Yleistä keskustelua sähköautoista

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
899
Mitä vikaa Talbotin 80-luvn värikartassa muka on :rage: Saispa sähköisenä versiona.

Kuvittelenko vain vai onko nämä uudet sähköautot pikkuhiljaa rauhoittumassa muotoilu-/värikieleltään. Ei tarvitse enää niin paljoa korostaa "katsokaa mä oon sähköauto". Ketään ei enää kiinnosta.
Hyviä värejä. Justiinsa valitsin oman G-mersu projektin väriksi RAL 1002 "sand yellow"..

Offtopicina lisää, ankean suomi-Horizonin turboahdettu amerikan serkku (Dodge Omni GLH-S) oli 80-luvulla suorituskykyisin jenkkiauto hetken aikaa ...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
6 475
BYD vaikuttaa jo hieman siltä että kohta tullaan ja kovaa. Blade akullisia autoja myydään täyttä häkää ja hinnat on eri tasolla verrattuna täällä tällä hetkellä myytäviin.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
295
BYD vaikuttaa jo hieman siltä että kohta tullaan ja kovaa. Blade akullisia autoja myydään täyttä häkää ja hinnat on eri tasolla verrattuna täällä tällä hetkellä myytäviin.
Mitäs nämä autot siis ovat? BYD autoista en muita tiedä kuin sähköbussit. Vai onko se siis myös akkuvalmistaja?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
295

"Saksan liittokansleri Olaf Scholz kiitteli Volkswagenin investointia torstaina Ala-Saksin alueella sijaitsevassa Salzgitterissä, jonne ensimmäinen akkutehdas avautuu."

”Liikkumisen tulevaisuus tehdään jälleen Salzgitterissä”, Scholz sanoi Reutersin mukaan.

”Vasta hetki sitten monet saksalaiset ajattelivat, että voimme saada akkuja Aasiasta. Nykyään tiedämme paremmin. Koronaviruspandemia ja Venäjän julma hyökkäys Ukrainaan ovat tehneet selväksi, että riippuvuus globaaleista toimitusketjuista on suuri riski.”
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 644
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
295

Tuo MG4 EV vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ilmeisesti ID.3:n kokoluokkaa. Lokakuussa tulee myyntiin ainakin joissain Euroopan maissa ehkäpä Suomessakin jossain vaiheessa.

Tuossa Tekniikan Maailman jutussa mainitaan seuraavaa:

"MG4 EV:n uusi MSP-perusrakenne on Volkswagen-konsernin MEB:n tapaan lähtökohtaisesti takavetoinen. Ajoakku on yhtä matala 110 mm kuin Renault Megane Electricissä, ja MG:n painonjakauma on optimaalinen 50:50. Perusrakenne antaa mahdollisuuden toisen sähkömoottorin sijoittamiseen eteen ja sen myötä nelivetoon.

Myyntiin MG4 EV tulee kahdella ajoakun energiasisällöllä, jotka ovat 51 ja 64 kilowattituntia. Takamoottorisen auton toimintamatkat ovat vastaavasti 350 ja 452 kilometriä (WLTP)."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
4 111
IONIQ 5 MY23 on ihan hyvä diili tässä markkinassa vielä kun saa rahoituksen 1 % todellisella korolla. Teslalla ja Polestarilla on rahoituskorot jo nousseet.
En sano mitään syystä, mutta Kia ja Hyundai sekä ranskalaiset on kautta aikojen olleet 0 korolla tai lähelle sitä :tongue: Voihan se olla että jopa nuokin viedään käsistä ja siten korot sekä kulut nousevat niissäkin, mutta mikäli menneisyydestä ennustaa, niin ei tule nousemaan
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
295

Tuolla näkyy Tammi- Toukokuu 2022 välillä käytettynä yksittäismaahantuodut autot. Autoja tuotiin maahan yhteensä 18 477 kpl, joista sähköautoja 17,3 % eli 3 195 kpl.

