Mun ruokakaupassa käynti kestää 5-10 minuuttia, sisältäen kävelyt parkkiksella.
Auton lataus vie aikaa karvan alle tunnin, riippuu siitä mikä on lähtöprosentti. Työmatkaa taas on sen verran (120km/päivä) että lataus pitää suorittaa joka toinen päivä. Kiinnosti tai ei. Pari kertaa sitä jaksoi potkia hyllyjä Motonetissä tunnin verran, sen jälkeen on kiinnostavampaa ottaa työlaukusta iPad ja tunkea se ratin koloon (ihan kuin ratti olis suunniteltu niin).
Käytännössä siis lataan 64kwh akun joka toinen päivä tuonne 80-90% väliin. 2/3 kerroista on tullut käytettyä Motonetin latausta kotimatkalla ja yleensä se la/su iltaan ajoittuva latauskerta liiterillä jos on ollut vapaana.
Alunperin noiden lataustolppien piti olla keväällä käytettävissä, silloin ajattelin että kai sitä nyt pari kk jaksaa latailla julkisillakin. Sitten valmistumispäivä vaan veny ja veny... viimeisin annettu päivämäärä oli ennen juhannusta.
11kw asiointilataus on söpö ajatus mutta tuo kikotin hyödyntää siitä yhden vaiheen verran, parikymmentä minuuttia antais rangea ~6km. Ihan kuin olis plugari. Taloyhtiöön tulee sentään 22kw tolpat, niillä saa kymmenessä tunnissa sataan prosenttiin asti
Sen jälkeen tässä touhussa on järkeä ihan eri tavalla.