Keskutelu ylinopuden varoittimista ja sallituista nopeuksista jne.
Siten, että kun normaali ihminen ajaa autolla 100 km/h alueella ja liikenne etenee esim. 105 km/h, niin tämä normaali ihminen ajattelee, että tällä mennään, kun ollaan kuitenkin rajoituksen paremmalla puolella.
Mutta, kun normaali ihminen ajaa autolla 100 km/h alueella ja liikenne etenee esim. 96 km/h, niin tämä normaali ihminen painelee ohi, koska ei ala junnaamaan alinopeudella idioottien perässä.
Se nopeus siinä liikennemerkissä antaa kuitenkin ihmiselle laillisen oikeuden ajaa sitä tikkariin merkittyä nopeutta, eikä kenelläkään ole velvollisuutta alistua ajamaan hitaampaa siksi, että edessä menee joku joka ei osaa ajaa.
Osalle "rikollisia" on ihan tyypillistä että ensin tietoisesti rikoraan lakia, ja perään ollaan huutamaassa että mulla on oikeus vaarantaa muita.
Jos nyt haet sitä että korkein sallitut nopeus on 100km/h, mutta vaihdetaan tikkarit 90km/h ja laki että korkein sallittu silloin 100km/h. Ei se selkeämmäksi tee.
Mutta, kun normaali ihminen ajaa autolla 100 km/h alueella ja liikenne etenee esim. 96 km/h, niin tämä normaali ihminen painelee ohi, koska ei ala junnaamaan alinopeudella idioottien perässä.
Liikenteessä pitäisi päästä irti kilpailuvietistä tai mistä tuossa nyt onkaan kyse.
Jos satasen nopeusalueella on 3km/h-4mk/h nopeusero, n. satasen vauhdissa niin motarin ulkopuolella voi olla vaikea löytää ohituspaikkaa . Ja kuinka moni nyt tuon takia edes motarilla lähtee ohittaan.
Ja onko se varoitin ongelma, jos kuitenkin päättää ajaa ylinopeutta ohituksen hetkellä.
(Välillä oli puhetta mm 50 km/h rajoituksista, ja tavasta ajaa ylinopeutta, todellista ylinopeutta, taajamissa riskit kasvaa jyrkästi)