Yleistä keskustelua sähköautoista

Osa porukkaa ei käyttäisi turvavöitäkään, jos ne ei olisi pakollisia, että oliko väärin säätää ne pakolliseksi?

Minä tunnustan :) Aloin käyttää turvavöitä vasta vuonna 2006, kun minulle tuli ensimmäinen auto joka aloitti piippauskonsertin jos ajeli ilman :) En käytä tänä päivänäkään jos istun takapenkillä, kun sieltä harvemmin aiheutuu piippauksia.
 
Minä tunnustan :) Aloin käyttää turvavöitä vasta vuonna 2006, kun minulle tuli ensimmäinen auto joka aloitti piippauskonsertin jos ajeli ilman :) En käytä tänä päivänäkään jos istun takapenkillä, kun sieltä harvemmin aiheutuu piippauksia.

Jos olet tosissasi, niin takapenkillä se on kaikkein typerintä olla vöitä käyttämättä, kun lennät sieltä edessä olevan niskaan onnettomuustilanteessa. Etupenkillä voit tehdä mitä lystäät ja maailma ei menetä mitään.
 
Enoni ei käyttänyt etupenkillä(kään) turvavöitä, sanoi vaan että ottaa kiinni kojelaudasta jos tulee äkkipysähdys. Tuota asennetta kesti tasan ensimmäiseen äkkipysähdykseen. Sitten alkoi turvavyö kelvata.
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Minä tunnustan :) Aloin käyttää turvavöitä vasta vuonna 2006, kun minulle tuli ensimmäinen auto joka aloitti piippauskonsertin jos ajeli ilman :) En käytä tänä päivänäkään jos istun takapenkillä, kun sieltä harvemmin aiheutuu piippauksia.
Juuri tämän takia kaiken pitäisi piipata, pytyn vieressä olevaa wc paperirullatelinettä myöten.
 
Jos olet tosissasi, niin takapenkillä se on kaikkein typerintä olla vöitä käyttämättä, kun lennät sieltä edessä olevan niskaan onnettomuustilanteessa. Etupenkillä voit tehdä mitä lystäät ja maailma ei menetä mitään.

No en ole väittänytkään etteikö se typerää olisi. Minä nyt vain en elämässä kaikkea tee aina sen mukaan mikä on järkevää. Yleensä menen mukavuus edellä. Enkä käyttäisi turvavyötä edelleenkään, jos ei nuo autot sen käyttämättömyydestä piippaisi. En myöskään käytä kypärää missään tilanteessa. Olen pyörälläkin lentänyt pää edellä asfalttiin, mutta silti en käytä. Elämä on riskejä, en halua elää elämääni niin, että yrittäisin suojautua kaikelta.

Juuri tämän takia kaiken pitäisi piipata, pytyn vieressä olevaa wc paperirullatelinettä myöten.

Minä taas en tykkää holhoamisesta ollenkaan.

Mutta tämä nyt ei liity sähköautoihin, niin ehkä annetaan olla.
 
Eihän sillä ole ajankäytön kannalta loppujen lopuksi paskankaan väliä ajatko mittarivirheen takia alinopeutta 3 km/h.

Ja ihminen kun on aikamoinen apina, niin ajaisimme silti sitä ylinopeutta vaikka mittari näyttäisikin sitä todellista nopeutta. Näin sen vaan on.

Pimputtelu on todella ärsyttävää, mutta pimputuksen juurisyy on kuitenkin aina siinä ratin edessä. Parempi olisi vaan manata itseään, eikä autoa.
Eihän sillä itselle olisikaan, mutta muille tienkäyttäjille ilmeisesti on, siis jos ajat 3 km/h alle rajoitusten.. Enkä viitsi pilata omaa aamuani puskurissa roikkujilla ja harakiri-ohituksia tekevillä joita on kummasti vähemmän kun ajaa 3 km/h yli rajoituksen
 
Osa porukkaa ei käyttäisi turvavöitäkään, jos ne ei olisi pakollisia, että oliko väärin säätää ne pakolliseksi? Entä jos joku haluaa ostaa auton, jossa ei ole turvavöitä?
Turvavöiden pakollisuudesta ei käsittääkseni täällä ole ollut puhetta ja toisaalta ne eivät 99,9% ihmisiä ärsytäkään, ja omasta puolestani joku saisi ostaa auton ilman turvavöitä. Sellaista voisi olla mielenkiintoita myydä eteenpäin :) Moottoripyörän ostaminen ilman turvavöitä on ok ja ilman turvavöitä varustetuilla museoautoilla ajaminen myös. Sitten se promille ihmisistä keksii edellen tavan olla käyttämättä turvavöitä vaikka niiden käyttö pakollista onkin.
Onhan nuo nyt ärsyttäviä ja osin toimii miten sattuu, mutta nämä säädökset pakottavat autovalmistajat parantamaan noita.
Tai asiakaspalaute/kuluttajavalinnat pakottavat parantamaan järjestelmiä, jos säädökset eivät estä toimivan järjestelmän luomista. Onhan noissa tavallaan hyvä ajatus taustalla, mutta hyvät ratkaisut yleistyisivät ilman pakottamistakin.
 
Miten tuo nyt ylipäätään voi olla yhtään ärsyttävä asia ? Ellei sitten tietoisesti ajele vuotavilla renkailla :)
Tuo oli jatkoa listaan pakotetuista järjestelmistä - ei ärsyttävistä. Siinä vaiheessa saattaa toki jotain ärsyttää, kun antureista on patterit loppu tai ne muuten sekoilevat. Huomaisin kyllä ilmankin tyhjän renkaan, joten itselle tuo ei ole must-have ominaisuus autossa.
 
Tuo oli jatkoa listaan pakotetuista järjestelmistä - ei ärsyttävistä. Siinä vaiheessa saattaa toki jotain ärsyttää, kun antureista on patterit loppu tai ne muuten sekoilevat. Huomaisin kyllä ilmankin tyhjän renkaan, joten itselle tuo ei ole must-have ominaisuus autossa.
Joo, mutta se vastaantuleva soccermum 2.5t citymaasturin ratissa ei välttämättä huomaisi ja jos hänen autonsa ajautuu kaistalta kun renkaassa ei ole ilmaa / pitoa oletetulla tavalla, niin hyödyt kyllä ihan konkreettisesti siitä että "vihun" auto pimputtaa kauan ennenkuin rengas on täysin tyhjä.
 
Viimeksi muokattu:
No en ole väittänytkään etteikö se typerää olisi. Minä nyt vain en elämässä kaikkea tee aina sen mukaan mikä on järkevää. Yleensä menen mukavuus edellä. Enkä käyttäisi turvavyötä edelleenkään, jos ei nuo autot sen käyttämättömyydestä piippaisi. En myöskään käytä kypärää missään tilanteessa. Olen pyörälläkin lentänyt pää edellä asfalttiin, mutta silti en käytä. Elämä on riskejä, en halua elää elämääni niin, että yrittäisin suojautua kaikelta.



Minä taas en tykkää holhoamisesta ollenkaan.

Mutta tämä nyt ei liity sähköautoihin, niin ehkä annetaan olla.
Kunhan muistat sitten myös kieltäytyä onnettomuuden sattuessa verovaroin kustannetusta hoidosta. DNR-päätöksen (elvytyskielto) sijaan pöljimmille voisi olla olemassa DNT-päätös (ei saa hoitaa)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 661
Viestejä
4 888 217
Jäsenet
78 857
Uusin jäsen
apezuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom