ID.7 käyty potkimassa renkaita. Vaikutti sisätiloista todella hyvältä ja menisi suoraan ostoon, jos tuo 62k hinta ei pidättelisi ostohousuja. Tajunnanvirtaa satunnaisista huomioista:
Kävin itsekin katselemassa tänään tuota Espoon K-Autossa, mutta palailen siihen hetken päästä.
- Esittelyautossa oli kaikki lisävarusteet eikä ihan varmasti kukaan tiennyt onko perus Max varustelussa myös nahka+kangas sisusta. Havainnekuvat näin näyttävät ja näihin kuulemma voi luottaa. Plus paketissa tulee sitten reitetty kangas, ilmastointi eteen ja siniset tikkaukset.
Mulle ainakin autosta sanoi myyjä että on Business Max varusteltu versio. Vai kävitkö jossain muualla kuin Espoossa?
- Mitään päivityslupauksia ei osattu sanoa eli auto voidaan hylätä muutaman vuoden päästä, kuten ID.3, joten kannattaa arvostella mukana tulevan softan perusteella ilman promisewarea.
Tämä taitaa päteä jokaiseen autoon. Nimimerkillä, kolme vuotta vasta odottanut niitä matrix-valoja joista niin hehkutettiin että Teslassa on rauta.. (eivät ne ikinä tule).
- Takapenkillä pystyi istumaan, kuten normaalissa autossa eli polvet eivät olleet suussa ja jalat sai myös etuistuimen alle.
Takapenkkien ongelma itselleni oli liian hyvä muotoilu. Se mikä teki kahdesta paikasta mainion aiheuttaisi kolmannelle matkustajalle ongelmia, koska keskipaikka oli selvästi vain väliaikaiseen käyttöön. Meillä on usein kolme lasta takana, joten kahdella olisi kivaa, yksi valittaisi..
Niin, itse autosta. Yllätyin alkuun itse kuinka iso se on. Model 3 tuntui kuin pieneltä Toyota Aygolta sen rinnalla, sisätiloja myöden (tavaratilaa oli myös mukavasti, vaikka ei se mielestäni kolmosessakaan ole ongelma). Tuo seiska oli todella pitkä ja ovetkin olivat massiivisen tuntuiset kun hyppi autosta toiseen. Sama vaikutelma oli muutenkin autosta, että tässä halutaan selvästi päästä segmentissä ylöspäin verrattuna entiseen Passattiin, eli Volkswagen tahtoo lähemmäs premium-merkkiä - syö kyllä Audin markkinoita varmasti. Tunnelma oli sisällä lähempänä entistä Range Roveriani kuin nykyistä Model 3:sta, jota voisi verrata Kia Ceediin sisätilojen materiaalin ja laadun suhteen. Noista ergopenkeistä pidin, en välitä mistään hieronnoista, mutta ihan istumakokemus tuen suhteen.
Olin positiivisesti yllättynyt, kun pelkäsin jotain ID3/ID4 tyylistä sisustatunnelmaa 62k€ hintaan. Alkufiilikseni on ettei se hinta enää olekaan niin paha siihen mitä saa. Toki, kun laskee nykykoroilla jotain arvoa rahallekin niin eihän kyseessä missään tilanteessa halpa auto ole - vaan ei se kyllä siltä tuntunutkaan.
Ajamaahan ei päässyt toki vielä, joten varauksella miltä auto tuntuu ajaessa ja miltä materiaalit silloin tuntuvat. HUDia en päässyt näkemään, mutta ainakin se pieni näyttö (pieni se on) oli kirkas ja hyvällä kontrastilla tuolla sisätiloissa. Eli ainakin siltä osin tilanne pitäisi olla kunnossa. Marraskuussa kuulemma pääsisi ajelemaan, jätin itse sinne yhteystiedot niin ehkä silloin on viisaampi.
Ei pitäisi käydä katselemassa uusia autoja, voi tulla vielä kukkarolle itku.