Samalla ajalla sähköautoja ensirekisteröitiin 4 809 kpl, joka on 13,3 % ensirekisteröinneistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
295

"VTT:n liikennetutkimuksen johtaja Ari Aalto uskoo autonvalmistajien yhteistyön lisääntyvän.

– Mielenkiintoista on, että VW on lisensoinut MEB-alustan myös Fordille ja Mahindralle. Tulemme jatkossa näkemään lisääntyvää yhteistyötä autovalmistajien, teknologiatoimittajien ja ohjelmistovalmistajien kesken.

Sähköautojen rakentaminen alustojen päälle madaltaa ajoneuvovalmistajaksi ryhtymisen kynnystä, ja tulemme näkemään kiristyvää kilpailua, kun markkinoille tulee kokonaan uusiakin sähköajoneuvovalmistajia.

Esimerkkinä tästä kehityskulusta Aalto mainitsee, että useat isot kulutuselektroniikkajätit kuten Sony, Xiaomi ja Huawei ovat kertoneet omista sähköajoneuvosuunnitelmistaan, ja jo pitkään on odoteltu esimerkiksi Applen autojulkistuksia.

– Teknologian kehitys ja sen myötä kiristyvä kilpailu tuovat mukanaan uusia automerkkejä, automalleja, bisnesmalleja ja toivottavasti kuluttajille edullisempia vaihtoehtoja."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 208
Solidstate akut ovat tällä hetkellä n. 4x kalliimpia kuin normaalit NMC / LFP akut, joten pikemminkin tarjolla on 100km rangea vs. 400km.

Toyota meinaa omien sanojensa mukaan tuoda solid statea ulos hybrideissä joskus 2025, eli aikalailla "too little / too late"...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Kaikki Youtube videot tuolla "it halpened!" otsikolla ovat suurimmilta osin kusetuksia. Se mikä muka tapahtui, ei oikeasti tapahtunut.
Varsinkin tuolla kanavalla on ihan Aku Ankka -tason settiä videosta toiseen. Aika monta kertaa jo keulineet Tojoskan kiinteistä olomuodoista :asif:
Nopeesti laskettuna yhdeksän videota pikkusen eri thumbnaililla ja otsikolla samasta aiheesta, lähtien näistä.
1657302967265.png
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
570
Polestar 2:n hinnat nousseet. Perusmallin hinta sama 46.900, mutta Long range noussut 1000:lla eurolla. Myös mm. Pilot lite -paketti noussut 500:lla eurolla.

Eihän siitä ole kuin pari kuukautta, kun perusmallin hinta nousi 2000:lla eurolla. Helppo nostella, kun kaikki muutkin nostaa.
Vielä menee kulimalli Pilot Litellä juuri ja juuri hankintatuen alle (49 900€)

Metalliväri myös noussut 1000€->1200€ ja kuriositeettina kumimatot 100€->120€ :D

Rahoituskorkoon tosiaan tullut 0,5% lisää nimelliskorkoon + 100€ lisää avausmaksuun. (1,49% -> 1,99%). Vielä näyttää joulukuuta 2022 toimitusaika-arvioksi uusillekin tilauksille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
647
Vielä menee kulimalli Pilot Litellä juuri ja juuri hankintatuen alle (49 900€)

Metalliväri myös noussut 1000€->1200€ ja kuriositeettina kumimatot 100€->120€ :D

Rahoituskorkoon tosiaan tullut 0,5% lisää nimelliskorkoon + 100€ lisää avausmaksuun. (1,49% -> 1,99%). Vielä näyttää joulukuuta 2022 toimitusaika-arvioksi uusillekin tilauksille.
Jotenkin itelle tuntuisi niin helvetin typerältä tilata uusi helvetin kallis auto niin kulimallina kun vaan ikinä saa manuaalipenkeillä ja paskoilla popeilla että "säästää" 2k?
Tuossahan ei ole edes lämmitettyä rattia ilman että ottaa paketin mikä menee hankintatuen yli.
 
