Vertaus ontuu, enemmin liisaisitko polttoaineen? Sehän onnistuu vapaana autoetuna jo Suomessa. Mutta tuohon akkupakettiin, jossa on aika hyvä idea taustalla kun useimmat ihmiset (lähes kaikki) tarvitsee todella pienen rangen. Sitten joskus se pidempi matka, jolloin Nion mallissa voisi ottaa auton pienellä akkupaketilla ja kesäloma- tai joululomamatkan lähestyessä tarviikin isomman akkupaketin, niin käy vaihtamassa sen.Liisaisitko polttisautossa pelkän polttomoottorin? Sikäli samaa mieltä, että akun korjattavuus olisi hyvä asia jatkossakin. Riskipaikkoja ovat varmaankin akkua valvova elektroniikka, erilaiset sensorit ja jäähdytysjärjestelmä ja olisi suotavaa ettei koko akkua pidä romuttaa jos vaikka yksi akunhallintapiirikortti pimenee.
Se onko tuo lopulta hyvä tai järkevä malli liisata akkua, niin vaikea sanoa. Tällä hetkellä se taitaa olla kohtuu kallista kun viime talvena laskeskelin niitä Norjan hintoja vertaa siihen, että ostaa akun omaksi. Tuossa on aika paljon riskejä valmistajalle/palveluntuottajalle, joten se näkyy liisauksen hinnassa.