Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taas minä takerrun noihin vanteisiin, mutta edelleen näiden vatkaimien vanteet on jotain aivan järkyttävääJuu ja ei valmistaja valehtele että Obsession Blue vaihtelee väriä valaistuksen mukaan. On muuten se ilmainen väri eikä kallein....
![]()
![]()
Taas minä takerrun noihin vanteisiin, mutta edelleen näiden vatkaimien vanteet on jotain aivan järkyttävää![]()
Autot on jopa hyvän näköisiä, mutta pilataan karmeilla vanteilla.Tästä samaa mieltä, nuo kiekot alkaa olemaan siinä ja siinä että kehtaisiko edes ajaa moisilla. Karmean näköiset.
Autot on jopa hyvän näköisiä, mutta pilataan karmeilla vanteilla.
Kiinassahan nuo Pösönkin osat on valmistettu.No ei kyllä tarvi kurottauta mihinkään näyttöön, just paras käyttää kun laskee käden näytön päälle ja sitten painelee nappeja niin ei tarvi tähtäillä, peukalolla yltää joka toimintoon. Ja jos kuvista katselet etäisyyttä niin voi näyttää että näyttö on kaukana kun ohjelma ajaa penkin aina taakse kun oven aukaisee että helppo nousta autosta.
Volvo on nykyään vinosilmien omistama, kohta todennäköisesti hyökkäävät Taiwaniin....Mukava odottaa osia kun rajat lyövät kiinni konfliktin takia![]()
Todella hienon näköiset vanteet. Kyllä kelpaisi ajella.Taas minä takerrun noihin vanteisiin, mutta edelleen näiden vatkaimien vanteet on jotain aivan järkyttävää![]()
Siis selkeää suomenkieltä vai tankeroa? Toinen kotimainen voisi vielä toimia. Ehkä.Onneksi tuolle Pösölle voi myös puhua niin se tottelee, ei tarvi koskea tai kurotella mihinkään, voi sanoa vaikka että penkinlämmitys/ratinlämmitys päälle/pois, lämpötilaa säätää, musiikkia säätää, tuuletinnopeutta säätää, puhelut, määränpäät ja viestit voi myös puhua ja vastailla yms.
Parissa sekunnissa tottelee...
![]()
Oliko vaggineissa Kempowerin latureiden kanssa sitä vaivaa, että pitää alussa vähän tukea ylöspäin sitä latauspiuhan kahvaa, että lähtee pariutumaan?Haiskahtaa vähän siltä, että Enyaqissa on jotain häikkää. Itsellä oli ennen ihan tuollainen sieltä alkupäästä pienemmällä akulla. Jotkut yksittäiset laturit kyllä nirsoili aloituksen kanssa, mutta ei millään varaustasolla jäänyt seitsemään kilowattiin latausteho.
Oliko vaggineissa Kempowerin latureiden kanssa sitä vaivaa, että pitää alussa vähän tukea ylöspäin sitä latauspiuhan kahvaa, että lähtee pariutumaan?
Jes. Lähinnä tossa mietin, että ensi kertoja lataavalla joku tuollainen voisi selittää miksei homma ole onnistunut.Ei tarvi mitään säheltää kunhan aloittaa latauksen appista ennenku työntää piuhan kiinni odottaa sen aikaa, että lukitus surahtaa lataa aina, ongelmaa tulee jos ensin kiinnittää piuhan ja sitten vasta käynnistää Apista niinkuin abc taisi joskus ohjeistaa.
Kyllä itsekkin tuskailin, kun yritti ensimmäisiä kertoja toimia appin ohjeen mukaan.Jes. Lähinnä tossa mietin, että ensi kertoja lataavalla joku tuollainen voisi selittää miksei homma ole onnistunut.