  • Tykkää
Reactions: KUK
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
570
Minulla näytti marraskuuta toimitusajaksi, kun tilasin kesäkuun alussa. Nyt näyttää tammikuuta (karvalakki + pilot lite).
Toukokuun puolessa välissä tilattu näyttää marraskuu 2022 (tilattaessa lokakuu 2022). Sama setti itsellä.

Jotenkin itelle tuntuisi niin helvetin typerältä tilata uusi helvetin kallis auto niin kulimallina kun vaan ikinä saa manuaalipenkeillä ja paskoilla popeilla että "säästää" 2k?
Tuossahan ei ole edes lämmitettyä rattia ilman että ottaa paketin mikä menee hankintatuen yli.
Saa tuohon sentään tuon Pilot Liten vielä kylkeen, jolloin ollaan jo MELKEIN Tesla Model 3 vakiovarusteissa :D

Jokainen tietenkin tekee omat valintansa ja kaikki on subjektiivista, mutta minusta nuo Harman Kardonin popit eivät olleet merkittävästi vakiota parempia (nuo vakiot vertautuu perinteisten Volvojen ns. High Performance Audion tasolle eli ovat keskivertoa paremmat - ovat samaa tasoa kuin nykyisessä omassa V90).

Vakiomallissa penkitkin ovat kyllä sähkösäätöiset, ainoastaan selkänojan säätö on mekaaninen eli ristiselän säätö sekä penkin eteen/taakse siirto tapahtuu sähköllä. Lämmitetystä ratista ei ole kokemuksia, mutta voisin kuvitella että on ihan jees talvella varsinkin jos ei säilytä autoa lämpimässä tallissa tms. Täytyy toivoa, että Polestar ei oo mikään pakastin..

Minusta ko. ominaisuudet + muut tuon paketin lisäykset eivät olleet 4500€ + 2000€ hankintatuen menetyksen = 6500€ arvoiset. En olisi ottanut pakettia edes 4500€ hinnalla vaikka olisi tukeen mahtunutkin. Koeajoin molemmat versiot vielä kahdesti ennen ostopäätöstä. Harmi, ettei varusteita saanut yksitellen / pienemmässä kokonaisuudessa - muutamat olisi voinut napata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
647
Toukokuun puolessa välissä tilattu näyttää marraskuu 2022 (tilattaessa lokakuu 2022). Sama setti itsellä.



Saa tuohon sentään tuon Pilot Liten vielä kylkeen, jolloin ollaan jo MELKEIN Tesla Model 3 vakiovarusteissa :D

Jokainen tietenkin tekee omat valintansa ja kaikki on subjektiivista, mutta minusta nuo Harman Kardonin popit eivät olleet merkittävästi vakiota parempia (nuo vakiot vertautuu perinteisten Volvojen ns. High Performance Audion tasolle eli ovat keskivertoa paremmat - ovat samaa tasoa kuin nykyisessä omassa V90).

Vakiomallissa penkitkin ovat kyllä sähkösäätöiset, ainoastaan selkänojan säätö on mekaaninen eli ristiselän säätö sekä penkin eteen/taakse siirto tapahtuu sähköllä. Lämmitetystä ratista ei ole kokemuksia, mutta voisin kuvitella että on ihan jees talvella varsinkin jos ei säilytä autoa lämpimässä tallissa tms. Täytyy toivoa, että Polestar ei oo mikään pakastin..

