Sä missasit sen mun kritiikin ytimen. Sä yritit varustella volkkarista 1:1 Teslan ja sillä pohjalla näyttää, että niissä on joku hintaero. Vieläpä ilman parempaa tietoa siitä mikä se volkkarin lähtötaso on ilman niitä varustepaketteja. Esim. äänentoiston laadun arvioiminen pelkkien kaiuttimien määrän perusteella. Veikkaan, että aika moni pistäisi nuo sun "pitää ottaa infotainment" rahat mieluummin mukautettavaan jousitukseen (DCC:n) ellei erikseen tietentahtoen halua hudia. Molempi tietysti parempi, mutta varsinkin varsinaisia premiumeja konfanneet tietää, että se on sitten loppumaton suo ruksia lisävarusteita.Ei varmasti kaikille, mutta minun vertailussa nuo oli tärkeät, varsinkin kun on verrokkiauton varusteet tiedossa. Esim. pelkästään kaiutinpäivitystä varten pitää ottaa tuo infotainment plus, muuten on vaan 7 kaiutinta. Ehkä tuon assistance plussan voi jättää pois, 900e. Sitten oisin laittanut vain yhden lisävarustepaketin, ei se nyt voi kohtuutonta olla tai "kaikki herkut".
Luulisi, että kun ihmiset vertailevat autoja, he myös tekevät samanlaisia paketteja ja miettivät minkälaisen auton haluavat ja mitä varusteita niissä on. En minä ainakaan pelkästään karvalakkimallien mukaan autoja vertaa.
Kuten itsekin tässä myöhemmin toteat, niin jokainen tekee oman versionsa ja vertaa niitä. Ja se millä on vasta väliä, niin noiden palikoiden hinta. Teslalla nyt tietysti kaikki autot ovat about samanlaisia ilman valinnanvaraa, niin varusteiden merkitys pääsee helposti hämärtymään. Yhtä kaikki, se alkuperäinen pointti oli, että volkkarin hinta-avaruus osuu niin tasan yksiin Teslan nykyhintojen kanssa, että Tesloja ei voi enää väittää muita halvemmiksi.