Yleistä keskustelua sähköautoista

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 269
Et taida saada mitään kakkosella alkavaa uutta sähköautoa vaikka toinen numero olisi ysi, vai mitä tarkoitit?
MG4 karvalakki oli vielä jokin aika sitten 28k€, mutta senkin hinnat nousivat virallisen maahantuonnin myötä sellaisiin sfääreihin että noiden maahantuonti käytännössä lopetettiin aloittamalla niiden virallinen maahantuonti. Tuohon MG:n vanhaan hintaan peilaten EV3 on kyllä kallis ja muutenin olen sitä mieltä että vaikka hinnasta lähtisi 5k€ niin tuskin muodostuisi jonoa Kia-myymiöön. Ai niin, e-C3 on edelleen tilattavissa 25 tonnilla, mutta toki siihen verrattuna on hyvin perusteltua että EV3 maksaa yli 30k€.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
870
Edullisin 58,3 kWh/204 hv:n EV3 maksaa siis 37 437,46 € + toimituskulut. Karvalakkimallissa ei ole mukana edes lämpöpumppua, puhumattakaan virran ulosotosta. Lämpöpumpusta pitää pulittaa erikseen 1163,91 €.

Ei tuota voi mitenkään pitää edullisena autona. Edullisin EX30 maksaa 38 950 €. Se on toki hieman pienempi, mutta siinä on sentään mukana lämpöpumppu ja tehoa 68 heppaa enemmän, ja se on sentään Volvo, jonka hinnoitteluun sisältynee toki hieman brändilisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 410
Edullisin 58,3 kWh/204 hv:n EV3 maksaa siis 37 437,46 € + toimituskulut. Karvalakkimallissa ei ole mukana edes lämpöpumppua, puhumattakaan virran ulosotosta. Lämpöpumpusta pitää pulittaa erikseen 1163,91 €.

Ei tuota voi mitenkään pitää edullisena autona. Edullisin EX30 maksaa 38 950 €. Se on toki hieman pienempi, mutta siinä on sentään mukana lämpöpumppu ja tehoa 68 heppaa enemmän, ja se on sentään Volvo, jonka hinnoitteluun sisältynee toki hieman brändilisää.
Korealaisissa on aina korkea listahinta. Helpompi tarjota korkeita hyvityksiä vaihdokin tarjoajille ja/tai matalia korkoja kun on katetta mistä tinkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 281
Edullisin 58,3 kWh/204 hv:n EV3 maksaa siis 37 437,46 € + toimituskulut. Karvalakkimallissa ei ole mukana edes lämpöpumppua, puhumattakaan virran ulosotosta. Lämpöpumpusta pitää pulittaa erikseen 1163,91 €.

Ei tuota voi mitenkään pitää edullisena autona. Edullisin EX30 maksaa 38 950 €. Se on toki hieman pienempi, mutta siinä on sentään mukana lämpöpumppu ja tehoa 68 heppaa enemmän, ja se on sentään Volvo, jonka hinnoitteluun sisältynee toki hieman brändilisää.
EX30:ssa ei ole Volvoa kuin merkkilätkä. Valitettavasti näkyy myös sisustassa yms. Takapenkki EX30:ssa on täysin käyttökelvoton, ahdas ja matala. EV3 on heittämällä pari kertaluokkaa tilavampi. Materiaaleissakaan ei ole paljoa eroa, jos ja kun laatu vastaa peruskorealaista. Eikä tarvitse katsoa 90-luvun koulun mattoa koristelistana... IMHO hinnan puolesta EV3 on suurinpiirtein verkkiensa tasolla, EX30:sta en koon ja yleiseen halpuuden vuoksi laskisi verrokiksi. Jos moisen haluaa ostaa, niin kannattaa ottaa sama auto kiinamerkin lätkällä halvemmalla.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 359
Mutta chademo pikalataus...Leafien pikalataus voi hyvinkin kadota kokonaan 2-3v sisään jos esim. ABC päättää lopettaa niiden tukemisen ja muuttaa ne CCS-latureiksi.
Ei sillä ole mitään väliä, koska nuo ostetaan perheiden kakkosautoiksi ja lataus hoidetaan kotona yöaikaan edullisella pörssisähköhinnalla.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 802
Sinänsä erikoista ajattelua perustella tehokkuutta turvallisuudella. Ymmärrän kyllä sen näkökulman, mutta miksi tehokkaammat autot ja moottoripyörät ovat kalliimpia vakuuttaa jos ne olisivat turvallisempia?
No sitä kannattaa kysyä vakuutusyhtiöiltä. Muutama mahdollinen vaikuttava asia tulee mieleen:
  • Tehokkaammassa versiossa voi olla kalliimpia komponentteja ja siten kalliimpi korjattava. Vaikkapa jos tehoversio on neliveto ja normiversio ei.
  • Kuljettajaprofiili, riskialttiimmin ajeleva kuljettaja valitsee tehokkaampia versioita autoista. Mm. moottoripyörät.
Mutta toisaalta, kun vuosia sitten kokeilin, niin sen hetkisen auton vakuutukseen ei vaikuttanut tehot ollenkaan, kun samasta autosta oli eritehoisia versioita. Oli tehot vakuutuspapereissa liian alhaiset, ja niiden korjaaminen ei vaikuttanut hintaan.

