Yksittäisen kennon vaihto ei yleensä ole helppoa/mahdollista, mutta yksittäisen moduulin vaihto on yleensä melko helppoa. Sähköautojen akut ainakin pääsääntöisesti koostuvat esimerkiksi neljästä tai jopa kahdestatoista moduulista, joiden vaihto yksittäin on kyllä mahdollista. Helpolla tarkoitan sitä, että työ on tehtävissä asianmukaisissa korjaamo-olosuhteissa ilman ylitsepääsemättömiä erikoistyökalu- tai muita investointeja. Akussa voi vikaantua myös moni muu asia, kuten moduuleita valvovat piirit, joiden vaihto on myös tehtävissä oleva juttu. Halpoja tällaiset korjaukset eivät tule olemaan, mutta ellei autossa ole jotain suunnitteluvirhettä, ei tällaisia pitäisi joutua moneenkaan autoon elinkaaren aikana tekemään. Jos taas joutuu, niin tekijöitäkin ilmestyy (esimerkkinä vaikka DSG-vaihteistojen korjaukset).
Tässä yksi esimerkki vanhan Model S:n akun korjailusta.
Voin olla täysin väärässä, mutta eikö Tesla niittänyt mainetta nimenomaan sillä, että "lukitsee" tällaisia DIY-korjattuja autoja taikka autoja, joita ei ole korjattu heidän omassa huollossaan käyttökelvottomiksi taikka eivät saa ohjelmistopäivityksiä ja/tai mahdollisuutta ladata Teslan asemilla? Ja koskiko näitä myös se, että OE-valmistajat eivät saa myydä omissa nimissään ja omien kanaviensa kautta varaosia, vaan kaiken on kierrettävä valtuutettujen huoltojen kautta? Näin harrastajalle tällaiset seikat ovat ehdoton ei-ei autoa mietittäessä jos näin on.