Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
447
Itsellä kun on käytännössä uusi polttis, niin velan/ostohinnan suhteen ei juuri ollut eroa kun laittoi takaveto Ioniqin tilaukseen. Nyt voi tietysti höhötellä että mikset heti laittanut sähköä, niin yksinkertaisesti siksi että
  • Oikeastaan muita järkeviä sähköautoja ei ollut silloin tarjolla kuin VAG:n takavetoiset sekä teslat, eli korealaiset olivat vielä ”tulossa myöhemmin tänä vuonna” tilausta tehdessä. Model Y olisi oikeastaan ainut sopivat tesla omiin tarpeisiin, mutta sekään ei ollut silloin muistaakseni tarjolla. Vageissa taas oli kaiken maailman ominaisuuksia joita on nytten saatu softalla korjattua
  • Pätkäajon määrä kasvanut enemmän kuin arvioin
  • Kristallipallo ei kertonut, että toverit aloittaa erikoisoperaation vuonna 2022 mikä kiihdytti inflaatiota yleisesti ja nosti bensahinnat arvioitua nopeammin ylös
Nykyisistä autoista Enyaq nelikkona (ja kenties RS:nä) olisi ollut mieluisin, mutta tämän hetkinen tilanne on se että Skeidaa saa odottaa sen 14kk vähintään. RS:n voi saada aiemmin, mutta myyjän mukaan sekin on jo aikatauluistaa reippaasti myöhässä eikä mitään tietoa milloin liike saa esim. demoauton ja pääsee myymään ko. mallia. Ja no, jos kattoo lähintä verrokkia eli id4 gtx:n hintaa niin aika kallis ioniqiin verrattuna.

Siksi ioniq. Laskin näyttää omilla ajosuoritteilla noin 70€ suuremmasta kuukausierästä huolimatta säästöä 100-300€/kk, vaikka käyttäisin vain julkista ja työpaikan latausta. Lisäksi vahva oletus, että jälleenmyyntiarvo on parempi kuin vastaavan hintaisessa bensassa.

Joku hybridi-corolla olisi tullut halvemmaksi vielä näilläkin bensanhinnoilla koska pienemmät pääomakulut, mutta on se ioniq hieman eri tasoinen vehje kuin corolla. Onhan siinä toki 20k€ hintaeroakin, niin pitääkin olla.

Ja tonninpommit sekä 5-10k€ eli ns. nollavelka autot ei myöskään iske. Tilatarpeet huomioon ottaen ne syö ainetta enemmän todennäöisesti kuin nykyinen (bensaa, diesel ei ole optio), ja liian kova riski yllättäville kuluille ja ominaisuuksille. Kalliimissa käytetyissä kk-erä ei enää hirveästi poikkea uudesta rahoituskoroista johtuen, ja niissäkin on sitä ominaisuusriskiä ilman takuita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 012
Noista kiinan poikien latureista tuntuu olevan puhetta tasaisin väliajoin ja niiden kanssa kannattaa muistaa muutama juttu.

Se, että sellaisen voi ostaa myös euroopasta toimitettuna tai eurooppalaiselta myyjältä ei takaa niitten turvallisuutta. Se takaa vain sen, että periaatteessa on olemassa taho joka on vastuussa sen laitteen turvallisuudesta.

Laitteen markkinoille saattaja vastaa sen vaatimuksenmukaisuudesta. Asiaa valvotaan pistokokein eli ei ole mitään proseduuria että kaikkien rojujen pitää läpäistä testi ennen kuin niitä voi myydä. Vaan että markkinoille saattaja vakuuttaa, että roju täyttää vaatimukset jos se testataan joskus.

Jos joku itse tilaa tuollaisen kiinasta, se joku on laitteen maahantuoja ja vastuussa sen vaatimuksenmukaisuudesta. Jos laite ei sitten olekaan sitä ja joku esim. menehtyy sähkötapaturman seurauksena kun laite ei ole ollut turvallinen, on se joku aika isossa liemessä.

Puhumattakaan siitä, että vakuutusyhtiö nauraa matkalla pankkiin kun ei tarvitse korvata penniäkään jos koko mökki palaa maan tasalle sellaisen takia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584
Noista kiinan poikien latureista tuntuu olevan puhetta tasaisin väliajoin ja niiden kanssa kannattaa muistaa muutama juttu.

