli kaupallisena yhteistyönä ilman pakkomainoksia välissä jne. Se on ihan ok.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Älä syötä sanoja toisen suuhun, se ei ole keskustelua.
Eikai se minun työtäni ole tukea palveluja joita en halua? Tässä on kyse valinnanvapaudesta. Ja kyllä tiedän hyvin että nykyinen systeemi on aika toivoton pienille tekijöille. Onhan tuo nyt enemmän harrastusjuttu, ei voi oikein olettaa että joka toinenkaan voisi elantoa tehdä youtubesta vaikka kuinka haluaisi.

Jos pienstriimaajia harmittaa mainoksia estävät katsojat niin eikös sitten kannattaisi laittaa youtubelle vetoomusta että blokkaavat palvelusta adblokkia käyttävät? Sillä varmaan saakin niitä tuloja ylös?
Totta, jos tekee suomi materiaalia niin voi jo suoraan unohtaa että voisi youtubella elää.
Ja se on yllättävän ison työn takana päästä youtuben ad kumppaniksi eli 1000 tilaajaa pitää saada ja joku määrätty katselu minuutti määräkin oli.
Eli joka tapauksessa tuohon saakka pitää päästä täysin omalla rahoituksella.

Ja olen ymmärtänyt että youtube testailee jotain uutta systeemiä mikä estää ad block systeemit, mutta eipä ole asiasta sen enempää tietoa että missä vaiheessa se projekti menee vai onko peräti jo kuollut ja kuopattu.

Itselleni youtube on mukava harrastus tai enemmänkin prossujen kellottelu on se harrastus ja youtubella haluan jakaa tämän muillekkin.
Ja youtube tuloilla on idea rahoittaa "uuden" raudan hommaaminen testeihin ja muut hankinnat kuiten testi pelit.
Mutta kyllä nämä tyypit ärsyttää joille kaikki pitäis antaa ilmatteiksi ja samaan aikaan vaaditaan milloin mitäkin ottamaan testiin.
Kuten eräskin vaati että testi näytönohjain pitäisi päivittää RTX 3090:ksi... ööö about 13€/kk youtube tuloilla se onnistuukin hemmetin helposti :rolleyes:

Siksi itse otinkin käyttöön kanava jäsenyys hommat eli prossu benchmarkit ovat vain maksaville kanava jäsenille. Joka onkin toiminut hemmetin hyvin ( tuosta 13€:sta 9€ on kanava jäsen maksuista), paitsi täällä siitä tuli kauhea itku kun ne pitäisi ANTAA ILMATTEIKSI.
Eli kaikki pitäisi antaa mutta itse ei saisi saada edes rahaa homman pyörittämiseen :mad:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Toki tiedän ja tiedän myös etten tarvitse sen ominaisuuksia.

Siihen minun mielestäni hieman ylihintaiseen premiumiin kuuluu:

- Ei mainoksia (paitsi ilmeisesti edelleen videoon itsessään upotetut sponsoripätkät)
- YouTube music (en tarvitse, valinta on ollut viimeiset 10 vuotta Spotifyn perhetilaus)
- YouTube Originals - sarjat (ei mitään kiinnostavaa sisältöä)
- Latausmahdollisuus (ei tarvetta)

Ja kuten jo aiemmin sanoin, haluan käyttää Youtubea pääsääntöisesti kirjautumattomana, eikä sekään olisi luonnollisesti mahdollista Premiumin kanssa.

Pelkkien mainosten poistoon on lisäksi tarjolla $6.99/kk maksava Premium Lite. Tuossakin on puolet liikaa. Lopputulos on se, että adblockerin kanssa mennään ja sillä siisti.

Zetterin tapaiset angstaavat tuputtajat aiheuttavat sen, että koko asia kiinnostaa entistäkin vähemmän. Voin tukea sisällöntuottajia muilla tavoilla, mutta en katso sekuntiakaan pakkomainoksia. Jos joku ei voi tuottaa sisältöä sen vuoksi, niin sitten ei voi ja olen ihan tyytyväinen ilmankin. Ja jos adblockerin käyttö onnistutaan estämään kokonaan, niin sitten en todennäköisesti katso Youtubesta yhtään mitään ainakaan tällä hinnoittelulla.

