Tuli pohdittua taas millaista elämä olisi täyssähköauton kanssa.
Tuossa juuri viikolla oli tilanne että piti käydä päiväseltään työkeikka noin 250km päässä.
Keli oli nollan tuntumassa ja tiet normaalissa talvikunnossa eli pientä loskaa, polannetta ja märkää.
Mitä sähköautojen toteutuneita talvirangeja seuraillut niin kohtuu harvalla olis päässyt tuon 250km siivun suuntaansa ilman lataustaukoa, muuten kuin ihanteellisessa kuivassa kesäkelissä.
Nyt polttisautollakin herätys oli kello 5:00 jotta ennätti aikataulussaan kohteeseen.
Tähän jos olis pitänyt lisätä vielä 30-40min latauspaussi välille + mahdollinen latauspaikan metsästys perillä, niin olisi masentanut. Perillä olisi pitänyt jättää auto kauemmas laturiin ja keskeyttää hommat kun auto olisi pitänyt latauksen jälkeen siirtää pois varaamasta laturia.
Nyt mennen tullen molemmat siivut kertaistumalla ilman taukoja ja siltikin oltiin takaisin vasta 18:00.
Lataustaukojen kanssa olisi varman tunnin pidempään mennyt tuolle reissulle.
Tästä huolimatta seuraava auto lienee suurella todennäköisyydellä täyssähkö, kunhan löytyy sopiva malli sopivaan hintaan.