- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 3 705
Teslabjörn selvitti miksi ioniq 5 / kia ev6 latausnopeudet tippuu rajusti joillain testaajilla - auton lämmönhallinta teho ei riitä yhtaikaa pitämään auton sisätilaa ja akkua oikeassa lämpötilassa. Eli jos sammuttaa auton ja poistuu paikalta latauksen ajaksi, latausteho on parempi kun lämmönhallinta voi keskittyä akun lämmittämiseen/jäähdyttämiseen - jos taas autoon odottelemaan lämmitys päällä, esim tehdäkseen youtubeen videota teslabjörnin tavoin, akku ylikuumenemisen estämiseksi latausnopeus laskee... Tämä siis ei ehkä ole niin suuri ongelma kuin Teslabjörnin 1000km challenge videoilla näkyy
Eli voin perua aiemmat puheeni EV6/Ioniqista. Tämähän on aika huippujuttu sikäli, että esim. itse en ole pikalatauksessa ikinä autossa, vaan jossain muualla (esim. siellä kuuluisassa huoltoaseman vessassa). Sinälläänhän tuo on täysin loogista, että priorisoidaan ihmisen mukavuutta. Kiva olla näissä väärässäkin joskus.