Itse oon myös mennyt 2.5v vag kulkineella niin että appista lataus päälle ja sen jälkeen pistooli autoon kiinni. Kempowerin laturilla 0kpl epäonnistumisia tällä aika periodilla.Oliko vaggineissa Kempowerin latureiden kanssa sitä vaivaa, että pitää alussa vähän tukea ylöspäin sitä latauspiuhan kahvaa, että lähtee pariutumaan?
Mä oon aina työntänyt sen piuhan kiinni ihan operaattorista riippumatta ennen appiksen ronaamista ja ei ole ollut ongelmia. En oo kyllä ikinä mitään ohjeitakaan lueskellut. Omat ABC-kokemukset rajoittuvat tosin pelkkään Teslaan.Itse oon myös mennyt 2.5v vag kulkineella niin että appista lataus päälle ja sen jälkeen pistooli autoon kiinni. Kempowerin laturilla 0kpl epäonnistumisia tällä aika periodilla.
E: En tiedä miksi neuvotaan yleensä toisin latureilla, liekkö jollain toisella automerkillä tuo taas erilailla.
Pakko olla totta kun kirjoitettu ISOILLA KIRJAIMILLAEttei olisi parodia tjsp. oleva tili? Koska mielestäni näin jonkun ihan vastaavan tilin ja kirjoittaa valejuttuja.
EU harkitsee poistavansa tullit kiinalaisilta sähköautoilta:
Eurooppalainen autoteollisuus voikin sitten laittaa lapun luukulle![]()
Renault Scenic saa uusia ominaisuuksia ja ainakin Ranskassa hinta tippuu:
Renault Scenic E-Tech gets new features and lower prices
The Renault Scenic E-Tech electric adds new features like One Pedal driving, bidirectional charging, Plug & Charge compatibility, enhanced seat comfort, and a driver fatigue detection system.www.arenaev.com
Onko kukaan käynyt kokeilemassa? Tästähän Suomessa lanseerattiin Business mallit, jolloin esim. pitkän kantaman (+600km) isommalla akulla varutettu malli alkaa 44 390€ ja on ihan kattavasti varustellut. Itse pidän Renaultin nyky suunnittelusta niin ulkoa kuin sisältä ja Googlen Android Automotive on iso plussa. Melkein isoin miinus mikä ajamatta tulee mieleen on tuo, että auto on etuveto, eikä takaveto, eikä nelivetoa saa edes rahalla, vaikka sisarmalli Nissan Ariyaan saa.
Etupenkkien istuinosa on melko lyhyt. Eli toivottavasti tosiaan tulisi penkkeihin parannuksia.Kuulostaa uusilta penkeiltä ja softapäivitykseltä. Mikä on erinomaista. Itse olen odotellut tuota kaksisuuntaista latausta kun sehän toki toimii käytännössä kaikissa autoissa, mutta tarvitsisi tuen softaan että näyttää kulutuksen/latauksen järkevästi (ja tietty valmistajalta speksit jolla tavalla sitä voi virallisesti käyttää). V2L on kuitenkin jo Renault5:ssa, joten sähkön saaminen ulospäin autosta on sellainen joka kelpaa Scenic malliin kyllä.
Kas jo tuo nykyinen hinnasto on 1500e halvempi kuin viime keväänä. Business-mallit sitten vielä selvästi halvemmat, varsin houkuttelevat hinnat jo. Mikähän mahtaa olla ero "normaalin" ja busineksen välillä, ei nopeasti osunut silmään?Renault Scenic saa uusia ominaisuuksia ja ainakin Ranskassa hinta tippuu:
Renault Scenic E-Tech gets new features and lower prices
The Renault Scenic E-Tech electric adds new features like One Pedal driving, bidirectional charging, Plug & Charge compatibility, enhanced seat comfort, and a driver fatigue detection system.www.arenaev.com
Onko kukaan käynyt kokeilemassa? Tästähän Suomessa lanseerattiin Business mallit, jolloin esim. pitkän kantaman (+600km) isommalla akulla varutettu malli alkaa 44 390€ ja on ihan kattavasti varustellut. Itse pidän Renaultin nyky suunnittelusta niin ulkoa kuin sisältä ja Googlen Android Automotive on iso plussa. Melkein isoin miinus mikä ajamatta tulee mieleen on tuo, että auto on etuveto, eikä takaveto, eikä nelivetoa saa edes rahalla, vaikka sisarmalli Nissan Ariyaan saa.