Minusta ko. ominaisuudet + muut tuon paketin lisäykset eivät olleet 4500€ + 2000€ hankintatuen menetyksen = 6500€ arvoiset. En olisi ottanut pakettia edes 4500€ hinnalla vaikka olisi tukeen mahtunutkin. Koeajoin molemmat versiot vielä kahdesti ennen ostopäätöstä. Harmi, ettei varusteita saanut yksitellen / pienemmässä kokonaisuudessa - muutamat olisi voinut napata.
Joo typerää mielestäni että "kaikki" pakataan yhteen kalliiseen varustepakettiin. Luulen että tosi moni ottaisi mielellään vaikka esim juuri ratinlämmittimen mutta se pakattuna yli 4k pakettiin niin jää kyllä ottamatta jos siellä ei tosi paljon muuta kiinnostavaa ole. Tai että jos arvostaa parhaita poppeja niin sekin suoraan +4k.
 

rzy

Liittynyt
08.06.2021
Viestejä
7
Keväällä kyselin Skoda Enyaq 4x4 tarjousta ja silloin sain suoran kaupan alennuksella -3500 € alennuksen, jolloin kauppahinta meni juuri ja juuri alle hankintatukirajan. Harmillisesti tuossa ei ollut ainakaan silloin vakiona adaptiivista vakionopeudensäädintä eikä kuolleenkulman varoitinta, mitkä luonnollisesti olisivat nostaneet hinnan yli hankintatukirajan. Polestar 2:sta katselin myös, mutta innostus laantui kun hinta jäi yli hankintatukirajan (periaatehan on siis että hankintatuki pitää saada). Myöhemmin sitten osui silmään nelivetoinen Subaru Solterra, josta em. varusteet löytyi ja itseasiassa paljon muutakin kuten 360-kamera ja hinta jäi suorassa kaupassa noin 1500 € alle hankintatukirajan. Tästä oli sitten melkeinpä "pakko" tehdä kaupat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
647
Keväällä kyselin Skoda Enyaq 4x4 tarjousta ja silloin sain suoran kaupan alennuksella -3500 € alennuksen, jolloin kauppahinta meni juuri ja juuri alle hankintatukirajan. Harmillisesti tuossa ei ollut ainakaan silloin vakiona adaptiivista vakionopeudensäädintä eikä kuolleenkulman varoitinta, mitkä luonnollisesti olisivat nostaneet hinnan yli hankintatukirajan. Polestar 2:sta katselin myös, mutta innostus laantui kun hinta jäi yli hankintatukirajan (periaatehan on siis että hankintatuki pitää saada). Myöhemmin sitten osui silmään nelivetoinen Subaru Solterra, josta em. varusteet löytyi ja itseasiassa paljon muutakin kuten 360-kamera ja hinta jäi suorassa kaupassa noin 1500 € alle hankintatukirajan. Tästä oli sitten melkeinpä "pakko" tehdä kaupat.
Solterrassa vaan aivan hämmentävän hirveä ohjaamo, siis aidosti mitä vittua ovat miettineet? Enyaq vie aivan 100-0
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
609
Onkohan ollut edes mitään huhuja milloin Polestariin tulisi pixel ledit taas saataville?
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
39
Solterrassa vaan aivan hämmentävän hirveä ohjaamo, siis aidosti mitä vittua ovat miettineet? Enyaq vie aivan 100-0
Mikä tuossa erityisesti on niin hirveää? En itse ollut edes kuullut tuollaisesta Solterrasta ja piti ihan googlata se. Ehkä tuo kuljettajan mittaristo/näyttö on vähän kaukana, mutta ainakin nopeasti katsottuna minun mielestä tyylikkään oloinen ohjaamo?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
701
Ilmeisesti mersun sähkiksille on kysyntää. Sain suoran kaupan tarjouksen EQE:stä. Lähes yhdeksän kympin auto varusteineen, ja alennusta heltiäisi ruhtinaalliset 800 euroa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 714
Jotenkin ihmeellistä tämä alennusten antaminen uusista autoista. Miksi auton hinnan pitäisi muuttua ostajan naamataulun, vänkäämisen määrän tai paikallisen myyjän mielentilan mukaan.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 237
Jotenkin ihmeellistä tämä alennusten antaminen uusista autoista. Miksi auton hinnan pitäisi muuttua ostajan naamataulun, vänkäämisen määrän tai paikallisen myyjän mielentilan mukaan.
Vähän niin kuin kodinkonekaupoissa ennen verkkokauppojen tuloa tuo oli myyntitaktiikka empivien uunojen höynäyttämiseksi. Ostaja tuntee olevansa piinkova kauppamies ja taitava neuvottelija, joka tekee poikkeuksellisen järkevän kaupan. Nettimyynnin yleistyessä autossakin siirrytään varmasti enemmän siihen, että oikea hinta on heti alkuun esillä. Basaaritouhu voi toki jäädä vanhusten asiakaspalvelun ja vähemmän haluttujen automerkkien erityispiirteeksi.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
642
Mikä tuossa erityisesti on niin hirveää? En itse ollut edes kuullut tuollaisesta Solterrasta ja piti ihan googlata se. Ehkä tuo kuljettajan mittaristo/näyttö on vähän kaukana, mutta ainakin nopeasti katsottuna minun mielestä tyylikkään oloinen ohjaamo?
En itsekkään ymmärrä mikä siinä ulkonäössä on vikana. Käytettävyyden kannalta pianomustat osat ja kaikki auton säädöt katsotana mittariston kautta, on jokseenkin aivopieruja.
 