Techbbs:n videoissa mainonta on hoidettu järkevästi, eli kaupallisena yhteistyönä ilman pakkomainoksia välissä jne. Se on ihan ok.
Zetteristä nyt ei kanata välittää mutta olen samaa mieltä, itsellä Youtube premium toimii hyvin, koska sanoin spotifyn irti jo vuosia sitten niin nyt menee yhdellä maksulla videot ja musiikki.

Mä olen aina käyttänyt Androidia ja sitä kautta Googlen palveluita ja itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa Googlesta, kaikki aina toiminut hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Totta, jos tekee suomi materiaalia niin voi jo suoraan unohtaa että voisi youtubella elää.
Ja se on yllättävän ison työn takana päästä youtuben ad kumppaniksi eli 1000 tilaajaa pitää saada ja joku määrätty katselu minuutti määräkin oli.
Eli joka tapauksessa tuohon saakka pitää päästä täysin omalla rahoituksella.

Ja olen ymmärtänyt että youtube testailee jotain uutta systeemiä mikä estää ad block systeemit, mutta eipä ole asiasta sen enempää tietoa että missä vaiheessa se projekti menee vai onko peräti jo kuollut ja kuopattu.

Itselleni youtube on mukava harrastus tai enemmänkin prossujen kellottelu on se harrastus ja youtubella haluan jakaa tämän muillekkin.
Ja youtube tuloilla on idea rahoittaa "uuden" raudan hommaaminen testeihin ja muut hankinnat kuiten testi pelit.
Mutta kyllä nämä tyypit ärsyttää joille kaikki pitäis antaa ilmatteiksi ja samaan aikaan vaaditaan milloin mitäkin ottamaan testiin.
Kuten eräskin vaati että testi näytönohjain pitäisi päivittää RTX 3090:ksi... ööö about 13€/kk youtube tuloilla se onnistuukin hemmetin helposti :rolleyes:

Siksi itse otinkin käyttöön kanava jäsenyys hommat eli prossu benchmarkit ovat vain maksaville kanava jäsenille. Joka onkin toiminut hemmetin hyvin ( tuosta 13€:sta 9€ on kanava jäsen maksuista), paitsi täällä siitä tuli kauhea itku kun ne pitäisi ANTAA ILMATTEIKSI.
Eli kaikki pitäisi antaa mutta itse ei saisi saada edes rahaa homman pyörittämiseen :mad:
Sä itket siitä kun ihmiset ei maksa ja kun käyttävät mainostenestoja, sitten sä laitat puolet videoista maksumuurin taakse ettei edes ne maksavat premium-jäsenet näe niitä eli ruinaat tuplaten rahaa ja samalla vingut foorumilla kun kaikki kiusaa :facepalm:

Suosittelen menemään siihen kuuluisan peilin eteen ja miettimään miksi sua kohtaan käyttäydytään kuten käyttäydytään.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
@Zetteri miksi et käytä patreonia ja laita sinne niitä bechmark videoita?
Miksi sitä pitäisi käyttää ?
Mitä vikaa on Youtuben kanava jäsenyys hommassa tai vaikka Odyseessa ?
Kun ei ole mitään järkeä ottaa lisää alustoja ylläpidetttäväksi.
Kanava jäsenyys 1,99€/kk ja Odyseessä bencmark videot ovat 6 LBRY coinia eli about 0.13€ per video.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Miksi sitä pitäisi käyttää ?
Mitä vikaa on Youtuben kanava jäsenyys hommassa tai vaikka Odyseessa ?
Kun ei ole mitään järkeä ottaa lisää alustoja ylläpidetttäväksi.
Kanava jäsenyys 1,99€/kk ja Odyseessä bencmark videot ovat 6 LBRY coinia eli about 0.13€ per video.
Uskoisin että patreon ottaa vähemmän välistä ja patreon on suosittu paikka tukea sisällön tuottajaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Mä olen aina käyttänyt Androidia ja sitä kautta Googlen palveluita ja itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa Googlesta, kaikki aina toiminut hyvin.
Sama juttu, ei minulla ole mitään Googlea vastaan, kuten ei Microsoftiakaan. Kirjautumattomana käytän Youtubea seurannan rajaamisen lisäksi siksi, että käytän satunnaisesti palvelua myös sellaisilla koneilla, joihin ei ole suotavaa kirjautua henkilökohtaisilla tunnuksilla.