Se, että sellaisen voi ostaa myös euroopasta toimitettuna tai eurooppalaiselta myyjältä ei takaa niitten turvallisuutta. Se takaa vain sen, että periaatteessa on olemassa taho joka on vastuussa sen laitteen turvallisuudesta.

Laitteen markkinoille saattaja vastaa sen vaatimuksenmukaisuudesta. Asiaa valvotaan pistokokein eli ei ole mitään proseduuria että kaikkien rojujen pitää läpäistä testi ennen kuin niitä voi myydä. Vaan että markkinoille saattaja vakuuttaa, että roju täyttää vaatimukset jos se testataan joskus.

Jos joku itse tilaa tuollaisen kiinasta, se joku on laitteen maahantuoja ja vastuussa sen vaatimuksenmukaisuudesta. Jos laite ei sitten olekaan sitä ja joku esim. menehtyy sähkötapaturman seurauksena kun laite ei ole ollut turvallinen, on se joku aika isossa liemessä.

Puhumattakaan siitä, että vakuutusyhtiö nauraa matkalla pankkiin kun ei tarvitse korvata penniäkään jos koko mökki palaa maan tasalle sellaisen takia.
Kuuntelin erään mopoja hetken suomeen tuoneen kaverin puheita ja tuo prosessi täysin identtisen näköisen mutta oikeasti vaatimukset täyttävän ja turvallisen mopon saamiseksi suomeen oli kuulema puhdasta helvettiä ja joutui kuulema aivan kaiken valvomaan jotta sai mitään kunnollista ja turvallista. Lisäksi oli tätä että ensimmäinen satsi oli täysin ok, seuraava hiukan heikompaa jne. Oli kuulema tuosta johtuen joutunut jopa kutsumaan laitteita takaisin kun oli muuteltu kysymättä.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
963
Puhumattakaan siitä, että vakuutusyhtiö nauraa matkalla pankkiin kun ei tarvitse korvata penniäkään jos koko mökki palaa maan tasalle sellaisen takia.
Miksi? Ei kai vakuutusyhtiön korvausvastuu poistu jos kuluttaja ostaa EU-alueelta tuotteen?

Jos esimerkiksi ostan Amazonista tietokoneen niin poistuuko vakuutusyhtiön korvausvastuu tuon tuotteen ja sen aiheuttamien vahinkojen osalta, koska ostin sen Saksasta?
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
136
Miksi? Ei kai vakuutusyhtiön korvausvastuu poistu jos kuluttaja ostaa EU-alueelta tuotteen?

Jos esimerkiksi ostan Amazonista tietokoneen niin poistuuko vakuutusyhtiön korvausvastuu tuon tuotteen ja sen aiheuttamien vahinkojen osalta, koska ostin sen Saksasta?
Taisi olla kyse siitä, että itse maahantuotu kiinanihme osoittautuukin turvallisuusvaatimusten vastaiseksi
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 372
Eiköhän ne schukot ole kaikki rajattu 8 A.
Selevä homma. Mietin vain, kun erikseen löytyy myös näitä 16 A lataukseen kykeneviä laitteita.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 012
Miksi? Ei kai vakuutusyhtiön korvausvastuu poistu jos kuluttaja ostaa EU-alueelta tuotteen?

Jos esimerkiksi ostan Amazonista tietokoneen niin poistuuko vakuutusyhtiön korvausvastuu tuon tuotteen ja sen aiheuttamien vahinkojen osalta, koska ostin sen Saksasta?
Taisi olla kyse siitä, että itse maahantuotu kiinanihme osoittautuukin turvallisuusvaatimusten vastaiseksi
Kyllä, ilmaisin asian epäselvästi.
EU-alueelta ostettuna on todennäköisempää, että vakuutusyhtiö ei pysty pesemään käsiään, kiinasta itse tilatulla on hyvin todennäköistä, että vakuutusyhtiö ei lähtökohtaisesti korvaa mitään.

EU-alueeltakin toki pätee että amazonissa on kaikenlaisia myyjiä joiden olemassaolo voi olla täysin epävarmaa jos tulee ongelmia. Amazon on sekä kauppa itse, että myyntialusta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584

Siinä on tesla saanut kyytiä. Jäljistä päätellen ei itse rattiksen auto mutta tuli mieleen. Mitenköhän paljon rattiksia jää ilmoittamatta/ei jää kiinni johtuen Autopilotista tai muiden merkkien vastaavista. Osa järjestelmistä on jo nyt rattiksen ajotapaa mukailevia ja toisaalta voi etenkin maantiellä parantaa ajon ns selvän "tasolle".

Screenshot_20220501-140119_Chrome.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584
Juu huomasin kun tuosta aloin kuvia katselemaan. Sen siitä saa kun pikalukee. Viestin tuosta jo samantien muokkasinkin kun tajusin heti postattua.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 620

Siinä on tesla saanut kyytiä. Jäljistä päätellen ei itse rattiksen auto mutta tuli mieleen. Mitenköhän paljon rattiksia jää ilmoittamatta/ei jää kiinni johtuen Autopilotista tai muiden merkkien vastaavista. Osa järjestelmistä on jo nyt rattiksen ajotapaa mukailevia ja toisaalta voi etenkin maantiellä parantaa ajon ns selvän "tasolle".

Eikö tämä ole ollut jo varsin yleistä jenkkilässä että porukka on istunut kännissä takapenkillä ja auto ajellut määränpäähän?
 

jak

Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
67
Miten tämä tapaus liittyy sähköautoihin?
tosiaan jos olisi ajanut sähköautolla niin mitä sitten?
nyt kun ajoikin polttomoottoriautolla niin pitäiskö alkaa keskustelemaan tästä jossain polttomoottoriauto-ketjussa?
aivan päätöntä touhua
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 018
tosiaan jos olisi ajanut sähköautolla niin mitä sitten?
nyt kun ajoikin polttomoottoriautolla niin pitäiskö alkaa keskustelemaan tästä jossain polttomoottoriauto-ketjussa?
aivan päätöntä touhua
Tällä uutisella ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa. Mieluummin yklle ketju missä sekopää kolaroi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584
Ajatuksena heräsi siis tuo rattis+itseajojärjestelmät. Mihin tulee menemään ja mitä aiheuttaa. Sähköautoihin kun nuo järjestelmät monesti yhdistetään ja ovat yleisiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 359
Ajatuksena heräsi siis tuo rattis+itseajojärjestelmät. Mihin tulee menemään ja mitä aiheuttaa. Sähköautoihin kun nuo järjestelmät monesti yhdistetään ja ovat yleisiä.
Olisi kyllä kieltämättä upeaa jos nuo kehittyisi niin hyviksi että voisi istuskella takapenkillä kun auto vie automaagisesti baarista himaan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 391
Maxus tulossa kovalla rytinällä. eUniq 6 Grand SUV "kaikilla mausteilla" n. 48ke (sis hankintatuki).

Merkkihuollot löytyy ympäri Suomen jne. Onko joku nähnyt jo livenä? Oishan mielenkiintoinen, mutta tuollasessa "uudessa merkissä" on aina omat juttunsa...
Kyllä olen yhden nähnyt: se on vähän kuin palapeli, ei ihan sikaruma mutta tuntuu kuin designia olisi pöllitty muutamasta eri autosta. Ja tunnistin mielestäni kuskinkin (urheilija) eli varmaan joku sponssiauto.

Ostaisinko omalla rahalla? Ehkä. Perustelut: uusi merkki Suomessa - hinnoiteltu sen mukaan eli edullinen kokoonsa ja ominaisuuksinsa nähden. Yrityshän ei ole mikään pieni, niillä taisi olla vetyautokin ja vaikka mitä tulossa. Brittiläinen Leyland taisi liittyä jotenkin historiaan ja ovat tosiaan erikoistuneet hyötyajoneuvoihin.

Muistan kun Hyundai ja Kia tulivat niin monet olivat etteivät korealaista koskaan osta vaikka olivat alussa todella edullisia. Katsokaa niiden (sähkö)autoja nyt, toki eivät ole enää niin edullisia.