Hammer Schultz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 451
Vähän niin kuin kodinkonekaupoissa ennen verkkokauppojen tuloa tuo oli myyntitaktiikka empivien uunojen höynäyttämiseksi. Ostaja tuntee olevansa piinkova kauppamies ja taitava neuvottelija, joka tekee poikkeuksellisen järkevän kaupan. Nettimyynnin yleistyessä autossakin siirrytään varmasti enemmän siihen, että oikea hinta on heti alkuun esillä. Basaaritouhu voi toki jäädä vanhusten asiakaspalvelun ja vähemmän haluttujen automerkkien erityispiirteeksi.
Silloin kun tulee vanhaa vaihdossa niin ei ole olemasa mitään "oikeaa" hintaa vaan se on neuvottelukysymys, täälläkin moni näyttää uskovan että Teslan mallinen suora hinta ilman tinkausta antaa kuluttajalle parhaan tuloksen.

Eikä ei kai kukaan pakota tinkaamaan?
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
815
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
110
Itse ainakin olen inhonnut tinkaamista aina, silti olisi hölmöä olla kysymättä tai tinkimättä, koska eihän se maksa mitään. Nykyiseen autoon sain ainakin itse tinkimällä tai "neuvottelemalla" tummennetut ikkunat, paremman koron rahoitukselle ja vanhaan autoon paremman hyvityshinnan. Eihän nuo autoliikkeet noista autoista voi enää nykyään hintaa pudottaa ihan oikeasti montaa satastakaan kun niissä on niin pienet katteet. Paljon suurempi pelivara on varusteissa ja vaihtoautoissa. Esimerkkinä eräs henkilö tiesi kertoa, että uuden Renault Clion kun sai myytyä niin siitä sai autoliike 300e kpl provikkaa, tästä on muutama vuosi aikaa ja kyseinen auto oli jossain tarjouksessa.

Helpompaa se kyllä on kuten tuon Polestarin tilauksessa, että hinnat näkyy siinä ja thats it.
 

