- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 3 848
Offtoppikkia mutta uskoisin etta kotiakut tulevta kannattavaksi ihan muutaman vuoden sisaan. Eli asiaa kannattaa seurata.Erillisakut on taasen niin poskettomasti hinnoiteltu et ROI laskelma sanoo (∞).
Offtoppikkia mutta uskoisin etta kotiakut tulevta kannattavaksi ihan muutaman vuoden sisaan. Eli asiaa kannattaa seurata.Erillisakut on taasen niin poskettomasti hinnoiteltu et ROI laskelma sanoo (∞).
Jos tässä tapauksessa käytössä on 10MWh eli 10.000 KWh ja säästää esim. 10c keskimäärin niin puhutaan noin 1000e säästöstä. Vaikka käytössä olisi 100MWh auton käyttöiän aikana niin säästö on about 10.000e.Riippuu ihan akun ja sähkön hinnasta että kannattaako. Sama se vaikka akku olisi loppu 5 vuodessa jos sillä on säästänyt sähkössä moninkretaisesti akun hinnan.
Jos iso akku kiinnostaa rangen takia, kuten voisi arvella, niin entäpä se kaikkein ilmeisin eli Model Y?Loppuukohan sähköauton verotuki ensi vuoden jälkeen? Toisaalta uutisoidaan haasteista saavuttaa liikenteen päästöjen vähennyksen tavoitteet. 2025 loppuun on tällä hetkellä mahdollista tuoda sähköauto ulkomailta ilman raippaveroa.
Sitä ajatellen harkinnassa Kia Optima Sportswagon PHEV päivittäminen täyssähköön mahdollisesti ensi vuonna.
Pientä listausta vaihtoehdoista houkuttavuusjärjestyksessä sekalaisilla muistiinpanoilla. Koeajot tekemättä vielä.
Tilaa ja isoa akkua arvostetaan. Max 50 tkm mittarissa.
Ford Mustang Mach-E
98 kwh long range akku
Neliveto
Pituus 4712 mm
Maavara vain 14,7 cm
Saksassa alkaen 39 000 €
Tesla Model X
100 kwh long range akku
Maavara 20,5 cm
Pituus 5029 mm
Saksassa alkaen 45 000 €
Isoin
Kia ev 6
77,4 kwh
Saksassa alkaen 36 000 €
Volkswagen ID.4
77 kwh
Maavara 16,3 cm
Saksassa 35 000 €
Tylsä
Hyundai ioniq 5
77,4 kwh
Saksassa alkaen 34 000 €
Nissan Ariya
87 kwh
Neliveto
Maavara 18 cm
Ford Explorer
Maavara 19,3 cm
77-79 kwh
Neliveto
Ei vielä saatavilla
Peugeot E-308
Liian pieni akku 54 kwh
MG MG5
Ei käytettynä saatavilla
Liian pieni akku 61 kwh
Laatuodotukset matalalla
Heh, ihan sama tilanne ja pohdinnat itsellä, nykyistä autoa myöten.Loppuukohan sähköauton verotuki ensi vuoden jälkeen? Toisaalta uutisoidaan haasteista saavuttaa liikenteen päästöjen vähennyksen tavoitteet. 2025 loppuun on tällä hetkellä mahdollista tuoda sähköauto ulkomailta ilman raippaveroa.
Sitä ajatellen harkinnassa Kia Optima Sportswagon PHEV päivittäminen täyssähköön mahdollisesti ensi vuonna.
Pientä listausta vaihtoehdoista houkuttavuusjärjestyksessä sekalaisilla muistiinpanoilla. Koeajot tekemättä vielä.
Tilaa ja isoa akkua arvostetaan. Max 50 tkm mittarissa.
Ford Mustang Mach-E
98 kwh long range akku
Neliveto
Pituus 4712 mm
Maavara vain 14,7 cm
Saksassa alkaen 39 000 €
Tesla Model X
100 kwh long range akku
Maavara 20,5 cm
Pituus 5029 mm
Saksassa alkaen 45 000 €
Isoin
Kia ev 6
77,4 kwh
Saksassa alkaen 36 000 €
Volkswagen ID.4
77 kwh
Maavara 16,3 cm
Saksassa 35 000 €
Tylsä
Hyundai ioniq 5
77,4 kwh
Saksassa alkaen 34 000 €
Nissan Ariya
87 kwh
Neliveto
Maavara 18 cm
Ford Explorer
Maavara 19,3 cm
77-79 kwh
Neliveto
Ei vielä saatavilla
Peugeot E-308
Liian pieni akku 54 kwh
MG MG5
Ei käytettynä saatavilla
Liian pieni akku 61 kwh
Laatuodotukset matalalla
Itsellä olen mY:n rajannut pois puhtaasti sen takia, että siitä on todennäköisesti juuri tulossa facelift, joka ensinnäkin korjaa nykyisen mallin ongelmia mutta todennäköisesti myös romahduttaa vanhojen arvo.Jos iso akku kiinnostaa rangen takia, kuten voisi arvella, niin entäpä se kaikkein ilmeisin eli Model Y?
Model Y on ainoa, minkä olen ajanut ja ajotuntuma ja laatuvaikutelma ei ollut riittävä. Nykyinen Kia Optima mukavampi, joten en voi perustella vaihtoa alaspäin pelkän sähköistämisen varjolla. Varmasti listassa on muitakin, mitkä eivät pärjää Optimalle ajettavuudessaan ja laatuvaikutelmassa, mutta ne saa vasta koeajolla selville.Jos iso akku kiinnostaa rangen takia, kuten voisi arvella, niin entäpä se kaikkein ilmeisin eli Model Y?
Normaalisti konttiin ulkomailla. Rahtilaivalla Suomeen. Suomen päässä maahantuontitarkastus (pesu, ruosteet, pinnat, matot jne.) sekä paikallisten lisävarusteiden asennus esim webasto. Sitten siirto minne lie menossa ja lopuksi katsastukset rekisteröinnit jne juuri ennen luovutusta. Näin siis jos yritys asian hoitaa. Heittäisin myös vanhan auton kohdalla liittyvän maastavientiin paperitöitä kuten rekisteristä poisto.Oletteko törmänneet käytännön kirjoitukseen siitä, miten auto tuodaan ulkomailta. Blogi-kirjoitus tai vastaava, missä kädestä pitäen käydään prosessi läpi.
Saisi selville kannattaako siihen itse ryhtyä vai maksaa suoraan jollekin tuomisesta.
Onko tietoa, miten menee 3-turvaistuinta Teslaan? Pystyykö olemaan 2x isofix ja muuten keskellä vöillä.. Kontin litroja ite mietin, kun tuntui koeajolla rattaat menevän huonommin kuin nykyiseen.. Kun tosia kapea se on ja minusta se ei ole "mainostetun tilava".Heh, ihan sama tilanne ja pohdinnat itsellä, nykyistä autoa myöten.
Itsellä olen mY:n rajannut pois puhtaasti sen takia, että siitä on todennäköisesti juuri tulossa facelift, joka ensinnäkin korjaa nykyisen mallin ongelmia mutta todennäköisesti myös romahduttaa vanhojen arvo.
Mutta tämä tuleva "Juniper" on kyllä sinänsä hyvin mielenkiintoinen perhevankkuri. Harmi vaan, että sekin luultavasti pilataan noilla rattivilkuilla.
Ainakin Ford ja Tesla takuut valmistajalla Euroopan laajuiset.Mutta hyppääkö takuut ja muut maiden välillä?
Todella ylihintainen varsinkin vielä vajaavetoiseksi.Renault Scenic.
