Voin luvata että ajan taloudellisemmin ja nopeammin kun nuo työjarrut. Mäkeen mennään aina rajoitinta vasten, koska näin vaihtotarve on minimaalisin. Juuri ennen mäen huippua kaasu kokonaan pois, annetaan mäen kiihdyttää vauhti välittämättä ylinopeudesta. Mennään 100-120. Vakkari päälle 83, kunnes taas täysi vauhti seuraavaan mäkeen. Vaatii jatkuvaa aktiivisuutta, mutta olin firman taloudellisin kuski kun työkseni ajoin. Nuo ympäristöautot ovat jarruremontissa 2 kertaa useammin, koska menevät levyt punaisina alamäet, ettei kamalaa ylinopeutta synny. Ei riitä hidastimen teho, tarvitaan jarruja. Eli ne jotka ymmärtävät, käyttävät ennakoivaa ajotapaa, ei työjarrua.
Jos siivotaan ylinopeudet pois, se sinänsä parametri juttu, mutta jos ei sillä kilpailla kuka vaaraantaa eniten, rikkoo lakia eniten. Niin äärilaidassa tuolla optimoivalla vakkarilla on käytössään ihan oikeaa dataa, se ostaa säätää optimoida koko voimalinjan, eli ei vedä mutulla, vaan mittaus tiedolla, se tietää tulevan maastonmuodon, sillä on se tieto ja muiden saman palvelun käyttäjien synnyttämä tieto, en tiedä onko noilla tiesäätiedot erikseen tukemassa, ja jos onkin niin voiko sillä isosti tehostaa, vai enemmänkin arviointii ja turvallisuuteen.
Eli jos kuskilla on perusasiat hanskassa, niin laskennalla on silloinkin kyvykkyttä optimoida vielä lisää, ne pisteet missä antaa vauhdin laskea, missä kannattaa alkaa lisään vauhti ja millä kiihtyvyydellä. ja tietenkin automaatti vaihtaminen + moottorin ohjaus mahdollistaa hyötysuhteen optimoinnin. Vaikka olisikin kuskille tuttu ajoneuvo, tuttu lasti, tuttu tie, saati sitten jos niissä muuttujissa on eroja. Kuski todennäköisesti pystyy havainnoimaa muuta liikennettä kauemmaksi, mennään lähinnä tilanteisiin että siellä kaukana menee joku mopoauto, pyöräiliä tai maajussi puimurilla, no se amattikuski joka tapauksessa ottaa sen homman silloin haltuun.
annetaan mäen kiihdyttää vauhti välittämättä ylinopeudesta. Mennään 100-120.
...
ja ylikuorma reitin ja kellonajan mukaan, sieltä se kate otetaan. Päivisin itse otin 2-5t ja yöllä 5-10. ..
Siinä tappavaa riskipakettia.
Se kympin ylinopeus voi tuntua pieneltä, mutta ne riskit kasvaa nopeuden kasvaessa jyrkästi, jos sitä vielä tietoisesti kasvattaa ylipainolla, niin ei ihan sattumaa että kolutusta lisätty ja vastuuta lisätty johdolle, kiinni jäämisriskiä varmaan pitäisi lisätä, että tehoaisi jos koko ketju on hälläväliä. Se on tärkeää alan ja vakavasti pärjäämisen kannalta.
No yksi tyypillinen laiminlyönti puuttu, eli ajoajat, ajo kunto. No turvavälit, tai siis niiden puute tyypillisiä, ryyditettynä ylinopeudella.