Minä vastasin tähän kysymykseesi jo alkuperäisessä viestissä, kannattaa lukea se ajatuksella niin tajuat miksi se koskisi vain sähköautoja. Tämä näyttää olevan itsestään selvää kaikille paitsi sinulle, jos vieläkään et ymmärrä niin valitettavasti en voi auttaa enempää.
Et vastannut? Sinulle sen sijaan näyttäisi olevan hämärän peitossa mitä kolaritestaus on ja kenties jopa miksi sitä tehdään.
Sinä haluat lyödä rautakangen akusta läpi argumentilla, ettei muut kuin sähköautot voi syttyä tuleen. Luonnollisesti ei samalla tavalla, mutta eihän rautakankeen törmääminen ole mitenkään sähköauton erikoisominaisuus, vai onko? Tätä et suostu selittämään, että miksi muut autot eivät voi joutua samanlaiseen onnettomuuteen.
Ei kolaritesteissä tutkita "osuuko 13 tuumainen ohjauspyörä kuskia suoraan otsaan", mutta jätetään se 14 tuumainen testaamatta, koska 13 tuumaisia on vain sähköautoissa. Jos on jotenkin tarkoituksenmukaista tutkia rautakankionnettomuuksia, sitä samaa onnettomuustyyppiä tutkitaan kaikilla henkilöautoilla. Voihan olla, että tuollaisissa onnettomuuksissa se bensa turskahtaa takapenkin lastenistuimelle suurella todennäköisyydellä ja onkin vaarallisempi kuin sähköautopalo, jos uusissa akuissa on vaikka fiksua elektroniikkaa tai kemiaa. Tai koska akut tehdään niin tukeviksi, autolle ei aiheudu vakavia vaurioita, mutta muissa autoissa kanki halkaisee auton kahtia.
Se selviää vain, jos testataan samaa tilannetta.
Kokeillaan vielä toinen esimerkki, jos maltat lukea tänne asti:
Halutaan tutkia miten hengenvaarallista on esilämmittää autoa talossa kiinni olevassa tallissa. Koska sähköllä lämmittämisestä ei synny vaarallisia kaasuja, tutkimuksesta rajataan ulos sähköautot ja keskitytään polttoainekäyttöisiin lisälämmittimiin. Eli ollaan rajaamassa tutkimusta keinotekoisella argumentilla, vaikka autoja lämmitetään myös pelkillä sähkötoimisilla lämmittimillä (kuten nyt vaikka sähköautoja).
Eli miksi muut autot eivät voi ajaa siihen tiellä olevaan kappaleeseen?