Itse olen puhunut ID.7:n puolesta. Jos uutena niin sitten ottaisin GTX-mallin, mutta vuoden päästä saanee jo alle 50k€ vähän ajettuja käytettyjä farkkujakin.Loppuukohan sähköauton verotuki ensi vuoden jälkeen? Toisaalta uutisoidaan haasteista saavuttaa liikenteen päästöjen vähennyksen tavoitteet. 2025 loppuun on tällä hetkellä mahdollista tuoda sähköauto ulkomailta ilman raippaveroa.
Sitä ajatellen harkinnassa Kia Optima Sportswagon PHEV päivittäminen täyssähköön mahdollisesti ensi vuonna.
Pientä listausta vaihtoehdoista houkuttavuusjärjestyksessä sekalaisilla muistiinpanoilla. Koeajot tekemättä vielä.
Tilaa ja isoa akkua arvostetaan. Max 50 tkm mittarissa.
Ford Mustang Mach-E
98 kwh long range akku
Neliveto
Pituus 4712 mm
Maavara vain 14,7 cm
Saksassa alkaen 39 000 €
Tesla Model X
100 kwh long range akku
Maavara 20,5 cm
Pituus 5029 mm
Saksassa alkaen 50 000 €
Isoin
Kia ev 6
77,4 kwh
Saksassa alkaen 36 000 €
Volkswagen ID.4
77 kwh
Maavara 16,3 cm
Saksassa 35 000 €
Tylsä
Hyundai ioniq 5
77,4 kwh
Saksassa alkaen 34 000 €
Nissan Ariya
87 kwh
Neliveto
Maavara 18 cm
Saksassa alkaen 42 000 €
Ford Explorer
Maavara 19,3 cm
77-79 kwh
Neliveto
Ei vielä saatavilla
Peugeot E-308
Liian pieni akku 54 kwh
MG MG5
Ei käytettynä saatavilla
Liian pieni akku 61 kwh
Laatuodotukset matalalla
Skoda Enyaq
Huono infotainment
Tesla Model Y
Huono laatuvaikutelma
Liian pieni
Viimeisimpänä ovat joulukuussa tiedottaneet pilottiprojektista HagerEnergyn kanssa. Hager sanoo omassa dokumentaatiossaan ominaisuudesta näin:Zepin lisäksi niin (että olisi V2H) väittää EV-Database:
Ja Volkkarikin on sellaisesta laittanut lehdistötiedotteen:
Cleverly manage your own electricity: First ID. models support bidirectional charging
From now on, many models in the ID. Family now offer bidirectional charging with the "Vehicle to Home" function. With a home power station and the integrated Home Energy Management System (HEMS) (All additional systems such as the S10 E COMPACT home power station, the Home Energy Management...www.volkswagen-newsroom.com
"Bidirectional charging is possible in all new models with the 77 kWh battery (net) and from ID. Software 3.5 or higher"
Onko niin, että:
A) puhuivat lämpimikseen
B) toimii, muttei Suomessa
C) ei toimi vielä Suomessa, mutta tulee toimimaan tiedotteen mukaisesti 77 kWh-malleissa, joissa on 3.5 softa
Renault Scenic tai ID7.Tilaa ja isoa akkua arvostetaan. Max 50 tkm mittarissa.
Pari IMHO kommettia:Loppuukohan sähköauton verotuki ensi vuoden jälkeen? Toisaalta uutisoidaan haasteista saavuttaa liikenteen päästöjen vähennyksen tavoitteet. 2025 loppuun on tällä hetkellä mahdollista tuoda sähköauto ulkomailta ilman raippaveroa.
Sitä ajatellen harkinnassa Kia Optima Sportswagon PHEV päivittäminen täyssähköön mahdollisesti ensi vuonna.
Pientä listausta vaihtoehdoista suunnilleen houkuttavuusjärjestyksessä sekalaisilla muistiinpanoilla. Koeajot tekemättä vielä.
Tilaa ja isoa akkua arvostetaan. Max 50 tkm mittarissa.
