Teslan etumatka on itse autossa kiritty jo hetki sitten. Voimalinja on sitä samaa kuin muillakin (lukuunottamatta tehoja jos sellaisia erityisesti kaipaa, jotka ovat muissakin ihan riittävät) ja infotainment vaikka on edellä on myös sitten myös jäljessä (Android auton yms. puute) vähän riippuen preferensseistä. Nämä Camp modet, koiramoodit yms. ovat innovatiivisia, mutta uudemmissa Kiina ja korea autoissa on niistäkin jo suurin osa toteutettu (en itse kaipaa, mutta varmasti joku kaipaa). Vision on yksi vitsi toistaiseksi ja parkkeeraus puhtaasti kuskin tehtävää kun automatiikkakaan ei parkkeeraa kuten kilpailijoilla.
Etutavaratilaa osa kaipaa ja itsekin latauspiuhalle sellaisen ottaisin mielelläni. Näitä on saksalaisissa vähemmän, mutta toisaalta suksiluukkua arvostan henkilökohtaisesti enemmän kun ne latauspiuhat voi kuitenkin jemmata muuallekin.
Suurimmat edut ovat auton saatavuus ja superit. Jälkimmäisen merkitys on sitten myös hyvin henkilökohtainen ja riippuu puhtaasti minkälaista matkaa viikottain taittaa. Supereita jos/kun avataan muillekin jollakin aikavälillä niin tuokin etu heikkenee. Latauksessa tägin käyttö kun on äärimmäisen helppoa niin en kaipaa varsinaisesti charge&drive ominaisuutta mihinkään (kun vaimo osaa noilla ladata, niin tapahtuma on todettu riittävän simppeliksi). Lisäksi auton virrankulutus on erittäin hyvää, mutta ei enää merkittävästi parempaa kuin muilla ja latauskäyräkin on alempana agressiivinen mutta sitten ylempänä ei mitään ihmeellistä ja häviää muille jos pitää ladata täydemmäksi.
Latausnopeus on yleisesti fiksummasta lämmön hallinnasta huolimatta aika keskitasoa ja selvästi parempaa päätä kylmässä kelissä (mutta autolla ajettaessa muutkin lämpenevät ihan riittämiin).
Hyvä juttu, että muitakin vaihtoehtoja löytyy jo sähkiksissä itse auton osalta. Vielä kun muut saisivat parannettua saatavuutta paremmaksi niin hyvä juttu.