Miksi sitä pitäisi käyttää ?
Mitä vikaa on Youtuben kanava jäsenyys hommassa tai vaikka Odyseessa ?
Kun ei ole mitään järkeä ottaa lisää alustoja ylläpidetttäväksi.
Kanava jäsenyys 1,99€/kk ja Odyseessä bencmark videot ovat 6 LBRY coinia eli about 0.13€ per video.
Zetterin ser-testit ja muut puuhastelut 1,99€/kk + jotain bitcoin-virityksiä päälle. Ok, kiva jos tämä malli toimii sinulle, mutta henkilökohtaisesti en maksaisi tuollaista kuukausimaksua edes minkään oikeasti kuuluisan kanavan sisällöstä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 319
Zetterin ser-testit ja muut puuhastelut 1,99€/kk + jotain bitcoin-virityksiä päälle. Ok, kiva jos tämä malli toimii sinulle, mutta henkilökohtaisesti en maksaisi tuollaista kuukausimaksua edes minkään oikeasti kuuluisan kanavan sisällöstä.
Olenko yllättynyt ? Ööö en, kun kerran koko Youtubesta et ole valmis maksamaan 6,99€/kk että pääsis mainoksista eroon ilman kolmannen osapuolen epäilyttäviä appeja tai ad blockia.

PS. Se oli että Odyseessä ne videot maksaa sen 6 LBRY coinia ja Youtubessa ne ovat 1,99€/kk maksu muurin takana.
Tosin eivät ne maksu videot ole muutenkaan videoitteni pää pointti, vaan keksin ne vaan mukavaksi lisäksi kanavani toimintaa tukeville.
Eli ovat BONUS heille.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Onkohan youtuben mobiilisovelluksessa jotain häikkää, kun yritän puhelimella katsoa jotain videota fullscreenillä ja vaihdan vaikka kuvanlaatua, videoon jää pause-painike siihen ruutuun eikä lähde lainkaan pois. Video muuten pyörii siinä taustalla mutta häiritsee vaan tuo.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Youtuben paskuus alustana on ruvennut raivostuttamaan niin huolella, että nyt on pakko avautua.

Suurin vitutuksen aihe on ehdottomasti etusivu. Etusivulla suositellut videot jakautuvat aika hyvin kolmeen pääkategoriaan: hyvät tai edes välttävät suositukset, videot jotka olen jo kertaalleen katsonut, ja 2-10v vanhat videot tilaamiltani kanavilta. Siis miksi helvetissä kolmasosa etusivusta on jo kertaalleen nähtyjä videoita? En todellakaan halua katsoa samoja videoita uudelleen, enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan haluaisi. Jatkaessa etusivulla alaspäin, alkaa se täyttymään vanhoilla videoilla tilaamiltani kanavilta, tätäkään en ymmärrä. YouTube Movies, painukaa nyt jo helvettiin, kiitos. Miksi näiden piilottamiseen on edes laitettu raksi, kun ne kuitenkin palaavat heti kun sivun päivittää? Täytyy varmaan keksiä joku koodinpätkä jolla nämä saisi pysyvästi unholaan.

Vitutus jatkuu, sillä "Not interested"-nappi ei tee yhtikäs mitään. Ennen se sentään piilotti aina sen yhden videon kerrallaan, mutta nykyään samat videot palaavat suosituksiin, vaikka kuinka monta kertaa sitä nappia hakkaisi. Videoaiheen poistaminen katsomishistoriasta kyllä tavallaan toimii, mutta tämä on todella vaivalloista, koska haku toimii niin huonosti. "Don't recommend channel"-nappi toimii myös, mutta en yleensä halua piilottaa koko kanavan sisältöä. Ainoa tapa päästä tietyistä videoista eroon vaikuttaa olevan alapeukuttaminen, jota en haluasi tehdä. Muutenkin tuo koko suositusalgoritmi on aivan uskomattoman huono. Heti kun katsoo yhden kissavideon, puolet suosituksista on pelkkiä kissavideoita, ei näin.