Ford Mustang Mach-E
98 kwh long range akku
Neliveto
Pituus 4712 mm
Maavara vain 14,7 cm
Saksassa alkaen 39 000 €
Tesla Model X
100 kwh long range akku
Maavara 20,5 cm
Pituus 5029 mm
Saksassa alkaen 50 000 €
Isoin
Kia ev 6
77,4 kwh
Saksassa alkaen 36 000 €
Volkswagen ID.4
77 kwh
Maavara 16,3 cm
Saksassa 35 000 €
Tylsä
Hyundai ioniq 5
77,4 kwh
Saksassa alkaen 34 000 €
Skoda Enyaq
77 kwh
Huono infotainment
Tesla Model Y
82 kwh long range
Huono laatuvaikutelma
Huonohko ajettavuus
Liian pieni
Nissan Ariya
87 kwh
Neliveto
Maavara 18 cm
Saksassa alkaen 42 000 €
Ford Explorer
Maavara 19,3 cm
77-79 kwh
Neliveto
Ei vielä saatavilla
Peuogeot e-5008
Ei vielä käytettyjä saatavilla
73 kwh
Peugeot E-308
Liian pieni akku 54 kwh
Maxus Euniq 6 Grand SUV
70 kwh
Edullinen
Ei kolmivaihelatausta, eli kotona vain 3,6 kw latausnopeus
KGM (ent. SsangYong) Torres EVX
72 kwh
Ylivoimainen takuu
Edullinen, mutta ei käytettynä saatavilla
Heikko infotainment
Ei appiä puhelimeen
MG MG5
61 kwh
Edullinen
Ei käytettynä saatavilla
Laatuodotukset matalalla
Tuohan nyt riippuu sitten täysin kenen kotona ja mitä sieltä löytyy?Ei kolmivaihelatausta, eli kotona vain 3,6 kw latausnopeus
Mitään näistä en tiedä, mutta hienoa, jos voi ladata nopeammin. Joku tubettaja valitti, että ei saanut ladattua mainittua nopeammin.Tuohan nyt riippuu sitten täysin kenen kotona ja mitä sieltä löytyy?
Eipä tuo nyt 5 sekuntia kauempaa kestänyt katsoa Maxuksen sivuilta, että autossa on 32A 1-vaihelaturi, eli kotilataus on Suomessa lähes aina 3,6 kW (16A). Vaatii muuten 32A antavan lähdön sekä yhteensopivan laturin. Myös Wallella on joku laitos, joka muuntaa kaksi vaihetta yhteen vaiheeseen 25 A virralla, jolla saadaan vähän vajaa 6 kW latausteho.Mitään näistä en tiedä, mutta hienoa, jos voi ladata nopeammin. Joku tubettaja valitti, että ei saanut ladattua mainittua nopeammin.
Itsellä on alla oleva laturi:
Volkswagen ID. Charger | Latausasema kotiisi | VW Shop - powered by Elli
Jopa 11 kW:n latausteho sähköautoille omassa autotallissasi hyödyllisillä lisätoiminnoilla - tutustu Ellin älykkääseen laturiin.vw.elli.eco
Vaikea temppu mihin tahansa farkkuun, ID4 nyt kombo isofix-turvaistuin, turvaistuin ja kaukalo vyöllä. Eli isofixeistä luovuttava.Onko tietoa, miten menee 3-turvaistuinta Teslaan? Pystyykö olemaan 2x isofix ja muuten keskellä vöillä.. Kontin litroja ite mietin, kun tuntui koeajolla rattaat menevän huonommin kuin nykyiseen.. Kun tosia kapea se on ja minusta se ei ole "mainostetun tilava".
Ioniq 5 pitäis käydä uudestaan koeajamaan, kun siitäkin jäi mielikuva että matala kontti ja ei kuitenkaan riittävä..