Hammer Schultz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 451
Helpompaa se kyllä on kuten tuon Polestarin tilauksessa, että hinnat näkyy siinä ja thats it.
Minkä tahansa auton mistä tahansa liikkeestä saat ostettua suoraan ilmoitetulla hinnalla, en tiedä miten Teslan ja Polestarin tapa on jotenkin helpompi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 070
Minkä tahansa auton mistä tahansa liikkeestä saat ostettua suoraan ilmoitetulla hinnalla, en tiedä miten Teslan ja Polestarin tapa on jotenkin helpompi.
Tarkoittaa varmaan sitä että hinta on autovalmistajan ilmoittama eikä jälleenmyyjän. Jonkun verran vastaavaa tuolla konepuolella että voit jostain koneesta pyyttää valmistajalta tarjouksen ja jälleenmyyjän on pakko myydä se valmistajan sanelemaan hintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
110
Minkä tahansa auton mistä tahansa liikkeestä saat ostettua suoraan ilmoitetulla hinnalla, en tiedä miten Teslan ja Polestarin tapa on jotenkin helpompi.
Olet täysin oikeassa. Tarkoitin vaan sitä, että kun ihmiskontakti puuttuu niin ei ole mahdollisuutta vaikuttaa niihin hintoihin pärstäkertoimella tai muulla toiminnalla.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 237
Olet täysin oikeassa. Tarkoitin vaan sitä, että kun ihmiskontakti puuttuu niin ei ole mahdollisuutta vaikuttaa niihin hintoihin pärstäkertoimella tai muulla toiminnalla.
Niin, tinkaaminenhan edellyttää, että hinnassa on auton valmistajan määräämän hinnan päällä jälleenmyyjän lihava preemio, josta ostaja tinkaa tietämättä myyjän osuuden suuruutta. Tämä on ostajan kannalta idioottimainen peli, jossa häviää vaihtelevia summia myyjän palkkioon ja marmoripalatsin ylläpitoon.

Jos diggaa basaarimenosta niin ei siinä mitään, mutta ostaja maksaa siinä basaarista, kun voisi vain tilata itse tuotteen.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
39
En itsekkään ymmärrä mikä siinä ulkonäössä on vikana. Käytettävyyden kannalta pianomustat osat ja kaikki auton säädöt katsotana mittariston kautta, on jokseenkin aivopieruja.
Käytettävyyttä käsitteleviä videoita en tosiaan katsonut, mutta jos säädöt pitää mittariston kautta katsoa, niin se kyllä tuntuu vähän oudolta. Pianomustat osat jakaa varmasti myös mielipiteitä.
 

Hammer Schultz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 451
Niin, tinkaaminenhan edellyttää, että hinnassa on auton valmistajan määräämän hinnan päällä jälleenmyyjän lihava preemio, josta ostaja tinkaa tietämättä myyjän osuuden suuruutta. Tämä on ostajan kannalta idioottimainen peli, jossa häviää vaihtelevia summia myyjän palkkioon ja marmoripalatsin ylläpitoon.

Jos diggaa basaarimenosta niin ei siinä mitään, mutta ostaja maksaa siinä basaarista, kun voisi vain tilata itse tuotteen.
Häviää mihin verrattuna? Tämä logiikka ei kyllä aukea millään. Mikä estää sinua tilaamasta sen auton listahinnalla siltä jälleenmyyjältä ilman että tarvitsee edes välttämättä nähdä jälleenmyyjää?
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 201
Uhkakuvan maalaa maailman neljänneksi suurin autojätti Stellantis.

