Siellä sähkömoottorin sisällä on niitä käämejä peräkkäin, josta seuraa se että väkisinkin siellä on magnetismin suhteen ne kaikkein optimaalisimmat ja epäoptimaalisimmat kohdat. Kun moottori saadaan liikkeelle se siirtyminen seuraavalle kelalle on (nykyään) helppo siirtymä, mutta se ensimmäinen liikkkeellelähtö paikaltaan voi olla siinä täysin optimaalisessa kohdassa, aivan kuten on myös mahdollista että se on siinä kaikkein epäoptimaalisimmassakin paikassa.
Tuon takia monet "tavalliset" sähköautot ei esim jaksa kiivetä paikaltaan rotvallin yli, tai onnistuu esimerkiksi vain siksi että auto alkaa tekemään automaattisesti pientä heijaamista.
Tietysti isoin ongelma alkuperäisessä aiheessa, eli asuntovaunun liikkeelle saamisessa, on sähköautojen pieni vääntö suhteessa polttomoottoriautoihin, ja erityisesti se että energiaa ei voi varata etukäteen, kuten perinteisellä kytkinpommilla.