Yleistä keskustelua sähköautoista

Tänä aamuna viimeksi iski se kameraongelma, piti bootata infotainment. Ilmeisesti oli sammunut koko systeemi kun en muutamaan päivään ollut ajanut ja olisi pitänyt odottaa vielä pidempään ennen kuin laitan pakin päälle.
 
Onkos näissä Polleissa mitä eroja eri mallivuosien välillä esim. 2021, 2022 tai 2023?
Onko myöhempiin jo korjattu näitä bugeja ym.?
 
Eipä oo Model 3:ssa koskaan olleet ovet/lukot jäässä että ei pääsis sisälle tai ovi ei menisi kiinni. Äpistä kun voi "pompauttaa" kuskin oven auki niin ei tarvi kahvaankaan koskea.:smoke:
Ihan toista olen kuullut. Vaatii kuulemma talvella aina esilämmityksen muuten helposti jäätyy ovi kiinni, kun ei ole karmeja. Kun se laskee sen lasin ja jos jäätä siinä niin ei laske.
 
Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?

Harvemmin tulee lämmitettyä:
1. En yleensä tiedä että koska olen lähdössä
2. Matka on lähinnä kotoa lounaalle tai kauppaan ja perillä on melkein aina lämmitetty parkkihalli
3. Etäisyys on 2-10km

Pidemmille matkoille lämmitykselläkin on käyttöä. Silloin kaikki kohdat ovat toisin.
 
Harvemmin tulee lämmitettyä:
1. En yleensä tiedä että koska olen lähdössä
2. Matka on lähinnä kotoa lounaalle tai kauppaan ja perillä on melkein aina lämmitetty parkkihalli
3. Etäisyys on 2-10km

Pidemmille matkoille lämmitykselläkin on käyttöä. Silloin kaikki kohdat ovat toisin.
Itse asun omakotitalossa, mutta autokatosta ei ole. Talvella tuleekin joko ajastettua lämmitys, tai sitten lämmitys päälle lähtö sitten muutaman minuutin päästä.

Usein kumminkin pakkasella on ikkunat jäässä, eli se lämmitys on toki kaikkein järkevin juttu laittaa päälle.
 
Harvemmin tulee lämmitettyä:
1. En yleensä tiedä että koska olen lähdössä
2. Matka on lähinnä kotoa lounaalle tai kauppaan ja perillä on melkein aina lämmitetty parkkihalli
3. Etäisyys on 2-10km

Pidemmille matkoille lämmitykselläkin on käyttöä. Silloin kaikki kohdat ovat toisin.
Lyhyillä matkoilla ei tarvi nähä ikkunoista ulos vai skrabaatteko ikkunat? Itellä 3 talvijaksoa teslalla takana ja en ole koskaan skrabannut ikkunoitakaan. Aina esilämmitys ennen lähtöä. Aika pieni vaiva on 5-8min ennen lähtöä täpätä lämmitys päälle.
 
Tänä aamuna viimeksi iski se kameraongelma, piti bootata infotainment. Ilmeisesti oli sammunut koko systeemi kun en muutamaan päivään ollut ajanut ja olisi pitänyt odottaa vielä pidempään ennen kuin laitan pakin päälle.
Kelasin viestejä takaisin, Mazda, VAG konserni, mutta sopisi Geely konserniin, olisko joku Polestar ?

Mutta millainen kameraongelma iski ?

Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?
Etelä/Länsi-Suomessa talvella on kelejä joissa ulkovaatteet päällä ei auton kopin esilämmitys ei aina ole vaivan arvoista, vertaa auton kopin esijäähdytys kesäisin. Oikein kuumemmilla/kylmillä keleillä sitten riippuu miten vaivatonta se on. ja ei niin rankoilla, riippuu mihin pysyäköity.

Johdon päässä, jos manuaalinen etä vaikeaa, niin roikanpäässä osa menee varmaan ajatuksella jos vakio rytmiä.
 
Etelä/Länsi-Suomessa talvella on kelejä joissa ulkovaatteet päällä ei auton kopin esilämmitys ei aina ole vaivan arvoista, vertaa auton kopin esijäähdytys kesäisin. Oikein kuumemmilla/kylmillä keleillä sitten riippuu miten vaivatonta se on. ja ei niin rankoilla, riippuu mihin pysyäköity.

Johdon päässä, jos manuaalinen etä vaikeaa, niin roikanpäässä osa menee varmaan ajatuksella jos vakio rytmiä.
Isokin vaiva avata puhelin ja sieltä auton etähallinta äppi ja napsauttaa esilämmitys päälle?
 
Isokin vaiva avata puhelin ja sieltä auton etähallinta äppi ja napsauttaa esilämmitys päälle?
Jos sellainen on, niin ei kyllä maksa vaivaa "aina". Tietenkin jos ovia ei saa muuten auki, niin pakkohan se on.

Sähkikset, ainakin osa sähkikisistä alkaa tuupata pikkupakkasella lämpöä aika nopeasti, että johonkin hitaasti lämpiävään polttikseen verrattuna tarve senkin takia vähäisempi.

Sillä toki merkitystä missä pysäköity, jos katosta niin eteläisessä Suomessa talvella sellaisia pakkasia että ulkovaatteissa vaivan arvoista ei välttämättä ole talvella viikkoihin.
 
Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?
Kerran talvella käveltiin kaverin (sähkö)autolle ja siinä vieressä hän tokaisi ettei ollut muistanut laittaa esilämmitystä päälle. No, tämähän on ihan utopistinen skenaario ja sitä ei ole tapahtunut toiste kenellekään, koskaan ja missään, ja eihän auton ovien silloin tarvitsekaan aueta.

(silloin kyllä teslan ovet eivät olleet jäässä)
 
Mukavempihan se on istahtaakkin lämpimään penkkiin ja ottaa kiinni lämpimästä ratista.
Jep. Tulee käytännössä aina laitettua ilmastointi päälle 0-15min ennen lähtöä. Pari näpäytystä puhelimen näytöstä, niin tulee ihan automaatiolla.

Ja tämä kesät talvet, niin ei koskaan ole liian kuuma/kylmä auto. Eihän tuosta aina hyötyä ole, mutta kulutus niin pientä, että eipä siitä haittaakaan ole.
 
Kelasin viestejä takaisin, Mazda, VAG konserni, mutta sopisi Geely konserniin, olisko joku Polestar ?

Mutta millainen kameraongelma iski ?
Polestar 2 vm 2022. Ongelma on siis sellainen, että jos infotainment-systeemi ei ehdi käynnistyä kokonaan (ja se, että se näyttää että olisi ei vielä riitä) ja lyö kameran päälle, niin se ei saa yhteyttä kameraan. Tämä vika ei korjaannu muuta kuin buuttaamalla infotainment-systeemi uudestaan.

Lämmityksestä puheenollen. Tottahan auto pitää joka aamu lämmittää, mutta tuo että akun esilämmitys ei mene päälle kuin latauksessa vähän ns sylettää. Pitääkö tässä laittaa ajastin ja auto laturiin sen kautta niin ei sentään joka yö lataile?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
288 364
Viestejä
4 940 799
Jäsenet
79 480
Uusin jäsen
TanitaTikaram

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom