Itse sanoisin että se on myynti argumentti. Itselleni esimerkiksi Tesla on aina kärjessä koska takuu ei edellytä että autoa käydään näyttämässä marmorilla vaan saan tehdä itse asiat kotona puoleen hintaan ja omalla aikataululla.
Taisi olla Atoy korjaamo, joka vaihtaa kohtuu hintaan puslia Model 3 ja Model Y malleihin, missä on se tyyppivika takapäässä. Toki myös S ja X autoja korjaavat.
Eli aina ei välttämättä ole halvinta korjata itse.
Teslojen osalta tuo valitettavasti näkyy kun käy potkii vaihtoautojen renkaita. Vanteet&renkaat mallia halvinta mitä maa päällään kantaa. Pyyhkijänsulatkin eri mittaa kuin alkuperäiset kun varmaan sen euron säästänyt silläkin? Autoista revitty kaikki irti lähtevä ja myyty erikseen torissa. Saatikka nämä samat saituuden sankarit sitten autoista ja työkaluista luultavasti mitään tietämättä räveltäävät ties mitä. En koe tuota millään muotoa hyvänä asiana.
Esim mun Model S 90D fl, niin kesävanteita ei tullut ollenkaan mukana. Ehkä ajettu vain yksillä vanteilla? Mukaan tuli 2kpl Nokian kesärenkaita, mutta niissä on kulutuspinnassa halkeamia, eli roskiin/kierrätykseen ne menee.
Toki autoliike oli laittanut aivan uudet kitkat. Mutta kuten sanoit, niin ne ei ole premiumit

Tosi hyvät silti ainakin omien ajojen perusteella ja ensimmäisenä talvena.
Sisäinen laturi oli hajonnut juuri edellisen omistajan aikana (onneksi). 224tkm ajettuna.
No toki ilmastointi oli rikki jo ostettaessa. Mutta kuten pelkäsit, niin itse räpelsin siihen 100tkm ajetun purkuauton ilmastoinnin kompressorin (180€). Täyttö halvimmassa mahdollisessa paikassa oikealla kylmäaineelle ja öljyllä (130€).
Eteen vasemmalle piti vaihtaa raidetangon pää leimalle. Vaihtui itse. Pyöränsuuntauksen tein vain itse. Mutta toki sitä nelipyöräsuuntausta (100€) kovasti suosittelen!
Koska en muistanut Model S ja X tyyppiviasta, joka on korjattu 2017 (auto 8/2016), niin vasen taka alatukivarsi murtui poikki. Onneksi peruutettaessa ja onneksi olin melkein kotona pihassa. Oikealle puolelle olikin jo tukivarsi vaihdettu (koodi D).
Tuo (koodi A) poikki mennyt tukivarsi maksoi tarvikeosana 111€. Vajaa viikko piti odotella sitä osaa postista. Vaihdoin alatukivarren itse. Piti ostaa vain 3kpl avaimia lisää (13€), niin sai vanhan pois ja uuden tilalle.
Ei ole tarkoitus myydä autoa, niin saahan sille omalle räpeltää ja on ihan mielekästä ruuvailua

Saa nyt nähdä miten onnistui? Nyt mittarissa 244tkm.
"Toki" ostin Torista melko halvat 20" 500€ kesävanteet ja eturenkaat oli vielä käyttökelpoiset. Michelin Pilot Sport 4S takarenkaat oli myös Torista 40€. Ainakin siis takavanteet on ihan suorat, kun ne tasapainotettiin. Vähän vajaa 20tkm olen niillä ehtinyt ajamaan, kun osa ajosta oli kitkarenkailla talvella.
Tesla laturikin tuli testattua eilen (noin 900km ajot eilen).
Autoa en ole nyt juuri pessyt, mutta onneksi kuva on kaukaa.
Eli olisi ne normi takaisinkutsut ihan hyviä (esim alatukivarret takana). Harmillisesti niitä ei Suomessa ole. Vaikka Norjassa ja Ruotsissa kyllä on takaisinkutsun tapainen juttu menossa.
Edit:
Pyyhkijänsulat muuten. Niitä löytyi esim Biltemasta ihan oikean mittainen sarja. Jossa siis molemmat sulat. Täytyisi vaan vaihtaa jo uudelleen, kun yksi raita näkyy joskus tuulilasissa.
E2:
Tosiaan suko latausjohto ja toinen latausjohto oli jossain edellisellä omistajalla. Mutta eipä niitä edes ihan aina uudenkaan auton mukana tule? Mutta totta, että ei ollut autossa kyllä mitään mukana

Itse en ole 11kW latausjohtoa vielä tarvinnut, eli pikalaturilla tai kotona aina.