Yleistä keskustelua sähköautoista

Jep, hulluksi on mennyt. Samoin monet avustimet ovat sellaisia, että niihin ei oikeasti voi luottaa. Lisäävätkö sitten turvallisuutta? No, ehkä tästä saadaan pitkän aikavälin dataa jonkun vuoden päästä.
Joku teknouskovainen tai muuten vaan tyhmä lobattu byrokraattiporukka EU:ssa on tästä vastuussa.
 
Mutta sen kokonaan poislaittaminen onkin sitten avustinjärjestelmät napista valikko auki ja sitten 3x painallusta kosketusnäyttöön ainaki -24 q8… ei voi ohjelmoida ainakaan mmi:stä favorite nappiin :facepalm:
Q6:ssa oli joku näppärä keino, mutta en kyllä kirveelläkään muista mikä. Ei tuntunut mahdottomalta vaivalta. Typerää toki.
 
Ettekö ajattele lapsia joiden henkiä voidaan säästää kun auto pimputtaa ylinopeudesta, kaistaviivan ylityksestä tietyömaan kohdalla tai äkkijarruttaa kun sen mielestä motarilta rampille kääntyvä edessä ajava viivyttelee liian pitkään mukamas edessä...
 
Mutta sen kokonaan poislaittaminen onkin sitten avustinjärjestelmät napista valikko auki ja sitten 3x painallusta kosketusnäyttöön ainaki -24 q8… ei voi ohjelmoida ainakaan mmi:stä favorite nappiin
Siksi sen Q8:sen valmistus varmaan lopetettiinkin . Ei edes tehtaan työntekijät jaksaneet pimputusta päivästä toiseen kun tehdasaluella on 20 nopeusrajoitus :)

Onneksi ovat ottaneet opiksi ja korjanneet tämänkin hermoja kiristävän ominaisuuden. Eli saa fav nappiin. Ainakin tiettyihin malleihin.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta sen kokonaan poislaittaminen onkin sitten avustinjärjestelmät napista valikko auki ja sitten 3x painallusta kosketusnäyttöön ainaki -24 q8… ei voi ohjelmoida ainakaan mmi:stä favorite nappiin :facepalm:

Tämä koeajoauto oli Q6, siinä sen sai ratissa olevaan *-nappiin. Eli tämä on ilmeisesti se favorite-nappi? Jonkun vinkin sain, että vanhemmissa malleissa olisi jotain pikavalintanappeja, jotka saa kosketusnäytölle näkyviin ja voisi ohjelmoida tuon yhteen niistä. Q8:ssakin pitäisi olla nuo pikavalintanapit.
 
Tämä koeajoauto oli Q6, siinä sen sai ratissa olevaan *-nappiin. Eli tämä on ilmeisesti se favorite-nappi? Jonkun vinkin sain, että vanhemmissa malleissa olisi jotain pikavalintanappeja, jotka saa kosketusnäytölle näkyviin ja voisi ohjelmoida tuon yhteen niistä. Q8:ssakin pitäisi olla nuo pikavalintanapit.
Löytyy kyllä tuo *-nappi ratista ja keskikonsolista muttan en kirveelläkään saanut siihen MMI:stä valittua haluttua ominaisuutta eli tuon Nopeusrajoitusvaroituksen hiljentämistä
 
Löytyy kyllä tuo *-nappi ratista ja keskikonsolista muttan en kirveelläkään saanut siihen MMI:stä valittua haluttua ominaisuutta eli tuon Nopeusrajoitusvaroituksen hiljentämistä
Mitä vaihtoehtoja sieltä löytyy kyseisen näppäimen toiminnoiksi?

Tosin en ihmettelisi, jos Audilla on unohtunut lisätä ko. vaihtoehto listalle siinä vaiheessa kun ovat pimputuksen auton softaan lisänneet.
 
Ettekö ajattele lapsia joiden henkiä voidaan säästää kun auto pimputtaa ylinopeudesta, kaistaviivan ylityksestä tietyömaan kohdalla tai äkkijarruttaa kun sen mielestä motarilta rampille kääntyvä edessä ajava viivyttelee liian pitkään mukamas edessä...
En nyt kyllä ihan vertaisi ylinopeuspimputtelua selviin virheisiin. Vaikka tuo pimputus ärsyttää itseänikin, niin kysymyksen pitäisi olla, että miksi ajamme ylinopeutta? Eihän se pimputa jos ajetaan rajoitusten mukaan.
 
En nyt kyllä ihan vertaisi ylinopeuspimputtelua selviin virheisiin. Vaikka tuo pimputus ärsyttää itseänikin, niin kysymyksen pitäisi olla, että miksi ajamme ylinopeutta? Eihän se pimputa jos ajetaan rajoitusten mukaan.
Aika moni uusi auto kaupasta ulos ajettaessa pimputtaa vaikka ajaisi rajoituksen mukaan (mittarivirheen huomioiden). Saati että ainakin omassa VAG:ssa auto näyttää hyvin usein aivan mitä sattuu nopeuksia ja täten pimputtaa usein vaan koska ei tiedä, että mikä on rajoitus ja näyttää 50 alueella 30.
-
Itse ajan kotikonnuilla aina alle rajoituksen, ts. 50 alueella vakkari säädetty 50:iin, mikä tarkoittaa n. 2-3kmh alle rajoituksen. Turha nostaa tuosta nopeutta kun ei täällä liikenne yleensä kuitenkaan etene sitä rajoituksen vauhtia ja mennään tutkan perusteella edellä menevän perässä.

Mutta pimputus on pois juuri tuosta syystä, että auton tunnistin näyttää aivan liian usein mitä sattuu ja ei jaksa kuunnella pimputusta vain koska auton tietokone on väärässä.

Motarilla pitkät siirtymät sitten erikseen, siellä tulee usein naksutettua se mittarivirhe pois, koska eteneminen on vaivattomampaa kun menee sitä vauhtia että voi aina suruttaa ohittaa vasenta kaistaa käyttäen ilman että pitää jäädä jurnuttamaan reippaasti alle rajoituksen ajavien perään.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt kyllä ihan vertaisi ylinopeuspimputtelua selviin virheisiin. Vaikka tuo pimputus ärsyttää itseänikin, niin kysymyksen pitäisi olla, että miksi ajamme ylinopeutta? Eihän se pimputa jos ajetaan rajoitusten mukaan.
Ongelma on että pimputus usein tulee kun mittarinopeus ylittää suurimman sallitun. Jolloin pimputus kilajaa jo alinopeutta ajaessa.
Toinen ongelma on että ainakin oma Enyaq on enemmän kuin puolet ajasta täysin kuutamolla siitä millä nopeusrajoitusalueella ollaan. Tuolla 5-tielläkin sen mielestä on kesät talvet 80km/h yleisrajoitus, välillä käyden 60km/h rajoituksessa satunaisissa paikoissa, vaikka koko ajamallani pätkällä on 100km/h rajoitus. Kaupungissa 40 alueella auto ilmoittaa nopeusrajoituksia välille 30-50km/h. Hetkellisesti nopeusrajoituskyltin sattuessa kohdalle se näyttää oikeaa rajoitusta, mutta palaa pian omiin uskomuksiinsa. Ja samaa tekee monet muutkin merkit ja mallit.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 592
Viestejä
4 886 540
Jäsenet
78 846
Uusin jäsen
vanajax

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom