Osa porukkaa ei käyttäisi turvavöitäkään, jos ne ei olisi pakollisia, että oliko väärin säätää ne pakolliseksi?
Minä tunnustan


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osa porukkaa ei käyttäisi turvavöitäkään, jos ne ei olisi pakollisia, että oliko väärin säätää ne pakolliseksi?
Minä tunnustanAloin käyttää turvavöitä vasta vuonna 2006, kun minulle tuli ensimmäinen auto joka aloitti piippauskonsertin jos ajeli ilman
En käytä tänä päivänäkään jos istun takapenkillä, kun sieltä harvemmin aiheutuu piippauksia.
Juuri tämän takia kaiken pitäisi piipata, pytyn vieressä olevaa wc paperirullatelinettä myöten.Minä tunnustanAloin käyttää turvavöitä vasta vuonna 2006, kun minulle tuli ensimmäinen auto joka aloitti piippauskonsertin jos ajeli ilman
En käytä tänä päivänäkään jos istun takapenkillä, kun sieltä harvemmin aiheutuu piippauksia.
Jos olet tosissasi, niin takapenkillä se on kaikkein typerintä olla vöitä käyttämättä, kun lennät sieltä edessä olevan niskaan onnettomuustilanteessa. Etupenkillä voit tehdä mitä lystäät ja maailma ei menetä mitään.
Juuri tämän takia kaiken pitäisi piipata, pytyn vieressä olevaa wc paperirullatelinettä myöten.
Eihän sillä itselle olisikaan, mutta muille tienkäyttäjille ilmeisesti on, siis jos ajat 3 km/h alle rajoitusten.. Enkä viitsi pilata omaa aamuani puskurissa roikkujilla ja harakiri-ohituksia tekevillä joita on kummasti vähemmän kun ajaa 3 km/h yli rajoituksenEihän sillä ole ajankäytön kannalta loppujen lopuksi paskankaan väliä ajatko mittarivirheen takia alinopeutta 3 km/h.
Ja ihminen kun on aikamoinen apina, niin ajaisimme silti sitä ylinopeutta vaikka mittari näyttäisikin sitä todellista nopeutta. Näin sen vaan on.
Pimputtelu on todella ärsyttävää, mutta pimputuksen juurisyy on kuitenkin aina siinä ratin edessä. Parempi olisi vaan manata itseään, eikä autoa.
Turvavöiden pakollisuudesta ei käsittääkseni täällä ole ollut puhetta ja toisaalta ne eivät 99,9% ihmisiä ärsytäkään, ja omasta puolestani joku saisi ostaa auton ilman turvavöitä. Sellaista voisi olla mielenkiintoita myydä eteenpäinOsa porukkaa ei käyttäisi turvavöitäkään, jos ne ei olisi pakollisia, että oliko väärin säätää ne pakolliseksi? Entä jos joku haluaa ostaa auton, jossa ei ole turvavöitä?
Tai asiakaspalaute/kuluttajavalinnat pakottavat parantamaan järjestelmiä, jos säädökset eivät estä toimivan järjestelmän luomista. Onhan noissa tavallaan hyvä ajatus taustalla, mutta hyvät ratkaisut yleistyisivät ilman pakottamistakin.Onhan nuo nyt ärsyttäviä ja osin toimii miten sattuu, mutta nämä säädökset pakottavat autovalmistajat parantamaan noita.
Tuo oli jatkoa listaan pakotetuista järjestelmistä - ei ärsyttävistä. Siinä vaiheessa saattaa toki jotain ärsyttää, kun antureista on patterit loppu tai ne muuten sekoilevat. Huomaisin kyllä ilmankin tyhjän renkaan, joten itselle tuo ei ole must-have ominaisuus autossa.Miten tuo nyt ylipäätään voi olla yhtään ärsyttävä asia ? Ellei sitten tietoisesti ajele vuotavilla renkailla![]()
Joo, mutta se vastaantuleva soccermum 2.5t citymaasturin ratissa ei välttämättä huomaisi ja jos hänen autonsa ajautuu kaistalta kun renkaassa ei ole ilmaa / pitoa oletetulla tavalla, niin hyödyt kyllä ihan konkreettisesti siitä että "vihun" auto pimputtaa kauan ennenkuin rengas on täysin tyhjä.Tuo oli jatkoa listaan pakotetuista järjestelmistä - ei ärsyttävistä. Siinä vaiheessa saattaa toki jotain ärsyttää, kun antureista on patterit loppu tai ne muuten sekoilevat. Huomaisin kyllä ilmankin tyhjän renkaan, joten itselle tuo ei ole must-have ominaisuus autossa.
Kunhan muistat sitten myös kieltäytyä onnettomuuden sattuessa verovaroin kustannetusta hoidosta. DNR-päätöksen (elvytyskielto) sijaan pöljimmille voisi olla olemassa DNT-päätös (ei saa hoitaa)No en ole väittänytkään etteikö se typerää olisi. Minä nyt vain en elämässä kaikkea tee aina sen mukaan mikä on järkevää. Yleensä menen mukavuus edellä. Enkä käyttäisi turvavyötä edelleenkään, jos ei nuo autot sen käyttämättömyydestä piippaisi. En myöskään käytä kypärää missään tilanteessa. Olen pyörälläkin lentänyt pää edellä asfalttiin, mutta silti en käytä. Elämä on riskejä, en halua elää elämääni niin, että yrittäisin suojautua kaikelta.
Minä taas en tykkää holhoamisesta ollenkaan.
Mutta tämä nyt ei liity sähköautoihin, niin ehkä annetaan olla.
Kunhan muistat sitten myös kieltäytyä onnettomuuden sattuessa verovaroin kustannetusta hoidosta. DNR-päätöksen (elvytyskielto) sijaan pöljimmille voisi olla olemassa DNT-päätös (ei saa hoitaa)
Lapsellisesta puhuu ukko, joka kiukuttelee turvavyön ja kypärän käytöstäJuu, teen tuon heti samana päivänä kun saan vapautuksen verojen maksusta
Minä olen veroillani nuo mahdolliset tulevat kulut jo kattanut. Enkä muutenkaan käytä verovaroilla kustannettuja terveyspalveluita, joten kannattaa jättää nuo lapselliset mukafiksut heitot tekemättä.
Ihanan naiivi ajatus, että markkinat hoitavat aina tuollaiset. Nythän tuossa kävisi niin, että asiakkaat valittaisivat tuosta piippauksesta, joten valmistajat poistaisivat nuo ominaisuudet seuraavasta mallista.Tai asiakaspalaute/kuluttajavalinnat pakottavat parantamaan järjestelmiä, jos säädökset eivät estä toimivan järjestelmän luomista. Onhan noissa tavallaan hyvä ajatus taustalla, mutta hyvät ratkaisut yleistyisivät ilman pakottamistakin.
Mutta kun laki kieltää poistamasta niitä pimputuksia. Se on ihan sama paljonko asiakas valittaa kun laki sanoo että varoituksen on oltava vakiona päällä.Ihanan naiivi ajatus, että markkinat hoitavat aina tuollaiset. Nythän tuossa kävisi niin, että asiakkaat valittaisivat tuosta piippauksesta, joten valmistajat poistaisivat nuo ominaisuudet seuraavasta mallista.
Se on oikeastaan hämmentävää, että muut kuin Rellu eivät ole nähneet valoa. Niillähän taitaa olla yks mys safety tms. nappi, joka pistää pakotetut asetukset just siihen asentoon kuin kuski haluaa. Vielä suoraan ainakin jossain mallissa ratin vieressä fyysisenä (Megane, Scenic?).Ihanan naiivi ajatus, että markkinat hoitavat aina tuollaiset. Nythän tuossa kävisi niin, että asiakkaat valittaisivat tuosta piippauksesta, joten valmistajat poistaisivat nuo ominaisuudet seuraavasta mallista.
Vain 2024 jälkeen valmistetut saavat varmuudella päivityksiä kauas tulevaisuuteen ja niissä on toimiva ajoakun esilämmitys.Mitä noissa pitäisi tietää?
Kulutustavat ”ohjaavat” olisi ollut ehkä parempi ilmaisu kuin ”pakottavat”. Joissain tilanteissa markkinat voivat ”pakottaa” yritystä toimimaan tietyllä tavalla, mikäli haluavat pysyä kilpailussa mukana, mutta palaute ja käyttäytyminen voivat kyllä ohjata toimintaa. Kuinka paljon sitä eri autovalmistajien kohdalla tapahtuu en kyllä tiedä. Te jotka seuraatte enemmän tätä markkinaa, niin kuinka paljon vaikkapa facelifteihin tai kokonaan uusiin malleihin tehdään selkeästi palautteen pohjalta uusia ratkaisuja (tai palataan vanhaan)?Ihanan naiivi ajatus, että markkinat hoitavat aina tuollaiset. Nythän tuossa kävisi niin, että asiakkaat valittaisivat tuosta piippauksesta, joten valmistajat poistaisivat nuo ominaisuudet seuraavasta mallista.
Meluisiahan nuo ovat vaikka kuurot ja maksetut mainostajat sanoo toista. Ja tällä tarkoitan käytännössä lähes mitä tahansa sähkövatkainta.Yllätyin myös rengasmelusta, onko se renkaista johtuvaa vai onko Enyaq todella "noin kova ääninen" maantienopeuksissa? Renkaat siis oli hienot ja näyttävät, mutta jotenkin yllättävän äänekäs oli omaan korvaan. Mutta oliko kuuloharha?
Tuommonen -23 tuli hankittua kans. Kännykkäsovellus on vähän rajallinen, mutta toiminut minulla ainakin ok. Siellä on auton lämmitystä/jäähdytystä, latauspolitiikan säätämistä ja statistiikkaa. Jos odottaa 5 sekunnin viivettä, niin se ei toteudu. Kyllä noi komennot on menneet perille aina, mutta voi viedä minuutin. Täppäät kerran haluttua toimintoa ja se sitten tekee sen ehtiessään. Komennon spämmääminen voi aiheuttaa ongelmia. Noh minusta se on toiminut ok, mutta kaipaisin ovien avaamista appsista, se puuttuu jostain syystä.Onko jollain kokemusta Enyaqsista vrt. muut mallit? Kävin koeajamassa toisten puolesta vm. 22 mallin RS-coupe Enyaqin, ok varusteilla 135kw latausteho, 4x4, noin 90 000km ajettu.
Mitä noissa pitäisi tietää? Hieno oli sinänsä, hinta kuitenkin 37k eli ei ihan ilmaista.
Varusteista näytti omaan makuun puuttuvan lähinnä ilmastoidut penkit.
Millainen kännykkäsovellus etähallinta tuossa laitteessa on? Onko toimiva?
Yllätyin myös rengasmelusta, onko se renkaista johtuvaa vai onko Enyaq todella "noin kova ääninen" maantienopeuksissa? Renkaat siis oli hienot ja näyttävät, mutta jotenkin yllättävän äänekäs oli omaan korvaan. Mutta oliko kuuloharha?
Lapsellisesta puhuu ukko, joka kiukuttelee turvavyön ja kypärän käytöstä![]()
Yhtä meluisia tuon kokoluokan renkaat ovat polttiksissakin.Meluisiahan nuo ovat vaikka kuurot ja maksetut mainostajat sanoo toista. Ja tällä tarkoitan käytännössä lähes mitä tahansa sähkövatkainta.
Se nyt oli vähän niin kuin se pointti. Eli juuri tuon takia siitä on pitänyt säätää laissa.Mutta kun laki kieltää poistamasta niitä pimputuksia. Se on ihan sama paljonko asiakas valittaa kun laki sanoo että varoituksen on oltava vakiona päällä.
Minulla nyt ensimmäisenä tulee mieleen se, miten monet autovalmistajat ovat tuomassa fyysisiä nappuloita takaisin ohjaamoon. Olisi halvempaa jos kaikki toiminnot olisivat näytössä, mutta asiakkaat ei ole tykänneet.Kulutustavat ”ohjaavat” olisi ollut ehkä parempi ilmaisu kuin ”pakottavat”. Joissain tilanteissa markkinat voivat ”pakottaa” yritystä toimimaan tietyllä tavalla, mikäli haluavat pysyä kilpailussa mukana, mutta palaute ja käyttäytyminen voivat kyllä ohjata toimintaa. Kuinka paljon sitä eri autovalmistajien kohdalla tapahtuu en kyllä tiedä. Te jotka seuraatte enemmän tätä markkinaa, niin kuinka paljon vaikkapa facelifteihin tai kokonaan uusiin malleihin tehdään selkeästi palautteen pohjalta uusia ratkaisuja (tai palataan vanhaan)?
Se nyt oli vähän niin kuin se pointti. Eli juuri tuon takia siitä on pitänyt säätää laissa.
Tässä ketjussa on jossain mun yksilön vikalistaa. Vaikuttaa olevan aika yksilöitä, jotkut on pajalla jatkuvasti ja toisissa taas ei mitään. Suosittelisin tehtaan testerissä käyttöä ennen kauppoja, mullakin kertaalleen meni joku 1000€ keskusyksikkö vaihtoon vaikka mitään ei ulospäin näkynyt.Onko jollain kokemusta Enyaqsista vrt. muut mallit? Kävin koeajamassa toisten puolesta vm. 22 mallin RS-coupe Enyaqin, ok varusteilla 135kw latausteho, 4x4, noin 90 000km ajettu.
Mitä noissa pitäisi tietää? Hieno oli sinänsä, hinta kuitenkin 37k eli ei ihan ilmaista.
Varusteista näytti omaan makuun puuttuvan lähinnä ilmastoidut penkit.
Millainen kännykkäsovellus etähallinta tuossa laitteessa on? Onko toimiva?
Yllätyin myös rengasmelusta, onko se renkaista johtuvaa vai onko Enyaq todella "noin kova ääninen" maantienopeuksissa? Renkaat siis oli hienot ja näyttävät, mutta jotenkin yllättävän äänekäs oli omaan korvaan. Mutta oliko kuuloharha?
Joo kyllä nämä anturilliset toimii aika hyvin. Ei ollut Mersussa mitään ongelmaa. Sitä edeltävässä Skodassa tuli välillä vääriä hälytyksiä kun siinä ei ollut painemittareita. Mersu kertoo rengaspaineet 0.1 bar tarkkuudella, ja Bemari niiden lisäksi myös rengaslämmöt, joka onkin oleellista jos tarkkailee paineita ajossa tai helteessä lämmenneistä renkaista, koska lämpötila vaikuttaa rengaspaineeseen noin 0.1 bar per 10 asettta.Miten tuo nyt ylipäätään voi olla yhtään ärsyttävä asia ? Ellei sitten tietoisesti ajele vuotavilla renkailla![]()
Ainiin, tästä tulikin mieleen että eihän kaikissa autoissa edes ole liikennemerkkien tunnistusta. Se ei ole pakollinen. Vaan ylinopeuspiipitys on. Eli silloin ollaan täysin karttadatan armoilla.Luulisi, että nykyautot osaisivat lukea liikennemerkeistä nopeusrajoitukset. Niinhän kuljettajakin joutuu tekemään ja hyvin onnistuu, jos ei herpaannu ja tietokonehan ei herpaannu. Karttadata voi sitten olla fallbackina, jos merkki on vaikka lumen peitossa tms.
Kylä piti. Ihan kuin vaikka nopeusrajoituksista tai niistä turvavöistä. Jotkut on niin idiootteja, että jättäisivät noudattamatta ja käyttämättä ja sitten me muut veronmaksajat maksamme laskun.Ei siitä ole pitänyt säätää laissa, vaan jotkut EU-mulkut ovat vittuillessaan sellaisen säätäneet.
Mutta näitä voisi jatkaa jossain sopivammassa ketjussa kun ei liity sähköautoihin.
Kylä piti. Ihan kuin vaikka nopeusrajoituksista tai niistä turvavöistä. Jotkut on niin idiootteja, että jättäisivät noudattamatta ja käyttämättä ja sitten me muut veronmaksajat maksamme laskun.
Miksi auton pitää siten kilistä kun ajaa rajoituksen mukaan? Valittaisivat kun ajaa ylinopeutta, mutta kun moni auto huutaa kun ajat 49km/h viiden kympin rajoitusalueella.Kylä piti. Ihan kuin vaikka nopeusrajoituksista tai niistä turvavöistä. Jotkut on niin idiootteja, että jättäisivät noudattamatta ja käyttämättä ja sitten me muut veronmaksajat maksamme laskun.
Ilmeisesti pimputukset toimi sinunkin kohdalla kun oli turvavöistä kyse. Eli eiköhän ne toimi, ei välttämättä kaikkiin, mutta osaan. Toimihan rumat kuvat tupakka-askissakin.Sinä oikeasti uskot, että nämä pimputukset saavat ylinopeutta ajavat ihmiset lopettamaan ylinopeuden ajamisen? Ok![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.