Normi maantiellä 500km on helposti 5h ajoa. Talvella 6-7h.
Itse en edes halua tuollaista pätkää ajaa pysäämättä. Talvella se on käytännössä kuin olisi koko työpäivän ilman edes vessataukoa. Kuulostaa ihan hirveältä.
Yksi 15-20min tauko niin pääsee monella autolla 500km kelillä kuin kelillä. Eikä ole kroppakaan niin kovilla.
Joo jotkut syö ja juo ja kusee autossa. He ajakoon millä ajavat, aika marginaaliryhmä onneksi.
Tämä aihe rangesta taisi lähteä minun kirjoituksesta liikkeelle, jossa kerroin että päiväajotarve silloin kun lähden "keikalle" on 300-500 km kesät talvet.
En aja yhteen menoon tuota matkaa vaan ajan kohteeseen (joka on puolet tuosta päiväajomatkasta), jossa olen useamman tunnin tekemässä työhoni liittyviä asioita. Siellä perillä voi syödä, käydä vessassa ja kikkailla muutakin, mutta auton latausmahdollisuuttaa ei monessakaan paikassa ole.
Sehän se sitten vituttaa kun kotia päin lähtiessä pitää erikseen pysähtyä lataamaan onnettoman talvirangen takia. Seuraavaksi varmaan kysytte, että mitä ovat sellaiset pysähtymispaikat joissa ei voi ladata. Sen verran avaan tässä että kyseessä on semmoiset paikat, joissa käy paljon ihmisiä töissä.