Saksasta sähköauton hakeminen kuulostaisi mielekkäältä; viat eivät ainakaan olisi polttomoottorivikoja, jos tulee.. Mutta hyppääkö takuut ja muut maiden välillä?
Model Y ei juuri nyt kiinnosta, kun eiköhän vielä marras-joulukuussa saada uusi malli julkaistua siitä..
Q4 -koeajolistalla itsellä ainakin VW ID.7 GTX farkku (ratin napit todennäköisesti pilaa hyvän tuotteen), Peuogeot e-5008, Ford Tourneo e-connect, Hyndai ioniq uusiksi, Mercedes EQB.. Mitähä sitä vielä noiden päälle?
Tesla X olisi erittäin kiinnostava monellakin tapaa, mutta taitaa olla tavan tallaajan ulottumattomissa, kun tuskinpa rahoitusta saa Saksan tuonteihin.
Mulla vahva muistikuva että Enyaq on näistä "normihintaisista" se levein takapenkkien kohdalta eli vähän leveämpi kuin ID4 - voi olla että muistan väärin.Vaikea temppu mihin tahansa farkkuun, ID4 nyt kombo isofix-turvaistuin, turvaistuin ja kaukalo vyöllä. Eli isofixeistä luovuttava.
Noita voisi nykyaan alkaa loytamaan kaytettyna halvalla koska yksivaiheisia autoja ei juurikaan enaa ole markkinoilla niin nuo jaavat ihmisille tarpeettomiksi.Myös Wallella on joku laitos, joka muuntaa kaksi vaihetta yhteen vaiheeseen 25 A virralla, jolla saadaan vähän vajaa 6 kW latausteho.
En kyllä menisi ostamaan tuollaista autoa joka ei tue 3-vaihelatausta, ellei se sitten ole jotenkin muuten ole ihan ylivoimainen tai paljon muita halvempi tms. Voi olla vaikea myydä käytettynä eteenpäin. Eihän tietysti kaikki sitä tarvitse, mutta tilanteet voivat muuttua. Itselläni ainakin töissä ilmainen 3-vaihelataus esim. Toki jos on 100% varma, ettei aio vaihtaa auton pitoaikana työpaikkaa, eikä aio muuttaa ja ajoprofiili ei tule muuttumaan niin sitten ehkä.Eipä tuo nyt 5 sekuntia kauempaa kestänyt katsoa Maxuksen sivuilta, että autossa on 32A 1-vaihelaturi, eli kotilataus on Suomessa lähes aina 3,6 kW (16A). Vaatii muuten 32A antavan lähdön sekä yhteensopivan laturin. Myös Wallella on joku laitos, joka muuntaa kaksi vaihetta yhteen vaiheeseen 25 A virralla, jolla saadaan vähän vajaa 6 kW latausteho.
Saa sopivalla laturilla.Saako 3x16A muunnettua 32A. Sillähän ton hoitais kotona?
Tämä kerää kehuja arvosteluissa. Mainittu myös sisätilojen olevan hiljaisemmat kuin Tesla Model Y:ssä, mikä on aina iso plussa:Renault Scenic.
Onko tietoa, miten menee 3-turvaistuinta Teslaan? Pystyykö olemaan 2x isofix ja muuten keskellä vöillä.. Kontin litroja ite mietin, kun tuntui koeajolla rattaat menevän huonommin kuin nykyiseen.. Kun tosia kapea se on ja minusta se ei ole "mainostetun tilava".