Ymmärrän kyllä ettei perus 50+ vuotias Audi/Bemari/Mersu mies tule ikinä tuollaista kiinanpaskaa ostamaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584
Olisi kyllä kieltämättä upeaa jos nuo kehittyisi niin hyviksi että voisi istuskella takapenkillä kun auto vie automaagisesti baarista himaan.
No siis tuli mieleen tuosta kun tuo Teslan kosketusnäyttö on varsin iso asia ja maantieajossa on pari kertaa huomannut että sitä on unohtunut valitsemaan Spotifyn soittolistaa vähän liian pitkäksi aikaa. Tuo menee niin suoraan että rattista ei tuosta paljoa erottaisi jos vaan löytää tiensä ehjänä maantielle. Ja jos kaistaviivat ovat kohdallaan tuo järjestelmä ohjailee todella fiksusti ja isoin asia olisi painella viikseä pariin kertaan ja yhtäkkiä suhailisitkin varsin sujuvasti vs ilman näitä järjestelmiä. Ja noita Autopilot järjestelmien päällä pitämiseen kädet irti mahdollistavia "laitteita"/painoja tms on jo myynnissä ja jenkeissä vissiin varsin yleisiäkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 018
No siis tuli mieleen tuosta kun tuo Teslan kosketusnäyttö on varsin iso asia ja maantieajossa on pari kertaa huomannut että sitä on unohtunut valitsemaan Spotifyn soittolistaa vähän liian pitkäksi aikaa. Tuo menee niin suoraan että rattista ei tuosta paljoa erottaisi jos vaan löytää tiensä ehjänä maantielle. Ja jos kaistaviivat ovat kohdallaan tuo järjestelmä ohjailee todella fiksusti ja isoin asia olisi painella viikseä pariin kertaan ja yhtäkkiä suhailisitkin varsin sujuvasti vs ilman näitä järjestelmiä. Ja noita Autopilot järjestelmien päällä pitämiseen kädet irti mahdollistavia "laitteita"/painoja tms on jo myynnissä ja jenkeissä vissiin varsin yleisiäkin.
Nuo laitteet ovat laittomia täällä että siellä.

ja kohta 7.25. Vielä on matkaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 359
Muistan kun Hyundai ja Kia tulivat niin monet olivat etteivät korealaista koskaan osta vaikka olivat alussa todella edullisia. Katsokaa niiden (sähkö)autoja nyt, toki eivät ole enää niin edullisia.
Ne olivat ihan syystäkin todella edullisia, aivan uskomattoman perseestä ja uusi kia/hyundai vaikutti joltain +10v vanhalta jo uutena.
Ovat kyllä kirineet tosi nopeasti laadulla ja yleisfiiliksellä muut kiinni.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584
Nuo laitteet ovat laittomia täällä että siellä.

ja kohta 7.25. Vielä on matkaa.
Laittomia ehdottomasti, mutta niin on rattiksetkin. Tämä siis tosiaan kävi vain mielessä tuosta jutusta että missä vaiheessa alkavat moiset huvit täällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 561
Lähtee nyt taas jutut laukalle. Jaa että autopilotti-Teslan rattiin rattijuoppoja, kun autopilotti ajaa niin hyvin. Järki käteen nyt taas.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584
Lähtee nyt taas jutut laukalle. Jaa että autopilotti-Teslan rattiin rattijuoppoja, kun autopilotti ajaa niin hyvin. Järki käteen nyt taas.
Päähän tulleita mietteitä. Ei enempää tai vähempää. Itselle kyllä tulisi mieleen että voisi erittäin helposti madaltaa kynnystä hypätä rattiin esim pienessä tuiterissa kun tietää miten pienellä "ajamisella" esim pääsen itse oman työmatkani. "En mä oo ottanut kun pari kolme ja auto pitää kaistalla ja jarruttaa tarvittaessa. Plus mähän käyn vaan tossa ostarilla alle kilsan päässä.".
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
1 015
Päähän tulleita mietteitä. Ei enempää tai vähempää. Itselle kyllä tulisi mieleen että voisi erittäin helposti madaltaa kynnystä hypätä rattiin esim pienessä tuiterissa kun tietää miten pienellä "ajamisella" esim pääsen itse oman työmatkani. "En mä oo ottanut kun pari kolme ja auto pitää kaistalla ja jarruttaa tarvittaessa. Plus mähän käyn vaan tossa ostarilla alle kilsan päässä.".
Jos vähänkään pohtii pienessä tuiterissa ajamista niin silloin se on asennevika, oli autossa autopilotti tai ei. Vastuullinen kuljettaja ei missään vaiheessa harkitse autolla ajoa jos on vähänkään ottanut. Valitettavan paljon on sellaista asennetta, että ”kyllä parin kaljan jälkeen voi ajaa”.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 923
Jos vähänkään pohtii pienessä tuiterissa ajamista niin silloin se on asennevika, oli autossa autopilotti tai ei. Vastuullinen kuljettaja ei missään vaiheessa harkitse autolla ajoa jos on vähänkään ottanut. Valitettavan paljon on sellaista asennetta, että ”kyllä parin kaljan jälkeen voi ajaa”.
Siinä vaiheessa vasta jos joskus tulee oikeasti itsestään ajavia autoja joiden ajoon ei voi kyydissä olijat edes puuttua.