Tämän vuoden puolella kävin koeajolla ja myyjän mukaan ei mitään eroa? Ainoastaan tuo hinta.Mikähän mahtaa olla ero "normaalin" ja busineksen välillä, ei nopeasti osunut silmään?
Kyllä ainakin itse noin pienellä lisähinnalla ottaisin tuon paremman varustetason kun siinä tulee nappanahat muovin sijaan. Lisäksi tulee nahkaratti muoviratin sijaan.Mazda 6e vaikuttaakin todella yllättävän hyvältä nyt kun hinnasto on julkaistu:
Hinnat alkaen 44 300€ ja sisältää kaiken mahdollisen. Ylempi varustetaso on aika turha kun siinä tulee vissiin paremmat nahat ja jokin lasikaton sulkemis mekanismi. Muuten vakiovarustelu sisältää kaiken kuten kaikki mahdolliset avustinjärjestelmät, lämpöpumpun, lämmitettävät ja vilennettävät sähkösäätöiset keinonahkapenkit, HUD näytön, langaton CarPlay & Android auto, 360 kamera, 12-kaiuttiminen Sony äänentoistojärjestelmä ja mitä vielä. Ehkä tuosta varustelusta ei keksi mitään muuta puutetta kuin Matrix LED ajovaloja ei ole. Varusteista ei saa tarvitse välittää kuin korkeintaan maksaa metalliväristä extraa.
6e ei ole markkinnoilla mitenkään erityisen nopea auto eikä rangekaan ole pisin mahdollinen. Auto on aina takavetoinen, ei nelivetoa eikä eri akku ja voimalinja vaihtoehtoja muutenkaan. Auto on onneksi liftback, eikä sedan ja frunkki on aika iso. Mielestäni erittäin mielenkiitoinen vaihtoehto markkinoille tuolla hinnalla.
Lisäksi autossa on 6-vuoden takuu. Autohan perustuu kiinalaiseen tekniikkaan kaikin osin, Mazda on tainnut lähinnä muotoilla ulko ja sisäpuolen? Ja hyvin siinä ovat onnistuneetkin.
Kyllä ainakin itse noin pienellä lisähinnalla ottaisin tuon paremman varustetason kun siinä tulee nappanahat muovin sijaan. Lisäksi tulee nahkaratti muoviratin sijaan.
Tyylikkään näköinen on kyllä.
Muoviratti, tai siis tekonahka ratti. Muoviratti kuulostaa ainakin minun korvaan joltain vm2006 Polon kovamuoviselta ratilta.
Tässä videossa hyvä esittely autosta ja nimenomaan tuolla paremmalla varustelulla. Minusta tuo paremman varustelun mukana tuleva kaksivärinen ratti on aivan karsean näköinen, mutta ohjaamo on kyllä arvokkaan näköinen:
Myöhemminhän Mazdalta tulee CX-60:n henkinen jatkaja myös sähkömuodossa, varmaan pitkälti samalla tekniikalla kuin 6e:
![]()
Mazda reveals the sleek EZ-60 electric SUV
The Mazda EZ-60 is a stylish electric SUV that shares its base with the Changan Deepal S07 and aims to increase Mazda's presence in the Chinese EV market.www.arenaev.com
Eläinnahan osalta olen samaa mieltä mutta muovinahkaa ei enää nähtävästi tehdä lain maanperän öljystä vaan kasveista( ja hiivasta, sienistöistä ja bakteerien avulla). Pvc:tä sisältävät ovat yhä fossiilipohjaisia. Eikä omissa silmissäni muovinahkajäljitelmä ole sen ekologisempi kuin oikea muovikaan vaikka datalla yrittävät muuta osoittaa. Luontaisesti kuolleen ruhon nahka on ekologisin vaihtoehto.Mikä lie noiden kamalien keinonahkojen ekologisuuskaan, öljystä tehdään kaikki ja muovia syydetään planeetta täyteen. Antakaa kunnon eläimen nahkaa tuollaisiin kulutuskohteisiin, niin on tehty jo tuhansia vuosia ihan syystä, hyvä materiaali.