Riippuu tietysti istuimista ja istujasta, mutta keskipaikalla voi istua ns. normaalin kokoinen henkilö vaikka on 2 isofix istuinta sivuilla. Tietysti jos on 2 selkä menosuuntaan istuinta niin keskipaikalle voi olla vaikea mennä kun istuinten tukijalka on lattiaa vasten siinä edessä. Toki etupenkkejä saa aika eteen niin kyllä tuosta välistä sitten lapsi menee. Ja jos on toinen isofix istuin selkä taaksepäin mallia niin sen ohi mahtuu kyllä. Mutta sama ongelma keskipaikalle monossa nyt on kaikissa autoissa. Tai sitten joku 6-paikkainen X niin mahtuu, mutta hinta sitten jotain ihan muuta kuin Y:ssä.Onko tietoa, miten menee 3-turvaistuinta Teslaan? Pystyykö olemaan 2x isofix ja muuten keskellä vöillä.. Kontin litroja ite mietin, kun tuntui koeajolla rattaat menevän huonommin kuin nykyiseen.. Kun tosia kapea se on ja minusta se ei ole "mainostetun tilava".
Videoiden perusteella tuossahan on hulppeet takatilat? Aikuisia menee 2 heittämällä. Ehkä vähän matalalla penkit, mutta muihin suuntiin näkyy olevan vaikka kuinka paljon tilaa.Tilat relluissa ovat suht nihkeät, takapenkki varsinkin matala ja etupenkkien alla ei ole jaloille tilaa. Istuma-asennosta tulee huono. Periaatteessa kyllä ihan kivan oloinen oli, mutta jotenkin nuo sisätilan ja erityisesti takapenkki vei Rellut hylkyyn (Megane, Scenic). Ahtaamman oloista kuin voisi kokoon nähden odottaa. Jos auto tulee 99% yksinajoon, niin sitten ei kyllä ole ongelmaa.
e: Kysyjä tais kaivata takapenkkitiloja. Sitten sanoisin suoraan, että no-go.
Noista molemmathan voi pitää paikkaansa helposti. Kun M-Y ei todellakaan ole hiljaisimmasta päästä vakiona. Rengastuksella ja äänieristysjumpalla saanee sitten paremmaksi.Tämä kerää kehuja arvosteluissa. Mainittu myös sisätilojen olevan hiljaisemmat kuin Tesla Model Y:ssä, mikä on aina iso plussa:
.
.
.
Toinen arvostelija valittaa rengasmetelistä ja ovien ja peilien tuulensuhinasta, joten ei se taida oikeasti hiljainen olla.
En kyllä jaa videon näkemystä live-testin perusteella. Hiton ahdas, kun vertasi vaikka vieressä esillä olleeseen ioniq 5:een. Videoltakin kyllä näkee, että kaverin jalat ovat ahtaasti ja istuma-asento oudon pysty. Helvetin epämukavat penkit geometrian osalta vaikka etupenkki ei edes ollut mitenkään takana.Videoiden perusteella tuossahan on hulppeet takatilat? Aikuisia menee 2 heittämällä. Ehkä vähän matalalla penkit, mutta muihin suuntiin näkyy olevan vaikka kuinka paljon tilaa.
Oispa tuosta neliveto olemassa..
Ehkä tuo kyykkyasento voi haitata pitempiä aikuisia. Tilava se on kuitenkin esim. lapsia ja lastenistuimia ajatellen, aika juhlavasti menee selkä menosuuntaan -jakkaratkin sisälle varmasti. Iso tilantarve voi tulla jo siitäkin että tarvii kaksosille jakkarat.En kyllä jaa videon näkemystä live-testin perusteella. Hiton ahdas, kun vertasi vaikka vieressä esillä olleeseen ioniq 5:een. Videoltakin kyllä näkee, että kaverin jalat ovat ahtaasti ja istuma-asento oudon pysty. Helvetin epämukavat penkit geometrian osalta vaikka etupenkki ei edes ollut mitenkään takana.
e: Kyllähän tuossa jälkimmäisessäkin videossa juontaja mainitsee penkit. Jos kyykkypaska fiilis ei haittaa, niin sitten ei huolta.