Sittenhän tuo on näppärää kun voi laittaa autolleen viestin että tuu hakemaan baarista. Mutta vaikea uskoa että ihan lähiaikoina tulee tapahtumaan. En tiedä millä sensoreilla edes voisi teoriassa tunnistaa aina kaiken paksun lumikerroksenkin läpi jne.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 584
Jos vähänkään pohtii pienessä tuiterissa ajamista niin silloin se on asennevika, oli autossa autopilotti tai ei. Vastuullinen kuljettaja ei missään vaiheessa harkitse autolla ajoa jos on vähänkään ottanut. Valitettavan paljon on sellaista asennetta, että ”kyllä parin kaljan jälkeen voi ajaa”.
Ehdottomasti. Valitettavasti näitä toisaalta maailmassa riittää. Olen jokusen käräyttänyt, yhden saanut takapenkillä kyydissä ollessa konttiin tuplanopeudella mitä rajoitus oli jne jne. Eli viha moisia kohtaan on varsin kova ja sen takia tuo tuli ehkä hiukan herkemmin mieleen. Eikä tätä helpota nuo jutut mitä jenkeistä näkee/kuulee/lukee ja nettiä kun selailee. JOS moinen ilmiö tulisi täällä isommaksi uskon että mielikuva itseajaminen=sähköauto ja siten jos ongelmia tulee niin se on etenkin Teslan vika/ongelma (autopilot nimi ja että oli se joka toi tuota isosti esiin) monen silmissä.

Tuo vain on yksi "työkalu" jolla autoa saa ajettua varsin puolivaloilla jos siltä tuntuu auttaen näitä sankareita. Juu tiedän, ei takuulla yleistä mutta tuli mieleen, etenkin kun suomi ja rattijuopot.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
689
Ne olivat ihan syystäkin todella edullisia, aivan uskomattoman perseestä ja uusi kia/hyundai vaikutti joltain +10v vanhalta jo uutena.
Ovat kyllä kirineet tosi nopeasti laadulla ja yleisfiiliksellä muut kiinni.
Ulkomuistista heitän, mutta siinä 2010-luvun puolivälissähän nuo Hyundai/Kia-kaiffarit totesivat, että sen hetkisellä meiningillä ei pitkälle mennä jos halutaan valloittaa Euroopan automarkkinat. Sen jälkeen haalivat riveihinsä tekijämiehiä eurooppalaisilta isoilta merkeiltä, ja mallisto sai täysin erilaisen ilmeen.

Nythän tilanne on mennyt jo paikoin siihen suuntaan, että nämä eurooppalaiset merkit ovat etenkin designiltaan jo jäljessä korealaisia. Etenkin bemarilla tuntuu olevan paikoitellen linja täysin hukassa, vaikka uusi i4 onkin kaunista katseltavaa. Viimeisimpänä uusin seiska on lähtenyt täysin laukalle.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 391
Ne olivat ihan syystäkin todella edullisia, aivan uskomattoman perseestä ja uusi kia/hyundai vaikutti joltain +10v vanhalta jo uutena.
Ovat kyllä kirineet tosi nopeasti laadulla ja yleisfiiliksellä muut kiinni.
Komppaan joo, oli joskus alkupään Hyundai Getz. Muutamia pikkuvikojakin oli mutta pitkä takuu auttoi ja helppo myydäkkin kun takuu voimassa. Itselle sinänsä toi vanhanaikaisuus on tuttua kun ollut muutama Subaru. Ei se uudempi aina ole parempi tulee mieleen kun katsoo hipaisukytkimiä tai kaiken laittamista touchiin.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 276
Tuossa Mersun testiauton jutussa on mukana semmoisia elementtejä, jotka tulevat varmaan lähivuosina yleistymään myös tuotantoautoisa.

Muutamia avainkohtia:
- Range yli 1000 km keskinopeudella 87 km/h
- Mitattu sähkön keskikulutus matkan aikana oli ainoastaan 8,7 kWh/100 km, mikä on täysin poikkeuksellinen lukema tuotantomalleihin verrattuna.
- Ilmanvastuskerroin 0,17
- Alhaisen vierintävastuksen renkaat
- Ja tärkeimpänä: Akun vajaa 100 kWh:n energiasisältö vastaa Mercedeksen EQS-mallin lukemia, mutta Vision EQXX:n akun tilavuus on 50 prosenttia pienempi ja 30 prosenttia kevyempi. Vastaavia teknologisia ratkaisuja nähdään Mercedes-Benzin tulevassa sähköautomallistossa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 471
Hurja loikka ilmanvastuskertoimessa. Esim Audi Etronissa on 0,28 tai virtuaalisilla peileillä 0,27. Eli jos oikeasti tuotantoautoon saadaan jotain 0,17 luokkaa oleva ilmanvastus niin se on aivan huikea loikka.
Ilmanvastus vaan on siitä kurja että se yleensä laittaa aika tiukat rajat designille. En muutenkaan oikein pidä nykyautojen ulkonäöistä, saati sitten kun aletaan oikeasti hieromaan kaikki ilmatunnellissa saippuan näköisiksi.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
458
No Lucid Airilla ja EQS:llä on kerroin 0,20, johon verrattuna ei enää niin suuri hyppäys vs Audi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 018
Hyvä, että tulee vaihtoehtoja ja kilpailua. Tuntuu että ei taida se akkukaan olla mistään huonoimman kehityksen päästä.

Toki nämä autot maksaa kun tulevat tarjolle mutta eiköhän ne valu alaspäin myös.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 181
Tosin pitää huomioda että tuo on ammattisäästäjän ajama.

Muistan muutama vuosi sitten kun oli lehdissä juttua jostain avioparista jotka tekivät tuota kai ihan ammattimaisesti, viralliset sen aikaiset EU kulutukset oli vähintään puolet suurempia kuin mitä ne niiden ajamat kulutukset.

Niiden keskinopeutta en muista, tuskin mainittiinkaan, mutta käytännössähän se ei mikään ihan surkea ole voinut olla että noin pieneen kulutukseen on päässyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 372
Olen sivusilmällä seuraillut, että paljonko Tesla Model 3:sia on nettiautossa myynnissä. Määrä on jatkuvasti kasvussa, nyt jo löytyy jo 323 yksilöä, eli noin viidesosa myynnissä olevasta 1 646 sähköautosta on Teslan Model 3:sia. Tesloja yleensä on 575 kappaletta.

Löytyykö näin paljon kysyntää? Yhdestä edullisemman pään Teslasta kyselin ja myyjä soitteli perään monta päivää, joten ei selvästikään ihan suoraan ovesta lentäneet.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 181
Paljonko Tesla kolmosia on rekisterissä?

Olisi sinänsä mielenkiintoista montako prosenttia niistä on myynnissä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 843
Taitaa olla iso osa keskieuroopan tuonteja ja jokainen pikkupulju raahaa niitä pikavoiton toivossa? Jotenkin kuvittelisin, että jos kyseessä olisi joku suurempi harmistuminen Teslan tuotteeseen, niin näkyisi sit foorumeillakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 623
Olen sivusilmällä seuraillut, että paljonko Tesla Model 3:sia on nettiautossa myynnissä. Määrä on jatkuvasti kasvussa, nyt jo löytyy jo 323 yksilöä, eli noin viidesosa myynnissä olevasta 1 646 sähköautosta on Teslan Model 3:sia. Tesloja yleensä on 575 kappaletta.

Löytyykö näin paljon kysyntää? Yhdestä edullisemman pään Teslasta kyselin ja myyjä soitteli perään monta päivää, joten ei selvästikään ihan suoraan ovesta lentäneet.
Sähköautojen hinnathan on ainakin vähän raketoineet, niin tosiaan tuontiautoilla tehdään hyvää tiliä nyt. Eikä pelkästään Model 3, vaan näyttää siellä olevan ainakin S ja Y malleja myös, jotka on tuontiautoja kanssa.

"Mukavahan" noita on varmaan myydä, kun teslan joutuisi muuten hakemaan jostain eteläsuomesta + odottamaan autoa.

586kpl:

Pitäisi varmaan itsekin koeajaa joku "pikku" tesla, kun ei ole vieläkään viitsinyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 147
Viestejä
4 226 665
Jäsenet
71 184
Uusin jäsen
k_ingman87

Hinta.fi

Ylös Bottom