Tuo Mazda 6e:han ensimmäinen kiinnostava sähköauto pitkään aikaan! Lisää sedaneita kiitos, järkyttävän rumia nämä korotetut perhevankkurit mitä kaikki on nykyään.
Mazda ei varsinaisesti ole sedan, vaan liftback, mutta se on saatu hyvin piilotettua.Tuo Mazda 6e:han ensimmäinen kiinnostava sähköauto pitkään aikaan! Lisää sedaneita kiitos, järkyttävän rumia nämä korotetut perhevankkurit mitä kaikki on nykyään.
Asiallisesti muotoiltu, myös sisältä. Jos olisi AWD saatavilla niin menisi bucket-listalle.Hieno esimerkki siitä miten kiinalainen auto sadaan mielenkiintoiseksi kun tuttu ja turvallinen merkki tuunaa sen omakseen. Luotto autoon on heti ihan eri tasolla kuin jos se olisi Xping Pong. Mazda herättää luottamusta ja takaa laajemman huoltoverkoston kuin Xpoggi.
Mutta hieno tuunaus se on.![]()
Lisää tälläistä.
Onhan tuo reilu 40k hinnallaan aika premiumin näköinen sisältä etenkin tuolla ruskealla sisustalla.Asiallisesti muotoiltu, myös sisältä. Jos olisi AWD saatavilla niin menisi bucket-listalle.
Tässähän ei käsittääkseni ole kyseessä pelkkä tuunaus, vaan Mazda on ollut mukana suunnittelussa alusta asti ja on 50-50 suhteessa mukana valmistuksessakin pitkäaikaisen Kiinalaisen kumppanin kautta. Tai no, miten tämä sitten tulkitaan, Kiinassahan tuo tehdään ja sama pohja on käytössä Deepalilla, mutta ei tämä mikään pelkkä "vaihdetaan logo Mazdaksi" tapaus ole.Hieno esimerkki siitä miten kiinalainen auto sadaan mielenkiintoiseksi kun tuttu ja turvallinen merkki tuunaa sen omakseen. Luotto autoon on heti ihan eri tasolla kuin jos se olisi Xping Pong. Mazda herättää luottamusta ja takaa laajemman huoltoverkoston kuin Xpoggi.
Mutta hieno tuunaus se on.![]()
Lisää tälläistä.
Ei kyllä oikeastaan ole, jos tarkoitat luonnossa kuollutta elukkaa.. Luonnollisesti kuollut kasvatettu eläin kuolee joko vanhuuteen tai tautiin, kummassakaan tapauksessa nahka ei ole sellaista että sitä olisi ekologisesti tai taloudellisesti järkevää työstää käyttöön.Luontaisesti kuolleen ruhon nahka on ekologisin vaihtoehto.
Tähän mennessä ei ole tullut vastaan mukavampaa tai tyylikkäämpää, lähinnä hiostavampaa ja huonomman näköistä. Olisiko jotain esimerkkiä laittaa?Sinänsä keinonahat voivat olla paljon mukavampia ja tyylikkäämmän näköisiä, ainakin jos ei kokonaan unohdeta budjettia.
Serkkutyttö meuhkasi joskus käsiveskasta joka oli tehty jostain appelsiinin kuoresta tjsp, se oli kyllä ihan vakuuttavaa.Tähän mennessä ei ole tullut vastaan mukavampaa tai tyylikkäämpää, lähinnä hiostavampaa ja huonomman näköistä. Olisiko jotain esimerkkiä laittaa?