Jossain vaiheessa hakukin on pilattu kokonaan tunkemalla väliin videoita jotka eivät liity hakuun mitenkään. "People also watched", "For you", jne. Jos minä haen aihetta X, niin haluan vain ja ainoastaan aiheeseen X liittyvät tulokset, piste. Ymmärrän toki että nämä on tehty lisäämään katseluaikaa ja muuta algoritmipaskaa, mutta sen ei kuuluisi heikentää käyttäjäkokemusta näin olennaisesti. Onneksi näistä pääsi eroon muutamalla koodinpätkällä uBlockissa
Valittamisen aiheita löytyisi vielä liuta lisää, mutta en nyt jaksa. Kiitos.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 790
Olenko yllättynyt ? Ööö en, kun kerran koko Youtubesta et ole valmis maksamaan 6,99€/kk että pääsis mainoksista eroon ilman kolmannen osapuolen epäilyttäviä appeja tai ad blockia.

PS. Se oli että Odyseessä ne videot maksaa sen 6 LBRY coinia ja Youtubessa ne ovat 1,99€/kk maksu muurin takana.
Tosin eivät ne maksu videot ole muutenkaan videoitteni pää pointti, vaan keksin ne vaan mukavaksi lisäksi kanavani toimintaa tukeville.
Eli ovat BONUS heille.
Mikä tämä 6,99eur/kkk tilaus oikein on YouTubessa? Sillä minä ainakin maksan YouTube Premium Litestä 8,99eur/kk tällä hetkellä.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Ei kyllä mulle ainakaan tule yleensä mitään vanhoja viedoita joita olen katsonut suositelluihin videoihin.
Kiitä onneasi ettei tule, koska tuo ongelma vaikuttaa olevan aika yleinen. Olen kokeillut kaikkea, koko katseluhistorian tyhjennys, uudelleenkirjautumiset, mutta mikään ei auta.
 
Liittynyt
01.09.2020
Viestejä
13
Nämä Youtube mainokset on näköjään aiheuttanut kaikenlaista mielipidettä täällä. Itteäni ne ei sinänsä häiritse kuin satunnaisesti, mutta kaikenlainen mainospakottaminen on silti perseestä.

Lähdetään siitä liikkeelle mitä Kaitium sanoi aiemmin tässä ketjussa, että suurin osa YT videoista on täyttä paskaa.
Se on ihan totta. Hyvin harva kanava on oikeasti seuraamisen arvoinen.
Tämä johtuu minun mielestäni siitä, että suurin osa tubekanavista on suunnattu kakaroille (ainakin suomessa nämä suurimmat). Puhun siis oikeasti noin 5-13v kakaroista.

Jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa aion ehkä itsekin tehdä jonkun videon youtubeen, ne on tekemiäni musiikkikappaleita ainakin aluksi.
En todellakaan aio laittaa niitä sen takia että saisin niillä mainostuloja, vaan sen takia, että joku muukin ne joskus kuulisi.
Spotify on toki yksi vaihtoehto myös, jotenkin tuo youtube tuntuu järkevämmältä ainaki aluksi.

Yleensä ottaen kaikki mikä liittyy kulttuuriin, viihteeseen, musiikkiin tai taiteen tuottamiseen, lähtökohta pitäisi olla realistinen.
Stephen King sanoi joskus kirjassaan (hän puhui nyt kirjoittamisesta): "Lähtökohta tekemiseen ei voi olla maine, kunnia, suosio tai RAHA. Se voi olla kuitenkin lopputulos".

Eikä kukaan yrittäjä voi alkaa itkemään missään mediassa "yhyy, miksi te ette halua ostaa minun palvelujani / tuotettani?? Ettekö ymmärrä että minulla kuluu tähän rahaa??"
EI kukaan osta keneltäkään tuolla periaatteella yhtään mitään.

Tähän perustuu monenkin tubettajan koko ura. Tehdään viihdettä, joka ei kiinnostaisi heitä itseäkään paskaakaan, mutta halutaan silti siitä rahaa. Ei voi toimia pitkässä juoksussa tuollainen asenne.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Tietääkö joku mikä tarkoitus on tuolla aaltoilevalla aikapalkilla youtube videoissa? Siis minkä mukaan nuo allot kiemurtelevat?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Onko youtube kuristanut bittivirtaa entisestään..?

Tuntuu että kuvassa näkyy jatkuvasti liian kovasta pakkeuksesta johtuvaa palikkaa :(
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
128
Kirosanameri. Mainokset tuntuu lisääntyneen Chromecast With Google TV palikkaa käyttäessäni. Ja kun perääännyin katsomatta valikossa videota, löi Youtube mainoksia. Vihaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 697
Viestejä
4 189 320
Jäsenet
70 783
Uusin jäsen
tolvmaister

Hinta.fi

Ylös Bottom