En näkisi että erikoinen toive, toki täältä susirajalta huudellessa voi olla ettei toiveet/tarpeet kohtaa kehä 3 kanssa. Hinta akulle on se mikä arveluttaa, ensin uuden auton hankintahinnassa, ja varsinkin joskus käytetyn ja takuu ajan mentyä hankkivalle mahdollisen akkuvian korjaajalle jos akku täytyy vaihtaa. Olisi hyvä ettei näistä tule ensimmäisen akun hajottua romutus kamaa, eikös näistä ollut jo ulkomailla uutisia että uudehkoja sähköautoja romutetaan kun korjaus ei kannata?
Toki kaikki varmaan haluisivat ison akun, mutta valtaosa varmaan pärjää nykyisilläkin (erityisesti kun lataukset vain nopeutuvat).
Jos nyt oletetaan, että meillä menee 10v ennen kuin puolet autoista ovat sähköisiä niin varmasti riittää jos tarjonta aina vain laajenee sinä aikana. Tällä hetkellä on selvästi tarpeeksi kysyntää jo nykyisillä malleilla. Samoin riittäisi varmasti kysyntää myös isomman akun vaihtoehdolle vaikka se toisi hintaa lisää. Vaikka täällä lähinnä puhutaan 50k autoista saa leafen kai nytkin suunilleen 30k hintaan. Jos noiden hintoja saadaan viiden vuoden säteellä vähän alemmaksi niin kyllä kai sekin kohderyhmää laajentaisi.
Yksi etu isommissa akuissa olisi myös käytettyjen markkinat. Akut kai yleensä kuitenkin heikentyvät ajan myötä, eli enemmänkin ajettu isomman akun malli saattaisi olla pitkäänkin hyödyllinen lyhyemmille matkoille.