Sähköautojen hankintahinta on yhä polttomoottoriautoja korkeampi, vaikka sähköauton omistaminen voikin tulla pitkällä aikavälillä halvemmaksi.
Hintaero ei ole viime aikoina kaventunut vaan kasvanut. Ero voi kasvaa edelleen, sillä sähköautoihin tarvittavien raaka-aineiden hinnat pysyvät korkealla tasolla.
Uusien bensiini- ja dieselautojen myynnin kieltäminen Euroopassa vuodesta 2035 alkaen voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa koko automarkkinoiden romahtamisen,
Stellantis-konsernin tuotannosta vastaava Arnaud Deboeuf sanoi viime viikolla Bloombergin mukaan.
Sellaisia uhkakuvia...
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 237
Häviää mihin verrattuna? Tämä logiikka ei kyllä aukea millään. Mikä estää sinua tilaamasta sen auton listahinnalla siltä jälleenmyyjältä ilman että tarvitsee edes välttämättä nähdä jälleenmyyjää?
Ei tässä ole mitään vaikeaa. Teslan ja Polestarin mallissa on pieni paikallinen myyntiorganisaatio, jonka kulut muodostavat pienen osan myyntihinnasta. Basaarikaupassa on mukana iso ja kallis myyntiorganisaatio, jonka kulut ja voitot maksat tinkauspelissä. Ostaja maksaa lasipalatsin ja tiskien takana röhnöttävät automyyjät. Jos auton voi ostaa ilman isoa jämyä, kokonaishinta on alhaisempi kuin jämyn kanssa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
4 111
Itse ainakin olen inhonnut tinkaamista aina, silti olisi hölmöä olla kysymättä tai tinkimättä, koska eihän se maksa mitään. Nykyiseen autoon sain ainakin itse tinkimällä tai "neuvottelemalla" tummennetut ikkunat, paremman koron rahoitukselle ja vanhaan autoon paremman hyvityshinnan. Eihän nuo autoliikkeet noista autoista voi enää nykyään hintaa pudottaa ihan oikeasti montaa satastakaan kun niissä on niin pienet katteet. Paljon suurempi pelivara on varusteissa ja vaihtoautoissa. Esimerkkinä eräs henkilö tiesi kertoa, että uuden Renault Clion kun sai myytyä niin siitä sai autoliike 300e kpl provikkaa, tästä on muutama vuosi aikaa ja kyseinen auto oli jossain tarjouksessa.

Helpompaa se kyllä on kuten tuon Polestarin tilauksessa, että hinnat näkyy siinä ja thats it.
Juuri näitä tietoja ajattelin, että olisi hyvä kerätä omaan ketjuun, niin kaikki saisi sieltä vertailupohjaa ja lähtökohdan omiin autokauppoihin. Tietenkin vaihtoauto aina vääristää tilannetta (ja sellainen harmillisen usein menee vaihdossa, vaikka paremman kaupan saisikin suorakaupalla).

Tuo oma sähköauto vuodeksi 39kwh N connecta leaf. Siinä oli autoliikkeen kate kuulemma 1100€ ja menee aivan "nahkoineen". Silti tinkivät vielä vetokoukusta 500€, mutta ei tuo katetta varmaan juurikaan laskenut
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 202
Solterrassa vaan aivan hämmentävän hirveä ohjaamo, siis aidosti mitä vittua ovat miettineet? Enyaq vie aivan 100-0
Ihan asialliselta näyttää kuvissa (en ole vielä kokenut livenä) kun ottaa huomioon että kyseessä on Subaru joka ei ole tunnettu mistään art deco suunnittelusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 545
Ei tässä ole mitään vaikeaa. Teslan ja Polestarin mallissa on pieni paikallinen myyntiorganisaatio, jonka kulut muodostavat pienen osan myyntihinnasta. Basaarikaupassa on mukana iso ja kallis myyntiorganisaatio, jonka kulut ja voitot maksat tinkauspelissä. Ostaja maksaa lasipalatsin ja tiskien takana röhnöttävät automyyjät. Jos auton voi ostaa ilman isoa jämyä, kokonaishinta on alhaisempi kuin jämyn kanssa.
Eiköhän Tesla ja Polestar osaa ottaa sen jälleenmyyjän kateosuuden sujuvasti itselleen ja samalla selittää, miten edukas järjestelmä on kuluttajalle. Todellisuudessa ainoa hyötyjä on myyjä, kun yhden luukun taktiikka poistaa vähäisenkin kilpailun.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 202
Siinä oli autoliikkeen kate kuulemma 1100€ ja menee aivan "nahkoineen". Silti tinkivät vielä vetokoukusta 500€, mutta ei tuo katetta varmaan juurikaan laskenut
Kuulostaa perus automyyjän jutulta jonka olen kuullut monta kertaa. Klassikko.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
179 324
Viestejä
3 299 638
Jäsenet
59 294
Uusin jäsen
Unikko

Hinta.fi

Ylös Bottom