Kyllä luulisi löytyvän kun bilteman rekkarihaullakin löytyy
Bilteman rekkarihaku antaa eräälle 2024 Model Y LR AWD:lle 378 kW, eli saman kuin EVDatabase.
Traficomin sen sijaan antaa samalle autolle:
Sähkömoottorin 30 min suurin teho 65 kW
Sähkömoottorin suurin nettoteho 158 kW
Lukemat ovat selvästi akku- tai lämpörajoitteisia. Lyhytaikaisesti tehoa saa enemmän, mistä kertoo 5,0 s 0-100 1980 kg autolle.
Seat Mii Electric on Traficomissa sama 61 kW kuin valmistajan ilmoittama. Huipputehollakin ajaessa akun purkuteho on maltillinen 1,66C (61 / 36,8). Teslassa taas raju 4,84C (378 / 78,1), jos siitä otettaisiin 378 kW. Lyhytaikaisesti ok, mutta pidemmän päälle normiakku ei tykkäisi.
Toisaalta liikenteen ohituksiin ja ramppeihin riittää lyhytaikainenkin huipputeho. Vasta radalla huipputehoa otetaan niin suuri osa ajasta, että sitä on akun takia pakko rajoittaa. Tällöin auto ei kuljekaan enää 378 kW:n mukaisesti, vaan lähempänä Traficomin 158 kW:a. Normiautoilijan kannalta Tesla kuitenkin on 378 kW-auto - tosin raskaahko sellainen, jos vertaa polttomoottoriautoihin.
Edit. No 378 kW on yli 100 kW yläkanttiin.