Välillä hämmentää keskustelu rangesta ja odottelusta latauksen ajan. Keskimääräisellä autoilijalla lienee rangen takia tehtäviä latauspysähdyksiä muutamia vuodessa, sanotaan 10-20 kpl. Vaakakupissa on sitten huomattavasti edullisempi ajaminen muuten (kun hankintahintaa ei huomioida). Itselläni tulisi lataamisen takia pakollisia pysähdyksiä n. 10 kpl vuodessa, vaikka ajoja tulee 20 000 - 25 000 km. Tämä perustuu päivittäisiin kilometrisuorituksiin. Sellaiset 5 tuntia odottelua siis.
Hankitko fast line -lipun kentälle vai odotatko jonossa? Menetkö työpaikkalounaalle kovimman ruuhkan ulkopuolella? Menetkö konserttiin ajoissa? Varaatko lipun ajoissa, jolloin säästät? Sähköauton kanssa tulee säästöä muuttuvissa kuluissa, mutta se vaatii kuskista riippuen joustoa.
On kuitenkin syytä todeta, että sähköauto ei todellakaan sovi kaikille riippuen tila-, ajo- tai kuljetustarpeista sekä latausmahdollisuuksista. Suurimmalle osalle se kyllä sopii.
Hankitko fast line -lipun kentälle vai odotatko jonossa? Menetkö työpaikkalounaalle kovimman ruuhkan ulkopuolella? Menetkö konserttiin ajoissa? Varaatko lipun ajoissa, jolloin säästät? Sähköauton kanssa tulee säästöä muuttuvissa kuluissa, mutta se vaatii kuskista riippuen joustoa.
On kuitenkin syytä todeta, että sähköauto ei todellakaan sovi kaikille riippuen tila-, ajo- tai kuljetustarpeista sekä latausmahdollisuuksista. Suurimmalle osalle se kyllä sopii.