Tuli jo vastaan 150 cm juniorilla, tosin koivet ovat kasvaneet jo vähän etupeltoa. Jos et ole itse käynyt katsomassa, niin älä oleta. Ei ole ollenkaan hyvän muotoinen lastenistuimillekaan. Tuohon en kokeillut sisään, mutta sen verran moneen olen pistänyt, että perstuntumalta sanoisin ainoan juhlavan asian olevan vitutus. En tiedä mihin ne tilat ovat saaneet hukattua, mutta Rellu on pahasti pudottanut pallon takapenkin kanssa.Ehkä tuo kyykkyasento voi haitata pitempiä aikuisia. Tilava se on kuitenkin esim. lapsia ja lastenistuimia ajatellen, aika juhlavasti menee selkä menosuuntaan -jakkaratkin sisälle varmasti. Iso tilantarve voi tulla jo siitäkin että tarvii kaksosille jakkarat.
Omaan silmään taas näyttää että jalkatilaa olis ihan mukavasti. Pääntilaa ei niinkään. Näyttää kuin takapenkki olisi hieman korkeammalla kuin etupenkit, vähän kuin teatterissa penkkirivit nousee takaosaa kohti.Tilat relluissa ovat suht nihkeät, takapenkki varsinkin matala ja etupenkkien alla ei ole jaloille tilaa. Istuma-asennosta tulee huono. Periaatteessa kyllä ihan kivan oloinen oli, mutta jotenkin nuo sisätilan ja erityisesti takapenkki vei Rellut hylkyyn (Megane, Scenic). Ahtaamman oloista kuin voisi kokoon nähden odottaa. Jos auto tulee 99% yksinajoon, niin sitten ei kyllä ole ongelmaa.
e: Kysyjä tais kaivata takapenkkitiloja. Sitten sanoisin suoraan, että no-go.
Niin no tämä kaveri juuri valitti, että polvet ovat ylhäällä. Varpaat eivät varmasti mene yhtään tuosta eteenpäin. Huom. Minä en kommentoi videoiden perusteella vaan ihan paikan päällä kävin molemmat katsomassa ja paskaksi toteamassa. Tuossa kuvassa näkyy muuten hyvin miten ahdas väli siinä on sillä korkeudella, mihin mahdollinen turvaistuin tulisi. Ei tuosta hyvää ja tilavaa saa vaikka miten haluais videotuomaroida.Omaan silmään taas näyttää että jalkatilaa olis ihan mukavasti. Pääntilaa ei niinkään. Näyttää kuin takapenkki olisi hieman korkeammalla kuin etupenkit, vähän kuin teatterissa penkkirivit nousee takaosaa kohti.
Mutta kuvien ja videoiden perusteella ei ikinä tahdo saada todellista kuvaa, se pitää käydä itse koeistumassa.
Leveydestä ei oikein osaa arvuutella mitään. Takakontin aukko vaikutti kovin kapoiselle verrattuna auton leveyteen.
Langaton latauskaan ei taida olla täysin ongelmaton. Jotkut puhelinmallit (ainakin jotkin omenaiset) taitaavat tykätä ylikuumentua, kun muutama appi auki ja langaton lataus käynnissä.Tuota AA tai Carplayn langattomuuden puutetta ei kannata liikaa kauhistella jos muuten joku malli kelpaa.
Omassa EV6ssa ~40€ AA palikka kiinni USB-portissa ja nyt on langaton AA. Niitä USB-c portteja lataukseen kyllä riittää Korealaisissa vähintään tarpeeksi + langaton lataus kyynärnojan edessä.
Yleisin taitaa olla 25A, laturi (22kw) kuormanhallinnalla niin pystyy hyödyntämään tuon 25A 100%, sillä saa jo 5,7kW tehoksi.Harvassa kodissa kestää sähköliittymä 32A yksivaihelatauksen. Jenkeissä tuommoinen aataminaikainen ratkaisu sopii paikallisiin sähköasennuksiin paremmin.
Riippuu jälleen talosta. Marginaalia voi jäädä ihan riittävästi, jos talossa 3x35A sulakkeet, mikä varsin tavallista ja ongelmia tuskin on, mikäli liittymässä käytössä tuotakin suuremmat sulakkeet.Meinaat että talossa ei ole mitään muuta sähkön käyttöä? Kuormanhallinnassa yleensä jätetään myös marginaalia, itsellä ABB laturi kuormaa laskee kun 21A / vaihe ylittyy.
Eikö tää mee taas sähkiksen lataukseen? Ei tänne? Mutta silti off topic multakin ni joku saa taas poistaa... Harvassa talossa on isompia ko 25A sulakkeet.. koska liittymien hinnat ja ei tarve enempään.. sähkiksenkin lataa niillä si hienoste yöllä vaikka ko muu kulutus minimissä.. 5h* 11kw on 55kw.. harvat autot normipäivän ajon jälkeen eneempää haluiskaan, ko tuskin aina nollilla kotio tullaan...Riippuu jälleen talosta. Marginaalia voi jäädä ihan riittävästi, jos talossa 3x35A sulakkeet, mikä varsin tavallista ja ongelmia tuskin on, mikäli liittymässä käytössä tuotakin suuremmat sulakkeet.
Oma S22 Ultra tuntuu ylikuumenevan langattomalla latauksella ja AAn käytöllä. Varsinkin jos on suojakuoressa.Langaton latauskaan ei taida olla täysin ongelmaton. Jotkut puhelinmallit (ainakin jotkin omenaiset) taitaavat tykätä ylikuumentua.
Eikö tää mee taas sähkiksen lataukseen? Ei tänne? Mutta silti off topic multakin ni joku saa taas poistaa... Harvassa talossa on isompia ko 25A sulakkeet.. koska liittymien hinnat ja ei tarve enempään.. sähkiksenkin lataa niillä si hienoste yöllä vaikka ko muu kulutus minimissä.. 5h* 11kw on 55kw.. harvat autot normipäivän ajon jälkeen eneempää haluiskaan, ko tuskin aina nollilla kotio tullaan...Riippuu jälleen talosta. Marginaalia voi jäädä ihan riittävästi, jos talossa 3x35A sulakkeet, mikä varsin tavallista ja ongelmia tuskin on, mikäli liittymässä käytössä tuotakin suuremmat sulakkeet.
eiköhän se info tulepuhelimelta, mutta langaton latauskaan taida olla sähkiksen exclusive toiminto...Oma S22 Ultra tuntuu ylikuumenevan langattomalla latauksella ja AAn käytöllä. Varsinkin jos on suojakuoressa.
Tämän olen saanut havaita useamman vuokra-auton kanssa... Ei kiva huomata puhelimen tilttaavan vieraassa maassa ja kaupungissa
Onneksi nykyään tuntuu tulevan AAhan huomautus tuosta puhelimen ylikuumenemisesta ennen täys tilttiä vai tuleekohan auton järjestelmän kautta?
Näissäkin on näemmä toteutuseroja: Oma S22 ultra ylikuumeni myös langattomalla latauksella AA päällä Enyaqissa, mutta ei tee sitä nykyisessä BYDissä jostain syystä. Eikä tuossakaan ole jäähdytettyä alustaa.Oma S22 Ultra tuntuu ylikuumenevan langattomalla latauksella ja AAn käytöllä. Varsinkin jos on suojakuoressa.
Tämän olen saanut havaita useamman vuokra-auton kanssa... Ei kiva huomata puhelimen tilttaavan vieraassa maassa ja kaupungissa
Onneksi nykyään tuntuu tulevan AAhan huomautus tuosta puhelimen ylikuumenemisesta ennen täys tilttiä vai tuleekohan auton järjestelmän kautta?
Ai on vai ? Eipä ole tullut vastaan.Onneksi nykyään tuntuu tulevan AAhan huomautus tuosta puhelimen ylikuumenemisesta ennen täys tilttiä vai tuleekohan auton järjestelmän kautta?