Mutta vakuutuskeskustelua kannattaa käydä jossain muussa langassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 209
Edullisin 58,3 kWh/204 hv:n EV3 maksaa siis 37 437,46 € + toimituskulut. Karvalakkimallissa ei ole mukana edes lämpöpumppua, puhumattakaan virran ulosotosta. Lämpöpumpusta pitää pulittaa erikseen 1163,91 €.

Ei tuota voi mitenkään pitää edullisena autona. Edullisin EX30 maksaa 38 950 €. Se on toki hieman pienempi, mutta siinä on sentään mukana lämpöpumppu ja tehoa 68 heppaa enemmän, ja se on sentään Volvo, jonka hinnoitteluun sisältynee toki hieman brändilisää.
No jos nyt vaikka aloitetaan siitä, että tuossa "edullisessa" volvossa on 51kWh akku ja 344km wltp-range, kun kiassa on mainittu 58kWh ja 414km range. Aika iso ero.
Volvon takakontti on myös lähinnä säälittäväksi laskettava 318 litraa kun kiaan menee yli 100 litraa enemmän.

Ok jos on maksimissaan parin aikuisen talous ja ei koskaan matkusteta sataa kilometriä pidemmälle niin EX30 on varmaan ihan fine mutta kyllähän tuo Kia on ihan eri auto tiloiltaan ja rangeltaan, vaikka tietysti reilu 400km wltp ei silläkään kuuhun mennä.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
339
No jos nyt vaikka aloitetaan siitä, että tuossa "edullisessa" volvossa on 51kWh akku ja 344km wltp-range, kun kiassa on mainittu 58kWh ja 414km range. Aika iso ero.
Volvon takakontti on myös lähinnä säälittäväksi laskettava 318 litraa kun kiaan menee yli 100 litraa enemmän.

Ok jos on maksimissaan parin aikuisen talous ja ei koskaan matkusteta sataa kilometriä pidemmälle niin EX30 on varmaan ihan fine mutta kyllähän tuo Kia on ihan eri auto tiloiltaan ja rangeltaan, vaikka tietysti reilu 400km wltp ei silläkään kuuhun mennä.
Ja nuo Volvon wltp-luvut on ihan täyttä utopiaa, paitsi jos köröttelee kuuttakymppiä täydellisissä keliolosuhteissa. Isompiakkuinen menee just ja just noihin lukemiin normiajossa kesäkelillä.

Talvella tuo pikkuakkuinen Ex30 tuskin pääsee paljoa 200km enempää kun lämpöpumppu puuttuu, tosin lisävarusteena se on EV3:ssakin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 704
Viestejä
4 399 356
Jäsenet
73 046
Uusin jäsen
Lakritsi

Hinta.fi

Ylös Bottom